Toon posts:

[XP] bestanden overzetten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo. na een tig aantal virussen op mijn d-schijf . heb ik na cleaning een nieuwe versie van windows op de schijf gezet. windows xp. alles draait nu weer en ik ben er artstikke gelukkig mee. nu ben ik alleen al twee dagen aan het proberen om mijn emailadressen, mijn emails en als het kan mijn favorieten terug te plaatsen die staan namelijk nog op de c schijf waar de aangetaste versie van xp op staat. als ik die probeer op te starten dan krijg ik deze melding
stop c000021a{fatal system error}
the session managerinitialization system process terminated unexpecttely whit a status of
0x000026c(0x00000000 0x00000000)
the system has shut down

vervelend maar vervelender vind ik dat ik dus vanuit de nieuwe windows niet bij mijn documents and settings kan van de vorige windows.... snap je het nog?

nu is mijn vraag of er een manier is om dat wel te kunnen( ik heb namelijk geen toegang) of kan ik anders de foutmeldng oplossen vanuit het nieuw draaiende systeem?
het oude systeem is de winxp home edition en de nieuwe is de professional edition.

als jullie me kunnen helpen erg graag

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zoekterm is "Take Ownership" ;)

edit: Windows Operated Systems - FAQ

[ Voor 58% gewijzigd door Mike Jarod op 28-04-2004 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
met de zoekterm take ownership krijg ik tips die helaas niet echt van toepassing zijn.
ik krijg in eerste instantie al geen tabbladen waar ik naar toe moet gaan.
wanneer ik de desbetreffende map waar ik in wil zijn wil openen krijg ik te zien dat de toegang is geweigerd en dat ik moet kijken of de schijf misschien vol is of dat het bestand momenteel in gebruik is.
maar wanneer dat laatste het geval is zou ik hem toch wle moeten kunnen openen?

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik ga er even van uit dat je iets over het hoofd ziet omdat deze vraag heel vaak voorkomt. Die tabbladen krijg je pas te zien als je dit doet. Dat stond ook in die link die ik je net gaf.

Als dat nou ook niet wil werken (dit moet je overigens wel op de Prof versie doen), doe dan eens een scandisk/chkdsk oid op die oude partitie?

Verwijderd

Topicstarter
hartstikke badankt het heeft gewerkt dank je wel

• Mike Jarod
  • Niet online
\o/

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat (probeer hier ook zelf een beetje op te letten) :)

Verder - zoals je ziet staat deze vraag in de FAQ maar kwam je er misschien niet helemaal op omdat je de link niet kon leggen - ik wil je ook vragen om voortaan om altijd de volledige foutmelding te geven :)
Pagina: 1