Toon posts:

FTP server achter router

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeienavond mensen,

Ik heb de search al gebruikt en alle topics doorgelezen die er zijn, ik heb ook al gegoogled, maar het volgende lukt me nog steeds niet!

Ik wil een FTP server opzetten, ik zit achter een Edimax 6104 router en mijn provider is Tiscali, en de server wil ik opzetten via Bulletproof. Internet werkt trouwens perfect! Het testen van de server doe ik via http://bpftpserver.com/?page=ftptest&lang=en en ik krijg de volgende melding: Error : Cannot connect to remote host "82.168.xx.xx:21"

De server is wel gewoon online: FTP Server On-line : IP(s) 192.168.2.4, on port 21

In Bulletproof gebruik ik PASV mode en fixed ip met mijn internet ip (82.168.xx.xx) ingevuld. De passive port range weet ik even niet wat ik moet invullen. Ik weet ook niet zeker wat ik moet invullen bij mijn NAT settings in mijn router.

Kan iemand mij laten weten wat ik daar allemaal moet invullen, of wat ik fout doe??

Alvast bedankt,

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pff, gebruik even de search optie op GoT joh..
Om je even een tip te geven: Port mapping op de router

[edit]
poort 20 en 21 moet je mappen trouwens

[ Voor 20% gewijzigd door Elect op 27-04-2004 22:53 ]

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:09

Sjaak_Afhaak

Bleh!

standaard poortmap lijkt me... je moet poort 21 even forwarden van je uitwendige IP naar je Inwendige IP.

enne:
Het Grote Poortmappingsverhaal

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik ben een n00b wat betreft poortmapping ed. Dit soort replys zag ik dus ook in de andere topics, maar ik heb daar helaas niets aan. Als ik weet wat ik waar moet invullen ben ik al een stuk verder! De volgende gegevens moet ik invullen in de NAT gedeelte van mijn router gok ik zo... :?

Private IP ??
Private Port ??
Type TCPIP of UDP??
Public port ???

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, dat moet je invullen in het NAT-gedeelte..

Respectievelijk 192.168.2.4; 21; TCP; 0.0.0.0

edit:
En voor active FTP ook 20..

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 27-04-2004 23:00 ]

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Forward zowel poort 20 als 21 naar je ftp server. Daarnaast geef je een poort (of een range) op bij de passive port range, bijvoorbeeld poort 1024. Deze poort(en) dien je ook te forwarden op je router naar je ftp server.

Private ip = ip adres van de je ftp server
Private port = poorten op je ftp server (dus 20, 21 en 1024...)
Type = tcp
Public port = dezelfde als je private poorten

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
Is het soms niet mogelijk dat uw provider alle poorten < 1024 blokkeert? Is hier toch zo. Anders is het gewoon een standaard configuratie. Passive FTP heb je in principe niet nodig maar laat ons zeggen dat je per logon minimum een poort moet openzetten > 1024

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 22:58:

Private IP ??
Private Port ??
Type TCPIP of UDP??
Public port ???
Zal het even voor je vertalen, dan is het gelijk duidelijk.

Private ip = privé ip, dus voor daar je prive ip adres in, van je computer zelf op het netwerk.
Private port = Prive poort, dus de poort waarop je ftp server privé draait.
Type, kies als je het niet weet gewoon beiden.
Public port= publieke poort, op welke poort de server voor het publiek toegankelijk moet zijn....

Nou, met een beetje vertalen had je dit ook zelf wel kunnen verzinnen...

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 15:25
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 22:58:
Sorry maar ik ben een n00b wat betreft poortmapping ed. Dit soort replys zag ik dus ook in de andere topics, maar ik heb daar helaas niets aan. Als ik weet wat ik waar moet invullen ben ik al een stuk verder! De volgende gegevens moet ik invullen in de NAT gedeelte van mijn router gok ik zo... :?

Private IP ??
Private Port ??
Type TCPIP of UDP??
Public port ???
als je ff het grote poortmapping verhaal had gelezen had je het wel geweten :+ .

iig je moet gewoon even poort 21 forwarden naar jouw interne ip adres (typ in een dos venster ipconfig).

Misschien handig om erbij te vermelden is dat passive mode ook nog een bepaalde range aan poorten gebruikt die oom opengezet moeten worden gezet om passive mode te laten werken,

Aangezien dat nog aaardig veel poorten zijn zou ik ff die range veranderen in je FTP server.

Ik denk ik zeg het ff want ik verveel me een beetje :O

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Guru Evi schreef op 27 april 2004 @ 23:05:
Passive FTP heb je in principe niet nodig
Euhm, tegenwoordig heeft vrijwel iedereen wel een router met meerdere PC's en zolang er meerdere PC's willen FTP-en zal poort 20 (data-verbinding) niet naar 1 PC gemapped zijn, dús heb je wél passive nodig :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties maar het wil nog steeds niet lukken. Ik heb in de NAT settings zoals boven beschreven poorten 20,21 en 1024 ingevuld (zowel bij public als bij private)

Ik moet het volgende even zeker weten: Mijn FTP server moet online zijn op poort 21 of op 1024(?), maar wat moet de portrange zijn bij de passive mode instellingen? En er moet dan ingelogged worden met port 21 of 1024 neem ik aan?

• [ash]

[ash]

Zet passive port range op 1024 - 1024 en connecten gaat gewoon op 21. Weet je zeker dat je provider poort 21 niet blokkeerd ? Probeer anders 8020, 8021 en 1024.

Kijk eens in dit oude draadje: bullit ftp welke data poort?

[ Voor 22% gewijzigd door [ash] op 27-04-2004 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
[ash] schreef op 27 april 2004 @ 23:44:
Zet passive port range op 1024 - 1024 en connecten gaat gewoon op 21. Weet je zeker dat je provider poort 21 niet blokkeerd ? Probeer anders 8020, 8021 en 1024.

Kijk eens in dit oude draadje: bullit ftp welke data poort?
Ik geef het op. Heb echt alles geprobeerd wat jullie aangaven. Ik heb in mijn NAT instellingen alle poorten geprobeerd, en in Bulletproof alle soorten combinaties geprobeerd maar tevergeefs. Het mocht niet zo zijn denk ik dan...

Verwijderd

Kun je niet een screenshot posten van je Edimax router? Dan kunnen we ff controleren of je settings oke zijn... en dan bedoel ik de screenshots van je poortsettings.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Heel lullig vraagje hoor, maar je hebt je router toch wel gereboot nadat je de instellingen had gezet? :D (of hoeft dat niet bij die router?)

United we stand, and divided we fall

• SeeSharp.nl
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-05 11:39
Zorg ervoor dat je voor de buitenwereld een poortnummer gebruikt > 1024
Providers controleren vaak poorten < 1024, dus dan heb je dit probleem in iedergeval getekkeld. Welke poort je in je eigen lokale netwerk gebruikt (in jou geval poort 21) maakt niet uit.
In je router (lees gewoon even de handleiding) moet je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld (TCP) poort 2000 gerouted wordt naar de PC waar de FTP server op draait (192.168.2.4 op poort 21).

Als je dit dus uiteindelijk hebt gedaan kun je jou FTP server benaderen via 82.168.xx.xx:2000
Dit werkt altijd, het maakt niet uit welke router je hebt.

www.seesharp.nl

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gebruik voor de gein eens GuildFTPd, ik had ook altijd problemen, terwijl ik gewoon mijn poorten gemapt had.
Toen GuildFTPd geprobeerd, en hopla! , alles werkte ineens zonder nog een instelling in mijn router te moeten maken.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
SeeSharp.nl schreef op 28 april 2004 @ 08:13:
Zorg ervoor dat je voor de buitenwereld een poortnummer gebruikt > 1024
Providers controleren vaak poorten < 1024, dus dan heb je dit probleem in iedergeval getekkeld. Welke poort je in je eigen lokale netwerk gebruikt (in jou geval poort 21) maakt niet uit.
In je router (lees gewoon even de handleiding) moet je ervoor zorgen dat bijvoorbeeld (TCP) poort 2000 gerouted wordt naar de PC waar de FTP server op draait (192.168.2.4 op poort 21).

Als je dit dus uiteindelijk hebt gedaan kun je jou FTP server benaderen via 82.168.xx.xx:2000
Dit werkt altijd, het maakt niet uit welke router je hebt.
zet je ftp server gewoon op een poort in de 2000, en stel een vaste passive range in van een poort of 20, 2020-2040 ofzo (niet de poort van je server). omdat je dan met passive mode 20 connecties tegelijk kan hebben. poort 21 werkt heel vaak niet als poort en het is ook onveiliger, dus ik zou zeggen neem poort 2004 ofzo :p

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het vanavond nogmaals proberen, zit nu op me werk en met screenshots wat dingen aangeven als het niet lukt.

Rebooten heb ik trouwens niet gedaan, moet dat echt bij een Edimax? :?

• Volk
  • Laatst online: 19-05 15:25
Ok laat ik het ff kort samenvatten:

Je FTP server wordt toegankelijk op poort 21 (Misschien handig om een andere poort te proberen als het nog niet wil werken).

Om passive mode te gebruiken (wat wordt aanbevolen) moet je ook nog een range met poorten forwarden.
Standaard is dit poort 1024-65000 ofzo.

Aangezien dit niet te doen is is het handiger om die range te verkleinen(het is toch voor elke connectie 1 poort :? .
Neeem bijvoorbeel de range 1024-1035.
Die poorten moet je uiteraard ook forwarden.

Nog even een kleine opmerking:
Als je DHCp gebruikt moet je er wel voor zorgen dat je altijd het IP adres hebt waar je je poorten naar forward.
Ander moet je even een Statisch IP instellen

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

rfolkers schreef op 28 april 2004 @ 17:25:
Ok laat ik het ff kort samenvatten:

Je FTP server wordt toegankelijk op poort 21 (Misschien handig om een andere poort te proberen als het nog niet wil werken).

Om passive mode te gebruiken (wat wordt aanbevolen) moet je ook nog een range met poorten forwarden.
Standaard is dit poort 1024-65000 ofzo.

Aangezien dit niet te doen is is het handiger om die range te verkleinen(het is toch voor elke connectie 1 poort :? .
Neeem bijvoorbeel de range 1024-1035.
Die poorten moet je uiteraard ook forwarden.

Nog even een kleine opmerking:
Als je DHCp gebruikt moet je er wel voor zorgen dat je altijd het IP adres hebt waar je je poorten naar forward.
Ander moet je even een Statisch IP instellen
Het hele idee van passive mode is dat de server bepaald op welke poort de data verbinding tot stand komt. Dus dan hoef je niet meer poorten te forwarden op poort 21 na dan :)

Het hele "wat vond ik in de handleiding, op google en de search" niveau van de topic starter is ook niet er hoog en toch krijgt hij 20 replies, ik snap er niks van:)
(aangezien hier tig faqs over zijn)

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Ik het zelf hetzelfde probleem ik zit achter een Sweexmodem en een Speedtouch 510. Sweexmodem en Edimax zijn bijna hetzelfde , daarom post ik het maar hier.

Opstelling:
Internet --> Alcatel Modem (10.0.138) --> (10.0.0.150) Sweex Router (192.168.2.1) --> Mijn PC (192.168.2.100)

Heb volgensmij alle dingen geprobeerd die in eerdere topics hier op got aangeraden werden.
Poort 20/21 in Modem en router doorgemapt.

Ik heb een aantal screenshots gemaakt over mijn settings in mijn router/modem.
Modem (Settings onder Advanced - NAT)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/server/modem.gif

Router, opgeven remote adres. (General Setup - System - Remote Management)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/server/router1.gif

Forwarden poorten in router (General Setup - NAT - Virtual Server)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/server/router2.gif

Weet iemand wat het probleem is? Ook andere poortendie ik geprobeerd heb werken trouwens niet.

Aangezien mijn webserver ook niet werkt, heb ik het idee dat mijn settings niet goed staan, maar weet niet wat ik zou moeten veranderen. Zo wordt het namelijk wel vaak in de faqs beschreven.

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

@Gert-Paul

loggen de clients wel in met passive mode?

edit:
als je webserver ook niet werkt gebruik je dan wel het goede IP--> www.whatismyip.com

[ Voor 47% gewijzigd door SSH op 28-04-2004 20:03 ]

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

In Passive mode heb ik nog niets geprobeerd en ik heb zeker het goede IP gebruikt.

Weet niet in hoever dat u maakt, maar bij een test op bv grc.com (ShielsUp) dan staan mijn poorten (die ik opengezet heb) nog steeds stealthed. Die zouden toch open moeten staan als alles goed was? Of vergis ik me?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

Gert-Paul schreef op 28 april 2004 @ 17:59:
Opstelling:
Internet --> Alcatel Modem (10.0.138) --> (10.0.0.150) Sweex Router (192.168.2.1) --> Mijn PC (192.168.2.100)
10.0.139 lijkt me een vrij uniek IP adres :X

Het lijkt alsof je modem ook als router funtioneerd. in dat geval moet je dus de poorten op EN je router en je modem doorlussen.

@TS:
poort 21 doorlussen naar je eigen PC
firewall poort 21 doorlaten
FilZilla Server gebruiken als server _/-\o_
locaal testen met ftp://localhost/
testen van buitenaf met: http://net2ftp.com/

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

IorGie schreef op 28 april 2004 @ 21:29:
[...]
0.0.139 lijkt me een vrij uniek IP adres

Het lijkt alsof je modem ook als router funtioneerd. in dat geval moet je dus de poorten op EN je router en je modem doorlussen.
Die Speectouch heeft wel iets van router functionaliteit in zich, las pas geleden dat ik hem ook had kunnen tweaken en dan een switch/hub erachter had kunnen hangen..

Maar als je kijkt naar de screenshots die ik gepost heb kun je zien dat ik dat dus al gedaan heb.

En die nummers die ik na de modem/router heb neergezet zijn dus voor intern en ervoor voor extern....

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Is er dan niemand die hier een oplossing voor heeft, of zelf succesvol een server heeft draaien in samenwerking met Speedtouch modem en Sweex router?

Ik heb trouwens ook al andere poorten geprobeerd, maar ook dat heeft geen effect.

Verwijderd

Topicstarter
OK hier een aantal screenshots van mijn instellingen

Dit zijn dus de instellingen bij Bulletproof FTP
[afbeelding]

[afbeelding]

En dit zijn mijn NAT settings, ik heb zowat alle poorten gemapped....
[afbeelding]

Wat moet ik veranderen?? Bedankt..

//edit: Er wordt ingelogged met 82.168.xx.xx poort 21

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 20:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kickje*
O+

• [ash]

[ash]

Waarom forward je poort 1024 ?

Je passive range loopt van 2020 tot/met 2040, ik zie alleen dat 2020 geforward is, heb je de andere ook geforward?

Probeer je wel van buiten af te connecten naar dat IP? Intern kan je namelijk niet connecten naar dat IP. Stel je je client trouwens wel in op PASV voordat je gaat connecten?

Verwijderd

Topicstarter
[ash] schreef op 04 mei 2004 @ 17:05:
Waarom forward je poort 1024 ?

Je passive range loopt van 2020 tot/met 2040, ik zie alleen dat 2020 geforward is, heb je de andere ook geforward?

Probeer je wel van buiten af te connecten naar dat IP? Intern kan je namelijk niet connecten naar dat IP. Stel je je client trouwens wel in op PASV voordat je gaat connecten?
Ik had 1024 geforward omdat iemand hier zei dat ik dat moest doen. Ik heb nu hetzelfde gedaan met poorten 2020 en 2040. Het wil nog steeds niet werken, ik log trouwens in via de site van Bulletproof, daar kan je het testen. Ik weet alleen niet zeker of dat PASV mode is of niet.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

had dit niet iets te maken met het feit dat je niet én de server én de client op passive in moet stellen??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op 04 mei 2004 @ 20:46:
had dit niet iets te maken met het feit dat je niet én de server én de client op passive in moet stellen??
?????? Nooit gehoord van zo een feit...

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Ik heb het nog niet getest, maar dit zou misschien voor mij een oplossing kunnen zijn....
Pagina: 1