Toon posts:

Na toevoeging nieuw geheugen zwart beeld / geen piep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik probeer Windows 98 opnieuw te installeren op een oude pc, pentium I, 200mhz.
Na formatteren setup.exe gedraaid, maar zodra het kopieren van de benodigde setup files op 100% is liep pc telkens vast. Na een aantal topics gecheckt te hebben hier heb ik nieuw geheugen gekocht, daar dat het probleem waarschijnlijk zou oplossen.
Nu ik het oude geheugen verwijderd heb en het nieuwe erin gedaan heb, wil de pc niet meer booten. Krijg zwart scherm en geen piepjes, nix...
Oude geheugen weer terug erin gedaan, nog steeds zwart scherm en geen geluid.
Heb alle kabels gecontroleerd of ik misschien iets los heb getrokken, kan nix geks vinden.
Enig idee wat er mis is?

Alvast bedankt.

PS Inmiddels andere videokaart geprobeerd, geen resultaat, ander scherm geprobeerd, geen resultaat. Zonder videokaart geeft ie ook geen piep van "waar is de videokaart".....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 05:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds niemand? :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

wtf? Je kickt even ongeduldig een topic omhoog in de tijd dat iedereen nog slaapt? In ieder geval is dit niet de bedoeling hier op GoT. Pas wanneer een topic zover is uitgezakt dat het uit de topiclist is verdwenen (in de meeste subfora dus na 24 uur), dan mag je hem omhoogkicken.

Wat betreft jouw probleem: raadpleeg de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en de FAQ van dit subforum. Daar staat ook het een en ander met betrekking tot geheugencompatibiliteit.

Verwijderd

Topicstarter
oeps sorry, ben in Canada, Ontario, tijdverschil vergeten. Niet mun bedoeling ongeduldig te zijn

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tijdverschil of niet, kicken binnen 24 uur is iig not-done. Zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)

Maar heb je al het e.e.a. uitgevonden mbt geheugencompatibiliteit? Het tegenwoordig verkrijgbare 128Mbit/256Mbit geheugen passen niet zonder meer in de Pentium1 chipsets namelijk. Ik denk dan ook dat het daaraan ligt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, er zaten orgineel 4 chips in van 16mb each. Dus dat belabberde geheugen proberen we nu terug te zetten en zijn alle combinaties aan het uitproberen, want het blijkt dat zo'n oude pc zelfs andere combi's van de chips niet pakt? Klopt dat?

Heb alle pci sloten leeggehaald en alles losgekoppeld van het moederbord, een aantal seconden gestart en toen alleen CPU, RAM en video teruggeplugged, maar nog steeds geen resultaat :'(

Nah ja, bij sommige combi's krijgen we achtereenvolgende piepjes en geen beeld, en bij andere combi's krijgen we geen piepjes maar ook geen beeld. (sowieso 1 en 3 chips geeft piepjes, 2 en 4 bij sommige combi's niet)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 07:00:
Mja, er zaten orgineel 4 chips in van 16mb each.
:?

Je bedoelt een reepje met 4x 16Mbit chips? Of 4 reepjes van 16MB elk? Wel, let ook eens op de chip/reep benaming en de MB/Mb/mB/mb notatie .. Ze zijn allemaal verschillend.

Nogmaals: heb je al het eea uitgezocht mbt compatibiliteit?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter » Geheugen » Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel 4 losse reepjes van 16mb elk. En we zijn er inderdaad achter dat het nieuwe geheugen niet compatibel was en daarmee het moederbord van slag heeft gemaakt. Daarom probeerde ik de hele boel te resetten en daarna de orginele terug te zetten.
Maar het wordt met de minuut frustrerender, want het lijkt wel of hij geen een combinatie van de 4 orginele chips pakt (proberen chip voor chip in elk slot en dan telkens eentje erbij totdat alle 4 vol zijn lol). Er is wel een combinatie waarbij hij niet piept, maar geeft nog steeds een zwart scherm en boot niet.
Pagina: 1