Ik wil graag 1 link naar 2 targets sturen via een image set in mijn dreamweaver "navigationbar" Moet ik dit via javascript doen.. of is hier een makkelijke oplossing voor in dreamweaver.
denk dat je hier wle wat vind
Regeren is vooruitschuiven
Dat kun je idd het beste en makkelijkst met javascript te doen.
Sterker nog, met html is het niet mogelijkReplicator schreef op 28 april 2004 @ 16:26:
Dat kun je idd het beste en makkelijkst met javascript te doen.
ik zit nu heel extreem te puzellen met het inbakken van een javascript dat mijn probleem kan oplossen... ik kom er niet uit.. kan iemand svp meekijken/denken?
<td width="86" valign="top"><A HREF="javascript:linkding() <SCRIPT>
function linkding()
{ parent.mainFrame.location = 'diensten.htm';
parent.rightFrame.location = 'perfothumbs.htm';} target="_top" onClick="MM_nbGroup('down','group1','dienstennormal','pics/buttons/dienstenpushed.gif',1)" onMouseOver="MM_nbGroup('over','dienstennormal','pics/buttons/dienstenover.gif','pics/buttons/dienstenover.gif',1)" onMouseOut="MM_nbGroup('out')"> <onClick="MM_nbGroup('down','group1','dienstennormal','pics/buttons/dienstenpushed.gif',1)" onMouseOver="MM_nbGroup('over','dienstennormal','pics/buttons/dienstenover.gif','pics/buttons/dienstenover.gif',1)" onMouseOut="MM_nbGroup('out')" name="\pics\buttons\dienstennormal.gif" border="0"> [img]"pics/buttons/dienstennormal.gif"[/img]</A>
</SCRIPT></a></td>
Dit is een 1 onderdeel uit een "navigation bar" (dreamweaver mx)... een onderdeel van de bar zonder script zit er clean zo uit:
<td height="30" width="82" valign="top"><a href="test4.htm" onClick="MM_nbGroup('down','group1','homenormal','pics/buttons/homepushed.gif',1)" onMouseOver="MM_nbGroup('over','homenormal','pics/buttons/homeover.gif','pics/buttons/homeover.gif',1)" onMouseOut="MM_nbGroup('out')" target="mainFrame">[img]"pics/buttons/homenormal.gif"[/img]</a></td>
btw.. de knop animatie reageert zoals t moet al staat juist die code als fout aangegeven (geel streep)... er verandert bij t testen verder nix in de browser... alleen links onder komt te staan "fout op de pagina"
--> ")" wordt verwacht... blablabla
<td width="86" valign="top"><A HREF="javascript:linkding() <SCRIPT>
function linkding()
{ parent.mainFrame.location = 'diensten.htm';
parent.rightFrame.location = 'perfothumbs.htm';} target="_top" onClick="MM_nbGroup('down','group1','dienstennormal','pics/buttons/dienstenpushed.gif',1)" onMouseOver="MM_nbGroup('over','dienstennormal','pics/buttons/dienstenover.gif','pics/buttons/dienstenover.gif',1)" onMouseOut="MM_nbGroup('out')"> <onClick="MM_nbGroup('down','group1','dienstennormal','pics/buttons/dienstenpushed.gif',1)" onMouseOver="MM_nbGroup('over','dienstennormal','pics/buttons/dienstenover.gif','pics/buttons/dienstenover.gif',1)" onMouseOut="MM_nbGroup('out')" name="\pics\buttons\dienstennormal.gif" border="0"> [img]"pics/buttons/dienstennormal.gif"[/img]</A>
</SCRIPT></a></td>
Dit is een 1 onderdeel uit een "navigation bar" (dreamweaver mx)... een onderdeel van de bar zonder script zit er clean zo uit:
<td height="30" width="82" valign="top"><a href="test4.htm" onClick="MM_nbGroup('down','group1','homenormal','pics/buttons/homepushed.gif',1)" onMouseOver="MM_nbGroup('over','homenormal','pics/buttons/homeover.gif','pics/buttons/homeover.gif',1)" onMouseOut="MM_nbGroup('out')" target="mainFrame">[img]"pics/buttons/homenormal.gif"[/img]</a></td>
btw.. de knop animatie reageert zoals t moet al staat juist die code als fout aangegeven (geel streep)... er verandert bij t testen verder nix in de browser... alleen links onder komt te staan "fout op de pagina"
[ Voor 31% gewijzigd door Faisalovic op 27-05-2004 17:39 ]
Je gooit alles door elkaar. Maak nou eens na hoe het er in het andere topic staat.
ok dit is de huidige situatie voor de knop:
en dit is de code in de topic:
<A HREF="javascript:linkding()">blah</A>
<SCRIPT>
function linkding()
{ parent.framenaam.location = 'urlhier.html';
parent.anderframenaam.location = 'urlhier.html';
parent.nogeenframenaam.location = 'urlhier.html';
}
</SCRIPT>
waar pas ik het scriptje in de bovenstaande code?.... ik heb t op verschillende manieren geprobeerd.. vandaar de idd screwed code 2 posts hiervoor.
en dit is de code in de topic:
<A HREF="javascript:linkding()">blah</A>
<SCRIPT>
function linkding()
{ parent.framenaam.location = 'urlhier.html';
parent.anderframenaam.location = 'urlhier.html';
parent.nogeenframenaam.location = 'urlhier.html';
}
</SCRIPT>
waar pas ik het scriptje in de bovenstaande code?.... ik heb t op verschillende manieren geprobeerd.. vandaar de idd screwed code 2 posts hiervoor.
Jongen, dit probleem staat nummer 1 genoteerd in de FAQ van W&G voor javascript:
Klik hier voor de FAQ
Klik hier voor de FAQ
edit:
Je linkt BTW in je code met een "onclick" event naar een functie die ik niet zie staan in je code
Je linkt BTW in je code met een "onclick" event naar een functie die ik niet zie staan in je code
[ Voor 25% gewijzigd door Rowanov op 27-05-2004 20:43 ]
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Heren, het verwijzen naar de FAQ doen wij mods wel hoor 
Faisalovic, wij kunnen het wel voor je oplossen maar daar leer je niks van. Probeer het dus nog eens zelf. 1 tip: javascripts zet je bovenin je pagina, in je head.
Faisalovic, wij kunnen het wel voor je oplossen maar daar leer je niks van. Probeer het dus nog eens zelf. 1 tip: javascripts zet je bovenin je pagina, in je head.
tja...aangezien de titel vrij algemeen is.....heb ik hier even een vraagje over de lay-out van deze versie. In de vorige versie zaten de tabbladen van de verschillende pagina's aan de onderzijde, net boven de properties balk. Echter zitten ze in de 2004 versie helemaal aan de bovenzijde.....naar mijn mening niet echt makkelijk......mijn vraag...is het mogelijk deze tabbladen op een of andere manier naar de ondezijde te brengen, zoals in de 2003 versie?
dat heeft helemaal niets met de rest van dit topic te maken, en is daarbij ook nog eens een algemene software vraag die daarom beter in Software Algemeen zou thuishoren...Bartez schreef op 03 juni 2004 @ 21:27:
tja...aangezien de titel vrij algemeen is.....heb ik hier even een vraagje over de lay-out van deze versie. In de vorige versie zaten de tabbladen van de verschillende pagina's aan de onderzijde, net boven de properties balk. Echter zitten ze in de 2004 versie helemaal aan de bovenzijde.....naar mijn mening niet echt makkelijk......mijn vraag...is het mogelijk deze tabbladen op een of andere manier naar de ondezijde te brengen, zoals in de 2003 versie?
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()