Toon posts:

Thomson modem en sitecom router probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer is in het bezit van een Thomson tcm 390 kabelmodem (chello) en een Sitecom dc200 router.
De Thomson komt prima online maar de Sitecom router krijgt geen ip adres van het modem.
Als ik de Sitecom router aan een andere DHCP server (motorola modem/andere router) hang krijgt ie wel een ip adres dus neem ik aan dat de DHCP client op de WAN poort van de router prima werkt.
De Thomson geeft andere routers/nic's wel een ip adres.

Ik vind het ook vreemd dat ik het mac-adres van de Sitecom router heb aangemeld bij chello en dat het internet op mijn medion router het wel prima doet zonder het mac-adres in de router en/of bij chello te veranderen.

Wie herkent dit probleem en heeft er een antwoord op?
Ik ben echt ten einde raad en overweeg een andere router.

PS. ik heb alle firmwares al geprobeerd.

Verwijderd

Staat dhcp aan aan de wan kant op je sitecom router? Zo ja, sluit de router nog eens aan en bel de chello helpdesk voor de zekerheid nog een keer om het macadres vrij te geven dat in hun database staat. Check ook de bekabeling, heb je wel link?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ga naar http://provisioning.upc.nl/ moet lukken lijkt me ;)

(overigens krijg je geen ip van je modem hoor :P)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik chello heb aangemeld hebt met die Sitecom router.
Na het aanmelden kreeg ik vreemd genoeg geen ip adres op de Sitecom.
Daarna heb ik gewoon mijn eigen Medion router er aan gehangen en was verbaasd dat ik geen chello aanmeldscherm kreeg maar internet perfect werkte.
De Medion krijgt nl. wel een ip adres: 62.xxx.enz.
Die Sitecom router heeft het nl. altijd prima gedaan i.c.m. een motorola modem en chello.

Ik heb heel wat routers aangesloten maar dit probleem heb nog nooit gezien? :/

mac-adres van sitecom veranderen zal ik nog een keer proberen, ik heb wel een ander mac-adres van een andere nic gebruikt maar dat mocht ook niet baten.

edit: mac-adres van medion geprobeerd en geen geluk.
Zit toch echt aan fysieke incompatibiliteit te denken hoewel die router het met andere dhcp-servers het wel doet.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2004 21:39 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 19:40:
Het probleem is dat ik chello heb aangemeld hebt met die Sitecom router.
Na het aanmelden kreeg ik vreemd genoeg geen ip adres op de Sitecom.
Daarna heb ik gewoon mijn eigen Medion router er aan gehangen en was verbaasd dat ik geen chello aanmeldscherm kreeg maar internet perfect werkte.
De Medion krijgt nl. wel een ip adres: 62.xxx.enz.
Die Sitecom router heeft het nl. altijd prima gedaan i.c.m. een motorola modem en chello.

Ik heb heel wat routers aangesloten maar dit probleem heb nog nooit gezien? :/
hmm, en als je nu in die sitecom het MAC adres van die Medion doet, werkt het dan?
zo niet, dan is er iets mis met die Sitecom lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
*kick*
Any-one?

Verwijderd

Probeer hetzelfde eens te doen met een 3e router, of gewoon een pc met netwerkkaart, om te testen? Dan weet je iig zeker of het aan je Sitecom router ligt of niet.

Verwijderd

Topicstarter
@ Meph

Als ik de Sitecom aan een willekeurige andere DHCP-server (router/modem/nic met dhcp-server) hang krijgt hij altijd een IP-adres.
Als ik een willekeurige andere router/nic aan de modem hang krijgt die altijd een IP-adres.
Ik heb helaas niet de beschikking over een andere Sitecom DC200 of Thomson TCM 390 modem,anders had ik kunnen testen of het specifiek met zijn router/modem is of dat het met alle Thomson TCM390/Sitecom DC200's zo is.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
De Thomson TCM390 is een beetje een probleem modem, ik kreeg zelf ook zo een bij mijn nieuwe Plus abo en mijn Draytek 2200E kon gewoon maar geen IP krijgen heel vreemd, terwijl het daarvoor 4 jaar probleemloos heeft gewerkt met een Terayon.

Ik heb chelloo.com er even op nageslagen en er zijn heel veel mensen met router problemen i.c.m. de Thomson TCM 390.

Ik had zelf nog een Motorola SurfBoard 5100E liggen en heb deze er maar aangeprikt, werkte meteen. De Thomson ligt werkeloos in de kast nu.

Verwijderd

IK ben zelf in het bezit van een (Chello) Thomson TCM390 in combinatie met een Sitecom DC202 V2. Voordat ik de laatste firmware in de router gezet had (Version 1.0 Release 24) viel mijn verbinding ook soms uit en dan moest ik de router een reset geven.

Op dit moment is het heel stabiel, geen uitvallende verbinding.

Ik snap iets niet in de stappen die je gezet hebt:
De Thomson komt prima online maar de Sitecom router krijgt geen ip adres van het modem.
Dit duid erop dat het modem geen plek in het chello netwerk gekregen heeft.
Als ik de Sitecom router aan een andere DHCP server (motorola modem/andere router) hang krijgt ie wel een ip adres dus neem ik aan dat de DHCP client op de WAN poort van de router prima werkt.
De Thomson geeft andere routers/nic's wel een ip adres.
Ik vind het ook vreemd dat ik het mac-adres van de Sitecom router heb aangemeld bij chello
Het is niet de bedoeling dat je het mac adres van je router opgeeft! Deze kan namelijk willekeurig en zelf fout zijn.

Stappen die je zou moeten uitvoeren:
Sluit eerst een PC aan op de Thomson, zorg ervoor dat je een verbinding krijgt met Chello (via provisioning of zo). Op dat moment is de netwerkkaart (en dus het mac-adres) van die PC bekend bij Chello.
Plaats nu de router Sitecom tussen de Thomson en je PC (sluit geen andere PC aan op de router!). Ga nu naar het menu van de router en geef daar aan dat deze het mac adres van de PC netwerk kaart moet overnemen.
Als nu alles goed gaat, heb je nu een verbinding richting Chello en dus Internet, je kunt nu de rest van je PC's aansluiten op de router.

Verwijderd

Topicstarter
CrazyPro schreef op 20 april 2004 @ 21:24:

Sluit eerst een PC aan op de Thomson, zorg ervoor dat je een verbinding krijgt met Chello (via provisioning of zo). Op dat moment is de netwerkkaart (en dus het mac-adres) van die PC bekend bij Chello.
Plaats nu de router Sitecom tussen de Thomson en je PC (sluit geen andere PC aan op de router!). Ga nu naar het menu van de router en geef daar aan dat deze het mac adres van de PC netwerk kaart moet overnemen.
Als nu alles goed gaat, heb je nu een verbinding richting Chello en dus Internet, je kunt nu de rest van je PC's aansluiten op de router.
Als ik bij de provisioning site een nic/router aanmeld (dit gaat altijd goed) en dan in de router het mac-adres van die nic/router zet werkt het ook niet.

PS. ik dat provisioning gedoe vaak zat gedaan en dit is echt een heel vaag probleem.
Ik krijg nl. ook geen 10.xxx.xxx.xxx ip bij de Sitecom, het blijven nullen.
xabre16v schreef op 20 april 2004 @ 21:00:
De Thomson TCM390 is een beetje een probleem modem, ik kreeg zelf ook zo een bij mijn nieuwe Plus abo en mijn Draytek 2200E kon gewoon maar geen IP krijgen heel vreemd, terwijl het daarvoor 4 jaar probleemloos heeft gewerkt met een Terayon.

Ik heb chelloo.com er even op nageslagen en er zijn heel veel mensen met router problemen i.c.m. de Thomson TCM 390.

Ik had zelf nog een Motorola SurfBoard 5100E liggen en heb deze er maar aangeprikt, werkte meteen. De Thomson ligt werkeloos in de kast nu.
Ik heb ook een oude 4200e (casema) en die krijg gewoon een 62.xxx IP enz. maar ik heb dan geen i-net e.d.
Toch maar een sb5100e vragen?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 22:55 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Wat je ook zou kunnen proberen is dit:

1. UTP kabel van Thomson rechtstreeks in je pc prikken. Boel opnieuw starten, ook modem en dan heb je al het goed is een IP adres gekregen, mocht het een 10.x.x.x adres zijn dan nog even prov.upc.nl doorlopen totdat je een 'echt' ip heb.

2. Dat IP even opschrijven, en ook IP van de gateway (van chello dus), subnetmask en de 2 ip's van de dns servers.

3. Vervolgens router er tussen prikken en deze gegevens statisch invullen. Ik las dat ergens op chelloo.com, je kan het proberen. Niet echt een oplossing natuurlijk maja.

Verwijderd

Ola. Ik had dat probleem ook met mijn linksys router.

Wat ik heb gedaan is:

Eerst me pc aan de modem gehangen, vervolgens aangemeld bij chello. Ope en gegeven moment gaatie je mac-adres registreren bij chello. onthou dit macadresje. Daarna heb ik me linksys er aan gehangen en vervolgens het mac-adresje van me pc, die geregistreerd is bij chello, ingevuld bij me router. en toen kreeg ik wel een ip op me router.

Verwijderd

ik heb een sitecom DC200 router, een thomson TCM390 modem een xp pro machine en een chello classic aansluiting en 2 NIC's

ik heb NIC 1 geregistreerd bij chello, dit ip gecloond naar me router (http://192.168.0.1/techsupp.htm) en vervolgend me router op NIC 2 aangesloten en me modem op de router.

de modem is zeker weten online, want ik kan met NIC 1 (zonder router er tussen) gewoon het internet op. de router met het zelfde mac adres als NIC 1 (die het zou moeten doen) geeft echter kuren; ik kan vanaf m'n computer de router en modem bereiken en het lijkt erop dat m'n router vrolijk z'n info via DHCP binnen krijgt. het enige probleem is: ik kan het internet niet op vanaf me PC.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 16:56 ]

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

a. Weet niet of ze er zo blij mee zullen zijn dat je een oud topic kickt.

b. Probeer 't es op de volgende manier:

1. Modem uitzetten
2. Modem aanzetten en laten initialiseren
3. Sitecom aan het modem koppelen
4. PC aan router koppelen
5. Naar de provisioningsite gaan en doorlopen (hier staat dan al het MAC adres ingevuld wat in je router staat
6. Modem uitzetten
7. PC uitzetten
8. Modem weer aanzetten
9. PC weer aanzetten

Zo zou het perfect moeten werken. Bij mij iig wel. Zelfde modem, zelfde router.