welke processor heeft minste warmteproduktie ?

Pagina: 1
Acties:

• FJ1200
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11-2024

FJ1200

Timing is everything

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig met een Car-pc project. Ik wil een miniitx mobo met een energiezuinige Proc met een stille koeling. Epia is een goed alternatief alleen spreken de prestaties mij tegen. Epia m10000 is een van de snelste maar daar is het DIVX al matig van kwaliteit.

Dan maar zoeken naar een p4 mini-itx mobo (geen pentium m.. die is te duur :) )

Vraag:
Welke processor kan ik het best gebruiken met een passieve (of zeer stille) koeling?

Cel 1.8 tot p4 3.2

Vast dank

Timing is everything and I'm bad at it

Verwijderd

p4 3.2 en dan gaan onderclocken.. denk ik

Verwijderd

Reviews lezen... :Z

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 13:11
Inderdaad, koop een wat oudere P4 en clock hem onder :)

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-08 12:22

LyP0

it is I , you worst nightmare

andere zijn t zoeke naar de max vcore en ,ax fsb en hij zoekt naar de laagste . kan he . wel lol om te zegge eh ; boh ik heb ram een p4 3.2 ONDERgeklockt naar 2 ghz }) yeah da heb je wat he . maj zo verbruikt ie wel t minst B)

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

denk dat je met een cellie van 2ghz ook al zeer leuk uit de voeten kunt. Je hebt geen krachtpatser nodig om Divxtjes af te spelen :) en scheelt ook nog eens een hoop geld :)

(oja die is ook zuinig in gebruik)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 14:11 ]

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
^MRT schreef op 28 april 2004 @ 14:04:
Inderdaad, koop een wat oudere P4 en clock hem onder :)
Behalve dat je weer een redelijk speciaal moederboard nodig hebt om te kunnen undeclocken en het voltage omlaag te gooien (tenzij je zelf graag soldeert aan je moederboard).

Het zou leuk zijn om eens een lijstje ergens vandaan te kunnen halen waar stroomverbuik van een hele rits processors opstaat: de Via's, Transmeta's, de Ultra-low-voltage's, en eventueel ook wat onderklokte 'gewone' processors.

Overigens draaien divx films prima op een C3 - maar het kost meer moeite om ze zo gek te krijgen - ik heb ze nu goed draaien op een C3-600 MHz (en MPEG2 gaat er ook al steeds beter uitzien).

Edit:
Misschien een leuk beginnetje:
http://www6.tomshardware....0217/images/cpu_chart.gif

[ Voor 13% gewijzigd door reinhrst op 28-04-2004 14:17 ]

Claude

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 11:25

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Via onderstaande link zijn processors opgedeeld in hitte-productie. (hoe hoger op de lijst, hoe makkelijker ze zijn te koelen " met een passieve (of zeer stille) koeling".

http://www.silentpcreview.com/article31-page1.html

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• reinhrst
  • Niet online
Dit was inderdaad het linkje waar ik naar zocht:
http://users.erols.com/chare/elec.htm

Thanks Paashaas, gevonden via jou artikel!

Claude

Verwijderd

waarom niet gewoon een VIA chip? werkt divx gewoon goed op, nooit problemen gehad. Een vriend van me had bordje in een videorecorder ingebouwd, werkt perfect, totdat er iemand een brandblussen in leegspoot :( .

Tevens zijn deze ook energie zuinig, dat lijkt me ook best handig als zoiets wilt inbouwen in een auto.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 14:30 ]

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
FJ1200 schreef op 28 april 2004 @ 14:01:
Beste mensen,

Ik ben bezig met een Car-pc project. Ik wil een miniitx mobo met een energiezuinige Proc met een stille koeling. Epia is een goed alternatief alleen spreken de prestaties mij tegen. Epia m10000 is een van de snelste maar daar is het DIVX al matig van kwaliteit.

Dan maar zoeken naar een p4 mini-itx mobo (geen pentium m.. die is te duur :) )

Vraag:
Welke processor kan ik het best gebruiken met een passieve (of zeer stille) koeling?

Cel 1.8 tot p4 3.2

Vast dank
Er zijn ook bordjes voor de energiezuinige Pentium M (Banias/Dothan mobile cpu's). Inmiddels is er ook een Epia MII 12000. En hier test men een Pentium 4 Mini-ITX plankje: http://www.whiningdog.net...5-InsightP4-ITX/index.php .

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• FJ1200
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11-2024

FJ1200

Timing is everything

Topicstarter
Dank allen.

Ik heb veel aan de links die zijn meegestuurd.

@reinhrst: ik ben zeer benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Op de veschillende sites van mini-itx wordt afgeraden om een 600 te nemen voor afspelen van film. _/-\o_

De hoofdreden dat ik via procs misschien oversla is dat ik toch ook wel een redelijk vlot systeem wil hebben en weinig verstand heb van tuning om met weinig proc kracht veel te kunnen doen.

Timing is everything and I'm bad at it

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder Hoe warm mag mijn CPU worden?. Daarin staan ook wat links, waaonder ook de welbekende erols/chare site. In het Overzicht van alle Chipsets en CPU's dat bovenaan de FAQ staat gelinkt staan overigens ook alle wattages vermeld.

Onder Interessante topics op PMG staat ook het volgende topic: Snelste CPU die nog passief gekoeld kan worden. Met de Search kom je ook een heel eind: [search=cpu passief koelen].

Kortom: hoezo niks te vinden? :P

[ Voor 64% gewijzigd door BalusC op 28-04-2004 14:57 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:03

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
met ffdshow kan je DIVX/XVID met MP3 sound nog vloeiend afspelen op n Pentium 2 333Mhz en 128mb 66mhz sd-ram... iig is mij dat gelukt :) dus dan zal t toch ook wel gaan op zo'n C3-600?

[ Voor 20% gewijzigd door BiG-GuY op 28-04-2004 14:54 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 18:07
reinhrst schreef op 28 april 2004 @ 14:13:
Behalve dat je weer een redelijk speciaal moederboard nodig hebt om te kunnen undeclocken en het voltage omlaag te gooien (tenzij je zelf graag soldeert aan je moederboard).
Onzin, bijna alle mobo's kunnen dat. Sterker nog, in DoC loopt geregeld een wedstrijdje 'wie kan zijn CPU het verst omlaag clocken' :)

MHO: koop een Celly: goedkoop, weinig warmte, redelijk makkelijk in gebruik. Als je niet per se Intel wil: een AMD heeft de mogelijkheid ook multiplieer omlaag te gooien waardoor die waarschijnlijk een stuk beter onder te clocken zijn. Ben even de naam kwijt, maar die low-budget 1800+ dingen schijnen errug stil en koud te blijven, denk dat zoiets precies is wat je wilt :)

Of je koopt natuurlijk gewoon een mobile variant ;)

Overigens verdient de keuze van videokaart ook enig aandacht: an sich zal bijna elke 32mb TNT2 kaart of beter genoeg zijn, maar bijvoorbeeld een 4mb S3 kan ik je afraden...

[ Voor 11% gewijzigd door FragFrog op 28-04-2004 15:36 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• reinhrst
  • Niet online
FragFrog schreef op 28 april 2004 @ 15:34:
[...]
Onzin, bijna alle mobo's kunnen dat. Sterker nog, in DoC loopt geregeld een wedstrijdje 'wie kan zijn CPU het verst omlaag clocken' :)
Hehehehe - dan heb ik zeker net het enige board dat het niet kan: Asus A7V266-E - ik heb er nog redelijk naar gezocht op google ook en daar kwam dacht ik uit dat je nog wel moest oppassen met het kopen van een bordje..... - maar het is ook al weer een tijdje terug...
FJ1200 schreef op 28 april 2004 @ 14:40:
@reinhrst: ik ben zeer benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Op de veschillende sites van mini-itx wordt afgeraden om een 600 te nemen voor afspelen van film. _/-\o_
Truuk is dat de chipset (CLE266) een MPEG-2 decoder heeft - en dat schijnt ook te helpen bij het decoden van MPEG-4 (DivX). Maar, zoals gezegd, ik ben er nu een aantal weken mee bezig om het aan de praat te krijgen onder linux en het wil nog niet echt vloeiend. Heb het wel werkend gezien, maar die linux was zo dichtgetimmerd dat ik er niet mee uit de voeten kon.....

Claude

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Is een Duron 1600 geen interressante keuze voor de TS?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Pagina: 1