Evercool VC-RE 9800 cooler

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Kwam na een tijdje deze cooler tegen, deze zou verbazingwekkend goed koelen en het geluidnivo is redelijk, zou zelfs geschikt zijn voor een videokaart Ati 9800pro en het past ook in een shuttle/soltek. Wat op zich al een kunst is (probeer dat maar eens met een Artic silencer :-) )

Maar één probleem: het is nergens in NL te vinden en verzenden vanuit het buitenland wordt erg prijzig.
Iemand een idee waar in NL liefst amsterdam te krijgen?
Misschien iemand zelfs ervaring ermee

[ Voor 14% gewijzigd door ErikRo op 27-04-2004 23:33 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hij is niet in de pricewatch te vinden.. daar staan toch echt wel bijna alle producten in die te krijgen zijn in Nederland denk ik zo dus ik denk dat je pech hebt of dat je het uit het buitenland moet gaan halen....

Een idee zou zijn om er een Inkoop Actie van te maken om zo de kosten een beetje te drukken :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 08:18

Pubbert

random gestoord

Als je nou eens in je topicstart een plaatje of een URL met wat info/specs zou posten..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:15
http://www.bigbruin.com/html/evercool-vcre.htm

die ?

Lijkt me niet de moeite. Is net zo groot als de Revoltec koeler en het scheelt maar 2c met de retailkoeler..

[ Voor 51% gewijzigd door 418O2 op 28-04-2004 15:25 ]

• ErikRo
Ja dat is hem, de reviewer was erg tevreden, vandaar.

En aangezien ik hier alleen maar lees over standaard ventilatortjes op 9800pro die snel stuk gaan. Dacht ik laat ik hem maar op voorhand vervangen.

Als ik hem ook nog met speedfan op 100mhz kan laten lopen in 2D mode zou het best wat kunnen zijn. Maar goed dat ben ik nu nog allemaal aan het uitzoeken.

ps wat bedoel je met "het scheelt maar 2c met de retailkoeler"
centimeter? centiliter?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 16:14
ErikRo schreef op 28 april 2004 @ 18:42:
Ja dat is hem, de reviewer was erg tevreden, vandaar.

En aangezien ik hier alleen maar lees over standaard ventilatortjes op 9800pro die snel stuk gaan. Dacht ik laat ik hem maar op voorhand vervangen.

Als ik hem ook nog met speedfan op 100mhz kan laten lopen in 2D mode zou het best wat kunnen zijn. Maar goed dat ben ik nu nog allemaal aan het uitzoeken.

ps wat bedoel je met "het scheelt maar 2c met de retailkoeler"
centimeter? centiliter?
Graden celcuis dus

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

die op bigbruijn bekeken wordt deze wordt ook op de hercules 9600XT gebruikt (alleen met blauwe ledjes).
verder wordt er getest met een geforce 4 mx440 deze weet ie op 37 graden te houden
ik zou hem niet op mijn 9800 pro plakken dat is alles wat ik wil zeggen.

weet iemand nog een leuke signature?

• ErikRo
snooze schreef op 28 april 2004 @ 18:57:
die op bigbruijn bekeken wordt deze wordt ook op de hercules 9600XT gebruikt (alleen met blauwe ledjes).
verder wordt er getest met een geforce 4 mx440 deze weet ie op 37 graden te houden
ik zou hem niet op mijn 9800 pro plakken dat is alles wat ik wil zeggen.
Hoi je maakte me aan het schrikken :-) een mx440 was ik dan zo kippig?

Maar het bleek een andere link te zijn dan bigbruin.
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=149

Dit is de goede link, er wordt hier getest met een ati 9700 volgens mij iets overklokt maar dat weet ik niet zeker. Qua temp moeten die dicht tegen elkaar aanliggen.

btw het gaat mij overigens niet allen om hem koel te krijgen. Maar om de Soltek 3401, koel maar vooral om hem zo stil mogeljk te krijgen. Op dit moment is de 9800pro de grootste lawaaimaker.

Een echt goede koeler zoals zalmans heatpipe vga coolers of de artic vga silenscer past gewoon niet :'(

[ Voor 22% gewijzigd door ErikRo op 28-04-2004 20:03 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09-2025

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gewoon een Puur Koper Fannetje...natuurlijk beter dan de Alu fannetjes die vaak op kaarten geleverd worden. Maar om te zeggen..speciaal..nee.

Ik heb voor mijn GF4 nog zo'n soort fannetje in een Thermal Take Mod packetje gehad. ... tja..koper koelt gewoon beter he...

Maar alweer heb je airflow nodig he!

[ Voor 9% gewijzigd door swampy op 28-04-2004 20:03 ]

There is no place like ::1

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:17

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zou voor de Vantec Iceberq gaan ipv dat evercool dingetje

Gabriël AM5

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Of je mod zelf een ouwe CPU koeler op je kaart. Veel goedkoper en koelt misschien nog beter ook. Zie het topic hieronder voor teveel voorbeelden :)

[Koeling] Hoe koelen jullie je videokaart?

Use the Search Luke...

• ErikRo
Bedankt leuk topic om te lezen.

Belangrijk punt om te weten is dat er niet veel ruimte zit in een Soltek voor grote koelers.
AgP slot zit namelijk uiterst links achterin en van AGP slot tot plaat zijkant computerkast zit maar 1,5cm of 2,5 cm ruimte.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Er zijn genoeg koelers in nederland beschikbaar om te kiezen, als deze koeler niet in de pricewatch staat, is het jammer. DOC is iig niet bedoeld om elke koeler die er maar is, te behandelen, zeker niet met zo'n karige topicstart, vandaar dat deze dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.