Procmail + cyrdeliver met spaties in folder namen

Pagina: 1
Acties:

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Momenteel heb ik op mijn server (Debian woody) een werkende exim + amavisd-new (in combinatie met ClamAV) + procmail + spamassassin + cyrus configuratie draaien. Spam en virussen worden netjes in aparte folders (resp. SPAM en VIRUS, direct onder de inbox) gedropt m.b.v. cyrdeliver, werkt allemaal prima. Ik wil echter ook andere mail gaan sorteren, en daarbij loop ik tegen een probleem aan; ik weet niet hoe ik aan cyrdeliver een folder kan doorgeven met spaties in de naam. Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd om die spaties te escapen (de foldernaam tussen quotes zetten, %20 gebruiken i.p.v. spatie, 1 of meerdere backslashes voor de spatie zetten), maar geen enkele manier lijkt te werken; cyrdeliver zegt steeds doodleuk dat de folder niet bestaat en dropt de mail alsnog rechtstreeks in de inbox. Nou kan ik wel al die folders gaan renamen en bijv. underscores gebruiken i.p.v. spaties, maar dat is natuurlijk niet ideaal.

Heeft iemand een idee hoe ik cyrdeliver wel kan laten snappen dat ik een folder naam mee geef met een spatie erin? :? Heb al uren zitten googlen, maar geen werkende oplossing kunnen vinden.

Voor de duidelijkheid m'n huidige .procmailrc:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
SHELL="/bin/sh"
LOGFILE="/home/bart/.maillog"
LOGABSTRACT="all"
VERBOSE=OFF
DELIVERMAIL="/usr/sbin/cyrdeliver -a bart -q -m"

IMAP="$DELIVERMAIL bart bart"
SPAM="$DELIVERMAIL SPAM bart"
VIRUS="$DELIVERMAIL VIRUS bart"

:0fw: spamassassin.lock
* < 256000
| /usr/bin/spamc

:0fw
| /usr/bin/formail -I "From "

:0:
* ^X-Amavis-Alert: INFECTED
| $VIRUS

:0:
* ^X-Spam-Status: Yes
| $SPAM

:0
| $IMAP

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. B. op 26-04-2004 17:23 ]

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43
Ik zou in jouw geval overstappen naar Cyrus 2.x, te vinden op http://people.debian.org/~hmh/

Cyrus 2.x heeft een geweldig filtersysteem genaamd "Sieve", kan je voor squirrelmail ook een plugin voor krijgen.

overigens zou ik virussen meteen weggooien zonder notificatie (ga je echt helemaal gek van worden met dat kuttige NetSky).

• Mr. B.
  • Niet online
_JGC_ schreef op 26 april 2004 @ 18:57:
Ik zou in jouw geval overstappen naar Cyrus 2.x, te vinden op http://people.debian.org/~hmh/

Cyrus 2.x heeft een geweldig filtersysteem genaamd "Sieve", kan je voor squirrelmail ook een plugin voor krijgen.
Ik heb een tijdje terug geprobeerd om een backport van Cyrus 2 aan het werk te krijgen onder woody, maar op de 1 of andere manier kon ik ineens niet meer inloggen op de IMAP server. Daar heb ik toen een hele tijd mee zitten rotzooien, maar niet aan het werk gekregen. Geen idee waar het aan lag, maar aangezien Cyrus 1.5 (die standaard bij woody zit) goed werkt(e) heb ik het toen maar op die versie gehouden.
overigens zou ik virussen meteen weggooien zonder notificatie (ga je echt helemaal gek van worden met dat kuttige NetSky).
Die virusscanner draait nu een week; ik dump ze tijdelijk ff in een andere folder om te kijken of d'r geen false positives tussen zitten; als dat allemaal goed gaat dan gaan ze over een tijdje allemaal rechtstreeks richting /dev/null. Notificatiemailtjes heb ik al uitgezet in amavisd-new, daar word je anders inderdaad knettergek van :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• _JGC_
Cyrus is idd niet de makkelijkste IMAP daemon om te configureren :P

Waar jij waarschijnlijk problemen mee had is de overgang van sasl1 naar sasl2, daar hoort ook een nieuwe sasldb2 bij ;)

• Mr. B.
  • Niet online
_JGC_ schreef op 27 april 2004 @ 09:35:
Cyrus is idd niet de makkelijkste IMAP daemon om te configureren :P

Waar jij waarschijnlijk problemen mee had is de overgang van sasl1 naar sasl2, daar hoort ook een nieuwe sasldb2 bij ;)
Klopt ja... m'n verhaal was trouwens niet volledig. Het inloggen heb ik na verloop van tijd wél aan het werk gekregen, maar m'n mail was toen ineens spontaan verdwenen (terwijl ie wel nog op schijf stond :?).

Anyway, het moet op de 1 of andere manier toch wel mogelijk zijn om cyrdeliver spaties te laten snappen?

StatBar.nl - @GoT

Verwijderd

Mr. B. schreef op 27 april 2004 @ 13:24:
[...]

Klopt ja... m'n verhaal was trouwens niet volledig. Het inloggen heb ik na verloop van tijd wél aan het werk gekregen, maar m'n mail was toen ineens spontaan verdwenen (terwijl ie wel nog op schijf stond :?).

Anyway, het moet op de 1 of andere manier toch wel mogelijk zijn om cyrdeliver spaties te laten snappen?
Dit klopt allemaal met wat ik heb meegemaakt... En ik heb het opgelost :)
Ik gebruikte ten eerste de backport van Cyrus van backports.org (kijk daar maar eens, staat een hoop nuttige boel op!) en je moet natuurlijk SASL2 erbij installeren.
Na je upgrade moet je al je IMAP-folders reconstructen via de cyrus-admin tool (cyradm)... Als dat er een hoop zijn, dan is het misschien niet de moeite waard. Ik geloof dat er al een bugreport liep (of meer een request) om dit automatisch te doen...

• Mr. B.
  • Niet online
1 voor 1 reconstructen wordt behoorlijk veel werk, het zijn nogal wat folders :/
Maar snapt Sieve wel spaties in folder namen? Anders heeft het weinig zin om over te gaan naar Cyrus 2, de configuratie die ik nu heb draaien werkt op zich prima (op dat spatieprobleem na dan).

StatBar.nl - @GoT

• _JGC_
Upgraden is niet zo moeilijk, staat duidelijk en simpel beschreven in /usr/share/doc/cyrus21-imapd/UPGRADE.Debian.gz :P
Pagina: 1