Momenteel heb ik op mijn server (Debian woody) een werkende exim + amavisd-new (in combinatie met ClamAV) + procmail + spamassassin + cyrus configuratie draaien. Spam en virussen worden netjes in aparte folders (resp. SPAM en VIRUS, direct onder de inbox) gedropt m.b.v. cyrdeliver, werkt allemaal prima. Ik wil echter ook andere mail gaan sorteren, en daarbij loop ik tegen een probleem aan; ik weet niet hoe ik aan cyrdeliver een folder kan doorgeven met spaties in de naam. Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd om die spaties te escapen (de foldernaam tussen quotes zetten, %20 gebruiken i.p.v. spatie, 1 of meerdere backslashes voor de spatie zetten), maar geen enkele manier lijkt te werken; cyrdeliver zegt steeds doodleuk dat de folder niet bestaat en dropt de mail alsnog rechtstreeks in de inbox. Nou kan ik wel al die folders gaan renamen en bijv. underscores gebruiken i.p.v. spaties, maar dat is natuurlijk niet ideaal.
Heeft iemand een idee hoe ik cyrdeliver wel kan laten snappen dat ik een folder naam mee geef met een spatie erin?
Heb al uren zitten googlen, maar geen werkende oplossing kunnen vinden.
Voor de duidelijkheid m'n huidige .procmailrc:
Heeft iemand een idee hoe ik cyrdeliver wel kan laten snappen dat ik een folder naam mee geef met een spatie erin?
Voor de duidelijkheid m'n huidige .procmailrc:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| SHELL="/bin/sh" LOGFILE="/home/bart/.maillog" LOGABSTRACT="all" VERBOSE=OFF DELIVERMAIL="/usr/sbin/cyrdeliver -a bart -q -m" IMAP="$DELIVERMAIL bart bart" SPAM="$DELIVERMAIL SPAM bart" VIRUS="$DELIVERMAIL VIRUS bart" :0fw: spamassassin.lock * < 256000 | /usr/bin/spamc :0fw | /usr/bin/formail -I "From " :0: * ^X-Amavis-Alert: INFECTED | $VIRUS :0: * ^X-Spam-Status: Yes | $SPAM :0 | $IMAP |
[ Voor 8% gewijzigd door Mr. B. op 26-04-2004 17:23 ]
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.