[Apache][2k3] Geeft aan dat er al een socketlistener is *

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 10:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Bij het installeren van Apache krijg ik aan het einde van de rit de volgende melding:
(OS 10048) Typically, only one usage of each socket address (protocol/IP address/port) is permitted.
Als ik die error opzoek bij Microsoft, krijg ik als uitleg dat (zoals de melding al zegt) Apache een socket aan een IP wil koppelen, waarbij die socket daar al gebruikt is, of niet goed afgesloten is.

Ik kan met 'netstat' in een dosbox alleen zien welke poorten er momenteel in gebruik zijn. Daarbij zie ik niets wat poort 80 hier in de weg zou kunnen zitten. Mensen die hier ervaring mee hebben? Of weten hoe ik kan zien welke sockets in gebruik zijn?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Heb je niet per ongeluk ook een IIS oid draaien? Stop alle overbodige processen eens en probeer 't dan 'ns? Reïnstall apache? Heb je iets van kazaa (lite) draaien?
Probeer 't 'ns in safe mode ;)

United we stand, and divided we fall

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Probeer eens
netstat -a
:)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Waarom zou je trouwens Apache willen draaien :? IIS 6 zit er al standaard in en die is makkelijk en echt goed beveiligd ;)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lennieboy83 schreef op 26 april 2004 @ 22:08:
Waarom zou je trouwens Apache willen draaien :? IIS 6 zit er al standaard in en die is makkelijk en echt goed beveiligd ;)
Het nut van deze vraag is in dit topic even zinvol als het aanbieden van Apache aan een gebruiker die IIS problemen heeft. Gelieve dit soort opmerkingen dus niet te plaatsen!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

IK draaide apache ook op win2k3 enterprise & standard ... gewoon omdat:
- ik 't gewend ben
- php enzo er lekker op draait
- mod_rewrite
- ik weet hoe ik 't moet configgen

United we stand, and divided we fall

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Apache hoort niet in WOS, maar in SA

[win2k3] Apache als service wil niet > [Apache][2k3] Geeft aan dat er al een socketlistener is *
WOS > SA

---

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Doe eens:

code:
1
netstat -ano | findstr /i LISTENING | findstr 80

Hiermee krijg je in de laatste kolom een PID (process id) van het process wat op port 80 luistert, door

code:
1
tasklist | findstr <pid>

kan je vervolgens het process opzoeken wat er op die poort luistert. Vermoedelijk idd IIS :)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Leuk om het nou direkt in SA te plaatsen, maar is dit wel een probleem van Apache zelf dan? Ik krijg het idee dat er eerder iets met Windows 2003 moet gebeuren :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kaastosti schreef op 26 april 2004 @ 22:14:
Leuk om het nou direkt in SA te plaatsen, maar is dit wel een probleem van Apache zelf dan? Ik krijg het idee dat er eerder iets met Windows 2003 moet gebeuren :)
Het kan goed dat het probleem bij Windows ligt. Je ervaart het echter met Apache, en niet met Windows. Daarom hoort deze in SA :)

---

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
elevator _/-\o_
Ik krijg inderdaad netjes een lijstje.. handig die commando's, leer ik ook nog eens wat :) Blijkt het het programma te zijn wat ik in een andere thread aangeraden kreeg voor mail routing enzo, 602 LAN Suite. Programma is prachtig, maar kan ook proxy, ftp, www etc. regelen... dat staat echter uit. Kennelijk gaat ie toch de poort claimen.. BAH!

Ik krijg nu overigens bij het opstarten de melding dat een van de services niet wist te starten. Ga ik bij m'n services.msc kijken... overal waar 'automatic' bij staat is ook gestart. Is er een manier waarop ik ook dat tevoorschijn kan toveren?
* Kaastosti kijkt richting elevator voor een dos commando'tje ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Kaastosti op 26-04-2004 22:57 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je je eventlogs gecontroleerd?

---

Pagina: 1