Mijn broer is in het bezit van een Thomson tcm 390 kabelmodem (chello) en een Sitecom dc200 router.
De Thomson komt prima online maar de Sitecom router krijgt geen ip adres van het modem.
Als ik de Sitecom router aan een andere DHCP server (motorola modem/andere router) hang krijgt ie wel een ip adres dus neem ik aan dat de DHCP client op de WAN poort van de router prima werkt.
De Thomson geeft andere routers/nic's wel een ip adres.
Ik vind het ook vreemd dat ik het mac-adres van de Sitecom router heb aangemeld bij chello en dat het internet op mijn medion router het wel prima doet zonder het mac-adres in de router en/of bij chello te veranderen.
Wie herkent dit probleem en heeft er een antwoord op?
Ik ben echt ten einde raad en overweeg een andere router.
PS. ik heb alle firmwares al geprobeerd.
De Thomson komt prima online maar de Sitecom router krijgt geen ip adres van het modem.
Als ik de Sitecom router aan een andere DHCP server (motorola modem/andere router) hang krijgt ie wel een ip adres dus neem ik aan dat de DHCP client op de WAN poort van de router prima werkt.
De Thomson geeft andere routers/nic's wel een ip adres.
Ik vind het ook vreemd dat ik het mac-adres van de Sitecom router heb aangemeld bij chello en dat het internet op mijn medion router het wel prima doet zonder het mac-adres in de router en/of bij chello te veranderen.
Wie herkent dit probleem en heeft er een antwoord op?
Ik ben echt ten einde raad en overweeg een andere router.
PS. ik heb alle firmwares al geprobeerd.