[Sitecom DC 202] Kan niet pingen?

Pagina: 1
Acties:

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 22:03

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zinds weekje tijdelijk een sitecom DC 202 V3 (vorige router, een vigor is kapot gegaan)

Opzich prima ding, alleen geen wireless maar voor de rest prima. Heb alleen 1 probleempje.

Als ik bij het tabblad "security" Respond to ICMP (ping) on WAN interface aanvink (wat ik graag wil, om em remote te kunnen pingen) en op save klik.

Dan gebeurd er helemaal niks, ik kan em van af andere internet machine nog steeds niet pingen. Dit licht niet aan de firewall van het netwerk daar. Maar aan het apparaat ik kan nog wel steeds remote op mijn netwerk komen alleen het apparaat pingen gaat met geen mogelijkheid. (heb hem al 2 keer gereset, maar ook dit mocht niet baten)

Nu vroeg ik mij af, ben ik de enige met dit probleem of zijn er meer DC 202 V3 gebruikers die hun router niet van af het internet kunnen pingen?

[ Voor 5% gewijzigd door SithWarrior op 28-04-2004 12:08 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:37

Wallie

Herr

Kheb dat ook met mijn DC202 V2, laatste firmware erin. Is niet echt hinderlijk maar wel jammer dat hij niet van buiten te pingen is idd. Misschien eens tijd om Sitecom een mailtje te sturen :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Robtimus

me Robtimus no like you

Vreemd. Ik heb die V3 ook, en standaard stond pingen aan. Dat lukte ook gewoon. Ik heb het alleen zelf uitgezet. Blijkbaar kan opnieuw aanzetten niet?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Dat heb ik inmiddels al gedaan, alleen wou ik even weten of mijn router niet goed was, of dat het gewoon een bug is die bij al die modelen voor komt.

Verwijderd

Komt bij meerdere modellen voor, in ieder geval hier ook :9
Maar niet echt hindelijk vind ik persoonlijk.. misschien inderdaad even een mail sturen naar sitecom voor text en uitleg :?

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 12:57:
Komt bij meerdere modellen voor, in ieder geval hier ook :9
Maar niet echt hindelijk vind ik persoonlijk.. misschien inderdaad even een mail sturen naar sitecom voor text en uitleg :?
Kheb een mailtje gestuurd, gezegd dat ik de laatste firmware erin heb... krijg ik een mailtje terug:
"Geachte meneer/mevrouw,

Welke firmware staat er precies op de router geinstalleerd?"
Stelletje dozen daar... :O

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:52

Klippy

Still Game

Wallie schreef op 28 april 2004 @ 14:08:
[...]

Kheb een mailtje gestuurd, gezegd dat ik de laatste firmware erin heb... krijg ik een mailtje terug:
"Geachte meneer/mevrouw,

Welke firmware staat er precies op de router geinstalleerd?"
Stelletje dozen daar... :O
Vind ik zelf een vrij logische vraag :)
Want "de laatste" is vrij vaag. Misschien kijk jij wel verkeerd ofzo :P Versienummer meegeven is toch kleine moeite.

Maar idd ik heb hetzelfde probleem. Heb er ook niet echt last van, maar wil het wel aanhebben soms. Ben benieuwd.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:45

Wildfire

Joy to the world!

Ook hier hetzelfde probleem. Ik heb een V1 (tenminste, ik neem aan dat die zwarte vierhoekige doos gewoon een V1 is)... ik wou afgelopen week de ping aanzetten ivm een reverse traceroute voor Usenetserver, maar helaas... reageren op pings doet 'ie dus mooi niet...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook al het nodige gemaild:

1: probleem omschrijving:
antwoord de zelfde middag: Heb je router al gereset, dit is nodig om de instellingen te laten werken
en kreeg meteen nog een emailtje wat mijn IP was zodat hun het konden testen.

Toen heb ik 2 mailtjes terug gestuurd, het ene met mijn IP er in, het andere met dat ik router gereset had, en zelfs compleet van de stroom af heb gehaald. toen heb ik er nog bij gezet dat ik dacht dat het een algemeen probleem is die bij al die 3 die modelen voor komt, met link er bij naar dit topic zodat de heren zelf kunnen zien, dat ik niet enige ben met dit probleem.

Toen kreeg ik nog mailtje terug met wat mijn ISP was (die reply duurde 3 dagen)
Zelfde dag terug gemaild dat dit Chello was en nog maals link naar dit topic en dat ik het idee had dat het niet aan mij lag.

Dat is nu 4 dagen terug en tot heden nog niks gehoord (opzich ook niet zo gek aangezien er feest dag en weekend tussen zitten) ik hoop deze week nog wat te horen.

Dus als er nog meer mensen zijn die sitecom even een emailtje willen sturen via hun webform met de melding van dit probleem:

http://www.sitecom.nl/support2.php

zou hun dit vast helpen inzien dat ik niet een n00b / uitzondering ben maar dat dit probleem (blijkbaar) structueel fout zit in hun DC 202 modelen.

Alvast bedankt :)

[ Voor 16% gewijzigd door SithWarrior op 03-05-2004 00:44 ]

• Wallie

Wallie

Herr

Goh, zou toch wel slecht zijn als ze daar nu pas achterkomen... maar goed, kgeef de moed niet op :)

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Hmm na wat heen en weer gemaild vandaag, over opties en scan sites. Kreeg ik net emailtje met screenshots dat hun het op DC 202 router hebben getest, en je raad het al bij hun werkt het dus wel.

Zijn er mensen waar het uberhoud wel werkt dan? en waarom werkt het bij ons niet en bij sitecom wel?? :)

Ik moet wel zeggen dat mijn eerdere goede ervaringen met sitecom support, dat daar nog niks aan af is gedaan.

Ondanks dat we nog geen stap verder zijn, zijn ze er wel mee bezig. Igg das de indruk die ik van ze krijg :)

[ Voor 28% gewijzigd door SithWarrior op 03-05-2004 16:43 ]

Verwijderd

Zoals SithWarrior vermeld hebben wij dit al diverse malen getest.

Onze testlijn hier is ADSL van KPN (PPPoA, router op PPTP wanneer gebruik wordt gemaakt van het standaard speedtouch home modem). Met eerdere firmwares werkte dit niet. We hebben de firmware aangepast, en het werkte prima met PPTP. Onze engineers in taiwan hebben met PPPoE en DHCP connecties getest en OOK geen probleem.

Vandaag dus wederom deze vraag.

Daarna heel simpel de router met zijn WAN poort in het zakelijke netwerk geprikt waardoor deze via DHCP IP krijgt, en vervolgens vanaf een andere PC in het netwerk de router op zijn WAN IP gepingt.... Geen reply. Vervolgens 'respond to ICMP' aangezet en jawel... wel reply.

Dus in onze test situaties werkt een en ander zowel met PPTP en DHCP (direkt zelf getest op de support afdeling) en PPPoE. Dit zowel met de DC-202v2 als DC-202v3 getest. Waarom een en ander bij de 5 posters hierboven niet functioneert is mij een raadsel.

Overigens hebben we een poosje wat achter de feiten aangelopen mbt support. Momenteel staan er nog 30 onbeantwoorde e-mails in de supportbox, hebben we er vandaag 231 beantwoord en is de gemiddelde wachttijd voor de supportlijn op dit moment 1 minuut 59. Al met al hebben we de zaken weer aardig op orde.

en vragen naar het versie nummer van een firmware is niet zo gek als je voor 15 routers support zit te verlenen. Het zal je verbazen hoe vaak types door elkaar gegooid worden

-edit- misschien een grote gemene deler... Welke providers gebruikt men hier?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 16:55 ]

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Ik ben de gelukkige bezitter van een chello basis abbo, ik gebruik dus geen PPTP maar gewoon "direct connect" ingesteld via die wizzard van kies land en provider, MAC adress veranderd. meer heb ik niet aan dat ding veranderd. En het werkte gelijk al niet.

Maar nog maals, ik mijn oude Sitecom dc201 er achter hang en ik ping me ip dan werkt het instant. En een kennis van me die heeft een Sitecom DC 202 V2 en ook chello basis en bij hem werkt het dus ook niet, vinkje aan of vinkje uit het maakt allemaal niks uit.

Zelfs al keer naar factory default settings gedaan en vervolgens achter mijn oude router gehangen, hij kreeg netjes 192.168.0.x ip maar ook dat was niet te pingen.

Verwijderd

SithWarrior schreef op 03 mei 2004 @ 17:05:
Ik ben de gelukkige bezitter van een chello basis abbo, ik gebruik dus geen PPTP maar gewoon "direct connect" ingesteld via die wizzard van kies land en provider, MAC adress veranderd. meer heb ik niet aan dat ding veranderd. En het werkte gelijk al niet.

Maar nog maals, ik mijn oude Sitecom dc201 er achter hang en ik ping me ip dan werkt het instant. En een kennis van me die heeft een Sitecom DC 202 V2 en ook chello basis en bij hem werkt het dus ook niet, vinkje aan of vinkje uit het maakt allemaal niks uit.

Zelfs al keer naar factory default settings gedaan en vervolgens achter mijn oude router gehangen, hij kreeg netjes 192.168.0.x ip maar ook dat was niet te pingen.
Tot nu toe beide chello dus.

Het kan best zijn dat het probleem zich specifiek bevind in de router in combinatie met Chello. Echter hebben we dan simpelweg wat meer informatie om op te varen.

Voorheen hadden wij zelf een forum op de sitecom website, maar helaas konden mensen daar de algemene omgangsvormen niet behouden, dus houden we GoT bij voor specifieke problemen :)

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik zit bij Demon, kon net na het voor de eerste keer installeren gewoon pingen, nu niet meer.

Net als test het vinkje weer aangezet, router (V3) via de webinterface gerestart, niks dus.

More than meets the eye
system specs

• Wallie

Wallie

Herr

Heb ook demon, en ook geen ping, geen idee of hij het ooit gedaan heeft, maar nu niet meer. Een V2 hier.

Net m'n pc even rechtstreeks op het zyxelmodem aangesloten, toen werkte de ping van buitenaf wel. Viel me op dat de ping ook gelijk sneller was, naar demon.nl ging het van tussen de 10 en 30ms, naar strak op 10ms. Zou bijna de zyxel eens in router mode zetten en die Sitecom het raam uitmikken... :D

[ Voor 6% gewijzigd door Wallie op 03-05-2004 18:35 ]

Verwijderd

IceManX schreef op 03 mei 2004 @ 18:16:
Ik zit bij Demon, kon net na het voor de eerste keer installeren gewoon pingen, nu niet meer.

Net als test het vinkje weer aangezet, router (V3) via de webinterface gerestart, niks dus.
Dat is vreemd, want default staat ICMP uit

Verwijderd

De enige grote gemene deler welke ik tot nu kan zien is dat de connectie DHCP is. Geen PPTP, PPPoE of L2TP connecties.

Verwijderd

:|

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 21:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 19:27:
Sitecom routers hebben zo te zien wel meer problemen met DHCP maar mijn probleem slaat echt alles.
http://gathering.tweakers...list_messages/902156/last
niet bedoeld als hijack maar ik nl ook nog geen mail terug en als er een medewerker van Sitecom hier op het forum komt moet ik er ff gebruik van maken
Op de eerste plaatst vind IK dit knap brutaal en off-topic.
Op de tweede plaats zie ik adviezen in dat topic welke je NIET geprobeerd hebt
Op de derde plaats is een DC_200 al 2 en een half jaar end of life
op de vierde plaats is dit simpelweg geen probleem van de dc-200 maar is er wat mis gegaan met de MAC cloning bij chello
op de vijfde plaats kom je niet in de mailbox voor.

Ik zit hier niet om online support te verlenen in mijn avond uren. Ik probeer slechts wat bughunting te doen. Een probleem wat bij 1 gebruiker voorkomt is sowieso geen bug.

Daarnaast,

Waar haal je de wijsheid vandaan dat 'Sitecom routers zo te zien wel meer problemen hebben met DHCP'? Niemand heeft hier een probleem met DHCP, maar met ICMP en in je eigen topic ben je de enige.

Ik begrijp best dat mensen de pest erin hebben wanneer iets niet werkt, maar die ongenuanceerde niet onderbouwde kritiek vind ik altijd zo nutteloos.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 19:39 ]

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 18:56:
[...]

Dat is vreemd, want default staat ICMP uit
Volgens mij staat ie standaard aan hoor :? Ik had nml niks veranderd toen ik mezelf net na installatie ging pingen. Dat heb ik daarna uitgezet.

(of begin ik te dementeren?)

More than meets the eye
system specs

Verwijderd

IceManX schreef op 03 mei 2004 @ 19:50:
[...]
Volgens mij staat ie standaard aan hoor :? Ik had nml niks veranderd toen ik mezelf net na installatie ging pingen. Dat heb ik daarna uitgezet.

(of begin ik te dementeren?)
Volgens mij wel :)
Je KAN anders even een harde reset doen. Dan is alles weer factory default en zou ICMP dus aan moeten staan.

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 19:51:
[...]

Volgens mij wel :)
Je KAN anders even een harde reset doen. Dan is alles weer factory default en zou ICMP dus aan moeten staan.
Heb ik al een keer gedaan, geen resultaat (maar weet niet of het ooit gewerkt heeft).

Verwijderd

Wallie schreef op 03 mei 2004 @ 20:13:
[...]

Heb ik al een keer gedaan, geen resultaat (maar weet niet of het ooit gewerkt heeft).
Ok, thanks.
We zijn er weer mee aan de slag. Als mensen nog aanvullingen hebben, graag.

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Ik heb nog wel kleine aanvulling toen ik em uit de doos haalde stond het vinkje ook standaard niet aan, en na een factory reset die ik eergister heb geprobeerd stond ie standaard ook niet aan.

• Wallie

Wallie

Herr

Als we nou toch een insider hebben in ons midden... kan hij ook vertellen wat het verschil tussen V1, 2 en 3, naast een nieuw doosje? :) Met name het verschil tussen 2 en 3 zou me interesseren.

Verwijderd

Wallie schreef op 03 mei 2004 @ 20:40:
Als we nou toch een insider hebben in ons midden... kan hij ook vertellen wat het verschil tussen V1, 2 en 3, naast een nieuw doosje? :) Met name het verschil tussen 2 en 3 zou me interesseren.
chipset.
Functioneel is er niets veranderd. Tenminste, de GUI is tussen v1 en v2 veranderd (verbetert naar wij hopen). En vanaf de v2 is de ISP list beschikbaar, waardoor het instellen een stuk makkelijker is geworden.

Verwijderd

We krijgen een en ander niet gesimuleerd.
We willen degene met het probleem vragen mee te werken aan een packettrace. Hopenlijk halen we daar meer informatie uit.

Graag even mailen naar support@sitecom.com met in het onderwerp "Packettrace ivm ICMP"

• Klippy

Klippy

Still Game

Hier werkt het iig nu na een upgrade naar 34a (V1)

Met 30 werkte het niet iig.. Was idd tijd geleden dat ik update had gedaan.
Maar ok voor mij is het opgelost :P

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 19:14:
We krijgen een en ander niet gesimuleerd.
We willen degene met het probleem vragen mee te werken aan een packettrace. Hopenlijk halen we daar meer informatie uit.

Graag even mailen naar support@sitecom.com met in het onderwerp "Packettrace ivm ICMP"
Ik heb 14 mei een mailtje gestuurd met "Packettrace ivm ICMP", nooit een reactie op gehad, iemand anders wel? Want misschien zijn ze nog wel druk aan het programmeren ;)

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Ik heb een mailtje terug gehad met aanwijzingen, 2 computers aan me chello acount kopelen enzo, werkte niet helemaal en heb verder nog niet echt de tijd gehad me er mee bezig te houden. Maar ik was van plan het deze week nog is een poging te geven :)

Verwijderd

Hoi

Ik heb hier demon internet en bij mij werkt icmp ook niet!
Alles al geprobeerd up graden firmware hard reset instellingen veranderd noem maar op.
Het is zelfs zo bij een spel wat ik speel als we met 4 man in de battle room zitten dan zie ik alleen de host en de andere 2 niet of ik zie alleen hun naam maar ping gegevens zijn N/A.Het is net alsof ik achter een firewall zit die ik uit heb staan ook die van windows xp zelf.
Met prompt kan ik wel pingen en zo maar bij bijvoorbeeld speedtest doet hij de pingtest niet wel gegevens verzenden maar komt niks terug.
Heel raar allemaal.
En het is echt de router dc-202 v3 hier want als ik heb er tussen uit haal is alles ok!

iemand nog een idee?

• Klippy

Klippy

Still Game

Hmm ik had ooit gepost dat het goed ging ja, maar kan ook alleen vanaf m'n eigen Pc pingen, die zit dus achter de router...

Vanaf andere plaatsen en bijvoorbeeld speedtest werkt het idd helemaal niet.
is dat ik nu dit topic weer zie..

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zie dit topic nu ook weer. Mijn DC202 blijft halsstarrig weigeren om pings door te laten, ook al heb ik de ping-blokkeer functie uitgeschakeld.

Verwijderd

Vandaag een WL-025 meegenomen van mijn werk en wat denk je hetzlfde probleem.Hoop dat sitecom met een oplossing komt voor dat ICMP verhaal anders terug die hap en dan maar een linksys of draytek halen. :(

Verwijderd

GROTENEGER al iets nieuws?

Lijkt in 1 keer een beetje dood hier! :p

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Zo, een schopje omhoog. Der is inmiddels nieuwe firmware uit voor die 202 modelen. (voor de versie 2 en de versie 3) Ik heb net Version 1.0 Release 09 er op gezet. Is even kijken of het wat uit maakt...

[ Voor 10% gewijzigd door SithWarrior op 29-10-2004 21:04 ]

Verwijderd

nee maakt niet uit.

• SithWarrior

SithWarrior

Topicstarter
Nee daar ben ik inmiddels ook achter, je vraagt je af wat ze er dan mee gedaan hebben...

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
ik heb hier een d202 v1 (zwart), ping staat aan, en mensen kunnen mij pingen/ftp-en etc. En dat via Chello classic en Terayon modem
Het zou moeten werken voor jullie, lijk mij.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

La_Pazz schreef op 30 oktober 2004 @ 00:40:

ik heb hier een d202 v1 (zwart), ping staat aan, en mensen kunnen mij pingen/ftp-en etc. En dat via Chello classic en Terayon modem
Ik heb ook die V1, maar na de ping te hebben uitgeschakeld kan ik 'm inschakelen wat ik wil, maar werken doet het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 30-10-2004 02:34 ]

Verwijderd

La_Pazz schreef op 30 oktober 2004 @ 00:40:
Lees eeen paar post terug wat wij bedoelen is dat wij niet kunnen pingen,

Probeer zelf eens op www.speedtest.nl en doe daar de pingtest kijken of die bij jou wel doet dan.Bij ons niet.

Teminste niet bij mij!!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Het zijn echt *^%&#%^&$ routers. Ik heb er maarliefst 6 van gehad, en bij de 4e zei de werknemer in de winkel dat ik niet meer hoef terug te komen :|

De eerste paar weken deed die ping het gewoon goed, maar daarna scheed ie ermee uit. Ook reboote de router heel vaak achtermekaar.

Dit was mijn probleem topic over de router:

[rml][ ROUTER] Sitecom DC 202 Nieuwe versie 2 probs[/rml]
Pagina: 1