[ME] ISDN modem installeerd perfect geeft alleen error

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik zit hier met een systeem waar een ISDN kaart in moet.... draait ME op, geen probleem zou je zeggen. Nu gebeurt er het volgende:

Het gaat overigens om een Eminent EM5004 (ook wel UMEC) (en die mensen van de helpdesk zijn niet te bereiken gewoon)

Ik installeer de Kaart.... helemaal prima, NP !! Nu wil ik een linetest doen... meestal doe ik die bijvoorbeeld naar een Mobiele Telefoon.....

Ik bel.... oproep komt gewoon binnen maar geeft bij het stoppen een goedkeuring op Channel D en een Error op channel B

Als ik een i-net verbinding maak dan wordt de verbinding verbroken met de melding:

"Inbelnetwerk kan de verbinding niet voltooien.

De Microsoft Inbelnetwerk-adapter isniet geïnstalleerd of reageert niet op de juiste manier."

Nu heb ik al andere sloten en een kaart van Dynalink geprobeerd maar helaas werkt dit niet. Ik hbe hier al verhalen gelezen van mensen die zoiets onder XP hadden en na een nieuwe installatie de kaart welopde juiste manier aan de praat gekregen hebben.

Wat te doen ? Wat is wijsheid :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Staat er geen error code in je hardware lijst?

Verwijderd

Heb je wel een account voor dubbellijns?

Aangezien die een error op kanaal B geeft, lijkt het erop dat je provider alleen enkellijns aankan. Probeer eens via 1 lijn in te bellen en kijk wat die dan doet

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[mierenneukenmode]

Het is geen modem maar een Adapter ;)

[/mierenneukenmode]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Dubbellijns maakt niet uit... iig... het kan hier wel en mijn provider pakt het ook. Een ISDN-ADAPTER :P pakt gewoon wat hij kan pakken en kiest zelf ook de lijn die vrij is...

Ik zal de errorlist eens nakijken maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt......zal wel weer iets nadeligs zitten aan zo'n voorgeïnstalleerd systeem van SYS :S

edit:

YES EMINENT EINDELIJK AAN DE TELLI NA 1 UUR HANGEN..... gelukkig gratis ;)

Nu hopen dat hij iets kan vinden in zijn geweldige tech-base ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ga maar eens een bios-update doen.... tis een MSI MS-6309 LITE :)

Nou even een edit :)

De linecheck gaat nu wel goed. inbellen nog niet.... ik heb hem maar even gesweapt en probeer hem wel opnieuw te installen... :) I''ll look what happens :)

Weer wat nieuws overigens..... als ik een nieuwe verbinding aan wil maken dan komt er aan het eind hiervan (ik zag het niet helemaal goed meer) iets vN Microsoft Internet Adpater moet geinstalleerd worden :S

Raar dit.... ik denk dat het in het voorgeinstalleerde probleem van windows zit :S

[ Voor 97% gewijzigd door BacardiBreezer op 26-04-2004 17:29 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:56
Ik heb ook heel lang met een ISDN kaart lopen kloten en uiteindelijk gewoon een Sweex kaartje er in geprikt. Installeerde geheel vanzelf na herkenning en ik kon na het invullen van wat gegevens meteen internetten. Ze kunnen een hoop zeggen over Sweex maar voor die +/- 15 euro meer dan de moeite waard.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Nou die biosupdate werkte dus al vele malen beter...... hierna hbe ik er een DYNALINK-kaart in gezet en het werkt perfect ! Ben altijd erg tevereden geweest over Dynalink maar zonder die bios-update wilde deze ook niet functioneren.

Pagina: 1