Toon posts:

bullit ftp welke data poort?

Pagina: 1
Acties:
  • 274 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen welke poorten ik open moet zetten in freeso als ik ftp server wil draaien... ik heb de poort op ????? staan, en dan moet ik iets met passive mode... maar welke poort gebruikt ie daarvoor?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
20 en 21 moet je forwarden.

En passive mode regelt bullet zelf bij althans.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Je moet meer instellen dan alleen port-forwarding op je FreeSCO router. Ik heb thuis exact dezelfde situatie en je dient het volgende te doen.

- Stel de FTP in op poort X (bijv. 21)
- Geef bij multiple IP aan dat je een ander IP dient te retourneren als source IP, dit is het IP van je inet verbinding (binnenkomend op je FreeSCO router)
- Geef hierbij ook de datapoort (of bereik aan, bijv 1024 - 1026)
- Forward op je FreeSCO de poorten X en X-1 naar je FTP machine (bijv. 21 en 20).
- Forward op je FreeSCO de bovengenoemde datapoorten.

Laat de client connecten met PASV en voila het werkt.

Succes, lukt het niet laat me het weten. Kan ik eventueel screenshots van thuis opsturen.

Verwijderd

Topicstarter
zou je dan aub wat screenshots willen sturen haha, want het verhaaltje klinkt wel heel mooi, maar echt snappen doek 't nie :)

• [ash]

[ash]

Is goed, zit nu op mijn werk, dus kan het vanavond pas doen. :P

• [ash]

[ash]

nou hier komt het dan, dit zijn mijn instellingen binnen BulletProof FTP server:

De volgende screenshot is die van de "Multiple IP Settings", dit scherm is op te roepen middels CTRL + I.

Doe daar het volgende:
- Voeg het IP van de FTP server toe (bij mij: 10.0.0.200)
- Geef aan dat je in Passive mode draait en geeft je internet IP op (bij mij: 21x.x9x.x8x.xxx) (klik op "a|" om toe te voegen)
- Geef een IP bereik op, dat zijn die poorten waarop de data wordt getransporteerd.

Afbeeldingslocatie: http://ash.web1000.com/got/1.gif

De volgende screenshot is die van de "General Settings", dit scherm is op te roepen middels CTRL + M.

Doe daar het volgende:
- Geef hier de poort op waar de FTP moet draaien (bij mij: 21)

Afbeeldingslocatie: http://ash.web1000.com/got/2.gif

Het volgende screenshot is die van de port-forwarding instellingen van FreeSCO (gebruik makende van de interne web control panel).

Hier dien je de volgende poorten te forwaarden:
- FTP poort van inet af (bij mij: xx21) naar je interne FTP poort (bij mij: 21) doorsluisen
- FTP poort - 1 van inet af (bij mij: xx20) naat je interne FTP poort (bij mij: 20) doorsluisen
- Het bereik dat je eerder hebt opgegeven dien je 1 op 1 door te sluisen naar je FTP server. (bij mij: 1024, ik heb maar een bereik van 1, wil niet zeggen dat ik maar 1 user kan hosten)

Afbeeldingslocatie: http://ash.web1000.com/got/3.gif

- Je hoeft hier feitelijk alleen de TCP poorten te voorwaarden, ik heb zelf ook de UDP poorten nog geforwaard staan, dit was ivm een test.

Ik hoop dat je eruit komt,

Succes. :)

Verwijderd

Topicstarter
haha ziet er wel cool uit, maar toch werkt 't nie :(
of ik doe weer wat verkeerd

ip gegevens 212.142.30.80
ip ftp server intern 192.168.0.3
poort: 27018
en dan die passive mode... die had jij op 1024 - 1024 staan
heeft dat een betekenis?

Verwijderd

Topicstarter
help mij aub, kzit nu nog steeds opt bedrijf, en mag pas weg alst draait :( en kwil nog zuipen :)

Verwijderd

Topicstarter
laat maar, 't draait, ben zuipen atjo :)

Verwijderd

Ik heb een hardware router, daar heb ik port 21 geforward naar het ip van de computer met de ftp server, werkte perfect.

zo dus
comp met ftp. 10.0.0.4 port 21

router:
ftp - 10.0.0.4 - 21 - tcp

k dan!!! :)
Pagina: 1