Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Probeer 't 'ns in safe mode
United we stand, and divided we fall
netstat -a
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Het nut van deze vraag is in dit topic even zinvol als het aanbieden van Apache aan een gebruiker die IIS problemen heeft. Gelieve dit soort opmerkingen dus niet te plaatsen!Lennieboy83 schreef op 26 april 2004 @ 22:08:
Waarom zou je trouwens Apache willen draaienIIS 6 zit er al standaard in en die is makkelijk en echt goed beveiligd
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
- ik 't gewend ben
- php enzo er lekker op draait
- mod_rewrite
- ik weet hoe ik 't moet configgen
United we stand, and divided we fall
[win2k3] Apache als service wil niet > [Apache][2k3] Geeft aan dat er al een socketlistener is *
WOS > SA
---
1
| netstat -ano | findstr /i LISTENING | findstr 80 |
Hiermee krijg je in de laatste kolom een PID (process id) van het process wat op port 80 luistert, door
1
| tasklist | findstr <pid> |
kan je vervolgens het process opzoeken wat er op die poort luistert. Vermoedelijk idd IIS
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Het kan goed dat het probleem bij Windows ligt. Je ervaart het echter met Apache, en niet met Windows. Daarom hoort deze in SAKaastosti schreef op 26 april 2004 @ 22:14:
Leuk om het nou direkt in SA te plaatsen, maar is dit wel een probleem van Apache zelf dan? Ik krijg het idee dat er eerder iets met Windows 2003 moet gebeuren
---
Ik krijg inderdaad netjes een lijstje.. handig die commando's, leer ik ook nog eens wat
Ik krijg nu overigens bij het opstarten de melding dat een van de services niet wist te starten. Ga ik bij m'n services.msc kijken... overal waar 'automatic' bij staat is ook gestart. Is er een manier waarop ik ook dat tevoorschijn kan toveren?
* Kaastosti kijkt richting elevator voor een dos commando'tje
[ Voor 31% gewijzigd door Kaastosti op 26-04-2004 22:57 ]
---