Toon posts:

[P4P800] onboard LAN TX ultratraag

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Twijfelgevalletje of deze in NT thuishoort of hier, maar volgens mij is dit de beste plaats...

Ik heb sinds kort een Asus P4P800 SE hier waarover ik waanzinnig tevreden ben. Nu had een vage kennis :P van me het zelfde bord (maar dan de DeLuxe versie) waarvan het LAN niet goed werkte. Ik dus ook testen, en blijk het zelfde probleem te hebben:

het onboard LAN (10/100/1000Mbit) RX't prima (100 mbit), op volle snelheid zoals je dat verwacht. 100 Mbyte kopieren naar deze PC gebeurt in grofweg 10 a 15 sec. Omgekeerd echter (TXen naar een ander Werkstation) gaat ontzettend traag, gemiddeld met 250 kbit/s. 100 mbyte kopieren duurt dan ook bijna 5 minuten. Netwerk occupancy RX = >60% en TX niet meer als 2%, het maakt niet uit naar welke PC ik kopieer. Opmerkelijk genoeg geeft de switch hier bij TX acties heel veel colissions, da's dus niet goed.

Ondertussen alles al geprobeerd zo ongeveer:
- LAN kabels vervangen
- Direct kopieren geprobeerd tussen 2 pc's met crosscable
- Alle bios settings uitgeprobeerd
- Alle settings in de driver van WinXP gewijzigd
- Driver voor de Marvell 88E8001 opnieuw geinstalleerd (is maar 1 versie van)
- Alternatieve driver van 3COM 3C940 (zelfde chipset) geinstalleerd

Dit helpt allemaal niets.

Omdat ik niet de enige ben die het heeft (lees er hier en daar wel meer over) heb ik het idee dat dit een structureel probleem is op de P4P800 met geintegreerd Gbit LAN.

RemonDePemon, dat figuur met t zelfde probleem 8)7 (ook hier op GoT), heeft Asus al gemaild hierover, maar reactie ho maar :(.

Mij vragen zijn:

- Wie heeft dit nog meer ?
- Heeft iemand een oplossing gevonden ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 13:44 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Twijfelgevalletje of deze in NT thuishoort of hier, maar volgens mij is dit de beste plaats...
Onboard of niet, een netwerkchip is een netwerkchip ;)

Processors, Mobo's & Geheugen » Network Troubleshooting

• RemonDePemon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10-2025
Klopt OKZ,

Ik heb een P4P800 SE Deluxe met exact hetzelfde probleem.....
Ik ben er inmiddels wel achter dat er ook boarden zijn met 3COM Gb kaarten onboard. Wij beschikken dus over een Marvell Gb kaart die de problemen geeft.

Overigens kan ik met de kaart ook geen verbinding maken als ik hem op 10Mb/s zet en verbindt met een dualspeed HUB. Ook erg raar....de link komt dan helemaal niet op! :(

Ik hoop dat er zich meer melden met problemen......dan kunnen OKZ en ik uitsluiten dat het aan onze config ligt.

Groetsels,
Remon

Nog 17 jaar tot mijn pensioen

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me niet voorstellen dat niemand anders dit heeft. Kunnen de mensen bij wie het -wel- goed werkt dit anders ook laten weten ? Er zijn flink wat P4P800's in omloop lijkt me zo...

• RemonDePemon
Zo,

Weer even een postje om het topic aktief te houden....
Inmiddels ben ik nog steeds niet verder en op mijn email naar ASUS wordt ook niet gereageerd. Ik heb maar eens wat verder gezocht naar anderen die ook problemen hebben met de P4P800 en het netwerk. Als we aannemen dat de ervaringen die ik en OKZ hebben inderdaad een probleem is op de ASUS bordjes dan kan ik wel een heleboel dingen verklaren die ik in andere postings tegenkom.

Er worden veel problemen gemeldt dat Kazaa niet goed start. Dit kan te maken hebben met het feit dat data niet op tijd aankomt bij de server van Kazaa tijdens het inloggen.

Dan nog veel problemen met kabel abonnee's die de Gb interface direct op een modem aansluiten. Hierover lees ik veel problemen als het gaat om autosensing en doorvoersnelheden van de PC naar het Internet.

Verder nog een hersenspinsel wat zou kunnen verklaren dat heel veel mensen geen problemen hebben met de Gb interface: Omdat de meesten hun PC gebruiken om mee te internetten en dus veel downloaden zullen ze niets merken van de trage upload snelheid. Dit merk je pas als je bijvoorbeeld je data op een server in je netwerk zet. (zoals ik) Dus dat kan verklaren waarom het niet meer gemeld wordt.

Ik zou dus zeggen: doe de test en kijk of ook jou upload snelheid over je lokale LAN erg traag is en post je ervaringen.

Verder nog wat links naar topic's waar ik gelijkenissen in vond.

p4p800 netwerk upload traag
[rml][ asus p4c800] - drivers voor onboard NIC?[/rml]
ik down met 30kb/s terwijl ik niks down
Kazaa Lite loopt steeds vast :(
Nog steeds performance problemen op nieuw systeem

Het spreekt voor zich dat ik meteen iets post als er een oplossing is.

Groeten,
Pemon

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-02 10:28

ScSi

Belg.

Zowel met up als downloaden naar een lokaal workstation op 100Mbit neemt zo'n 2 minuten 30" in beslag. (file van 700Mb) Als ik up en download met een lokale pc met een gigabit lankaartje erin, dan haal ik snelheden tot zeker 9 a 10 Mb per seconde.. Netwerkactiviteit klimt niet hoger dan 0,60%

EDIT: zware typo

[ Voor 8% gewijzigd door ScSi op 28-04-2004 23:04 ]

Verwijderd

heeft een van jullie al geprobeert om de snelheid fixed in te stellen ?

Verwijderd

Topicstarter
heeft een van jullie al geprobeert om de snelheid fixed in te stellen ?
Yup, ik heb m op 100 Mbit / half duplex ingesteld, nu nog steeds met 250 a 300 kbit/s en network occupancy van zo'n 2%. Het helpt helemaal niets helaas. Anyway, bedankt voor de tip.

Behoorlijk irri allemaal. Ik heb er nu even een 3com 3C890 bij geprikt (100 Mbit NIC), die doet t wel meteen goed, op dezelfde netwerk kabel. Toch verder prutsen, want ik wil het gewoon werkend hebben....

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hee, ik herken dit probleem! Bij m'n pa heb ik dit hetzelfde, ik heb even gekeken, en hij heeft inderdaad een P4P800!

• oenboek
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 20:21

oenboek

Serendipity

Ik heb het ook. Vanop een oudere Pentium 3 900MHz met een spotgoedkoop Realtek-kaartje kan ik uploaden aan de maximale ADSL-snelheid van 128kB/s. Vanop mijn P4P800-deluxe daalt en stijgt de snelheid voortdurend, een upload van een website duurt uren en loopt dikwijls strop op bestanden groter dan enkele Mega. Het lijkt inderdaad algemeen een P4P800-probleem. Ik zal eens een Realtek-kaartje in mijn P4P800 droppen om het verschil uit te testen.
Heeft er eigenlijk al iemand een idee om dit te verhelpen?

One Buck Music keeps the vibes

• Chaos81
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10-2025

Chaos81

StickyToepad

Wat vreemd allemaal... Ik hoor dit echt vaker !

Zelf een testje gedaan -> geen problemen met doorvoer *pfew* 8)

Wel heb ik de driver gebruikt voor de NIC van de Asus mobo cd. Daarna heb ik een update nic driver, van dezelfde cd gedaan. Ik gebruik nu driver versie: 1.0.0.46... Dat is tevens de nieuwste die ik bij Asus kon vinden.

Mijn NIC is een 3com gigabit lom (3c940) en me andere pc heeft een 3c905b-tx.

Volgens mij gebruik ik bios 1016... Ik heb iig als "bijzondere" setting in m'n netwerk config QoS (quality of service) deleted...

En als media type in me nic config 100mbps, full duplex.

Omdat ik vaker hoor van dit probleem, geloof k niet echt dat het hardware is die defect is. Tenzij 't natuurlijk bij een serie mobo's zou zijn. Maar waarom is het dan al1 bij Tx transfer vraag k me af?? :?

Hopenlijk heb je hier iets aan... ;)

ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4, AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor (3.70 GHz), Corsair DDR4 Vengeance LPX CMK16GX 3200C16, Asrock Phantom Gaming X Radeon RX580 8G OC.

• ScSi

ScSi

Belg.

Heb nu dezelfde opties als Chaos81, maar heb niet echt verbetering; helemaal niet eigenlijk!
SPECS: p4p800 deluxe, windows xp sp1, asus mobo cd drivers + drivers update van zelfde cd, driver versie 1.0.0.46, nic 3com (3c940) bios zalk seffens checken..
Heel raar probleem, zal ook maar eens naar Asus mailen

• Chaos81

Chaos81

StickyToepad

ScSi_009 schreef op 28 april 2004 @ 23:10:
Heb nu dezelfde opties als Chaos81, maar heb niet echt verbetering; helemaal niet eigenlijk!
SPECS: p4p800 deluxe, windows xp sp1, asus mobo cd drivers + drivers update van zelfde cd, driver versie 1.0.0.46, nic 3com (3c940) bios zalk seffens checken..
Heel raar probleem, zal ook maar eens naar Asus mailen
En wat als je nu is je werkstations direct aan elkaar koppelt? Check dan is die datadoorvoer.

Misschien moet je ook is kijken naar je chipset drivers. Ik gebruik chipset intel inf utility v. 5.1.1.1002

Die vertificatie troep onder lan verbindingen zet k ook altijd uit he... (heeft er vast nix mee t maken).

Heb je ook je windows updates wel geïnstalleerd? Niet de 1e keer dat er n bug in winxp zit m.b.t. netwerk support.

Blijft n vreemd iets iig. :?

ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4, AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor (3.70 GHz), Corsair DDR4 Vengeance LPX CMK16GX 3200C16, Asrock Phantom Gaming X Radeon RX580 8G OC.

• ScSi

ScSi

Belg.

Chaos81 schreef op 29 april 2004 @ 00:08:
[...]

En wat als je nu is je werkstations direct aan elkaar koppelt? Check dan is die datadoorvoer.
Kan ik voorlopig niet testen want heb geen crossover
Misschien moet je ook is kijken naar je chipset drivers. Ik gebruik chipset intel inf utility v. 5.1.1.1002
Waar vind ik dat?
Die vertificatie troep onder lan verbindingen zet k ook altijd uit he... (heeft er vast nix mee t maken).
Stond hier ook uit
Heb je ook je windows updates wel geïnstalleerd? Niet de 1e keer dat er n bug in winxp zit m.b.t. netwerk support.
Check

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:20
ik heb ook een p4p800 deluxe en ik heb ook weleens dat mijn netwerkverbinding 10-15 seconden wegvalt. Dat is erg vervelend. Als je dan een het msn-en bent dan ga je offline en even later weer online. Als veel mensen het probleem hebben ga ik toch maar een beroep doen op de garantie.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 10:05
Ik heb de P4P800 deluxe, ik heb er wijnig last van, wel krijg in windows XP 4x per dag te zien dat "1 van de netwerk kabels niet is aangesloten" op dat moment zie ik op mijn switch dat die lampjes van die netwerk kaart ook niet branden. nagenoeg duurt dit 1 a 4 seconden, dan herstelt dat ding zichzelf. Maar het gebeurt ook vaak dat als ik sochtends thuis kom, dat mijn FTP downloads zijn gecancelled, dan blijkt die hele netwerk kaart gewoon niet meer te werken, geen ping of wat. als ik de kaart dan uitzet en dan weer enable dat werkt het weer wel.

Ik gebruikte tot voor kort een sweex router, sinds 1 week een 3com officeconnect 10/100
daar doet hij het ook bij, het is dus duidelijk een moederbord/netwerk kaart probleem

• .NCK
ik heb asus gemailt en die zeggen: download even de nieuwe driver van de asus website. Maar de nieuwste drivers zijn ook alweer van oktober 2003.

[ Voor 29% gewijzigd door .NCK op 29-04-2004 15:45 . Reden: tekst toegevoegt. ]

• YouKnow
  • Niet online
nickvd schreef op 29 april 2004 @ 15:43:
ik heb asus gemailt en die zeggen: download even de nieuwe driver van de asus website. Maar de nieuwste drivers zijn ook alweer van oktober 2003.
Aj, dat gaat dan ook weinig nut hebben...

• RemonDePemon
Nick,

Ik ben erg benieuwd waar je die ASUS email naartoe gestuurd hebt. Ik heb nl. nog steeds geen antwoord..... Ik heb hem naar support@asustek.nl verzonden.

Verder is het duidelijk dat er een probleem zit in de boarden denk ik. Wat nu precies het probleem is weten we nog niet maar de oplossing dat er een extra netwerkkaart bij moet vind ik onacceptabel!

Ben overigens naar FunPrice geweest met het verhaal en die zeggen ook dat er een extra kaart bij moest. Ze hadden het ook al vaker gehoord. Maarja, die kon ik natuurlijk alleen KOPEN. Van weggeven wilde ze niets weten! Ook het opsturen naar ASUS ging waarschijnlijk weken duren.

Jammer want de reden dat ik voor een duur board heb gekozen was juist dat ik d8 dat de support zo goed was.

Ik ga het mailtje nog een keer versturen..... :(

Remon

• .NCK
Ik heb hem ook naar support@asustek.nl gestuurd. Ik had een aantal dagen geleden ook al een mailtje gestuurd en eentje gisteravond. Vandaag kreeg ik op allebei reactie. En toen ik een reactie gaf kreeg ik ook snel weer antwoord. Ik denk dat ze wat extra mensen ingezet hebben. Ik kan hier wel het mailadres van de desbetreffende mederwerker neerzetten (afzender) maar ik denk niet dat hij daar zo blij mee zal zijn.
Offtopic: Ik ben ook op zoek naar dat gameport bracket maar dat is nergens te krijgen. Als iemand een idee heeft waar hij te krijgen is...

[ Voor 15% gewijzigd door .NCK op 30-04-2004 01:06 ]

• ScSi

ScSi

Belg.

Dan kies je voor onboard gigabit lan, functioneert het blijkbaar niet naar behoren.. Zal morgen ook een mailtje sturen naar asustek, misschien dat ze dan het geval eens zullen bekijken.. Het is toch noemenswaardig dat blijkbaar veel mensen hier last van hebben. Het is niet echt 'hinderlijk' en voor gewoon te internetten valt het gebrek niet op, maar op LANS, thuis of een occ (Belgische lan) zal je het verschil wel voelen..

• YouKnow
  • Niet online
Ik heb vanochtend ook een emailtje met het probleem gestuurd. Even kijken wat voor reactie ik krijg.

• Chaos81

Chaos81

StickyToepad

EmBee schreef op 29 april 2004 @ 07:44:
Ik heb de P4P800 deluxe, ik heb er wijnig last van, wel krijg in windows XP 4x per dag te zien dat "1 van de netwerk kabels niet is aangesloten" op dat moment zie ik op mijn switch dat die lampjes van die netwerk kaart ook niet branden. nagenoeg duurt dit 1 a 4 seconden, dan herstelt dat ding zichzelf. Maar het gebeurt ook vaak dat als ik sochtends thuis kom, dat mijn FTP downloads zijn gecancelled, dan blijkt die hele netwerk kaart gewoon niet meer te werken, geen ping of wat. als ik de kaart dan uitzet en dan weer enable dat werkt het weer wel.

Ik gebruikte tot voor kort een sweex router, sinds 1 week een 3com officeconnect 10/100
daar doet hij het ook bij, het is dus duidelijk een moederbord/netwerk kaart probleem
Dat probleem heb ik ook gehad. Mijn probleem was opgelost toen ik overstapte van een Edimax naar een Draytek Router...

Vreemde is wel dat degene die nu mijn Edimax gebruikt nergens last van heeft. :?

Misschien nog een interessante link:

A7N8X en verbreken van lan-verbinding

OF

trage verbinding snelheid

Deze bios instellingen zijn geloof k niet terug te vinden in een AI BIOS van Asus, maar het toont wel aan dat het een instelling kan zijn... ;)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

stom toevallig valt mijn oog op dit topic heb hier het zelfde probleem met een asus p4s8x-x
internetten loopt prima maar zodra er data van de ene naar de andere (gelijkwaardige pc) gepompt moet worden loopt mijn upload gedurende 10 a 15 sec perfect volgens mijn taskmanager gebruik ik dan tussen de 68 en 73% van mijn netwerk capaciteit
om daarna volledig terug te zakken naar 0 en hier gedurende 10 tot 15 sec. te blijven hangen
andersom geen last blijft hij voordurend op de goede snelheid lopen gaat hier om een sis 900 onboard lan mischien dat het niet direct het langebeuren zelf zit maar om een component op het moederbord zelf iemand mischien een idee? mischien een probleem mbt asusborden?

computer voor alle werkzaamheden

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
bij mij is het niet eens mogelijk om de driver van de onboard NIC te installeren. het is me in het begin gelukt, maar een paar maand erna was deze plotseling niet meer geinstalleerd. sinds dien lukt het me niet om een driver ervoor te installeren. het apparaat beheer ziet het apparaat wel, maar kan er simpel weg geen driver voor vinden. niet op de cd-rom, en ook niet een gedownloade driver....erg vreemd allemaal...iemand dit bekend? :|

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

zelfde probleem met de USB poorten die er inzitten opeens staat hij dan niet meer geinstalleerd bij mij heeft de biosupdate 1005 ook geen verbeteringen meegebracht

computer voor alle werkzaamheden

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Edwin van Cleef schreef op 30 april 2004 @ 20:49:
zelfde probleem met de USB poorten die er inzitten opeens staat hij dan niet meer geinstalleerd bij mij heeft de biosupdate 1005 ook geen verbeteringen meegebracht
vaag he... onboard geluid doet het gelukkig wel goed ...

• boswandeling
Chaos81 schreef op 30 april 2004 @ 20:07:
[...]

Dat probleem heb ik ook gehad. Mijn probleem was opgelost toen ik overstapte van een Edimax naar een Draytek Router...

Vreemde is wel dat degene die nu mijn Edimax gebruikt nergens last van heeft. :?

OF

Deze bios instellingen zijn geloof k niet terug te vinden in een AI BIOS van Asus, maar het toont wel aan dat het een instelling kan zijn... ;)
Super voor de tip, ik heb disconnects bij een 3Com switch, je mag die niet verachten dat als je een 3com kaart heb en 3com 8 poorts 10/100 officeconnect switch dat ie gaan disconnecten, maar ik ga eens kijken naar een bios update

• robkds
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:33
EmBee schreef op 01 mei 2004 @ 00:26:
[...]

Super voor de tip, ik heb disconnects bij een 3Com switch, je mag die niet verachten dat als je een 3com kaart heb en 3com 8 poorts 10/100 officeconnect switch dat ie gaan disconnecten, maar ik ga eens kijken naar een bios update
Kan je iets als flow control instellen? Zet die maar eens uit anders.

Goed man!

Verwijderd

Topicstarter
Opmerkelijk genoeg komen nu opeens de reacties los, ik had al een paar dagen niet gekeken. Mij is inmiddels duidelijk dat het probleem werkelijk in het board ligt, hopelijk geen hardware probleem, dan wordt het -echt- lastig.

Hopelijk reageert iedereen met dit probleem (aub geen "vergelijkbare" problemen, dat slaat geen ijzer), wellicht kunnen we die lui bij Asus aan hun verstand brengen dat er -echt- iets niet klopt. Ik heb hier in ieder geval zo ongeveer alles geprobeerd wat ik kan verzinnen, en krijg het niet opgelost. Trouwens, ik zie nergens dat het bij iemand opgelost is...

So, keep on posting :)

• oenboek

oenboek

Serendipity

Chaos81 schreef op 30 april 2004 @ 20:07:
[...]

Vreemde is wel dat degene die nu mijn Edimax gebruikt nergens last van heeft.

OF

Deze bios instellingen zijn geloof ik niet terug te vinden in een AI BIOS van Asus, maar het toont wel aan dat het een instelling kan zijn...
De optie SPREAD-SPECTRUM disabled of enabled is wel te kiezen. Ik heb DISABLED geprobeerd, geen succes. Het resultaat blijft even slecht, de uploadsnelheid daalt en stijgt voortdurend.
De 2de keuze vind ik niet in het bios.
Hopelijk komt ASUS met een oplossing of komt iemand met de oplossing in dit forum.
Frustrerend

• boswandeling
Ik heb mijn bord voorzien van de nieuwste BIOS, ook heb ik de nieuwste driver van de 3com geinstalleerd, het lijk goed te werken, nog geen disconnects gehad sinds gister, terwijl ik die anders 10x per dag hyad.

EDIT

HMM ik had moeten afkloppen denk, direct na mijn post flikkert ie eruit. TROEP.
Ik zet er wel een 3com kaart los in

[ Voor 24% gewijzigd door boswandeling op 03-05-2004 10:44 ]

• .NCK
Gisteren heb ik weer een disconnect gehad. Het stomme was dat ik toen helemaal geen verbinding meer kreeg. Na een herstart was dat weer opgelost. Erg vervelend.
Heeft iemand nog iets van asus gehoord?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas nog geen bericht ontvangen. Valt me vies tegen eigenlijk.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 15:53

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb ook de ASUS P4P800 deluxe en gebruik XP SP1, heb NIET de drivers gebruikt van Asus maar gewoon XP eigen drivers en heb totaal GEEN problemen met doorvoersnelheden. Wel moet ik zeggen dat ik nooit op 1 Gigabit heb getest alleen maar naar 100Mbit interfacesjes

• boswandeling
n00bs schreef op 03 mei 2004 @ 22:16:
Ik heb ook de ASUS P4P800 deluxe en gebruik XP SP1, heb NIET de drivers gebruikt van Asus maar gewoon XP eigen drivers en heb totaal GEEN problemen met doorvoersnelheden. Wel moet ik zeggen dat ik nooit op 1 Gigabit heb getest alleen maar naar 100Mbit interfacesjes
Die 1 gigabit kaart wordt toch niet standaard ondersteund door windows XP.

of installeer jij eerst Sp1, want dan zou die driver in SP1 moeten staan.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Naja kijk, mijn Internet verbinding loopt via een router die op deze 3Com onboard NIC is aangesloten... en aangezien ik SP1 niet op CD heb maar deze download werkt mijn 3Com standaard in XP al, zonder aanvullende drivers ;)

• boswandeling
Ow, beter dat ik dat weet.!

Verwijderd

Topicstarter
Opmerkelijk, want bij mij werkte het onboard LAN geheel niet zonder driver bij gebruik van Windows XP Pro, ook niet met SP1. Tis toch wel degelijk dezelfde chipset.

Inmiddels is het meer dan een week geleden dat ik Asus gemaild heb, ik varwacht geen reactie meer. Bedroevend slecht.

Voor het eerst ben ik tamelijk teleurgesteld in Asus moet ik zeggen....

• boswandeling
bestaat er ook een asus nederland, dan ga ik ze bellen

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Vergeet dat maar ASUS service zuigt aan alle kanten ;) heb dit zelf al vaker meegemaakt... tja en toch blijf ik Asus mobo's kopen ;) (ze zijn namelijk meestal 1 van de betere).

Enne kijk eens gewoon hier waar je heen kan bellen ;) http://www.asus.com/contact/contactindex.htm (had je zelf ook wel kunnen uitvinden...)

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een e-mail van ASUS ontvangen, na meer dan een week:
Beste Mischa,

De verbinding van de netwerkkaart staat waarschijnlijk op auto. Probeert U die eens op 100Mb te zetten of nog beter op 10Mb/half duplex.

Mvg,

Richard Pruim (ACH)
Tja, okee, het is een antwoord. Ik had in mijn mail aan ASUS echter al lang gemeld dat ik die optie al geprobeerd had, echter zonder resultaat :(

Beetje jammer. Maar weer teruggemaild, zal wel weer even duren....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd of je al gebeld hebt EmBee. Ik in ieder geval wel. Asus Nederland heeft (kennelijk) niet de juiste expertise in huis, want die verwezen me door naar Duitsland. Affijn, ik ben niet te beroerd om te bellen, dus met de supportdesk in Duitsland gebeld.

Het hele verhaal uit de doeken gedaan, alle opties bekeken, ook deze vriendelijk supportmeneer kent geen verdere opties om e.e.a. uit te proberen. In eerste instantie denkt hij aan een defect, maar als ik meld dat er meer mensen zijn met het identieke probleem weet hij het ook niet meer. Bij hem zijn geen structurele problemen bekend met dit board en deze LAN chipset. Ik heb ook nog aangeboden het bord, of zelfs de hele combinatie aan te bieden voor onderzoek, maar daar wil men niet op ingaan.

Daar moet ik het maar mee doen, hij kan me niet verder helpen. De enige suggestie die hij kan geven is mn mainboard opsturen naar mijn leverancier als RMA. Nou, dat doe ik dus lekker niet, want -als- ik dan al een nieuwe zou krijgen is het probleem geheid niet opgelost.

Iemand nog suggesties ?

De eindconclusie tot op heden is dus: zoek het maar lekker uit met je mainboard, verkocht is verkocht, en daar houdt het bij Asus op (kennelijk) :( :(.

• .NCK
okzel: dat is niet best. Vandaag is het al 4 keer voorgekomen.
Ik ga maar even contact op nemen met de winkel want zo kom ik er ook niet verder mee en vrolijker word je er ook niet van.
Misschien valt er iets te regelen met de winkel/asus. De p4p800 e-deluxe heeft een andere ethernet chip dus daar zal het probleem niet aanwezig zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door .NCK op 07-05-2004 17:24 ]

• boswandeling
Verwijderd schreef op 07 mei 2004 @ 16:26:
Ik ben benieuwd of je al gebeld hebt EmBee. Ik in ieder geval wel. Asus Nederland heeft (kennelijk) niet de juiste expertise in huis, want die verwezen me door naar Duitsland. Affijn, ik ben niet te beroerd om te bellen, dus met de supportdesk in Duitsland gebeld.

Het hele verhaal uit de doeken gedaan, alle opties bekeken, ook deze vriendelijk supportmeneer kent geen verdere opties om e.e.a. uit te proberen. In eerste instantie denkt hij aan een defect, maar als ik meld dat er meer mensen zijn met het identieke probleem weet hij het ook niet meer. Bij hem zijn geen structurele problemen bekend met dit board en deze LAN chipset. Ik heb ook nog aangeboden het bord, of zelfs de hele combinatie aan te bieden voor onderzoek, maar daar wil men niet op ingaan.

Daar moet ik het maar mee doen, hij kan me niet verder helpen. De enige suggestie die hij kan geven is mn mainboard opsturen naar mijn leverancier als RMA. Nou, dat doe ik dus lekker niet, want -als- ik dan al een nieuwe zou krijgen is het probleem geheid niet opgelost.

Iemand nog suggesties ?

De eindconclusie tot op heden is dus: zoek het maar lekker uit met je mainboard, verkocht is verkocht, en daar houdt het bij Asus op (kennelijk) :( :(.
We starten een p4p800.sucks.nl of asus.sucks.nl En dan plaatsen wij onze reacties daar en sturen link naar Asus

Verwijderd

Topicstarter
Lamaarkomen :) ik zal de eerste zijn die reageert...

• stfn345
  • Laatst online: 12:31
Ik heb even getest.. Mijn board: p4p800 deluxe
Upstream 80-100mbit
Downstream: idem.

[ Voor 7% gewijzigd door stfn345 op 09-05-2004 23:40 ]

• Chaos81

Chaos81

StickyToepad

Misschien wel een idee:

Bij mijn P4P800 bordje heb ik een mobo cdtje gekregen, met daarop extra tools voor me onboard lan.

Ik heb de 3Com driver van de Asus cd gebruikt, en daarna een update driver van dezelfde cd (autostart). Vervolgens de NIC Diagnostics geïnstalleerd.

Hiermee kun je een goed overzicht krijgen van de status van je NIC. Ook kun je 'm configureren, statistiek opvragen (collisions e.d.) EN netwerk & nic test uitvoeren...

Verder is het bij mij zo:

In me bios staat plug & play os op 'NO', pci latency timer op '64' en de pci ide master op 'enabled'... Ook heb ik APIC enabled.

Me 2e serial port staat gewoon uitgeschakeld (zit er toch niet op).

Engergiebeheer is volledig uitgeschakeld voor me NIC. En bij mij staat ie op IRQ 22.

Just for soms extra info... (8>

• RemonDePemon
Hier wellicht nog wat waardevolle info

Ik ben erachter gekomen (middels netstat) dat het probleem te maken heeft met het verzenden van segmenten. Als ik een file van mijn PC naar de server kopieer loopt het aantal segements Restransmitted heel snel op. (Ongeveer gelijk met het aantal segmenten verzonden!) Conclusie zou dus inderdaad kunnen zijn dat er een probleem zit in de hardware. Met mijn andere netwerkkaart (die er nu ook in zit) loopt dit helemaal niet op !

Hieronder een onderdeel uit dat wat netstat -s teruggeeft.

TCP Statistics for IPv4

Active Opens = 2885
Passive Opens = 3
Failed Connection Attempts = 42
Reset Connections = 328
Current Connections = 1
Segments Received = 1478735
Segments Sent = 1404494
Segments Retransmitted = 399

Iemand een goede verklaring waarom het aantal Retransmitted Segments zo hoog is ?

Groeten,
Remon

Verwijderd

Installeer eens een sniffer, en kijk wat er gebeurd.. het retransmitten is een TCP aangelegenheid, zou dus met een sniffer te debuggen moeten zijn..

• .NCK
Ik heb contact gehad met mijn winkel en als men hetzelfde probleem ontdekt dan mag ik eventueel met een bijbetaling een ander moederbord uitzoeken. Ik zoek alleen een bord met dezelfde functionaliteiten dus ik vraag me af welk bord dat is. Iemand die mij kan helpen?

Verwijderd

ik heb ook die problemen met de p4p800 se - net gekocht.. continu de melding dat de kabel unplugged is.. vooral bij het verzenden van e-mail gaat ie er gegarandeerd uit.. ook al van alles geprobeerd (duplex, etc.) maar geen succes. ik zit te denken om er een extern netwerk kaartje op te gooien - om te zien of het dan is opgelost.. en dan evt. terug te hollen naar de winkel.

ik las in deze thread ook dat:

I have a LAN problem. Whenever I play online game, after about half an hour, my A7N8X system drops connection. Why?

Please update your system BIOS to the latest ones. For PCB rev.1.0X, please go for BIOS version 1004. For PCB rev. 2.0X, please update it to C1005. After updating BIOS to the latest version, please go to the BIOS setup, under Advanced Chipset Configuration, set the FSB spread spectrum as "Disable." In this way, the disconnection error will disappear.

het is wel een andere kaart/board.. maar je weet nooit.. ik heb het nog niet geprobeerd.. maar even zien of dat werkt..

groeten,
kelvin

• boswandeling
Nou laten we hopen dat dat goed uitpakt

• boswandeling
Hier gaat het al een aantal dagen heel erg goed, hopelijk blijft dat zo

• .NCK
Boekee: heb jij het al helemaal opgelost en nergens last meer van?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:44

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Edwin van Cleef schreef op 30 april 2004 @ 20:30:
stom toevallig valt mijn oog op dit topic heb hier het zelfde probleem met een asus p4s8x-x
Hier geen problemen met diezelfde P4S8X-X (met ingebouwde SiS-MAC), ik haal zowel met mijn up- als download snelheden van 8-10Mbyte/seconde in een 100Mbps-netwerk.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• RemonDePemon
Hoi hoi,

Hier zijn wat resultaten van een aantal tests die ik gedaan heb. Misschien kunnen jullie deze testen ook eens uitvoeren, dan kunnen we een overzichtje naar ASUS sturen. Wat ik gedaan heb:

Een aantal hub's gepakt en de TCP statistieken opgeschreven voor en nadat ik een file van 5Mb van mijn PC naar mijn server save. Dit heb ik gedaan door in DOS het command NETSTAT te gebruiken. Dus voor en na het verzenden. Hier is het gehele commando wat ik gebruikt heb, wellicht kunnen jullie ook gegevens toevoegen met jullie hardware:

NETSTAT -s

In het resultaat van de opdracht ga je naar het kopje "TCP Statistics". Dat zal zoiets zijn als dit:

TCP Statistics for IPv4

Active Opens = 41
Passive Opens = 1
Failed Connection Attempts = 8
Reset Connections = 6
Current Connections = 1
Segments Received = 16264
Segments Sent = 25675
Segments Retransmitted = 70 <======

Het gaat om de "Segments Retransmitted" die normaal gesproken op 0 zou moeten blijven staan.

Hieronder de resultaten van de verschillende HUB's die ik hier heb liggen:

3COM 10/100 card - Telesyn HUB - 10Mb - Retransmitted: 0
3COM 10/100 card - Nokia HUB - 10Mb - Retransmitted: 0
3COM 10/100 card - Nortel HUB - 100Mb - Retransmitted: 0
3COM 10/100 card - 3COM Hub - 100Mb - Retransmitted: 0

GB Onboard NIC - Telesyn HUB - 10Mb - Retransmitted: 0
GB Onboard NIC - Nokia HUB - 10Mb - Retransmitted: 1
GB Onboard NIC - Nortel HUB - 100Mb - Retransmitted: 65 <====
GB Onboard NIC - 3COM Hub - 100Mb - Retransmitted: 91 <====

Wat opvalt is dat als de onboard NIC draait, er veel retransmitted segments optreden op 100Mb. Op de 3COM kaart is dit niet het geval.

Goed, post jou ervaringen, dan stuur ik deze door aan ASUS....misschien kunnen ze er iets mee.

Groeten,
Remon

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik vind 't wel best. Lekker een 3C905 TX in mn kast gepropt, dat draait als een zonnetje :). Asus kan van mij aan het gas. Je kan mij niet wijsmaken dat ze niet op de hoogte zijn van de onboard LAN problemen, daarvoor zijn er eenvoudigweg -teveel- mensen met vergelijkbare problemen.

De helpdesk doet lekker of zn neus bloedt en stuurt je het bos in :(. Het is duidelijk dat de onboard integratie van de 3COM 3C940 / Marvell Yukon 88E8001 (dit is de zelfde chipset in werkelijkheid) op verschillende ASUS boards niet of niet goed werkt.

Asus heeft ongetwijfeld allang uitgevonden dat er toch een hardware probleem bestaat in de boards, zodat deze dus niet op te lossen zijn. Anders zouden ze wel open staan voor het probleem en nadenken over een oplossing.

Als iemand alsnog een oplossing gevonden heeft, graag, maar ik vrees dat het niet meer gaat lukken...

• .NCK
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 09:12:
Nou, ik vind 't wel best. Lekker een 3C905 TX in mn kast gepropt, dat draait als een zonnetje :). Asus kan van mij aan het gas. Je kan mij niet wijsmaken dat ze niet op de hoogte zijn van de onboard LAN problemen, daarvoor zijn er eenvoudigweg -teveel- mensen met vergelijkbare problemen.

De helpdesk doet lekker of zn neus bloedt en stuurt je het bos in :(. Het is duidelijk dat de onboard integratie van de 3COM 3C940 / Marvell Yukon 88E8001 (dit is de zelfde chipset in werkelijkheid) op verschillende ASUS boards niet of niet goed werkt.

Asus heeft ongetwijfeld allang uitgevonden dat er toch een hardware probleem bestaat in de boards, zodat deze dus niet op te lossen zijn. Anders zouden ze wel open staan voor het probleem en nadenken over een oplossing.

Als iemand alsnog een oplossing gevonden heeft, graag, maar ik vrees dat het niet meer gaat lukken...
Ik heb daarnet dezelfe kaart (3C905 TX) erin gezet. Uit een oude HP vectra gehaald. Het werkt iig beter want die disconnects ben ik helemaal zat.

• boswandeling
Ik heb de drivers gebruikt, van de de SP1 van windows XP en niet te geloven ik heb geen disconnect meer gehad, pc heeft 2 weken lang aangestaan, en heeft in die tijd intern/extern 576 gig getransferd. dus het lijkt goed te gaan

• oenboek

oenboek

Serendipity

Ik heb mijn hub van Wisecom (spotgoedkope 5 port 10M-hub) vervangen door een 3com officeconnect switch. Het resultaat is plots perfecte netwerking, en uploads en downloads aan de maximale snelheid zonder disconnects. Met de hub was het huilen met de pet op. Vanuit Asus had ik ook de retour dat de kaart slecht samenwerkt met sommige hubs en switchen. Duidelijk een fout in het design van de kaart.

• RemonDePemon
Let op.....

Ik heb een ander probleem gehad met mijn P4P800e deluxe waardoor ik een nieuwe heb gehad. En wat denk je.....de onboard LAN kaart werkt nu PERFECT!

Zie deze topic: RemonDePemon in "P4P800E Deluxe schakelt na 1-2 sec uit"

Conclusie: productiefout :(

Daarop heb ik maar weer eens een mailtje naar mijn vriend bij ASUS gestuurd. (was ik overigens nog steeds druk mee aan het mailen want ze wilde steeds weer nieuwe logfiles en testresultaten totdat de garantiedatum voorbij was. Zie hieronder een kopie van dat mailtje.

Mijn oude serienummer was: 42MG0Q0697 dus ik zou jullie borden ook even nakijken of het serienummer in de buurt zit.

=====>
Richard,

Misschien leuk om te weten maar het probleem is opgelost.
Wat is er nl. gebeurd:

Ik ging 2 weken op vakantie en had in die tijd de stekker uit mijn PC getrokken.
Bij thuiskomst deed mijn PC het niet meer. (beledigd?)
Na diverse en lange zoektochten bleek dat het mainboard stuk was.
De regulatoren voor de processor trokken te veel stroom waardoor de 12V tot 11.80V daalde. Daardoor nam de stroom ook weer toe en sloeg de machine uit. Na omruil door de leverancier werkte alles weer naar behoren. Behalve dan mijn Gforce4 kaart, daar was het memory van defect. Met dank aan ASUS voor jullie fout op het mainboard trouwens, kost me na al deze ellende dus ook nog eens 200 EURO!

Gelijk even de onboard-netwerk kaart getest en wat denk je.....hij werkt nu perfect! Zelfs zonder dat ik iets aan mijn Windows veranderd heb...dus geen herinstall ofzo. Wilde je toch even laten weten dat er dus wel degelijk iets mis was met mijn board.

Misschien kunnen jullie nog iets voor me betekenen m.b.t de defecte videokaart en dit in jullie knowledgebase opnemen. Als er dan meer mensen zijn die dit probleem hebben de conclusie trekken dat er inderdaad een productiefout in de borden zit....

Groeten,
Remon

[ Voor 4% gewijzigd door RemonDePemon op 12-10-2004 00:59 ]

• RemonDePemon
Hierbij nog even de afloop van het trage LAN verhaal in mijn mobo.

Ik heb uiteindelijk een nieuwe gekregen van FunPrice en wat denk je?
Alles opgelost zodat dat ik uiteraard mijn windows opnieuw heb geinstalleerd. Het lijkt er dus sterk op dat er een hardware fout in sommige P4P800's zit.

Ik ben in ieder geval blij alhoewel ik nooit meer iets gehoord heb van ASUS zelf.

Beetje jammer voor zo'n hoog aangeschreven merk.

Pagina: 1