Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP]Watergekoelde koffermod

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 08:03
M14 schreef op 26 april 2004 @ 23:35:
[...]

Ehm, ik wil niet vervelend zijn, maar het ding is echt slordig afgewerkt.
Als je de radiator spuit, spuit em dan goed, en niet half :). De verf is niet overal even donker, en bovenin zijn er zelfs stukken niet gespoten.

De gaten hier zijn echt slecht afgewerkt. Zowel links als rechts.
[afbeelding]

Dit valt misschien nog wel te redden als je het recht zaagt en alu profielen gebruikt.

Ik zou overigens het reservior niet aan de buitenkant hangen. Dat vraagt er gewoon om om een keer kapot te gaan met vervoer oid.

Het valt mij overigens ook op dat veel mensen (met name degene die nog niet zolang op GoT actief zijn) zeer snel reacties geven zoals 'hulde', 'orgineel' 'heel mooi' enz. bij casemod's die gewoon slecht zijn afgewerkt. Een beetje kritischer mag wel.

TS, nofi, maar ik denk dat er nog veel te verbeteren / te doen valt :).
op die foto's zie je da idd goed maar anders haast niet , Het is ook veel donkerder daarom maar ik ga toch even bovenaan een beetje bij spuiten hoor :9

• ddajantje
Nu heb ik het voedingsgat iets groter gemaakt voor de fan ,

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/M5115642.JPG
en bij de 2 kleine fan's zou ik daat mijn zalman fanguard voor mollen om die er achter te maken ?

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/M5115639.JPG

Verwijderd

Mooi modje, maar ik zou maar oppassen en niet over straat lopen...ziet er erg ''terroristisch'' uit van de buitenkant :D

• ddajantje
dan lekker de trein in gaan :P
kijken hoe de mensen reageeren (8>

Verwijderd

M14 schreef op 26 april 2004 @ 23:35:
[...]

Ehm, ik wil niet vervelend zijn, maar het ding is echt slordig afgewerkt.
Als je de radiator spuit, spuit em dan goed, en niet half :). De verf is niet overal even donker, en bovenin zijn er zelfs stukken niet gespoten.

De gaten hier zijn echt slecht afgewerkt. Zowel links als rechts.
[afbeelding]

Dit valt misschien nog wel te redden als je het recht zaagt en alu profielen gebruikt.

Ik zou overigens het reservior niet aan de buitenkant hangen. Dat vraagt er gewoon om om een keer kapot te gaan met vervoer oid.

Het valt mij overigens ook op dat veel mensen (met name degene die nog niet zolang op GoT actief zijn) zeer snel reacties geven zoals 'hulde', 'orgineel' 'heel mooi' enz. bij casemod's die gewoon slecht zijn afgewerkt. Een beetje kritischer mag wel.

TS, nofi, maar ik denk dat er nog veel te verbeteren / te doen valt :).
Het gaat iig wel de goede kant op... En wat nu nog slordig is kan nog best beter worden! Ik vind dat je iets te vroeg bent met deze reactie... :)

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03

Q-bone

Dusss...

mooi gedaan man, alleen waar heb je dat scherm vandaan en hoe heb je dat aangesloten? is dat een laptops cherm of gewoon ene normale uit elkaar geplozen?

bla?

• ddajantje
Scherm komt van een inkoopactie ( www.inkoopacties.net )
het is touchescreen 12.1 inche
maar het is een inbouw scherm dus geen standaard

[ Voor 19% gewijzigd door ddajantje op 27-04-2004 10:01 ]

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:43
Die Zalman fanguard zou ik niet gaan slopen voor de fannetjes. Je ziet dan toch nog dat het niet zo mooi is gezaagd, je zei dat je misschien een nieuw koffer ging kopen. Koop eeen nieuw koffer, en maak dan de gaten voor je fan's met zo'n gatenboor. Dan heb je ze altijd recht, en spuit je radiator en je HD opnieuw. Ik denk dat het dan veeeeeeeel mooier is :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
kvin t idee wel leuk, maar de afwerking niet.
Lijkt me duidelijk waarom

• ddajantje
T i M schreef op 27 april 2004 @ 12:31:
Die Zalman fanguard zou ik niet gaan slopen voor de fannetjes. Je ziet dan toch nog dat het niet zo mooi is gezaagd, je zei dat je misschien een nieuw koffer ging kopen. Koop eeen nieuw koffer, en maak dan de gaten voor je fan's met zo'n gatenboor. Dan heb je ze altijd recht, en spuit je radiator en je HD opnieuw. Ik denk dat het dan veeeeeeeel mooier is :)
welke kleur ?

Verwijderd

Ik zou geen nieuwe koffer kopen, maar de huidige koffer uit elkaar halen voor de onderdelen (sluitwerk etc) en dan m.b.v. profielen etc een nieuwe koffer maken. Dat valt goed te doen, en je kunt dan ook makkelijker je gaten goed maken.

Wat betreft kleuren: je vond dat groen zelf wel mooi qua kleur, laat je niet door anderen gekmaken. Mits goed gespoten kan groen ook mooi zijn, i.c.m. zwart (zoals een pic eerder in dit topic al bewees).

Ik zou wel voor max 2 kleuren gaan (bv. groen en zwart), anders wordt het al snel te druk. Als je eenmaal de kleuren gekozen hebt, wees dan consequent. Als je bv. toch voor groen gaat, maak dan ook je water groen (en niet door algen) :)

• ddajantje
ik ga zoiso het water zo laten
want das best mooi met uv
maar dat zul zien als ik me ccfl's binnen heb

Verwijderd

ik zou ook zeggen neem een nieuwe koffer en zaag de gaten met een 7gaten zaag en let op dat je niet net als mij een derde koffer aan kunt gaan schaffen is echt geen pretje ik heb overigens drie verschillende merken koffers gehad en een low-budget dremel kloon is niet goed

Verwijderd

ddajantje schreef op 27 april 2004 @ 22:10:
ik ga zoiso het water zo laten
want das best mooi met uv
maar dat zul zien als ik me ccfl's binnen heb
In dat geval zou ik de rad etc ook in die kleur spuiten, of in een kleur die er goed bijpast. In mijn ogen is groen dat niet, maar smaken verschillen nu eenmaal..

Wat ook wel stoer staat: alles zwart, en dan alleen je water in die kleur + UV.. op die manier leg je de nadruk op de waterkoeling..

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 13:56
Net zoals de anderen, idee is leuk, uitwerking is slecht.
Misschien moet je eens denken aan dockingstation voor je koffer.
Waar bij de docking de water koeling heeft?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Is het je bedoeling om rond te gaan lopen met die koffer, of zet je het ding gewoon ergens op/onder je bureau?

Je kunt ook een heel stoere 'omheining' om je rad maken, dat versterkt het 'top-secret-radioactive-terrorist-case' idee :P

• ddajantje
Het word me lan computer zo dat ik niet veel hoef mee tenemen :)
Over zwart zat ik ook te denken , maar hou ik dan nog iets van me uv licht over want absorbeerd zwart ook uv straling ?

en die omheining hmm ik denk er nog eens goed over

:Y)

edit: maar dan maak ik ook bijna alles zwart }) op watercoolings onderdelen en mobo na

[ Voor 16% gewijzigd door ddajantje op 27-04-2004 22:38 ]

Verwijderd

ddajantje schreef op 27 april 2004 @ 22:36:
Het word me lan computer zo dat ik niet veel hoef mee tenemen :)
Maar je wil wel kunnen pimpen, neem ik aan? :P

Hoe is je vervoer naar dat lan toe? Wat als het ding in een kofferbak van een auto van links naar rechts schuift in een bocht (kan hard gaan)? Of iemand in de trein schopt 'm per ongeluk omver?

Maar goed, dat kun je zelf het beste beoordelen, jij hebt het ding daar staan :)
Over zwart zat ik ook te denken , maar hou ik dan nog iets van me uv licht over want absorbeerd zwart ook uv straling ?
Dat is wel de bedoeling. Je kunt dan de onderdelen die je wilt accentueren in een UV-reactive kleur doen.

Zou je transparante metaallak kunnen mengen met een UV-reactive kleurstof? Dan zou je iets zwart kunnen maken, maar toch UV-reactive en gekleurd..

Verwijderd

is wel opletten met dat reservoir of niet soms...

verder wel een chille mod!

• ddajantje
Het reservoir is heel sterk hoor daar hoef je je geen zorgen over te maken
chloroform is echt enorm goed daar voor .
k zal straks eens eenn foto maken van het laspunt maken dan kun je zien dat het net uit 1 stuk lijkt ;)

Verwijderd

NeoGames.nl schreef op 26 april 2004 @ 22:52:
Beetje verpest je mooie Schijf, en je DD Heathercore etc. etc. enne als je dan ook nog de gaten mooi rond zaagt, maar nee. :P

Doe het goed of doe het niet...

Voorbeeldje van wat ik persoonlijk erg leuk vind geworden :

[afbeelding]
Die is ook heel leuk, mja, met zoveel rommel er omheen is bijna alles leuk :+

@ TS: Idee is leuk, maar de uitwerking wat minder.
Probeer je mod toch wat beter af te werken, daar wordt het een heel stuk beter van. Bovendien, als alles 100% netjes afgewerkt is heb je er zelf ook veel meer plezier aan. (en wij hier op GoT natuurlijk ook :) )

• Nebuch
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-10 21:38
Ik vind hem niet heel mooi eerlijk gezegd. De afwerking is een beetje grof.
Verder is waterkoeling in een koffer wel eens gedaan. Maar meer koffermods is altijd beter.

http://www.casejunkies.co...light=koffer+watergekoeld
Als ik tussen deze en die van jouw moet kiezen ga ik toch voor die andere. Is wat beter afgewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/CM/koffermod/14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~breeu039/CM/koffermod/22.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Nebuch op 28-04-2004 19:39 ]

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:37

[NUT]

Heppiedepeppie

Nebuch schreef op 28 april 2004 @ 12:38:
Ik vind hem niet heel mooi eerlijk gezegd. De afwerking is een beetje grof.
Verder is waterkoeling in een koffer wel eens gedaan. Maar meer is altijd beter.
{url}
Als ik tussen deze en die van jouw moet kiezen ga ik toch voor die andere. Is wat beter afgewerkt.
Maar je hebt niet te kiezen, want het is geen kant en klaar product... Ik vind dit soort reacties nogal demotiverend... |:(

i.p.v. alleen maar af te kraken kan je natuurlijk ook iets positiefs zeggen... :|

niet iedereen is zo technisch onderlegt dat hij of zij milimeter werk kan afleveren... iedereen leert van zijn ervaringen... en de koffer van die persoon die jij aan draagt, daarvan ga ik er dus ECHT vanuit dat daar al een aantal mislukkingen aan vooraf zijn gegaan... misschien niet met een koffer, maar NIEMAND lukt dat zonder ook maar 1 foute mod gedaan te hebben...

Over slechte replies gesproken :r

[on-topic]
@TS, ik volg je draadje met veel interesse, en ik wens je veel suc6, ondanks de rauwe randen, begint het toch zeker ergens op te lijken! d:)b

• Nebuch
[NUT] schreef op 28 april 2004 @ 16:33:
[...]

Maar je hebt niet te kiezen, want het is geen kant en klaar product... Ik vind dit soort reacties nogal demotiverend... |:(

i.p.v. alleen maar af te kraken kan je natuurlijk ook iets positiefs zeggen... :|

niet iedereen is zo technisch onderlegt dat hij of zij milimeter werk kan afleveren... iedereen leert van zijn ervaringen... en de koffer van die persoon die jij aan draagt, daarvan ga ik er dus ECHT vanuit dat daar al een aantal mislukkingen aan vooraf zijn gegaan... misschien niet met een koffer, maar NIEMAND lukt dat zonder ook maar 1 foute mod gedaan te hebben...

Over slechte replies gesproken :r

[on-topic]
@TS, ik volg je draadje met veel interesse, en ik wens je veel suc6, ondanks de rauwe randen, begint het toch zeker ergens op te lijken! d:)b
Laat ik mijn mening even uitleggen.
Ik heb niet gezegd dat z'n casemod niet goed is. Ik heb alleen gezegd dat IK hem niet zo mooi vind omdat hij niet zo goed is afgewerkt. Dat jij het niet kan hebben dat mensen andermans werk minder (minder want ik vind het geen troep) vinden vind ik vrij triest.
Dit is mijn mening.
Verder vind ik die koffermod prima. Maar dat er dan meteen zulke reacties komen omdat ik hem minder mooi vind en laat zien wat ik wel mooi vind. Ben ik ineens fout.
Jonge als je zo denk zak je maar lekker door de stront en wil ik het je niet eens meer uitleggen.

Zie dit niet als persoonlijke aanval ofzo maar ik geef mijn mening. Als daar dan zo lomp op gereageerd word moet ik daar even wat van zeggen.
Niet meer, niet minder.

(Detail) die koffermod van die andere gast was zijn eerste echte mod. Hij heeft zijn normale kast wel een beetje gemod maar daar is ie al 2 jaar mee bezig en hij doet het rustig aan. Zo heel veel ervaringsverschil is er niet.

Overigens is niks in dit bericht als verwijt aan de TS bedoelt. Ik wil alleen mijn mening even duidelijk maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Nebuch op 28-04-2004 19:42 ]

• ddajantje
Nou mensen vandaag naar de gamma geweest :9
1.nieuwe koffer Veel mooier alu en zwart van binnen ook veel beter
2.Gaten zaag voor 7.4 cm (groter hadden ze nie fatsoenlijk.
3.spuitbus zwart
4 hoekjes enz.

en 5 (nie van de gamma) me epox is binnen :) (gekregen van me stage bedrijf)
heerlijk bord hmmmm 8)

foto's komen vanavond nog wel
van alle nieuwe dingen :*)

• ddajantje
Oke het was al avond maar hier zijn de foto's:

Zo als je ziet al mooi zwart :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/binnen.JPG

en een mooier buitenkant profiel
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/buitenkant.JPG

Ik ga dit keer zo min mogelijk gaten maken
dus alleen nog maar kleine bijv alleen ps2, usb, vga, netwerk, in allemaal verschillende kleinere gaten

en de epox test opstelling ( moest ff weten of hij goed werkte)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/epox.JPG

Nou mensen morgen ga ik pas verder modden dus geef nog een paar goede tips
wat ik het best kan doen

morgen weer een update......

Verwijderd

Leuke testopstelling... :X 8)7 ;)

Ben wel benieuwd hoe de 2e versie van je koffertje eruit gaat zien. B)

• CerandoX.nl
  • Laatst online: 17-11 09:14

CerandoX.nl

Vides

ik denk dat het nou juist wel motiverend is geweest dan,de vergelijkingen met andere koffers en wat hij zou kunnen verbeteren,nu kan hij het in 1 keer goed doen :+

• Nebuch
KIJK

Hoop potentie tot minstens net zo'n slick koffertje. Deze ziet er heel wat beter uit vanzichzelf al.
Is dat zwarte spul wel relax aan de binnenkant? Dempt wel maar is het niet brandgevaarlijk en broeierig (warm worden in de kast)

• T i M
  • Laatst online: 06:43
Dat moet je zelf weten, ik zou hem zwart maken

• ddajantje
Nou ik heb bijna alles zwart gespoten en licht nu in de tuin te drogen :)

Als het droog is komen er wel weer foto's

• frickY
Das n mooier koffertje!

Ik zou geen afzonderlijke gaten maken voor elk poortje. Dat wordt een geklungel, en krijg je bijna niet mooi. Maak liever een vierkant gat waar dat plaatje inkan, welke je normaal in je backplate propt.
Zo n ding dus;
Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/ca810e/backplate320.jpg

Volgens mij is dat veel strakker dan aparte gaten.. en je weet zeker dat je de juiste afstanden hebt. Even meter mbt mobo, aftekenen, zagen, en vast lijmen

Verwijderd

Ik zou niet in met de trein gaan als je je mod bij je hebt :-)

krijg je ontruimingen en zo *)

• ddajantje
frickY schreef op 29 april 2004 @ 12:17:
Das n mooier koffertje!

Ik zou geen afzonderlijke gaten maken voor elk poortje. Dat wordt een geklungel, en krijg je bijna niet mooi. Maak liever een vierkant gat waar dat plaatje inkan, welke je normaal in je backplate propt.
Zo n ding dus;
[afbeelding]

Volgens mij is dat veel strakker dan aparte gaten.. en je weet zeker dat je de juiste afstanden hebt. Even meter mbt mobo, aftekenen, zagen, en vast lijmen
nou daar heb ik ook aan gedacht maar ,
het mobo zit 2 cm naar achter dit moet simpeweg voor een paar dingen
dus dan heb ik er niks meer aan
en maak alleen een gat voor ps2, netwerk, vga (Usb komt ergen anders waar weet ik nog niet helemaal maar ik probeel zo min mogelijk gaten te maken want je weet niet hoe slap je koffer er van word....
dus het zullen niet veel gaten worden

• ddajantje
Nu na een paar uur modden neem ik even een modbreak :)
en dus even tijd om weer wat foto's te maken ...

oke ik gen dus begonnen met veel te spuiten :

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/M5115646.JPG
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/zwart.JPG

Daarna ben ik maar eens met mijn nieuwe gatenzaag nieuwe gaten gaan maken :*) dit ziet er dus al een stuk beter uit of nie ?

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/fan1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/radiatorfan.JPG

en dan even paar voorbeeldjes zo als het er nu ong uit ziet
maar er zitten nog geen gaten voor, mobo, vga, voeding..

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/open1.JPG
(het ligt er nog maar los in)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/binnenkant1.JPG

Zelf vind ik het al veel mooier :)

• GleNnoS_
  • Laatst online: 24-11 21:05
ddajantje schreef op 29 april 2004 @ 15:14:
Nu na een paar uur modden neem ik even een modbreak :)
en dus even tijd om weer wat foto's te maken ...

oke ik gen dus begonnen met veel te spuiten :

[afbeelding]
[afbeelding]

Daarna ben ik maar eens met mijn nieuwe gatenzaag nieuwe gaten gaan maken :*) dit ziet er dus al een stuk beter uit of nie ?

[afbeelding]
[afbeelding]

en dan even paar voorbeeldjes zo als het er nu ong uit ziet
maar er zitten nog geen gaten voor, mobo, vga, voeding..

[afbeelding]
(het ligt er nog maar los in)
[afbeelding]

Zelf vind ik het al veel mooier :)
Dit is echt veel beter _/-\o_
Maare er zit aan de zijkant en voorkant aan 1 kant een case fan.. is ut niet mooier om aan alle 2 de zijkante casefans temaken 8) ?

[ Voor 7% gewijzigd door GleNnoS_ op 29-04-2004 16:06 ]

• ddajantje
Er komen niet meer fan gaten in
i.v.m. de sterkte van de koffer
de fan van de voeding zal naar boven blazen

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

EntonoX

Team leider

euuuhhhhh....

Waarom spuit je die kabels niet gewoon op een oude krant ofzo??? nu heb je een mooi gevlekt grasveld :| .. beetje jammer in mijn opzicht.

Maar goed, ik hoop dat je al moddend leert en dan kan het nog een aardige mod worden.

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het ziet er aardig leuk uit, ik vind het iig erg knap dat je al die spullen in een koffertje kan proppen :)

Verwijderd

ben het ook van plan idd... coole mod

alleen waar laat jij je pompje??... want zoveel ruimte heb je echt niet hoor

Goed idee om het reservoir buiten de koffer te doen, zat er zelf aan te denken om een in line systeempje e bouwen zodat het reservoir overbodig word om ruimte te sparen.

• ddajantje
oke alles zit nu in de koffer werkend Pfff

het is nu nog een grote kabel troep dus foto komen morgen,

en mijn pomp ligt op een stuk rubber van 1 cm en dat ligt op mijn pci sloten

• ddajantje
Oke jullie krijgen vast 1 foto in het donker zo dat je de troep nie ziet
en uv effect wel 8)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/uberuv.JPG

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
ff topic doorgelezen.. wil je maar ff zeggen dat je koffer er idd een heel stuk beter uitziet nu.. en de gaten zijn mooi rond :D word nog wel wat volgens mij :P ;)

ow en niet gelijk posten met mij dan he :9 ziet er wel vet uit zo.. in het donker

[ Voor 21% gewijzigd door TgR_KILLER op 29-04-2004 21:43 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• frickY
Das idd al n heel stuk beter als je 1ste versie.
toch blijft t zonde dat je het reservoir aan de buiten kant hebt. was er echt geen manier om een reservoir aan de binnenkant te maken? Deze lijkt me ook erg groot -> zwaar astie gevuld is.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Of gewoon geen res, wordt je koffer stukje lichter, en heb je wat meer plaats.
Ok, tis moeilijker om te vullen enzo maarjah...
tis maar een idee

• ddajantje
A je moet altijd voorzichttig zijn met een koffermod of er nu een reservoir aan hangt of niet want er zit een computer in he

B Hij is niet zo groot er gaat nog geen halve liter in dus zo zwaar is hij nie maar geeft toch wel een cool effect vind ik dan toch...

• Nebuch
Dit ziet er goed uit!!!

Inderdaad een beetje apart van het gevlekte grasveld.

Maar verder ziet het er wel veel verzorgder uit. Houd je die fingerguards aan de binnenkant. Maybe zijn die mooier als die buiten zitten. Lijkt mij maar kijk maar.

Verder way to go!!

[ Voor 7% gewijzigd door Nebuch op 29-04-2004 22:51 ]

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
gaaf :D knap dat je het allemaal in die koffer gekregen hebt... :|

[ Voor 82% gewijzigd door geez op 30-04-2004 14:33 . Reden: typo ]

• ddajantje
Oke vandaag weer wat gedaan

eerst eens vast heel wat kabels opgeruimd
Daar na er achter komen dat je voeding gaar doet dus alles er weer uit..... :(
Voeding bekijken en verbouwen dat hij het weer doet
nu weer alles er in doen, en op ruimen

Zo als het vandaag staat :

Nou de rot voeding tijdens de operatie :
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/rotvoeding.JPG
en 2 foto's van hoe hij nu is:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/opennieuw.JPG
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/open2.JPG

er moet nog wel wat gebeuren maar het komt ten einde O-)

Vanavond of morgen nog foto's die ik buiten maak en alle kanten zo dat je een goed beeld krijgt .. (ook iets hogere resolutie foto's)

Verwijderd

ziet er nu strak uit ja. :*) maar toch zou ik als ik jou was iets om dat reservoir heen bouwen......een beschermkap of zo :)

Verwijderd

Kijk, zit ziet er veel beter uit :)

Wat betreft bescherming van het reservoir: misschien is het een idee om 2 grote handvaten aan de zijkanten te plaatsen

Zoiets: |__________|

Sorry, k kan geen plaatje vinden, je kunt ze kopen bij de meeste bouwmarkten, wel ff kijken of het past natuurlijk :)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/opennieuw.JPG

Wat komt er in die ruimte boven/naast het LCD? Ruimte zat voor een enorm reservoir :) (ja dat externe res blijft me dwarszitten :))

Voor de rest bewijs je wel dat iedereen die op basis van de eerste foto's al 'niet mooi, wordt niets, enz' begon te schreeuwen, ongelijk heeft. Het ziet er al een stuk beter uit!

• KuuKe
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

ddajantje schreef op 26 april 2004 @ 22:43:
[...]

apotheek

(ik niet zelf een vriend van me hij had nog wat over van zijn plexie kunsten :P)
En eigenlijk zou een apotheek geen chloroform aan een leek moeten verkopen. Dat spul is naast extreem brandbaar ook nog eens carcinogeen.

De meesten die met chloroform aan het knoeien zijn weten helaas niet waar ze mee bezig zijn.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Verwijderd

Kuuke schreef op 30 april 2004 @ 18:57:
[...]

En eigenlijk zou een apotheek geen chloroform aan een leek moeten verkopen. Dat spul is naast extreem brandbaar ook nog eens carcinogeen.

De meesten die met chloroform aan het knoeien zijn weten helaas niet waar ze mee bezig zijn.
Idd, ik denk dat velen het gevaar wel onderschattend. Maar hier in de FAQ staat staat wel het een en ander over de gevaren, ook dat het carcinogeen (= kankerverwekkend) is.
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 18:51:
[afbeelding]

Wat komt er in die ruimte boven/naast het LCD? Ruimte zat voor een enorm reservoir :) (ja dat externe res blijft me dwarszitten :))

Voor de rest bewijs je wel dat iedereen die op basis van de eerste foto's al 'niet mooi, wordt niets, enz' begon te schreeuwen, ongelijk heeft. Het ziet er al een stuk beter uit!
Ja, ik vind het eigenlijk ook wel een beetje jammer dat het reservoir extern zit. Maar ik vraag me af of er wel zoveel ruimte is boven dat display. Het is zeker niet erg diep, ik schat zo'n 4cm ongeveer, daar zal het huidige reservoir niet in passen denk ik.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 19:11 ]

Verwijderd

Kuuke schreef op 30 april 2004 @ 18:57:
En eigenlijk zou een apotheek geen chloroform aan een leek moeten verkopen.
Daar ben ik het mee eens, maar om andere redenen. Dit middel is namelijk ook ge gebruiken om mensen te bedwelmen (oorspronkelijke toepassing) en daarom moet het niet verkocht worden. Het mag overigens ook niet volgens mij.
Dat spul is naast extreem brandbaar ook nog eens carcinogeen.
Wat niet betekend dat je gelijk kanker hebt als je het inademt ofzo hoor. Als je jezelf regelmatig en langdurig blootsteld aan dit spul, dan heb je inderdaad een verhoogde kans op kanker. Maar het is echt bull om te doen alsof dit spul instant-kanker is ofzo. Gewoon voor het incidenteel lijmen van plexi is dit spul totaal ongevaarlijk.

• ddajantje
Boven de tft komt waarschijnlijk mijn 4*20 lcd schermpje

Verwijderd

ddajantje schreef op 30 april 2004 @ 19:22:
Boven de tft komt waarschijnlijk mijn 4*20 lcd schermpje
Dat zou ik niet doen, wat is het nut daarvan? Je kunt zaken dan veel beter op die TFT weergeven. Ik zou die LCD juist extern zichtbaar maken, zodat je die kunt bekijken als de koffer 'dicht' is...

• ddajantje
zit wat in maar mijn koffer zal alleen dicht zijn als ik hem verplaats anders altijd open
oa. door ik moet me vga kaart er uithalen anders kan me koffer nie dicht
die is te hoog... :| dus ik zou eens naar een goede videokaart moeten kijken die niet zo groot \ hoog is

iemand idee ?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:32
Het zou er trouwens mooi uitzien als je de onderkant afdekt met een of ander materiaal, zodat als je naar je tft kijkt, niet die rommel onderin ziet, natuurlijk wat gaten er in voor fans, watercooling slangetjes en dan natuurlijk UV spul in je water.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:48

Metro2002

Memento mori

ddajantje schreef op 30 april 2004 @ 19:41:
zit wat in maar mijn koffer zal alleen dicht zijn als ik hem verplaats anders altijd open
oa. door ik moet me vga kaart er uithalen anders kan me koffer nie dicht
die is te hoog... :| dus ik zou eens naar een goede videokaart moeten kijken die niet zo groot \ hoog is

iemand idee ?
ati 9200 low profile ofzo?
ziet er mooi uit trouwens die nieuwe koffermod 8)

• ddajantje
Oke weer een foto update...

onderkant:....
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/M5118196.JPG
voorkant:.....
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/M5118198.JPG
plat:.. hmm k zie dat de streepjescode er nog op zit }:O
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/M5118201.JPG
open zonder vga zo als je ziet zit de voeding nog niet vast..
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/M5118202.JPG
zijkant...
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/klaar1.JPG
achterkant de kabel die je op bijna elke foto ziet is van de touchescreen die zit er helaas vast aan maja..
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/klaar2.jpg
da uv is toch mooi he :9 :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/M5118203.JPG
De meeste hogere kwaliteit,hogere resolutie klikbaar...

[ Voor 7% gewijzigd door ddajantje op 30-04-2004 23:31 ]

Verwijderd

Veel veel veel beters zo, ziet er erg strak uit nu! Ik zou bang worden als ik iemand zo door een trein oid met zo'n soort koffer zou zien lopen ;)

Nette mod, mijn complimenten :) !

Verwijderd

Ontzettend mooie mod...en ook de modder heeft zo zijn rust nodig..

Trouwens mooie brill...

/ms heeft die ook..

zo ene dan...nie die zelfde

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Na de eerste mod gezien te hebben, dacht ik: "wat een klungel".
Na de tweede gezien te hebben moet ik toch toegeven dat het wel ergens op lijkt. Meer dan dat zelfs. _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Teun_2 op 01-05-2004 00:04 ]

Verwijderd

[quote]ddajantje schreef op 26 april 2004 @ 22:20:

(nu alleen nog een stille hd, weet iemand een goed merk met ong 120 gb 8mb cache geen maxtor)

aaaah jammer ik heb dus wel een 120 gig maxtor en die hoor je EGT niet zelfs al moet ie onwijs veel denken enzo je hoort hem egt niet! _/-\o_ Dat dingetje is ook nog es zo klein en plat als een laptop schijf (zoveel geluid maakt ie ook nog minder trouwens :D)

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 13:51

Binno

. .. ... ....

_/-\o_ 1 van de beter koffer mods imo, tft tje derin maakt em echt af .. netjes

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
Hij is wel super netjes ja :D ik hoop dat je nog wat vind voor een interne reservoir. ZOu heel vet zijn maar verders top ding

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:53

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik wil niet lullig zijn maar ik vind alle gaten zeer slecht afgewerkt. :( had echt tof geweest als die ook nog recht en netjes waren :P
maar voor de rest al met al SUPER mooi modje.. op de gaten na :P

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Verwijderd

zo'n extern reservoir heeft ook iets moois, ziet er nog vet uit met die roze slangen :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Was het niet mooier geweest om die fan-guards aan de buitenkant te zetten??

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Dit is veeeeel beter! Mijn complimenten.. Mooi dat UV... :) Pas je op met stoten van je reservoir en knikken in je slangen bij het dichtdoen? ;)

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Ik vind hem zeker ok! Ben ook wel fan van het reservoir buiten. Ziet er interessant uit.

Nog een suggestie:
Draai die TFT om. En maak een plexiglas venster ervoor. Dan kan je de klep open doen. En dan kijk je tegen het scherm aan van de buitenkant. Dat werkt volgens mij ook lekkerder. (ivm afstand toetsenbord en scherm (helemaal cool als je er dan nog een voeding in kan modden, dan heb je een aparte laptop).

Ga zo door!

[ Voor 17% gewijzigd door GeJe op 01-05-2004 21:57 ]

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Kweet neit of iemand anders dit al gemeld heeft maar al opgevallen dat jij ertussen staat? http://people.zeelandnet.nl/tielemans/Ik.JPG :o

• ddajantje
oke ben er weer

1e vraag nee de slangen knaken niet dicht
2e tft aand e buitenkant het is ook een touce screen met plexie werkt die nie meer.
Maar toch ook aan zitten denken maar als ik zoon groot gat zou maken word me koffer heeeeel slap ..
3e en nee k vond het zelf nie mooier om de fanguard aan de buitenkant te doen nu paste hij er pecies in da vond ik toch mooier..
4e en ik stond ook al op de eerste pagina dat was nadat we met choroform gewerkt hadden :r

Komt er toevalllig een tweaker naar corelan ? ik ga maandag\dinsdag dus dan kun je hem reallife zien .....

[ Voor 14% gewijzigd door ddajantje op 02-05-2004 12:09 ]

• -JB-
  • Laatst online: 12:11
Héél net modje :), ik ben dus de gene die die andere watergekoelde koffermod heb gemaakt waarvan er ook al een aantal pic's in dit topic staan, het was m'n 2e mod, dus echt veel ervaring had ik niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_3664.jpg klik

Ik heb eigenlijk maar 1 goede tip voor je: Zorg voor een strakke afwerking (gaat goed met de 2e koffer zo te zien :D) en denk ook aan de functionaliteit. Mijn koffer woog 16kg, en ik vertrouwde het handvat niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door -JB- op 02-05-2004 18:43 ]

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:32
-JB- schreef op 02 mei 2004 @ 18:41:
Héél net modje :), ik ben dus de gene die die andere watergekoelde koffermod heb gemaakt waarvan er ook al een aantal pic's in dit topic staan, het was m'n 2e mod, dus echt veel ervaring had ik niet.

[afbeelding] klik

Ik heb eigenlijk maar 1 goede tip voor je: Zorg voor een strakke afwerking (gaat goed met de 2e koffer zo te zien :D) en denk ook aan de functionaliteit. Mijn koffer woog 16kg, en ik vertrouwde het handvat niet meer.
Jij bent die gast die bij emulation tegenover me zat :+

Je lijkt veel op ResetTim man :p

• ddajantje
Ja die van jou is enorm mooi ,
maar jij had ook iets meer ruimte door dat je er geen tft in had,
maar toch enorm cool
Verder mijn koffer is nog niet zo zwaar mede door dat er alleen maar cpu blok en een redelijk kleine radiator in zit , en maar 1 hd enz...

Btw heb je nog meer coole mod's ?

Trouwens moest jij je vga er uithalen als je hem dicht doet ?

[ Voor 12% gewijzigd door ddajantje op 02-05-2004 20:37 ]

• Makusu
  • Laatst online: 12-05-2020
Kvind het er ook erg mooi uitzien :) idd alleen jammer van de gaten, had toch mooier gekunt. Al zijn de ronde al veel beter gegaan met die boor ;)

• -JB-
  • Laatst online: 12:11
ddajantje schreef op 02 mei 2004 @ 20:35:
Ja die van jou is enorm mooi ,
maar jij had ook iets meer ruimte door dat je er geen tft in had,
maar toch enorm cool
Verder mijn koffer is nog niet zo zwaar mede door dat er alleen maar cpu blok en een redelijk kleine radiator in zit , en maar 1 hd enz...

Btw heb je nog meer coole mod's ?

Trouwens moest jij je vga er uithalen als je hem dicht doet ?
Ik ben al 2 jaar bezig met m'n Chieftec kast, en ik ga over een paar weken beginnen aan een nieuw projectje, post ik hier ook wel denk ik.
M'n vga-kaart kan ik gewoon laten zitten, al scheelt het maar 5mm of m'n radiator komt er tegen aan.
Jij bent die gast die bij emulation tegenover me zat

Je lijkt veel op ResetTim man
Ik was idd op emulation te vinden, maar ik vind mezelf niet echt op resettim lijken :P, Tim woont hier ook in haarlem, en ik kom regelmatig bij um thuis, maar op hem lijken.... neej :P (of je moet bedoelen dat tim mooie CM's maakt, en ik ook :P)

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• ddajantje
Ik zit hier nu op core lan al (bijna nacht) en nog een lange te gaan :)
veilig aangekomen en alles nog heel. en geen druppel kwijt wel is me ccfl bij me reservoir kapot deed ff omhandig met hd. :(
naja dan maar keer nieuwe kopen
Verder veel positieve reacties :)
ben gefilmpt, en gefotografeerd met me koffer 8)

• Makusu
  • Laatst online: 12-05-2020
ben je gefilmpt door een echte filmploeg, zeg dan ff wanneer t uitgezonden wordt :) Ik wil m nl wel ns in gebruik zien, kan je anders filmpje online zetten? :D

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:32
lijkt inderdaad wel op een kofferb*m >:)

Hehehe....ga ermee door de stad & op het perron lopen....zien wat er gebeurd...PANIEK! :P

Volgens mij wordt je direct opgepakt door de politie :P

• ddajantje
Nou ik kom denk ik het promo filmpje of iets

kweet niet percies wie het waren :P
(k was bezig)

k laat wel horen als ik er meer van weet..

Verwijderd

Ik heb ook het topic is uitvoerig zitten lezen en de 2de versie is toch naar mijn mening 1337. De UV vind ik zelf erg mooi vanwege de kleurencombo. Verder heb je de gaten netjes afgewerkt behalve die VGA (maar dat kan aan mij liggen ;) )

Verder kan ik alleen maar zeggen: _/-\o_

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 22:03
Mooie mod. alleen toch nog 1 klein puntje. was het niet mooier geweerst om in plaats van losse gaatjes er een I/O shield in te zetten?

I do what I like and I like what I do

• ddajantje
Nou mijn mobo zit 2.5 cm van zijkant zit dat komt omdat er zoon ding zit om mijn koffer op de juiste positie open te houden en dat je dat kan vast zetten...
dit kon op geen een andere manier er in dus dan maar mobo beetje naar achter ..

Verder Een nieuwe Hd Western digital 120 gb lekker stille en 8mb Cache
(nee die ga ik niet zwart spuiten :P
dus nu alle data aan het copieren naar de nieuwe hd en andere weg dondere >:)

Verder kan ik even nie meer veel modden tot me inkoopactie spulen er zijn..

• ddajantje
nou mensen de lang verwachte update :P
deze week krijg ik als het goed is me inkoopactie spul..
verder heb ik wel het 1 en ander veranderd dus mogu foto update ..
verder veel bezig geweest met het discht krijgen van me reservoir..
da was gaan lekken en ik heb het nooit meer helemaal dicht gekregen (nu staat het in de siliconen kit )

een filmpje komt waarschijnlijk ook nog wel..

• ddajantje
Oke vandaag kwan dan eindelijk mijn pakketje :)
dus ik ging maar weer eens modden :D ]

de nieuwe spulletjes :

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/nieuwe.JPG

En dat word natuurlijuk direct zwart gemaakt :

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/spuiten.JPG

Verder heb ik me pomp gemod :) Je weet wel zoon led :P heb ik al vaker voorbij zien komen maar het is gewoon cool ..

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/pomp.JPG
( er zit maar 1 ledje in ! kwan van een optice muis en ff geschuurd...)

En dan had ik vroegah eens een led fan gekocht zoon uber lelijke maja dies dus ook maar op nieuw gemod :
oud:Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/water_mark_ak_175.jpg
alle leds er uit gehaald buitenkant zwart gespoten en nieuwe witte leds er in :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/fan.JPG
die koelt trouwens me mosfats zitten al koelblokjes op maar werden nog steeds erg warm..

Daarna een paar uv's uit hun buisje gehaald (zonder te breken)
en in de zijkant man me koffer gemaakt zo dat me reservoir oplicht :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/reservoir4.JPG

dan nog een paar totaal shots:

met flits
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/openaan.JPG
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/open3.JPG
dan zie je dat ik nog een beetje alles moet gaan opruimen ..

dan zonder flits :
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/openuv.JPG

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/openuv2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/tielemans/openuv3.JPG

dat was het voo nu weer even morgen ga ik denk ik wat kabels opruimen enz..

Verwijderd

Begint er steeds beter uit te zien hoor.. toch (uiteraard) nog wat kritiek.. de binnenkant van je deksel ziet er nog wat rommelig uit, is het niet een idee het geheel met 1 plaat af te werken waar je alleen de LCD laat uitsteken? Eventueel neem je hier (gedeeltelijk) plexi voor, zodat je 1337 slangen nog te zien zijn?

En dat externe reservoir he... :P

Verwijderd

T word idd als maar beter :) Klopt het verder dat je koffer een beetje scheef is? of lijkt dat zo op de foto's?

(ow, en plz doe wat aan het formaat van die laatste foto, hele mooie foto, maar niet zo mooi dat ie nou weer zo breed moet ;)
Edit: Zie nu net pas dat het 2 foto's naast elkaar zijn |:( 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 20:32 ]

• ddajantje
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 20:32:
T word idd als maar beter :) Klopt het verder dat je koffer een beetje scheef is? of lijkt dat zo op de foto's?

(ow, en plz doe wat aan het formaat van die laatste foto, hele mooie foto, maar niet zo mooi dat ie nou weer zo breed moet ;)
Edit: Zie nu net pas dat het 2 foto's naast elkaar zijn |:( 8)7
foto probleem op gelost en dat ie scheef leek kwam omdat hij in 1 hoek op iets van 1 cm stond :P

• Nebuch
[quote]ddajantje schreef op 06 mei 2004 @ 11:10:

dus nu alle data aan het copieren naar de nieuwe hd en andere weg dondere >:)/quote]

Ahhhh niet doen. Zonde. Geef het dan maar aan mij O-)
Maar aangezien dit al een maand geleden is zal die hd wel naar de eeuwige hdvelden zijn.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

The_Scarabial

MTB for life!

OMG, er mag wel een modem alert bij deze post :P, maar echt cool zoveel pics kan ik mooi wat kijken en het ziet er allemaal aardig uit.

• ddajantje
[quote]Nebuch schreef op 10 juni 2004 @ 17:13:
ddajantje schreef op 06 mei 2004 @ 11:10:

dus nu alle data aan het copieren naar de nieuwe hd en andere weg dondere >:)/quote]

Ahhhh niet doen. Zonde. Geef het dan maar aan mij O-)
Maar aangezien dit al een maand geleden is zal die hd wel naar de eeuwige hdvelden zijn.
nee hoor ik heb hem aan me ouders gegeven :P
da ding wil je nie zooooo langzaam :r
k geloof geen cache en 5400rpm arg die was zo langzaam :P

Verwijderd

Die koffer mod is erg leuk. De watercooling ziet er ook flex uit.
Maare wanneer ga je die Nieuwe HD zwart spuiten >:)

Ik zou zeggen ga zo maar door :7

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
Gave mod :) alleen is het niet veel handiger om je reservoir boven je monitor te monteren? op die manier zit alles intern :)

kheb me trouwens kapot gelachen om dat spuiten op dat gras... hoe droog :+

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

very nice _/-\o_
wil ook nog een keer zoiets maken, maar persoonlijk zou ik het scherm aan de buitenkan van de koffer doen... Ach ja, smaken verschillen he :Y)

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Verwijderd

Fijn dat je nu iig een krant onder je paintspul had liggen :Y)

Je verft alleen een beetje slordig, ik zag ergens een powerkabel waar het rood nog doorheen kwam...

Verder alles _/-\o_

Owja en je pomp zit een beetje scheef maar dat kan aan mij liggen :P

Verwijderd

Ik vind het egt een ubervette kast! _/-\o_

• warchaser
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 20:50
Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 21:51:
Ik vind het egt een ubervette kast! _/-\o_
_/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door warchaser op 22-03-2021 13:57 ]

Pagina: 1 2 Laatste