Twijfelgevalletje of deze in NT thuishoort of hier, maar volgens mij is dit de beste plaats...
Ik heb sinds kort een Asus P4P800 SE hier waarover ik waanzinnig tevreden ben. Nu had een vage kennis
van me het zelfde bord (maar dan de DeLuxe versie) waarvan het LAN niet goed werkte. Ik dus ook testen, en blijk het zelfde probleem te hebben:
het onboard LAN (10/100/1000Mbit) RX't prima (100 mbit), op volle snelheid zoals je dat verwacht. 100 Mbyte kopieren naar deze PC gebeurt in grofweg 10 a 15 sec. Omgekeerd echter (TXen naar een ander Werkstation) gaat ontzettend traag, gemiddeld met 250 kbit/s. 100 mbyte kopieren duurt dan ook bijna 5 minuten. Netwerk occupancy RX = >60% en TX niet meer als 2%, het maakt niet uit naar welke PC ik kopieer. Opmerkelijk genoeg geeft de switch hier bij TX acties heel veel colissions, da's dus niet goed.
Ondertussen alles al geprobeerd zo ongeveer:
- LAN kabels vervangen
- Direct kopieren geprobeerd tussen 2 pc's met crosscable
- Alle bios settings uitgeprobeerd
- Alle settings in de driver van WinXP gewijzigd
- Driver voor de Marvell 88E8001 opnieuw geinstalleerd (is maar 1 versie van)
- Alternatieve driver van 3COM 3C940 (zelfde chipset) geinstalleerd
Dit helpt allemaal niets.
Omdat ik niet de enige ben die het heeft (lees er hier en daar wel meer over) heb ik het idee dat dit een structureel probleem is op de P4P800 met geintegreerd Gbit LAN.
RemonDePemon, dat figuur met t zelfde probleem
(ook hier op GoT), heeft Asus al gemaild hierover, maar reactie ho maar
.
Mij vragen zijn:
- Wie heeft dit nog meer ?
- Heeft iemand een oplossing gevonden ?
Ik heb sinds kort een Asus P4P800 SE hier waarover ik waanzinnig tevreden ben. Nu had een vage kennis
het onboard LAN (10/100/1000Mbit) RX't prima (100 mbit), op volle snelheid zoals je dat verwacht. 100 Mbyte kopieren naar deze PC gebeurt in grofweg 10 a 15 sec. Omgekeerd echter (TXen naar een ander Werkstation) gaat ontzettend traag, gemiddeld met 250 kbit/s. 100 mbyte kopieren duurt dan ook bijna 5 minuten. Netwerk occupancy RX = >60% en TX niet meer als 2%, het maakt niet uit naar welke PC ik kopieer. Opmerkelijk genoeg geeft de switch hier bij TX acties heel veel colissions, da's dus niet goed.
Ondertussen alles al geprobeerd zo ongeveer:
- LAN kabels vervangen
- Direct kopieren geprobeerd tussen 2 pc's met crosscable
- Alle bios settings uitgeprobeerd
- Alle settings in de driver van WinXP gewijzigd
- Driver voor de Marvell 88E8001 opnieuw geinstalleerd (is maar 1 versie van)
- Alternatieve driver van 3COM 3C940 (zelfde chipset) geinstalleerd
Dit helpt allemaal niets.
Omdat ik niet de enige ben die het heeft (lees er hier en daar wel meer over) heb ik het idee dat dit een structureel probleem is op de P4P800 met geintegreerd Gbit LAN.
RemonDePemon, dat figuur met t zelfde probleem
Mij vragen zijn:
- Wie heeft dit nog meer ?
- Heeft iemand een oplossing gevonden ?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 13:44 ]