Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben opzoek naar een digitale pasfoto camera die dus kant en klaar pasfoto formaat zo uit de camera leverd. Ik heb al gezocht maar daar kon ik niks vinden. Ik weet wel dat polaroid een camera leverd en ik wacht nog op informatie van de importeur. Ik wil dus absoluut geen programma gebruiken om te resizen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
ga even naar je plaatselijke fotoboer, vraag wat voor camera zij voor pasfoto's gebruiken, en klaar is kees..

Bij mijn weten gebruiken ze gewoon een standaard (naar eigenkeus) toestel. (wel de iets proffesionelere toestellen)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ben ik dat vergeten te zeggen dat er wel een budget aan zit. Dacht dat dat wel te begrijpen was. Budget is rond de €1000.
Sorry voor het niet melden.

• Rexcore
  • Nu online
ik weet nog wel een fotoprinter die gelijk pasfoto's print op foto papier..

dye-sub 640-ps

Dan zou je opzich nog niet eens een hele dure camera hoeven te gebruiken, en dan de gemaakte (pas)foto's printen met dit dingetje.

Verwijderd

Topicstarter
De foto hoeven niet uitgeprint te worden. Ze moeten echt op pasfoto formaat uit de camera komen.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43

Kvn

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 11:21:
De foto hoeven niet uitgeprint te worden. Ze moeten echt op pasfoto voormaat uit de camera komen.
Euhm een digitale camera die gelijk print? Reken daar maar niet op denk ik.
Verder denk ik dat het helpt als je zoekt op pasfotoformaat ipv voormaat ( Niet lullig bedoeld hoor misschien ben je wel dyslectisch ofzo? )

Verwijderd

Topicstarter
nee ik ben niet dyslectisch maar me nederlands is gewoon slecht, bedankt. Maar wat ik bedoel is dat ik gewoon pasfotoformaat op mijn computer krijg. Er moet niks uitgeprint worden. Ik wil ze puur digitaal houden. Ik hoop dat alles nu duidelijk is.

• Rexcore
  • Nu online
kzal vanmiddag even voor je kijken op mijn eigen camera (ben nu aant werk) maar volgens mij kan mijn camera op 3x4 foto's maken (hp 945 photosmart) (rond de 500 eurie)

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:27
Wat bedoel je dan met pasfotoformaat als je ze toch niet uitprint? Een pasfoto is toch in verhouding 3x4, dan maakt het toch niet uit met wat voor camara je ze schiet?

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11-2025
Alleen pasfoto formaat? Ik ben bang dat camera's van een phone daar nog te goed voor zijn :+

Koop gewoon een el cheapo cam en resize ze alsnog zou ik zeggen, zijn hele simpele proggies voor om in een batch te doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Rexcore schreef op 26 april 2004 @ 12:39:
kzal vanmiddag even voor je kijken op mijn eigen camera (ben nu aant werk) maar volgens mij kan mijn camera op 3x4 foto's maken (hp 945 photosmart) (rond de 500 eurie)
als je zou willen heel graag.

Ik werk in een bedrijf en deze foto's komen in de digitaal dosier. De i&a afdeling wil geen last van resize hebben dus vandaar dat het gewoon kant er klaar moet gebeuren.

• monkel
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 13:14:
[...]

als je zou willen heel graag.

Ik werk in een bedrijf en deze foto's komen in de digitaal dosier. De i&a afdeling wil geen last van resize hebben dus vandaar dat het gewoon kant er klaar moet gebeuren.
Dan nog moeten foto's geroteerd worden, aangezien elke camera de foto's op 4x3 uitpoept. Dan maakt een resize stap toch niet zoveel uit? Ik zou tegen die i&a afdeling zeggen: "kan niet" En gewoon een kleine tussenstap (roteren en resizen) invoeren.

Verwijderd

Topicstarter
roteren is makkenlijker dan resizen. Dat kan je zonder foto programma doen. De mensen hier willen gewoon geen last ergens van hebben.
Ik werk zelf op de i&a afdeling en elkedag van die foto's resizen hebben wij geen zin in.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 14:38 ]

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Om hoeveel foto's gaat het eigenlijk per dag?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Een pasfoto is een print formaat staat verder los van je digitale formaat deze bewerking kan je gewoon door het software paket laten uitvoeren. Wat wil je ermee? Ik begrijp wel je wilt niet een te groot bestand dus neem gewoon een standaard 2MP camera met goede lens zoom heb je niet nodig dus voor € 200,- kan je klaar zijn. Waarschijnlijk maak je in een elctronisch dossier verder een link naar de foto.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:15
Roteren en resizen kun je toch ook via een batch ondervangen?

Verwijderd

Als het een digitale versie moet zijn kijk dan naar de Digital MiniPortrait van Polaroid. Richtprijs is rond de $1000.

Eventueel zou je ook naar 2e hands filmcamera's (Polaroid Studio Express?) kunnen kijken alleen zul je ze dan moeten inscannen.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals het moet gewoon kant en klaar formaat zijn, geen bewerkingen. Het gaat erom dat de "eindgebruikers" er mee kunnen werken. Deze gebruikers houden al niet van computers en willen er zo weinig mee te maken hebben. Laatstaan dat ze dus met een programma de foto's moeten gaan bewerken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:24:
Als het een digitale versie moet zijn kijk dan naar de Digital MiniPortrait van Polaroid. Richtprijs is rond de $1000.

Eventueel zou je ook naar 2e hands filmcamera's (Polaroid Studio Express?) kunnen kijken alleen zul je ze dan moeten inscannen.
Deze heb ik inderdaad ook op het oog. Maar ik heb nog niks gehoord van de importeur.
Bedankt in iedergeval.

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:39

Tjark

DON'T PANIC

Moet die camera ook kunnen ruiken hoe diegene heet zodat de gebruikers er ook geen naam aan hoeven te koppelen omdat ff typen te veel werk is?

maar als je 't digitaal wilt houden: hoe groot moet die foto dan zijn? hoeveel pixels x pixels?
Een hires 'pasfotocamera' zou dan hetzelfde geven als een standaard cameraatje op 480*640.
misschien zijn er zelfs camera's die nog kleiner beeld hebben, bv 240*320. Dan ben je ook klaar.

Maar dat hangt dus af wat jouw applicatie wil hebben.
't wordt toch ergens 'in' opgeslagen of staan alle foto's kriskras door elkaar?

[ Voor 61% gewijzigd door Tjark op 26-04-2004 16:32 ]

*insert signature here

• wisselwerking
Over wat voor aantallen pasfoto's praten we eigenlijk over?

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:21
zeg wapitie we snappen denk ik wel wat jij wilt :) maar dat gaat niet

ik ken geen 1 fotocamera die pasfoto's eeuh maakt. als ik dus verklaar wat jij wil

het is wel mogelijk, als ik naar mijn fotoboer ga en ik zeg ja ik wil pasfoto's laten maken, ga ik op stoel zitten, en dan schiet hij een paar foto's, die worden in een gewoon foto programma geladen en dan kan ik nog kiezen van ja die wil ik hebben. ( laatste x waren ze alle2 verneukt :P haha maargoed dat terzijde )

eeuh die foto's zijn hires, dus niet 3x4cm wat volgens mij pasfoto formaat is. elke digitale camera is al uitgerust met zeker 3MP ( de wat nieuwere dus ) en die kunnen geen foto's maken van 3x4cm :) simpelweg omdat ze altijd kleiner gemaakt worden. overal!

dan moet je wel een hele ouder camera hebben of eentje kunnen vinden die dat kan, maar ik geef je weinig kans dat je zon ding vind, kortom, je moet resizen, en dat is in een poep en een zucht gedaan.

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Is het niet handiger om softwarematig een progje te gebruiken die alles automatisch resized? Heb je echt geen photoshop ofzo voor nodig, met iets als ACDSEE kun je 100 foto's tegelijk resizen als je wilt. Lijkt mij iig de meest makkelijke oplossing :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Volgens mij moet wapitie en z'n collega's maar eens goed nadenken wat ze _echt_ willen.
Je komt 't zo vaak tegen: mensen die denken van: dat moet 't doen maar zonder dit of dat, dat is toch wel makkelijk te maken?
Niet altijd, vaak ook wel. Maar dan moet je _wel_ goed op papier zetten wat je nu _echt_ wil.

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
TjarkVerhoeven schreef op 26 april 2004 @ 16:29:
Moet die camera ook kunnen ruiken hoe diegene heet zodat de gebruikers er ook geen naam aan hoeven te koppelen omdat ff typen te veel werk is?
Je lollige opmerkingen mag je weg laten hoor.

Een pasfoto is niet gewoon een kleine foto als je een foto maakt van iemand moet je hem niet alleen resizen maar ook knippen.

Ik vindt jullie hulp allemaal aardig maar ik ben gewoon opzoek naar een camera als ik software wou dan had ik dat wel gezegt. Maar toch bedankt hoor.
[b]Volgens mij moet wapitie en z'n collega's maar eens goed nadenken wat ze _echt_ willen.
Je komt 't zo vaak tegen: mensen die denken van: dat moet 't doen maar zonder dit of dat, dat is toch wel makkelijk te maken?
Niet altijd, vaak ook wel. Maar dan moet je _wel_ goed op papier zetten wat je nu _echt_ wil.
Ik snap niet wat jou probleem is. Het staat er gewoon duidelijk. Verder help je mij niet en andere ook niet in dit topic. Dus wat doe je hier dan?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 16:47 ]

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

een pasfoto bij de fotograaf hoef je toch ook niet te knippen?
Ja, omdat er 4 op 1 afdruk staan, maar als de fotograaf goed z'n werk doet sta je er toch goed met je hoofd op? Wat moet er dan nog geknipt aan worden?

*insert signature here

• wisselwerking
Ik snap wel wat je wil, maar ik vraag mij af dat als de eindgebruikers niet eens kunnen resizen/roteren (er vanuitgaande dat je daar zelf een makkelijke tool voor gebruikt met een stap voor stap handleiding (voor zover die nodig is)), deze eindgebruikers wel de aangewezen personen zijn om hier mee aan de slag te gaan.

• DarkX

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:40:
[...]
Ik snap niet wat jou probleem is. Het staat er gewoon duidelijk. Verder help je mij niet en andere ook niet in dit topic. Dus wat doe je hier dan?
Loop trouwens es niet zo arrogant en drammerig te blaten please :{ En zo duidelijk ben je niet.

Zover ik het snap: er komt een database met fotootjes van iemands gezicht erin. Deze worden niet afgedrukt. Dus wat je wilt is gewoon een foto van iemand op een klein formaat. Nou, er zijn genoeg proggels om dit resizen voor je te automatiseren, het lijkt me sterk dat er camera's zijn die dit voor je doen. Waarom zou je een speciale camera nodig hebben :? Veel pasfoto services gebruiken tegenwoordig ook gewone digicam. Het enige speciale aan de vroegere pasfoto cam's zijn dat het polaroid camera's waren die in 1x 4 foto's konden schieten.

Verwijderd

Het vervelende wat ik mij kan voorstellen is dat je foto's met een "gewone" camera eerst nog eens moet gaan framen voor 3:4 formaat, dit is wel handwerk.

Bij een portretcamera zoals de Polariods die genoemd zijn komen ze standaard al op dat formaat eruit, je hoeft dan alleen maar te zorgen dat het gezicht goed in beeld is.

• DarkX

DarkX

Ik?

Welk formaat heeft een pasfoto eigenlijk? Zelfde verhouding als 10:15 ofzo?

Maargoed, dat framen kun je dus softwarematig automatiseren, ik zie het voordeel niet echt om dit hardwarematig te doen. Daarbij, wat is het nadeel aan een 3:4 verhouding in je database eigenlijk :? Zolang het niet afgedrukt wordt maakt het toch niet uit :?

• wisselwerking
Met een normale camera kun je toch ook er voor zorgen dat gezicht goed in beeld komt? Het enige probleem met een all-round camera is dat je nog wel moet roteren en resizen, maar dat kan met genoeg programma's die net zo makkelijk, zo niet makkelijker zijn, dan MS Word.

Verwijderd

Topicstarter
DarkX schreef op 26 april 2004 @ 16:50:
[...]

Loop trouwens es niet zo arrogant en drammerig te blaten please :{ En zo duidelijk ben je niet.

Zover ik het snap: er komt een database met fotootjes van iemands gezicht erin. Deze worden niet afgedrukt. Dus wat je wilt is gewoon een foto van iemand op een klein formaat. Nou, er zijn genoeg proggels om dit resizen voor je te automatiseren, het lijkt me sterk dat er camera's zijn die dit voor je doen. Waarom zou je een speciale camera nodig hebben :? Veel pasfoto services gebruiken tegenwoordig ook gewone digicam. Het enige speciale aan de vroegere pasfoto cam's zijn dat het polaroid camera's waren die in 1x 4 foto's konden schieten.
Als ik iets vraag wat er wel duidelijk staat maar blijkbaar dit niet bekent is bij sommige mensen en hun het vaag gaan maken waardoor er geen antwoordt komt of iets anders zinnigs zie ik het nut er niet van in om te posten.Het is niet de bedoeling dat ik arrogant over kom.

Er bestaan dus wel degelijk camera's die dit voor je doen alleen ik kan er maar 1 vinden die voor " normaal" gebruik is en niet gelijk 2000 euro kost.

• wisselwerking
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:57:
[...]

Als ik iets vraag wat er wel duidelijk staat maar blijkbaar dit niet bekent is bij sommige mensen en hun het vaag gaan maken waardoor er geen antwoordt komt of iets anders zinnigs zie ik het nut er niet van in om te posten.Het is niet de bedoeling dat ik arrogant over kom.

Er bestaan dus wel degelijk camera's die dit voor je doen alleen ik kan er maar 1 vinden die voor " normaal" gebruik is en niet gelijk 2000 euro kost.
Maar om wat voor aantallen praten we hier over? Want als het kleine aantallen zijn, lijkt het mij een beetje overkill investering. Kun je beter je personeel wat beter instrueren.

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

er zijn zelfs camera's met een tilt indicator. Die weten dat je de camera op z'n kant hebt gehouden en als je dan de foto's importeert (met de camera software, dat wel, maar ook _dat_ zal wel te veel moeite zijn voor de TS) dan detecteert de software dat en roteert de pic automatisch.

*insert signature here

• orange.x
DarkX schreef op 26 april 2004 @ 16:55:
Welk formaat heeft een pasfoto eigenlijk? Zelfde verhouding als 10:15 ofzo?

Maargoed, dat framen kun je dus softwarematig automatiseren, ik zie het voordeel niet echt om dit hardwarematig te doen. Daarbij, wat is het nadeel aan een 3:4 verhouding in je database eigenlijk :? Zolang het niet afgedrukt wordt maakt het toch niet uit :?
indeed

verder kunnen sommige toestellen ook al 10x15 schieten, en ook 4x3

volgens mij is 4x3 of 3x4 wat ever :) standaard?? naja niet helemaal. maar als je een camera zoekt kan je ook naar www.dpreview.com gaan en daar kan je een soort van wizardje doorlopen en je wensen erin kwijt.

• DarkX

DarkX

Ik?

4:3 is idd standaard :)

En veel camera's kunnen ook al 10:15 idd. Wanneer je dan dus resized naar dbase grote en rotate (dit kan automatisch, hoef je geen fotobewerkingsproggel als photoshop voor te openen) heb je alles klaar. Ik snap wel dat je iets anders vraagt, maar dit heet meedenken. Er zijn camera's die het automatisch doen, maar ze zijn te duur. Als je nu wat specs geeft van wat je concreet wilt is het misschien mogelijk om een makkelijkere oplossing te zoeken. Waarom zou jou systeem persee het beste zijn, tig gotters weten meer dan 1 :P

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:57:
[...]
Dit komt vaak voor bij mensen die systemen ontwerpen voor anderen. Wat de een vindt van "dit moet dat doen" dan ziet een ontwikelaar in dat kleine stapje wel 10 problemen en variaties waar later de eindgebruiker van zegt "maar dat bedoelde ik niet".
Aangezien er meer mensen zijn die deze vragen stellen lijkt 't mij dat de probleemstelling niet echt duidelijk is en dus nauwkeuriger omschreven moet worden.

we proberen alleen maar te helpen. En je hoeft ons niet af te schieten omdat er zo 1-2-3 geen kant-en-klare oplossing is waar _jij_ op hoopt en dat er simpele oplossingen zijn die nu werken en wij die aandragen voor het vage "probleem".

[ontopic]
ik zie nergens een eis dat de foto's 3:4 moeten zijn en ik zie ook geen voordeel voor dit formaat als het niet uitgeprint moet worden? Tenzij de database applicatie zo star is geprogt dat ie alleen dat format aan kan, maar dat lijkt me erg raar en zou om een aanpassing van de DB vragen.

[ Voor 15% gewijzigd door Tjark op 26-04-2004 17:09 ]

*insert signature here

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:57
Waarom altijd dure investeringen willen gaan doen als er prima creatieve oplossingen zijn???
Heb laatst pasfoto's gemaakt van 200 leerlingen op een school waar ik werk als systeembeheerder. Gewoon leerlingen op een stoel laten zitten. Ik heb mijn Canon powershot A70 ingesteld op 640x480 en op een statief geschroeft . Een ruimte uitgekozen met voldoende licht. Ik heb de camera helemaal ingezoomd op de leerling en schieten maar. Foto niet helemaal goed? wissen en nog een keer. Vervolgends de foto's allemaal op mijn harde schijf gezet en mbv van het freeware programma irfanview de foto's geresized en geroteerd. Dit kan mbv een simpel batch in het programma. Dus met een 1 druk op de knop alle 200 foto's verkleint en geroteerd naar 4,5 x 3,5 pasfoto formaat. Kwaliteit super en het kost geen drol.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt.
Verder snap ik niet waarom het zo belangrijk is om de aantallen te weten. We maken echt niet zomaar deze beslissing.

Verwijderd

Volgens mij zoekt de TS gewoon een hufterproof systeem, en als ik zo rondkijk kom ik iig alleen die polaroid dingen tegen.
In principe kun je het met alle camera's doen maar als er zó min mogelijk handelingen verricht moeten worden? (dus niet foto schieten, downloaden op pc, framen en knippen en schalen en vervolgens de foto in een database proppen)

Verwijderd

Topicstarter
TjarkVerhoeven schreef op 26 april 2004 @ 17:05:
[...]
Dit komt vaak voor bij mensen die systemen ontwerpen voor anderen. Wat de een vindt van "dit moet dat doen" dan ziet een ontwikelaar in dat kleine stapje wel 10 problemen en variaties waar later de eindgebruiker van zegt "maar dat bedoelde ik niet".
Aangezien er meer mensen zijn die deze vragen stellen lijkt 't mij dat de probleemstelling niet echt duidelijk is en dus nauwkeuriger omschreven moet worden.

we proberen alleen maar te helpen. En je hoeft ons niet af te schieten omdat er zo 1-2-3 geen kant-en-klare oplossing is waar _jij_ op hoopt en dat er simpele oplossingen zijn die nu werken en wij die aandragen voor het vage "probleem".
Ik snap het mee denken wel maar als ik al een paar keer heb gezegt dat het puur om de camera gaat en niet om de software is het een beetje irritant. Verder schiet_ik_niemand_af.
De foto's worden ook niet allemaal tegelijk genomen soms komt er iemand soms gaat er iemand weg. Omdat het een groote instelling is zijn er dagenlijks veranderingen.

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

maar dan moet je nog steeds wel ergens aangeven _waar_ 't in de db moet komen te staan. Da's ook een handeling waar je niet aan ontkomt (anders weet je nog niet bij wie de foto hoort).

Maar gaat jan-en-alleman die camera bedienen, of alleen een afdeling, of maar 1-2 personen?

[ Voor 3% gewijzigd door Tjark op 26-04-2004 17:12 ]

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 17:08:
Volgens mij zoekt de TS gewoon een hufterproof systeem, en als ik zo rondkijk kom ik iig alleen die polaroid dingen tegen.
In principe kun je het met alle camera's doen maar als er zó min mogelijk handelingen verricht moeten worden? (dus niet foto schieten, downloaden op pc, framen en knippen en schalen en vervolgens de foto in een database proppen)
jij snapt het.

Verwijderd

Topicstarter
TjarkVerhoeven schreef op 26 april 2004 @ 17:12:
maar dan moet je nog steeds wel ergens aangeven _waar_ 't in de db moet komen te staan. Da's ook een handeling waar je niet aan ontkomt (anders weet je nog niet bij wie de foto hoort).

Maar gaat jan-en-alleman die camera bedienen, of alleen een afdeling, of maar 1-2 personen?
jan en alleman gaat het gebruiken. Niemand hoeft zich zorgen te maken om de db want dat redden ze na een paar weken cursus.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik snap echt totaal niet wat je bedoelt. Je wil een camera die pasfoto's levert zonder dat je zelf moet knippen/roteren/resizen. Je wil dus iets wat landscape/portrait stand detecteert en dan zelf de foto al roteert? Vervolgens zul je een bepaalde resolutie willen, die zul je wel laag willen houden, want een 2 à 3 MP pasfoto is zinloos, toch? Dus zegmaar 90x120 pixels ofzo? Ik heb echt geen flauw idee welke cam dit formaat aan zou kunnen.

Maar je zegt nu wel dat je zo duidelijk je probleem omschrijft, maar ik kan er geen chocola van maken en blijkbaar zijn er meer die je probleem niet zo goed snappen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

Het is meer dat wij hier de problemen van zien:
De foto hoeven niet uitgeprint te worden. Ze moeten echt op pasfoto formaat uit de camera komen.
wat bedoel je met formaat? De verhouding (3:4 ?) of de grootte (pixels x pixels). Indien het laatste: hoeveel? Is het alleen voor beeldscherm dan is 72/75dpi voldoende, maar in welke resolutie staan de schermen waarmee jullie werken als je nog steeds de grootte van een echte pasfoto wilt aanhouden?

zie je nu waarom wij zoveel vragen hebben?
dus: wat _wil_ je nou?

*insert signature here

• Azrael
  • Laatst online: 11-11-2025
Misschien een idee om die database een eenvoudige automatische resizefunctie te geven? ;)

• Tjark

Tjark

DON'T PANIC

of de foto's 'normaal' opslaan en de applicatie die 't laat zien (die de eindgebruikers gebruiken) 't verdraaien en/of resizen?
Heb je tenminste altijd nog een fatsoenlijke foto voor als je 't _toch_ moet afdrukken (voor personeelsblad bv)

[ Voor 16% gewijzigd door Tjark op 26-04-2004 17:22 ]

*insert signature here

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Een pasfoto is niet gewoon een kleine foto
Oh? Wat is het verschil dan?
als je een foto maakt van iemand moet je hem niet alleen resizen maar ook knippen.
Niet per se. Je kan een foto zodanig van iemand maken dat het zonder bijsnijden al een pasfoto-compositie is. Moet je natuurlijk wel ff goed richten met de camera, maar dat moet geen probleem zijn.
Ik vindt jullie hulp allemaal aardig maar ik ben gewoon opzoek naar een camera als ik software wou dan had ik dat wel gezegt.
No offense meant, maar blijf realistisch: als je foto's uit een digicam gaat verwerken in een electronisch dossier kom je gewoon niet om een stukje fotobewerking met software heen. Punt. Je digicam zal een 2-8MP beeld uitspugen en dat ga je niet in het dossier bewaren (dat weiger ik te geloven), dus je zal toch een beetje moeten resizen. Je kan beter je energie steken in het opstellen van een duidelijke handleiding hoe je gebruikers een foto snel kunnen resizen in bijvoorbeeld ACDSee dan in het zoeken naar een camera die de foto's rechtstreeks uitspuugt precies in het formaat en de compositie zoals jij ze wil hebben. Ik denk namelijk niet dat je echt zoiets gaat vinden (en als je het vindt zal het apparaat onevenredig duur zijn).

Ik raad je aan om gewoon een eenvoudige digicam te nemen (kost je ongeveer een uur: naar de winkel rennen, camera aanwijzen en afrekenen). Alle tijd die je dan gewonnen hebt doordat je niet stad en land hoeft af te zoeken naar incourante hardware kun je besteden aan het opstellen van een handleiding (van ca. 5 regels) hoe je gebruikers snel een fotootje geschikt kunnen maken voor het dossier.

En nogmaals: no offense intended, dit is een serieuze poging om je een stapje verder te helpen.

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Nou sorry hoor, ik heb veel vreemde topics gezien. HK is nog beter dan dit 8)7
Men nemen een gewone digitale camera + een computer met daarom Adobe Photoshop.
Image resize --> vul in: hoogte 4 en breedte 3... done...
Batch van maken en al je foto's zullen er als formaat 3x4 uitkomen. nog ff opslaan en klaar is kees.

En ik snap gewoon niet waarom jij het niet doet voor je baas. (dat misschien nog wel dan...)
Of je leert het iemand aan... paar simpele handelingen.
De foto's zul je toch altijd moeten downloaden naar de computer, anders heb je er niets aan |:(
Waarom zou men geld investeren in een camera die toch niemand koopt? Dus dat Canon zo'n camera gaat produceren als jij wilt... _ik_ zie het nog niet voor me hoor... :X

Koop een degelijk cameratje van 400 euro... licentie voor Adobe Photoshop van 600... weet ik veel hoe veel dat programma kost... ook iets van 400 misschien.
Leer iemand in het bedrijf hoe het moet, des noods de helpdesk die daar niet voor aangenomen is, pas je z'n contract maar aan...

mocht je vragen hebben over Adobe Photoshop... zie m'n profiel voor m'n MSN.
Ik kan altijd nog eens langskomen om les te geven in Photoshop...

[ Voor 79% gewijzigd door FireArrow op 26-04-2004 17:54 ]

• monkel
Ook niet zo vreemd dat dit topic vaag blijft. Er wordt totaal geen informatie gegeven waarom het precies op dat formaat moet zijn. Aangezien de meesten (waaronder ik) de mening zijn toegedaan dat je onmogelijk een camera zal vinden die precies op jouw formaat zal schieten, gaan we gissen naar wat je er precies mee wilt, en komen er dit soort antwoorden.

We hadden met z'n allen ook gewoon kunnen zeggen: "NEE, dat bestaat (volgens ons) niet" (tegen die prijs). Maar aangezien tweakers eigenwijs zijn, gaan we alternatieven geven. :)

(dit is gewoon even een stukje got-topic-filosofie tussendoor)

Oh, by the way, die miniportrait van polaroid schiet op 1600x1200 :z)

[ Voor 8% gewijzigd door monkel op 26-04-2004 18:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mensen mensen mensen. Ik stel jullie hulp zeer op prijs maar jullie maken het er niet makkenlijker op. Mijn baas geeft een opdracht ik ga die opdracht uitvoeren. Het gaat puur om de camera. Die software kan ik zelf ook uitzoeken (aardig bedoelt). Ik wil alleen maar weten of er dus meer van die camera's zijn. Verder hoef je niks te weten hoe en wat. Formaten bijvoorbeeld: al is een camera bedoelt voor pasfoto dan weet je dat wel bijv. in de prijs of dat het merk er mee adverteerd.
Kortom allemaal bedankt maar ik hoef niks meer over resize dit of dat te horen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

[b][message=20597504,noline]koraks schreef op 26 april 2004
No offense meant, maar blijf realistisch: als je foto's uit een digicam gaat verwerken in een electronisch dossier kom je gewoon niet om een stukje fotobewerking met software heen. Punt. Je digicam zal een 2-8MP beeld uitspugen en dat ga je niet in het dossier bewaren (dat weiger ik te geloven), dus je zal toch een beetje moeten resizen. Je kan beter je energie steken in het opstellen van een duidelijke handleiding hoe je gebruikers een foto snel kunnen resizen in bijvoorbeeld ACDSee dan in het zoeken naar een camera die de foto's rechtstreeks uitspuugt precies in het formaat en de compositie zoals jij ze wil hebben. Ik denk namelijk niet dat je echt zoiets gaat vinden (en als je het vindt zal het apparaat onevenredig duur zijn).

Ik raad je aan om gewoon een eenvoudige digicam te nemen (kost je ongeveer een uur: naar de winkel rennen, camera aanwijzen en afrekenen). Alle tijd die je dan gewonnen hebt doordat je niet stad en land hoeft af te zoeken naar incourante hardware kun je besteden aan het opstellen van een handleiding (van ca. 5 regels) hoe je gebruikers snel een fotootje geschikt kunnen maken voor het dossier.

En nogmaals: no offense intended, dit is een serieuze poging om je een stapje verder te helpen.
Wat jij hier voorstelt is ook al aardig ingewikkeld, daarnaast kost photoshop een behoorlijk bedrag.

Er bestaat vast wel ergens een gratis tooltje waarmee je foto's zodra de camera wordt aangesoten kunt roteren, resizen en opslaan, en anders kun je het voor een appel en een ei door een informaticastudent laten maken, want zo ingewikkeld is het niet, en de gebrukker hoeft dan niets anders te doen dan de flashkaart in de computer steken en een keertje op OK klikken (kan ook zonder het laatste).

[ Voor 7% gewijzigd door Johnny op 26-04-2004 18:50 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• DarkX

DarkX

Ik?

Maar zo kunnen we je niet helpen :) Jij wilt een speciale pasfoto camera, maar dan moet je me toch echt eerst eens vertellen wat het verschil is tussen een foto en een pasfoto :)

Okay, de houding en de achtergrond, maar dat heeft geen reet met de camera te maken :)

[ Voor 21% gewijzigd door DarkX op 26-04-2004 18:50 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Verder zou ik nog eens willen herhalen dat een camera echt niet weet in welke afmeting de gemaakte foto uiteindelijk afgedrukt of weergegeven wordt. Hij produceert gewoon een JPG bestand van 2048x1536pixels (Bij 3MP). Of je dit bestand gaat afdrukken 4x3 mm of 4x3 m, dat zal de camera een zorg zijn.
Okee de meeste camera's zetten de 'DPI' setting op 72, maar die gebruikt toch niemand. Gewoon fotootjes schieten en batch-resizen met bijv Irfanview, zoals al gemeld in dit topic.
[edit] Wat het roteren betreft, dat ligt aan het type camera. Sommige hebben een orientation sensor, die automatisch het beeld in portrait of landscape opslaat, afhankelijk van de stand van de camera.

[ Voor 19% gewijzigd door Henk007 op 26-04-2004 20:36 ]

Verwijderd

Doet me denken aan de verhalen van mn opa uit de 2e WO. Lekker premititef goedkoop fototoestel, achtergrondje en klaar. Maar ja de eisen aan foto;s waren toen dr tijd nog niet zo hoog :D

• FireArrow
Ik denk dat jij ons niet wilt snappen...
Als er een pasfoto camera was die een digitaal plaatje voor je kon produceren hadden we dat _alllangg_ gezegd... nu is dat er niet en noemen wij andere opties.
Er valt niets te kiezen.... en als je ons niet gelooft ga je maar proberen bij een goede fotoboer... die kan jou niets minder aanbieden dan een 2 of 3 MP camera...

Dus het wordt foto's schieten. aansluiten, downloaden, door programma halen en klaar...
Stel dit voor aan je baas, kijken wat hij ervan zegt...
Ik ben benieuwd ;)

Verwijderd

FireArrow schreef op 26 april 2004 @ 20:43:
Ik denk dat jij ons niet wilt snappen...
Als er een pasfoto camera was die een digitaal plaatje voor je kon produceren hadden we dat _alllangg_ gezegd...
Als je verder kijkt dan je neus lang is, weet je dat er dergelijke apparaten zijn ;) Bovendien gaf de TS al aan dat ie met de importeur al bezig was om info over dat toestel te verkrijgen..

• koraks
  • Niet online
Wat jij hier voorstelt is ook al aardig ingewikkeld,
Mwoah, valt nogal mee, zeker als TS de moeite neemt om een kleine handleiding te maken waarmee zijn gebruikers het zelf kunnen oplossen. De eerste week is het misschien nog moeilijk, maar zodra ze eenmaal door hebben hoe het werkt is het een prima oplossing.
daarnaast kost photoshop een behoorlijk bedrag.
Juist vanwege de kosten heb ik het pakket Photoshop niet genoemd. Blijkbaar was je dit niet opgevallen.
Er bestaat vast wel ergens een gratis tooltje waarmee je foto's zodra de camera wordt aangesoten kunt roteren, resizen en opslaan, en anders kun je het voor een appel en een ei door een informaticastudent laten maken
Da's inderdaad ook een prima oplossing. Wellicht dat TS via V&A wel iemand kan vinden die dit voor een redelijke prijs wil opknappen.

Maar ik blijf erbij: met alleen een stukje gebruikersvriendelijke hardware ben je er nog niet. Je zal altijd een beetje met software moeten stoeien. Vandaar dat ik suggereerde om de beschikbare tijd&energie te steken in het zo gebruikersvriendelijk mogelijk maken van de software-stap in plaats van langdurig zoeken naar het Perfecte Apparaat dat niet bestaat :+

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Nou die arme jongen wil gewoon een pasfoto cam. Hij heeft er een gevonden maar die is te duur. Wij kunnen helaas niets voor 'em doen, want onder de 1000 euro bestaat dat blijkbaar niet.

Conclusie:
TS ga naar baas, zeg dat je een duur exemplaar hebt gevonden en dat ie het daar maar mee moet doen. Wil de baas dat niet dan houdt het gewoon op. Vliegen naar de zon moet niet je doel zijn.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• FireArrow
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 20:45:
[...]

Als je verder kijkt dan je neus lang is, weet je dat er dergelijke apparaten zijn ;) Bovendien gaf de TS al aan dat ie met de importeur al bezig was om info over dat toestel te verkrijgen..
Sorry, foutje van mij :X
Maar ik denk zelf niet dat je dan rond het bedrag van 1000 euro blijft...
Dat zien we dan wel weer :)

[ Voor 8% gewijzigd door FireArrow op 26-04-2004 21:06 ]

Verwijderd

FireArrow schreef op 26 april 2004 @ 21:05:
[...]

Sorry, foutje van mij :X
Maar ik denk zelf niet dat je dan rond het bedrag van 1000 euro blijft...
Dat zien we dan wel weer :)
Hm, met de huidige koers is het ongeveer €842 (ding is rond de 1000 dollar)

Zou toch moeten lukken?

• monkel
En dan heb je dat apparaat, die vervolgens een paar pasfoto's en een digitale foto van 1600x1200 uitpoept. Wat ga je dan met die pasfoto's doen? inscannen op het gewenste digitale formaat? 8)7

Verwijderd

monkel schreef op 26 april 2004 @ 21:17:
En dan heb je dat apparaat, die vervolgens een paar pasfoto's en een digitale foto van 1600x1200 uitpoept. Wat ga je dan met die pasfoto's doen? inscannen op het gewenste digitale formaat? 8)7
Dan start je de bijbehorende programmatuur op..

http://www.polaroid.com/g...1083007506665&PRDREG=null

(wat een url :X )

Ziet er erg point & click uit in het geheel, precies wat de TS zoekt.
Programma is te downloaden overigens, geen idee of het werkt zonder de camera. (en ik heb ook geen zin om een lading gegevens achter te laten daar O-) )

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 21:27 ]

• wisselwerking
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 17:05:
bedankt.
Verder snap ik niet waarom het zo belangrijk is om de aantallen te weten. We maken echt niet zomaar deze beslissing.
Als je dat al niet eens weet |:(

Voor 10 pasfoto's is het namelijk een investering die zijn geld nooit terug verdient. Waarom leg ik dit eigenlijk nog uit.
Uit jouw uitleg komt niet echt duidelijk naar voren waarom je voor deze optie gaat. Alleen voor het gebruikers gemak? Als het een groot bedrijf is kun je echt wel iemand de taak van resizen en roteren toeschuiven die wel weet hoe dat moet. Scheelt je veel geld. Dus baas blij!

[ Voor 27% gewijzigd door wisselwerking op 27-04-2004 00:26 ]

• FireArrow
Oh nog beter... download Adobe Photoshop...
en er zal vast wel iemand daar een digitale camera hebben...

nu nog iemand voor het klusje....

hehe sorry >:)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:02

samo

yo/wassup

hoe herkenbaar moet zo'n foto zijn dan? Had logitech niet zo'n nieuwe webcam die het hoofd volgde?? Dan zit je meteen al een beetje in het midden?
En hoe belangrijk is het formaat? Is het een ramp als die foto plots liggend is? Hoe zit het met de achtergrond en de lichtinval dan?
Moeten die foto's iedere dag opnieuw gemaakt worden (hoe hoger het aantal, hoe hoger de stevigheid en gebruiksvriendelijkheidseisen natuurlijk...)
Een beetje extra informatie om het verhaal duidelijk te maken is natuurlijk nooit weg

edit:
linkje naar logitech
Blijf altijd in beeld dankzij de software voor automatische face-tracking en de mechanische pan- en kantelfunctie
Scheelt je het knip&plak werk

[ Voor 23% gewijzigd door samo op 27-04-2004 01:18 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51
Het is wel duidelijk dat de TS zo'n geheime missie heeft, dat hij niks kan prijsgeven over het soort bedrijf, de setting, de gebruikers, het doel. Succes verder :?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

BaRF

bijna kerst

onze pasfoto camera maakt helemaal geen foto's van 3 x 4cm!!!

Dat maakt de prínter er van! We kunnen dezelfde foto's namelijk met één druk op een knop ook printen op 7x5cm bijvoorbeeld. Het is een 1MP camera oid, van Mitsubishi, die doen ook heel veel in deze sector, kijk daar eens naar :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor de tip.
Het gaat om zo'n 600 mensen waarvan er elke dag een paar wel gaan of komen. Verder moet er elk jaar zo'n beetje een "update" gemaakt worden.

• Sheik
Zo zo....elke dag een paar mensen gaan en komen van de 600 mensen in totaal. Niet zo'n gezond bedrijf volgens mij, of juist wel? Nagoed, buiten die Polaroid, wat op zich een goede optie voor je is, zou ik niet weten welke fabrikant dergelijk marketing technisch oninteressant product op de markt heeft gezet. Ennuh...reken eens uit wat jij je baas kost om uit te zoeken welke cam het meest geschikt is...wellicht valt die Polaroid van 1000,- dan nog mee.

• monkel
Ik snap er nog steeds niks van. De foto's moeten toch digitaal zijn? Wat heb je dan aan die polaroid?? Dat is gewoon een digitale camera (2 MP als ik het zo lees), met de optie om direct pasfoto's uit te printen.

• Sheik
Ik snap hem ook niet helemaal, maargoed wij zijn niet de enige ;)

• orange.x
hehe ik weet nog wel dat ik eens een topic geopend heb met zo weinig informatie dat ik meteen commentaar kreeg ( en terecht ) en nu open ik meestal met zoveel mogelijk informatie, maar dat kent deze TS nog niet echt.

Ik denk dat er voldoende oplossingen gevonden zijn, en zeker gegeven, en uitleg om in te verzuipen. ennuh, dat van die 600 mensen had je allang kunnen geven, dan kunnen wij een indicatie maken of het wel waard is.

een polaroid lijkt mij eeuh btje overbodig, koop dan gewoon een olympus, die waren vorig jaar nog als best getest, nou heb je toch altijd een goede. statiefje plaatsen... ach krijg de.... je snapt wel! ( zucht )

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:02

samo

yo/wassup

Ook nog: er wordt steeds gesproken over pasfotoformaat 3*4 cm... Maar hoeveel pixels heb je er voor over?
Misschien nog even de tips op een rijtje
Gewone Digicam
+ goedkoop
+ kwaliteit
+ gebruik (iedereen kan het)
- Bediening meestal op toestel zelf (zoom)
- compatibiliteit met huidig systeem?
- afmetingen (evt handmatige resize)
Webcam
+ Spotgoedkoop
+ Bedieining op pc
-kwaliteit
- compatibiliteit met huidig systeem?
- afmetingen (evt handmatige resize)
Professioneel systeem
+ Werkt
+ Kwaliteit
- Veel te duur in het algemeen
- moeilijkere bediening
- ik hoop dat je het nooit hoeft te vervangen ;-)

Verder zijn er nog vele vragen onbeantwoord geweest...

Ik heb ook wel eens soiets vergelijkbaars gezien wat een stuk minder gebruikt werd: bij de UGC bisocoop kan je jaarkaarten kopen. Daar staan ze ook met een logitech webcam om een foto op het kaartje te printen. M.a.w het is een beproefd idee, en kennelijk werkt het wel.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• koraks
  • Niet online
Ik heb ook wel eens soiets vergelijkbaars gezien wat een stuk minder gebruikt werd: bij de UGC bisocoop kan je jaarkaarten kopen.
Da's een goeie! Sommige uitgaansgelegenheden doen ook dit soort dingen: lidmaadschapspasje maken waar je bij staat en whatnot.
@TS: informeer (zo mogelijk) eens bij een uitgaansgelegenheid bij je in de buurt die dit doet. Ik neem aan dat je via een vriend/kennis wel uit kan vissen waar dit soort dingen gedaan worden. Mocht je daar in de buurt zitten, ik geloof dat Eindelijk in Almere dit ook zo doet, misschien kun je daar eens langsgaan (mits je in de buurt zit natuurlijk...)

[quote]Zo zo....elke dag een paar mensen gaan en komen van de 600 mensen in totaal. Niet zo'n gezond bedrijf volgens mij, of juist wel?[/quote]
Nounou, wat kun jij nou zeggen over eht wel of niet gezond zijn van dat bedrijf alleen op basis van de gegeven informatie? Het spijt me wel, maar ik vind het een nogal onzinnige opmerking van je. Misschien willen ze wel een toegangssysteem realiseren waarin je ook als bezoeker verplicht bent een pasje met je mee te dragen zolang je op het bedrijfsterrein bent ofzo. Om meteen te gaan roepen dat die onderneming dat ongezond is, raakt echt kant nog wal. No offense intended, btw.

[ Voor 35% gewijzigd door koraks op 27-04-2004 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
orange.x schreef op 27 april 2004 @ 10:09:
Ik denk dat er voldoende oplossingen gevonden zijn, en zeker gegeven, en uitleg om in te verzuipen. ennuh, dat van die 600 mensen had je allang kunnen geven, dan kunnen wij een indicatie maken of het wel waard is.

Waarom moeten jullie dat beslissen? Ik denk dat jij het niet betaald en je er dus niks mee te maken hebt of het wel waard is.

een polaroid lijkt mij eeuh btje overbodig, koop dan gewoon een olympus,

Heeft Olympus een pasfotocamera?

Verwijderd

En jij denkt dat een 'pasfotocamera' plaatjes levert die zo onbewerkt in een digitaal dossier kunnen? Resizen en/of bijknippen moet vrijwel altijd alsnog gedaan worden... Een fotograaf in het dorp waar ik woon maakt zijn pasfoto's ook digitaal met een speciaal daarvoor gemaakt systeem. De plaatjes daar uit zijn nog altijd meerdere honderden pixels breed...

offtopic:
Lekker houding heb jij, wapitie :/ Wees blij dat mensen je nog proberen te helpen met de zeer matige info die jij geeft, in plaats van ze af te zeiken

Verwijderd

Topicstarter
Die camera's bestaan. Alleen ik kan er maar een paar vinden en vraag of mensen hier weten of er meer bestaan die ik dus niet kan vinden.

Het is niet de bedoeling om mensen af te zeiken maar ik word moe dat als je ergens naar vraagt dat je dan andere antwoorden krijgt waar je niet om vraagt. Dit is natuurlijk normaal voor een forum maar, als ik al 3 keer duidelijk heb gemaakt dat het puur om de camera gaat en niet om de software, dan word je daar een beetje moe van. Wij hebben als bedrijf de keuze gemaakt voor dit. Je moet daar research naar plegen en kijken of daar leuke resultaten uitkomen. Voor research wil je zo'n breed mogenlijke keuze hebben om te vergelijken. Dus ik vraag dus gewoon naar de kennis van sommige mensen die hier meer kijk op hebben als mij. Meer niet. Ik hoop dat jullie het begrijpen.

• monkel
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 11:45:
Die camera's bestaan. Alleen ik kan er maar een paar vinden en vraag of mensen hier weten of er meer bestaan die ik dus niet kan vinden.
Geef daar dan eens een voorbeeld van. Laat zien wat je bedoelt. Er zijn nou al 75 reply's waarin duidelijk wordt gemaakt dat we niet snappen wat je nou wilt. Je hebt nog niet eens aangegeven in wat voor formaat je ze wilt hebben. (voor zover ik weet bestaat er geen digitaal pasfoto-formaat). En dat we dan met andere antwoorden komen, is verder alleen maar uit behulpzaamheid ;)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En als dan verteld word dat die camera's inderdaad bestaan, maar dat zelfs met die camera's er nog net zoveel werk is als met een normale digitale camera, wil je het ook niet geloven... Waarom vraag je hier uberhaupt wat als je zelf zo goed weet hoe het allemaal in elkaar zit...? Als je alleen op zoek bent naar een camera die dezelfde functies heeft als die polaroid (waar ik volgens mij ook nogsteeds geen link ofzo van heb gezien, wat opzich ook leuk zou zijn zodat wij een idee hebben!) zou je bijvoorbeeld ook gewoon in het almachtige google de naam van die functie in kunnen vullen... Denk dat je daar meer aan hebt dan je vraag op dit forum, omdat dit blijkbaar niet aan jou uitbesteed is, gezien je reakties. Ik denk dat je het positief moet zien dat men gewoon met je probeert mee te denken, gezien de karige hoeveelheid informatie die je geeft... Valt me trouwens op dat nog niemand je op de FAQ's heeft gewezen... Heb topics gesloten zien worden voor minder...

en inderdaad: Hoe wil je de foto's nou hebben?!?!? Dan zouden wij ook een beetje verder kunnen zoeken... Wil je het in 3x4 cm op een 800X600 monitor hebben? Wil je het in 3000000x4000000 pixels hebben? Wil je heb uberhaupt wel 3:4 hebben... etcetera etcetera...

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 27-04-2004 12:05 ]

Verwijderd

Ik heb al in het begin genoemd:
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:24:

Kennelijk hebben een aantal mensen dat niet gezien?

Hier een linkje voor de luie donders dan :P

http://www.polaroid.com/g...1083060377429&PRDREG=null

De vraagstelling van de TS lijkt mij iig. duidelijk. Dat mensen met goed bedoelde adviezen komen voor digitale camera's en software is natuurlijk prima, maar daar vroeg de TS dus _niet_ om. Hij gaf zelfs al aan dat ie met een importeur bezig was.

• Sheik
koraks schreef op 27 april 2004 @ 10:27:
[...]

[quote]Zo zo....elke dag een paar mensen gaan en komen van de 600 mensen in totaal. Niet zo'n gezond bedrijf volgens mij, of juist wel?[/quote]
Nounou, wat kun jij nou zeggen over eht wel of niet gezond zijn van dat bedrijf alleen op basis van de gegeven informatie? Het spijt me wel, maar ik vind het een nogal onzinnige opmerking van je. Misschien willen ze wel een toegangssysteem realiseren waarin je ook als bezoeker verplicht bent een pasje met je mee te dragen zolang je op het bedrijfsterrein bent ofzo. Om meteen te gaan roepen dat die onderneming dat ongezond is, raakt echt kant nog wal. No offense intended, btw.
Als jij No offense intended probeert uit te stralen, zul je toch je zinnen iets anders moeten formuleren. Op deze manier klink je nogal agressief, laat dat dan ook achterwege. Als je goed hebt gelezen zie je dat ik met het vraagteken ook niet precies weet welk soort bedrijf het is. Beetje dimmen in het vervolg.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.polaroid.com/g...1083060433752&PRDREG=null
Hier is de link en dit is wat ik bedoel. Formaten zijn niet belangrijk. Als iemand snapt waar ik het over heb kan hij/zij mij helpen zoals krusher. Ik heb internet zorgvuldig afgezocht en al met bedrijfen contact gehad. Maar ik had de hoop dat mensen me dus konden helpen met informatie over ander camera's die dit kunnen. Ik heb al met hp, mitsubishi en ben nog met andere bezig voor informatie. HP heeft geen idcamera en mitsubishi kan alleen printen.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 12:07:
Ik heb al in het begin genoemd:

[...]

Kennelijk hebben een aantal mensen dat niet gezien?

Hier een linkje voor de luie donders dan :P

http://www.polaroid.com/g...1083060377429&PRDREG=null

De vraagstelling van de TS lijkt mij iig. duidelijk. Dat mensen met goed bedoelde adviezen komen voor digitale camera's en software is natuurlijk prima, maar daar vroeg de TS dus _niet_ om. Hij gaf zelfs al aan dat ie met een importeur bezig was.
Mjah... En dan moet ie dus nog de foto's gaan inscannen voor z'n database... ergo: nog steeds niet wat hij zoekt... Tenminste, niet wat hij zegt te zoeken...

Verwijderd

MikeyMan schreef op 27 april 2004 @ 12:13:
[...]

Mjah... En dan moet ie dus nog de foto's gaan inscannen voor z'n database... ergo: nog steeds niet wat hij zoekt... Tenminste, niet wat hij zegt te zoeken...
Dus _niet_ inscannen, het apparaat voorziet in een USB interface om de pics te uploaden naar een computer.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Uit de user manual:

6 Additional information
Digital Mini Portrait photo system specification
2.1 Mpixel 1/3” CCD sensor, 1600 x 1200
pixels.
No image compression

Niet veel anders dan een willekeurig ander fototoestel... Zal dus nogsteeds geresized moeten worden... Vond het al hard to believe... Maargoed, nogsteeds resizen dus...
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 12:12:
http://www.polaroid.com/g...1083060433752&PRDREG=null
Hier is de link en dit is wat ik bedoel. Formaten zijn niet belangrijk. Als iemand snapt waar ik het over heb kan hij/zij mij helpen zoals krusher. Ik heb internet zorgvuldig afgezocht en al met bedrijfen contact gehad. Maar ik had de hoop dat mensen me dus konden helpen met informatie over ander camera's die dit kunnen. Ik heb al met hp, mitsubishi en ben nog met andere bezig voor informatie. HP heeft geen idcamera en mitsubishi kan alleen printen.
Hoe kan het formaat nou niet belangrijk zijn!?!?!? Het enige dat een pasfoto onderscheidt van een gewone foto IS het formaat...

[ Voor 55% gewijzigd door MikeyMan op 27-04-2004 12:23 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het fototoestel van mijn ouders, die kan je op 3:4 verhouding zetten, en daar zit zo'n sensortje in die hem automatisch rechtop zet, als je de camera rechtophoudt bij het fotograferen. Tezamen met z'n laagste resolutie heb je dan toch een aardige pasfoto :)

Als het alleen voor het scherm is, moet dat genoeg zijn, als je hem moet afdrukken zet je hem gewoon op de hoogste resolutie. Maar ook een fototoestel bij een fotograaf maakt geen "pasfoto's", hij print ze alleen klein uit ;)

• wisselwerking
Voor wat jij wil moet je zoeken op digital passport system.
Hier een voorbeeldje http://www.mdiusa.com/cgi...ssportid200.htm?E+scstore

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzoticate schreef op 27 april 2004 @ 12:29:
Voor wat jij wil moet je zoeken op digital passport system.
Hier een voorbeeldje http://www.mdiusa.com/cgi...ssportid200.htm?E+scstore
ook daar komt digitaal gewoon een 4,1 mp foto uit... TS wil de foto's in een database hebben op 'pasfotoformaat'...

Verwijderd

Topicstarter
eamelink schreef op 27 april 2004 @ 12:26:
Het fototoestel van mijn ouders, die kan je op 3:4 verhouding zetten, en daar zit zo'n sensortje in die hem automatisch rechtop zet, als je de camera rechtophoudt bij het fotograferen. Tezamen met z'n laagste resolutie heb je dan toch een aardige pasfoto :)

Als het alleen voor het scherm is, moet dat genoeg zijn, als je hem moet afdrukken zet je hem gewoon op de hoogste resolutie. Maar ook een fototoestel bij een fotograaf maakt geen "pasfoto's", hij print ze alleen klein uit ;)
Zou je zo vriendelijk willen zijn om de gegevens te willen posten? Want het klinkt namenlijk pefect. :)

• DarkX

DarkX

Ik?

Dat roepen we toch al 100x dat ELKE digicam gewoon in 3:4 kan fotograferen, EN dat er veel zijn die automatisch roteren :?

Wat zeur je dan dat dat niet is wat je zoekt |:(

Er zijn GEEN speciale pasfoto digicams, dat veel te dure ding van polaroid wat jij bedoelt heeft als extra functie dat je van je pastfoto's direct een afdruk maakt. DAAROM is die zoveel duurder dan een reguliere cam. Maar zolang je geen afdrukken wilt maken is een reguliere 2MP cam ofzo prima geschikt. Dat hebben al 30 mensen je duidelijk willen maken, en elke keer reageer je geirriteerd dat we niet reageren op je vraag, en ineens is het wel wat je zoekt?

Sorry hoor, maar zo vergaat mij echt elke wil om jou nog een stap verder te helpen. Als je nou gewoon eens de moeite had genomen om te lezen, mee te denken en na te denken waren we al lang een stuk verder geweest |:(

Hmm, misschien beetje erg geirriteerde reactie, maar je ziet toch zelf wel in dat dat al tig keer genoemd is, en dat het misschien toch niet zo'n slecht idee is om met alternatieve ideeen te komen? De camera die jij nl aanwijst is totaal niet wat je zoekt eigenlijk :)

[ Voor 15% gewijzigd door DarkX op 27-04-2004 14:29 ]

• FireArrow
DarkX schreef op 27 april 2004 @ 14:14:
ARGH :X :X Dat roepen we toch al 100x dat ELKE digicam gewoon in 3:4 kan fotograferen, EN dat er veel zijn die automatisch roteren :?
Ik denk dat 't 'm eindelijk begint door te dringen ;)
Mijn canon 300D doet dat zelfs (automatisch roteren), dus ik neem aan dat andere canons dat ook kunnen... :?

Verwijderd

Topicstarter
DarkX schreef op 27 april 2004 @ 14:14:
ARGH :X :X Dat roepen we toch al 100x dat ELKE digicam gewoon in 3:4 kan fotograferen, EN dat er veel zijn die automatisch roteren :?

Wat zeur je dan dat dat niet is wat je zoekt |:(

Er zijn GEEN speciale pasfoto digicams, dat veel te dure ding van polaroid wat jij bedoelt heeft als extra functie dat je van je pastfoto's direct een afdruk maakt. DAAROM is die zoveel duurder dan een reguliere cam. Maar zolang je geen afdrukken wilt maken is een reguliere 2MP cam ofzo prima geschikt. Dat hebben al 30 mensen je duidelijk willen maken, en elke keer reageer je geirriteerd dat we niet reageren op je vraag, en ineens is het wel wat je zoekt?

Sorry hoor, maar zo vergaat mij echt elke wil om jou nog een stap verder te helpen. Als je nou gewoon eens de moeite had genomen om te lezen, mee te denken en na te denken waren we al lang een stuk verder geweest |:(
opgeruimd staat netjes

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jongen... (i presume...) je kan wel bijdehant gaan lopen doen met allerlei linke opmerkingen, maar daar kom je echt geen steek mee verder; geloof me....

DarkX heeft het mooi samengevat: er bestaat geen camera die zomaar pasfoto's uitspuugt richting computer zonder bewerking... Dat is gewoon onmogelijk, omdat de camera dan het formaat van het scherm, etc zou moeten weten... Er bestaan wel camera's die foto's afdrukken op pasfotoformaat, maar dat ligt aan het printen en niet aan het fotograferen...
Dus wat jij wilt KAN gewoon NIET zonder bewerking...

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

kan iemand mij uitleggen wat precies het pasfoto formaat is dat de camera moet uitspugen?

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, de topicstarter waarschijnlijk, maar die vertikt het te zeggen :{

• FireArrow
Dan hebben jullie iets gemist.. maar het is voor de Dossiers :p

• DarkX

DarkX

Ik?

Ooooow. Die zijn idd altijd op een vast formaat 8)7

Verwijderd

DarkX schreef op 27 april 2004 @ 14:35:
Mja, de topicstarter waarschijnlijk, maar die vertikt het te zeggen :{
Die is te druk bezig met flamen om antwoord te geven op dit soort belangrijke vragen :/ .
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.