Wanneer is een voeding te zwak? oude='ontploft'

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Mijn Q-Tec 350 Watt Silence voeding is gisteren 'ontploft'. Een vrij heftige knal > alle stoppen eruit > PC dood. Met een andere voeding deed ie het wel weer (wel effe in de bios alles op autodetect zetten want m'n HD's werden niet meer herkend).

Ik ben er best van geschrokken. Met name omdat mijn HD's ineens niet meer lekker gingen. Volgens mij zijn die het meest gevoelig ook voor piekspanningen e.d.

Nou, vanmiddag de voeding onder garantie omgeruild voor een nieuwe en het werkt allemaal weer.

Maar ik vraag me dus af of 350 W wel genoeg is. Ik heb de volgende specs:
MSI KT4V Mobo
AMD 2000+
Geforce 4200 Ti 128 MB
512 Mb RAM (DDR 333 Mhz)
40 Gb 7200 Rpm 8MB cache Western Digital HD
160 Gb 7200 Rpm 2MB cache Seagate HD
Philips 8 speed brander
Pioneer DVD-Rom

Geen wereldschokkende specs. Maar gebruikt het allemaal mischien meer stroom dan ik dacht? Is een sterkere voeding zinvol?

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Daar hebben we een heel mooi topic voor:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 4

Stel je vraag daar nog eens zou ik zeggen.

Een plof is denk ik wat anders dan een te zwakke voeding, lijkt op een sluiting ergens in je systeem...

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Nou, het zal wel. Ik denk dat ik het allemaal effe aankijk. Een betere voeding kost gelijk €70 en meer (bij comptechworld.nl dan, want daar heb ik deze uiterst cheapy Q-tec gekocht en daar zou ik dan willen ruilen tegen een betere :P ) en dat heb ik er nu niet voor over.

We zullen zien of deze weer binnen een aantal maanden kanalt en of er dan nog steeds geen blijvende schade is :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

350 Watt is ruim voldoende maar dan wel een Antec / Chieftec / Enermax enz......... ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49

Thandor

SilverStreak

Koop een Antec Truepower 430 of 480 Watt, heb je echte power + stilte in de tent :)
Als je de 480 neemt, heb je ook nog ruimte voor zware upgrades/overclocks

Koop een goede, besteed ff ietsje meer geld. Aangezien je nu wel een goedkopere kan nemen, maar misschien heb je bij de volgende PC weer een zwaardere voeding nodig. Dan blijf je met die oude zitten.

Ik had nl. eerst een Q-Tec :( 420 Watt PSU, deze was echter niet sterk genoeg en moest ik toch een nieuwe kopen.
Als ik meteen een Antec Truepower 480 had gekocht, dan had ik mezelf een mooie 30 euro kunnen besparen op een voeding waar ik niets meer aan heb.

[ Voor 60% gewijzigd door Thandor op 03-05-2004 22:41 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:22
ik denk dat in jouw geval 400 watt van een merk genoeg is tenzij je binnenkort flink wilt upgraden of uitbreiden.
maar Q-Tec voedingen staan niet bekend om kwaliteit zeleveren niet altijd het de kracht die ze zouden moeten leveren en gaan kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Tsja, dat ze kapot gaan heb ik gemerkt })

Maar het prijsverschil is me nu gewoon te groot. Ik ben een budget student en meer dan 70 E voor voeding gaat me gewoon veels te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

koekeeghan schreef op 03 mei 2004 @ 22:32:
Nou, het zal wel. Ik denk dat ik het allemaal effe aankijk. Een betere voeding kost gelijk €70 en meer (bij comptechworld.nl dan, want daar heb ik deze uiterst cheapy Q-tec gekocht en daar zou ik dan willen ruilen tegen een betere :P ) en dat heb ik er nu niet voor over.
Tja, is niet te hopen dat bij de volgende keer het dan verkeerd gaaten je hele systeem meetrekt (ja, dat kan). Investeer gewoon een paar tientjes extra in een Antec 300Watt (gezien die ook ECHT 300watt leveren).
Je slaat jezelf straks voor je kop als je het niet gedaan en je mobo is straks ook dood en je moet dat ook nog een keer vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

koekeeghan schreef op 03 mei 2004 @ 23:37:
Tsja, dat ze kapot gaan heb ik gemerkt })

Maar het prijsverschil is me nu gewoon te groot. Ik ben een budget student en meer dan 70 E voor voeding gaat me gewoon veels te ver.
Tja als je een brakke voeding koopt kun je wel meer geld kwijt zijn dan 70 euro :X
Ik heb al een paar brakke voedingen (met name CodeGen) gezien die een heel systeem mee de afgrond introkken :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
KLote, ik weet twijfel wat ik moeyt doen. Een betere voeding lijkt mij ook essentieël maar het is zo idioot duur. Ook al is mijn voedingkje nu goedkoop het moet toch gewoon werker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Koop een GOEDE 300W en je kan prima vooruit. 480 e.d. is echt overbodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

koekeeghan schreef op 06 mei 2004 @ 14:37:
KLote, ik weet twijfel wat ik moeyt doen. Een betere voeding lijkt mij ook essentieël maar het is zo idioot duur. Ook al is mijn voedingkje nu goedkoop het moet toch gewoon werker?
idioot duur valt toch wel mee
een antec truepower 330watt heb je al voor een eurootje of 75.

Of kijk naar een superflower 400watt, die heb je voor 35 euro ofzo, heb er hier eentje voor mijn dual bakkie en ik kan je verzekeren dat dit ook een behoorlijke voeding is. Ding weegt behoorlijk wat en de outputs zijn ook heel netjes. Hoewel mijn voorkeur naar Antec uitgaat vanwege het aantal aansluitingen (je hebt er maar een stuk of 4 molexen op een superflower).

@ We Are Borg

een 480 lijkt me in dit geval ook zwaar overbodig, een zwaarder systeem trek ik hier met een 300watt enhance voeding (ook weer een ding wat een ton weegt :P)

[ Voor 11% gewijzigd door TERW_DAN op 06-05-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
koekeeghan schreef op 06 mei 2004 @ 14:37:
Ik moet ff inspringen, want ik ben ook een soort budget student, maar ik denk niet dat je het leuk zal vinden dat als je alles hebt aangesloten en je komt erachter dat je voeding even al je hardware ook meeneemt.
Ik ben een soort RMA'er bij een pc-zaakje en zie dat genoeg mensen bijvoorbeeld spullen van sweex en q-tec kopen omdat dat goedkoop is.

Diezelfde mensen zie je bijvoorbeeld drie weken later terugkomen om hun systeem te late nakijken alleen omdat hij steeds uitvalt en dat hun harde schijf telkens plots uitvalt.
Na wat meer te hebben betaald (let op, ook studenten) hebben ze wel een duurdere merk betere voeding en ik heb ze nu al meer dan twee maanden niet meer gezien.

Bespaar niet op je voeding want dan ben je denk ik later meer kwijt dan je lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Terw_Dan schreef op 06 mei 2004 @ 14:43:
@ We Are Borg

een 480 lijkt me in dit geval ook zwaar overbodig, een zwaarder systeem trek ik hier met een 300watt enhance voeding (ook weer een ding wat een ton weegt :P)
Dat geloof ik graag. Heb ongeveer hetzelfde systeem een jaartje geleden gedraait op een 360W van chieftec. Probeerde meer met mijn reacties de reacties van "hoe meer hoe beter" te onderdrukken. Tegenwoordig schreeuwen mensen om 400W+ terwijl bijna elk systeem prima op 300W draait en anders zeker op een 400W. Koop alleen kwaliteit, dat is het enige advies :).

Advies voor TS'er: koop een zalman 300W. Heerlijk stil en levert genoeg power voor je pc

[ Voor 8% gewijzigd door We Are Borg op 06-05-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Koop een Aopen voeding van 350 W.

Aopen is een soort budgetmerk, maar levert daar goede voedingen voor, en een 350 W van Aopen is echt zat voor jouw systeem!
350 W silent kost je 60 euro, valt dus wel mee. Die dingen zijn echt stil en leveren echt genoeg vermogen.

[ Voor 32% gewijzigd door Hann1BaL op 06-05-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verkoop ontzettend veel budgetsystemen met daarin een sweex 350 watt voeding van € 10,00 inkoop, en ik heb er nog helemaal nooit één terug gehad met voedingsproblemen.
Mijn advies is dus om je geld niet weg te gooien aan een dure voeding tenzij je een stil systeem zoekt of écht iets heel erg zwaars.....
Ook binnen ons bedrijf draaien alle PC's gewoon met zo'n prutsvoeding, en daar zit best een aantal zware systemen tussen, 24/24 aan, ook nog nooit een probleempje gehad.
De dure namen klinken leuk, maar je hebt er imho niks aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb in mijn Asus A7V8X, (zie sig voor rest) een paradigit 300W voeding zitten en werkt prima.

Dus idd, dure voeding hoeft niet altijd iets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

...en dan zou ik nog even de Huntkey 400 (of 350) watt willen aanraden, om het nog duidelijker te maken :-) Ik ben ook van het type budget-want-student en de 400 wat kun je al voor een eurootje of 45 kopen. Stille voeding en erg goed. Mn voltlijnen zijn erg stabiel (fluctueerde nog al eens met mijn 350watt Merk Goedkopie) en draait nu 14 dagen zonder problemen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 14:54:
Ik verkoop ontzettend veel budgetsystemen met daarin een sweex 350 watt voeding van € 10,00 inkoop, en ik heb er nog helemaal nooit één terug gehad met voedingsproblemen.
Mijn advies is dus om je geld niet weg te gooien aan een dure voeding tenzij je een stil systeem zoekt of écht iets heel erg zwaars.....
Ook binnen ons bedrijf draaien alle PC's gewoon met zo'n prutsvoeding, en daar zit best een aantal zware systemen tussen, 24/24 aan, ook nog nooit een probleempje gehad.
Ik zeg ook niet dat je echt met geld moet gaan smijten, maar bij sommige hardware is het zonde dat als je even een tweede schijf aan wil sluiten dat dat niet kan en bij de minste actie je pc uitslaat.

Ik heb inderdaad een q-tec 300 watt voeding gekocht voor een servertje met 1 hd en minieme apparaten en dat draait wel lekker met een athlon XP 2000+ systeempje, maar heb gemerkt dat de 400 watt voeding direct afsloeg zodra ik ook maar in winamp ook maar 1 muziek laadde of een simpel spel (counterstrike) opstartte.

Maar dat zijn sommige ervaringen die je moet meemaken en ik zeg niet dat alle voedingen slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 14:54:
Dit is, met alle respect and nofi de meest naieve opmerking die ik in tijden heb gehoord. Een goede voeding vormt de basis van een stabiel systeem. Ik heb in het verleden al zo vaak gezien dat een voeding voor kuren zorgt. Ik begrijp wel dat jij met jouw bedrijf goedkoop pc's wil leveren, dat is je goed recht, maar kom alsjeblieft niet met dat soort opmerkingen. Ikzelf heb een Enermax 350 Watt en deze voeding is superstabiel voor een mijn inziens redelijke prijs, maar dat verschilt per portemonnee. En ik gebruik mijn machine veel en lang en nooit gedonder, kwaliteit kost nou eenmaal geld.

En je laten leiden door de euro's kan behoorlijk wat gedonder geven. Maar goed nogmaals jouw keuze, jouw recht, maar als iemand als TS een probleem heeft met een goedkope voeding lijkt het me niet gepast om te komen vertellen dat jij nog goedkopere voedingen gebruikt en dat dat allemaal zonder problemen werkt want het bewijs dat dat niet altijd goed gaat wordt hier al geleverd.
Mad Marty schreef op 06 mei 2004 @ 15:01:
Stille voeding en erg goed. Mn voltlijnen zijn erg stabiel (fluctueerde nog al eens met mijn 350watt Merk Goedkopie) en draait nu 14 dagen zonder problemen.
Hm, 14 dagen vind jij een redelijke test voor een voeding die jaren mee moet kunnen ? Wederom nofi maar wees eens reeel, in mijn geval een voeding al bijna 2 jaar in mijn bezit, ja dan kan je zeggen ok hij is stabiel of hij is dat niet, maar niet in 14 dagen imho.
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 14:59:
Heb in mijn Asus A7V8X, (zie sig voor rest) een paradigit 300W voeding zitten en werkt prima. Dus idd, dure voeding hoeft niet altijd iets te zeggen.
Voor standaard dingen zijn die paradigit voedingen prima ( Sterker kwaliteit verbaast me positief ), ik heb er zelf enkele in mijn bezit, waarbij er 1 24/7 draait, en trouwens zo goedkoop zijn ze niet, 35 euro voor 300 watt is niet goedkoop als je ziet dat je er ook een 450 watt Q-Tec voor koopt.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Nu online
als je een stabiel systeem ermee hebt (mn onder stress)en je volt lijnen zijn ook goed heb je imo voor je configuratie een goede voeding.
krijg je rare problemen die nergens anders toe te herleiden zijn met slechte volt-waarden, dan is je voeding te zwak.

duidelijk toch?
of zie ik het te simpel :?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ghostrider
Natuurlijk heb je altijd kans op een slecht exemplaar, maar ik denk niet dat dat erg prijsgerelateerd is. Natuurlijk hebben de goedkope voedingen een beetje brakke molex connectors en zal het plaatmateriaal van de behuizing van de goedkoopste soort zijn maar dat wil niet zeggen dat de voeding echt mindere prestaties levert.

Ik heb over de laatste 12 maanden toch zeker zo'n 500 PC's met een 10 euro voeding verkocht, waarbij ook best wat zwaarder uitgevoerde exemplaren zaten met meerdere HD's, branders, zwaardere videokaarten en > 3000+/hz processors en ben daarbij geen enkele storing of instabiliteit tegengekomen. En reken maar dat mijn klanten terugkomen als hun systeem onstabiel zou zijn. Ik had zelf vroeger ook het idee dat je een kwaliteitsvoeding moest kopen maar door mijn eigen ervaringen met deze grote aantallen heb ik mijn mening bijgesteld en ben ik van mening dat de meeste goedkope voedingen voor normaal gebruik uitstekend voldoen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Hoe kan ik nou zine of mijn voltlijnen 'goed' zijn. Ik heb uiteraard geen meetappartuur ervoor.

@ WE ARE BORG, bedankt voor het advies :r . Ik ben duidelijk op zoek naar een BUDGET oplossing en dan kom je met high end Zalman oplossingen.

Even algemeen, ik vindt 70 E of meer erg veel geld voor iets essentieels als voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
koekeeghan schreef op 06 mei 2004 @ 15:33:
Hoe kan ik nou zine of mijn voltlijnen 'goed' zijn. Ik heb uiteraard geen meetappartuur ervoor.
Met zo'n beetje elk programma die voltages kan aflezen.
@ WE ARE BORG, bedankt voor het advies :r . Ik ben duidelijk op zoek naar een BUDGET oplossing en dan kom je met high end Zalman oplossingen.

Even algemeen, ik vindt 70 E of meer erg veel geld voor iets essentieels als voeding.
Dan is die Zalman 300 Watt die We Are Borg je aanraadt dus perfect, want die heb je in de prijsklasse van €52~€65, precies binnen die €70 *D

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 06-05-2004 15:36 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

koekeeghan schreef op 06 mei 2004 @ 15:33:

Voor 52 euro kan je de voeding zelf ophalen met je OV in het land. Als dat al te veel geld is, dan koop je toch lekker een brakke voeding voor 20 euro? Als jij voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten moet je dat zeker proberen, maar ik zie je topic zo voobij komen dat je pc brak is door een brakke voeding. Zalman is zeker niet duur als je kijkt naar de algemene prijzen van een goede voeding waar jij om vraagt.

Maar goed, blijkbaar wil je geen advies als je zo met kostsmilies begint te gooien. Ik geef een optie die ONDER de 70 euro ligt en omdat je zelf geen richtprijs geeft begin je zo te reageren? Jij wilt hier hulp en advies en als je je zo opstelt, kan je het vergeten.

Daarnaast kan je je voltlijnen makkelijk meten zonder dure apparaten, maar dat wist meneer vast wel

[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 06-05-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Meneer Borg, mijn oprechte excuses. Het is niet mijn bedoeling geweest iemand tegen het hoofd te stoten maar ik had het idee dat ik 'waardeloos' advies kreeg.

Ik had tot nu toe alleen voeding van zalman voor 100+ gezien en dacht dus dat dit weer erg duur zou zijn en aangezien ik toch wel heb aangegeven dat ik niet teveel wil betalen en dat ik 70 E al duur vindt vondt ik het nergens op slaan.

52E is een mooie prijs. Helaas zijn die winkels allemaal ver weg voor mij en heb ik nu al 35 in mijn Q-tec gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ghostrider(NL) schreef op 06 mei 2004 @ 15:16:
[...]

Hm, 14 dagen vind jij een redelijke test voor een voeding die jaren mee moet kunnen ? Wederom nofi maar wees eens reeel, in mijn geval een voeding al bijna 2 jaar in mijn bezit, ja dan kan je zeggen ok hij is stabiel of hij is dat niet, maar niet in 14 dagen imho.
Ik bedoelde 14 dagen 24/7 zonder noemenswaardige schommelingen in de voltlijnen, had ik er misschien even bij moeten zeggen. :-)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:31
sorry foutje...

[ Voor 95% gewijzigd door Martinus op 12-05-2004 15:38 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit ging nergens over srry,
zag later pas dat er nog twee berichten achter stonden.
LOL

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tjah, als ik een budget voeding wilde kopen, dan zal ik toch weer een q-tec nemen.

Als ik in de Pricewatch kijk zie ik dat de "Big Fan Low Noise" serie erg populair is. Vraag me niet of het goede voedingen zijn, daar kom je dan wel achter. Dual Fan's van Q-tec staan er om bekend dat ze lawaai maken. Die big fan serie heeft een 120mm fan, dus die zullen wel geruisloos zijn.

En het 500W (piekvermogen) model is niet al te duur:

pricewatch: Q-Tec, 500W (ATX, FPC, Low-noise, big fan)

Specs: http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13981
Post 2500! *D

[ Voor 13% gewijzigd door PD2JK op 12-05-2004 18:16 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 14:22
Een goedkope voeding kopen is imo ook helemaal niet zo erg vooral niet als je student bent. Het enige waar je voor moet zorgen is dat er geen Q-tec op staat, ik weet niet wat er aan de hand is met dat bedrijf, maar die 350 Watt's die sneuvelen bij bosjes. Gaat echt helemaal nergens meer over

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
heb een tijd lang een amd systeem op 300 watt noname gedraaid, maar mijn 12 volt lijn is er pas uit gefikt dus heb nu een 350 watt noname.

het systeem:

"barton" athlonXP 2500+@3200+ (vlotage iets omhoog voor stabiliteit)
Asus nforce2 deluxe bord
Geforce 4 ti4200
2x voodoo2
1024 mb ddr400 (2x512)
1x 60 gig diamondmax 9
1x 120 gig diamondmax 9
52x cd brander
12x liteon dvd speler
2x casefan
1x aero 7+ @ 90% speed

de 12 volt lijn is er trouwens uitgefikt terwijl hij stond te idle-en :P

[ Voor 5% gewijzigd door boiert op 12-05-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Wat voor de TS ook een goede voeding is, is er een van tagan.
De Tagan voedingen zijn echt super, heb zelf de 480 watt, en hij is super stil.

De prijzen van de 330 en de 380 liggen rond jouw budget, aan die voedingen heb je zeker te weten genoeg.

7 Tagan TG330-U01 330W PSU € 50,- 12-05

8 Tagan TG380-U01 380W PSU € 62,- 12-05

En neem GEEN Q-Tec :r , dit zijn zo bagger voedingen, dus neem eieren voor je geld en neem geen risico's.Neem een Goede voeding, en als dat 50 Euro kost, So Be It.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

[off topic]
Ach iedereen probeert een GOED advies te geven, dat dit niet altijd hetgeen is wat de topicstarter bedoelt kan vervelend zijn, maar is nog geen rede om dit af te straffen met een kattig antwoord of een -----> :r , probeer gewoon het leuk te houden hier, en geen aub een normaal antwoord.[/off topic]

De meeste BUDGET pctjes die op de markt komen, denk aan Lidl, Aldi enz. maken gebruik van BUDGET voedingen, echt waar :) ;)
Dus het zal wel een brakke voeding zijn geweest, die is nu vervangen is door een nieuwe, en zal verder echt wel goed genoeg zijn.
Twijfel je daar nu ernstig aan, vraag dan aan die verkoper of hij geen ander altenatief heeft, desnoods met een klein bedrag erbij leggen.
Zelf denk ik ook aan een Aopen voeding, best goed en budget, maar misschien al te duur, dat bepaal je zelf.
300 Watt kan genoeg zijn voor de config die je omschrijft.

Tweedehands is nog een ander alternatief! Daar al aan gedacht?
vb: Aopen ATX 300W voeding € 30,- 07-05

Zalman ZM300B-APS 300 Watt € 35,- 01-05

Chieftec 340 watt voeding € 35,-

http://www.tweakers.net/a...g=Prijs&Query=&Time=&DB=a

Succes en houhet leuk ;)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Nou, ik kijk het gewoon maar weer aan en neem het risico van weer een opgeblazen voeding :/ .

Maar volgende keer moet ik toch effe beter kijken want als ik had geweten dat je al een Zalman voor 50 E hebt, had ik die wel genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier is dus al een topic voor:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 4

Verder hoef je echt niet EUR 70 uit te geven voor iets beters dan een Q-Tec, als je een beetje rondneust heb je een AOpen, Superflower of (als je heel erg geluk hebt) een Enlight voor tussen de EUR 30 en 40, wat voor huis/tuin/keukengebruik prima is.

Goede manier om trouwens een (onbekende of anonieme) voeding te beoordelen: gewicht.

Prutsvoedinkjes hebben kleine heatsinks en zijn temperatuurgevoeliger, bovendien zijn de electronische componenten vaak ook kleiner uitgevoerd en dus veel gevoeliger voor schommelingen in invoervoltage. Een goede voeding heeft heatsinks die bijna de hele voedingsbehuizing vullen en bovendien goede, grote, zware condensatoren en spoelen.

Iets met alleen maar twee kleine alu-vaantjes en een paar componentjes rond de PCB zelf is een gevaar voor zichzelf, je stoppen en alle componenten in je PC :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.