Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Creative Zen Xtra zeer laag volume losschietende frontplaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik nou gek of hoe zit 't?

Heb laatst twee Zen Xtra 60GB gekocht a 380 euro per stuk. (ook een voor pa)
Het eerste wat me opviel was dat de frontplaat telkens spontaan openspringt.
Niet een keertje, nee 20 keer per dag! (die van pa had dit ook!)
Een stuk plakband op een nieuwe walkman van over de 800 piek vind ik niet normaal. Of ben ik gek? :?

En dan.. the limit! Het afspeel volume is niet hoger in te stellen dan standje 25.
Dat betekend dat het luisteren van klassieke muziek of niet keihard opgenomen muziek in het openbaarvervoer onmogelijk is. Tenzij je het gesprek van dat mens tegenover je precies wilt volgen. :( ik bedoel echt tè zacht
Nieuwe europese norm? Niets ervan!
Heb 'm vergeleken met een Ipod die daar wel aan voldoet en die klinkt veel harder!
(zelfde koptelefoon en opname)

Ben ik nou gek of hoeven merken als creative gewoon geen kwaliteit meer te leveren voor dit geld?
Welke Mp3 Hdd (waarvan de uccu langer dat 15md mee gaat) player geeft wel voldoende output?

Verwijderd

Ik heb hem net besteld, ik post hier wel weer of het bij mij ook gebeurd :)

Verwijderd

tips:
- doe mp3 bestanden in een prog om ze harder te maken (weet overigens niet hoe)
- bescherm de schuif onder je mp3 speler, ik heb het nog nooit gehad dat hij losschiet...

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 17:57:
Ben ik nou gek of hoe zit 't?

Welke Mp3 Hdd (waarvan de uccu langer dat 15md mee gaat) player geeft wel voldoende output?
Jep je bent gek :/ . Een accu van een iPod gaat veel langer mee dan 15 maanden... want tegenwoordig (lees iets meer dan een jaar) li-ion batterijen in zitten. Jep, dezelfde batterijen die ook in telefoons etc. zitten. Maarja...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Heb er vandaag een besteld, morgen binnen, ik hou jullie op de hoogte hoe het bij mij zit, ik heb gehoord dat het aan de koptelefoontjes die erbij zitten ligt??

Ik merk het vanzelf wel :)

Verwijderd

Nou, hij is binnen hoor, gebruik hem ook alweer paar daagjes, en ik moet zeggen: hij werkt top! Ik ben er zeer over te spreken, van de losschietende voorkant heb ik geen last, en van te zacht geluid merk je niet echt veel, ik luister met mijn discman ook nooit echt veel harder...
Verder heb ik wel ontdekt dat als ik er andere koptelefoontjes op zet (getest met 2 sony koptelefoons) het net lijkt alsof het geluid van de rechterkant komt (links is iets zachter). Iemand enig idee waar dit door kan komen?

Verder dus zeker een aanrader wat mij betreft :P

Verwijderd

komt dat geluid overall van rechts? niet dat je dalijk de stereo indeling van het geluid over het hoofd ziet... :+
overigens is bij mij nog steeds de frontplaat nog niet eraf geschoten, maar begin ik zelf ook nogal last te krijgen van het zachte geluid |:(

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgens mij zijn jullie gewoon een beetje doof aan het worden, van al dat harde geluid. 8)7 :*)

Ik heb al verschillende mp3 spelers en discmans gehad, en nog nooit was het geluid te zacht. Gister naar bcc geweest en die zen xtra klinkt echt niet zo zacht.

• pjotter101
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-10 15:38
Ik heb ook geen last dat het font paneeltje er afvalt,
misschien wel een goed idee om hem dan te ruilen! :?

geloof niet dat jullie doof zijn!
het zachte volume komt door de EU wet geving!
deze stelt een max aan het output vermogen. :r

dit kun je verhelpen door de US firmware! waar geen "e" achter staat!!
dat scheelt 2x het volume!! >:) :7

veel plezier!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 07:35

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

en hoe komen wij als Hollandse Consument daaraan?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Verwijderd

Wat dacht je van http://www.google.nl/search?&q=Zen+Xtra+firmware ;)
dat het font paneeltje er afvalt,
drupje secondenlijm en het blijft de komende 50 jaar zitten ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 04:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 04:42:
[...]
drupje secondenlijm en het blijft de komende 50 jaar zitten ;)
... en je kan je accu nooit meer vervangen :+

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
je kan ook voor de Iriver players te gaan, ik ben heel erg tevreden over de IFP-380T (is wel n flashplayer, maar hij is super :D) supersound, als je lekkere bassen enzo wil, moet je cker iriver nemen... maar volges mij is de ipod wel krachtiger kwa geluid... maar die iriver van mij vind ik meer dan hard genoeg gaan, en die heeft 2x12mW, die HDD Iriver's hebben 2x20mW volges mij hebben IPOD's 2x25mW of was t 30mW?...

Gallery V&A

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11 18:25

janklp

FortyTwo Capital

ik weet niet of dit werkt maar je kan mp3 ook harder maken op de pc. Maar ik weet niet of de speler het dan weer filtert tot zachter geluid. Is dat met de Amerikaanse firmware zeker verholpen dan?

• bruutone
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-11 06:25
pjotter101 schreef op 01 september 2004 @ 10:51:

het zachte volume komt door de EU wet geving!
deze stelt een max aan het output vermogen. :r

dit kun je verhelpen door de US firmware! waar geen "e" achter staat!!
dat scheelt 2x het volume!! >:) :7

veel plezier!
_/-\o_ _/-\o_ }) }) _/-\o_ _/-\o_

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 11:01

Shapeshifter

Get it over with

Kan ik er dan vanuit gaan dat dat trucje werkte (van die firmware change)
en werkt dat ook met de Zen Xtra 30gb (ik word ineens erg enthousiast :P)

o btw over dat losspringende frontje, dat komt waarschijnlijk doordat je met je duim zegmaar linksonderin kracht naar rechts uitoefent, ik had het eerst ook... volgend mij ligt het erg aan de manier hoe je hem vasthoudt...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Verwijderd

Kan ik er dan vanuit gaan dat dat trucje werkte (van die firmware change)
en werkt dat ook met de Zen Xtra 30gb (ik word ineens erg enthousiast )
Ja, je kan er vanuit gaan dat dat trucje werkt. Ik ben van versie 1.03.02e naar 1.03.02 gegaan (de US versie dus) met de Zen Xtra 30GB. Werkt erg goed, volume output met US firmware is aanzienlijk hoger. Dus je hoeft geen gesprekken meer te volgen van je mede passagiers in de trein ;) . Houdt er rekening mee dat al je persoonlijke instellingen weg zijn nadat je de US firmware hebt geinstalleerd. Ik was bijvoorbeeld vergeten m'n Costum EQ te onthouden en dan ben je weer even bezig met instellen (opschrijven was sneller gegaan zeg maar).

Wat dat frontje betreft, geen last van, maar ik heb hem standaard in het bijgeleverde 'tasje' zitten (met venster trouwens, vriend van mij had een oudere versie zonder venster voor de display, erg irritant lijkt me dat).

Verwijderd

Het is wat laat, maar dit topic hoort natuurlijk in GT thuis.

>>Gadget Talk :)
Pagina: 1