Toon posts:

IIS Web Server start niet op, is al in gebruik.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows 2003 server met daarop Exchange 2003 geinstalleerd. De SMTP server functioneert corect. E-mail kan worden verzonden en Ontvangen. Daarentegen functioneert de POP3 Server en HTTP server niet bij de Internet Information Server.

Deapplicatie "Web Server" met de daar onder liggende functies kunnen niet worden opgestart omdat deze service al in gebruik is door een andere applicatie, geeft de applicatie aan.

Zodoende kan ik dus niet met een POP3 account mijn mail ophalen. omdat de hij de melding geeft dat mijn aanmeldingsgegevens niet juist terwijl deze wel in orde zijn.

Heeft iemand enig idee.

Rheinhold

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

webserver werkt niet & dus kan je geen mail ophalen?
edit:

En nu ff naar je probleem: draai je soms een andere webserver? (apache ofzo?)
Lees ook [rml][ Apache][ 2k3] Geeft aan dat er al een socketlistener is *[/rml] ff

[ Voor 63% gewijzigd door blizt op 28-04-2004 17:35 ]

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen Apache draaien, maar het is toch wel mogelijk om een via een pop3 account e-mail binnen te halen van een Exchange 2003 server.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Ja, lijkt me wel (geen ervaring met exchange ofzo) ... maar wat heeft dat te maken met IIS?

United we stand, and divided we fall

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

IIS of Exchange, het hoort allemaal niet in WOS :)

WOS > SA

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Het is reeds gelukt. In de Active Directory diende de user account en alias gelijk te zijn om een pop account te gebruiken..

Rheinhold
Pagina: 1