Toon posts:

Maxtor van 2000 naar XP werkt niet :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 maanden een MAXTOR Diamond Plus 40 gig ATA/133 in een van mijn systemen met OS 2000 zitten.
Op mijn andere 3 systemen heb ik XP
Nu probeerde ik vandaag die schijf over te zetten naar een xp machine.
Het probleem: Schijf werkt niet.
In de BIOS is tie aanwezig, in windows zelf staat hij bij deze computer, maar als ik mijn schijf wil lezen geeft hij: Schijf is niet toegankelijk.
In DOS geeft hij dezelfde melding.
De betreffende schijf heeft in het eerste systeem als slave gezeten en dat is nu ook weer de bedoeling.
Ik heb alles (voor zover mijn kennis het toe laat) geprobeerd, maar krijg hem niet aan de praat.
Op de schijf staat ook 2000, dus probeerde ik met schijf als master te booten.
Ik krijg dan zo'n mooi blauw scherm met inaccesible boot-device, opnw opstarten en als ik dat scherm wederom krijg gaan scannen op virussen.
Ik heb net de betreffende schijf weer terug gezet op de 2000 machine, en daar werkt ie dus perfect :?
Ik vind dit alles maar erg vaag en hoop dat jullie hier een oplossing voor hebben. (alles behalve format ;( )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onderaan Hoe krijg ik verloren gaande data terug?:
Even een nootje voor de ongewetenden onder ons: wanneer je een dynamische volume uit de ene 2K/XP systeem in een andere 2K/XP systeem hangt, dan wil het weleens voordoen dat de schijf niet zonder meer volledig benaderd kan worden. Dat kan zich ook voordoen wanneer je meerdere dynamische volumes op één schijf hebt en Win2K/XP herinstalleert. De oplossing is simpel: je dient de volume opnieuw te importeren via de schijfbeheer. Dit geldt trouwens ook voor SoftwareRAID arrays, waarvan een of meer schijven uit de array is "verdwenen".
Ben je dat ook nagegaan? :)

Verwijderd

Op mijn andere 3 systemen heb ik XP sp4
Hoe kom jij al aan sp4 :p

Verwijderd

Topicstarter
mgfun-> dat moet 2000 sp4 zijn :) :)
bedankt voor je oplettendheid :P