Betere koeler op een PIV 2.6C?

Pagina: 1
Acties:

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 09:33
Op de 1 of andere manier krijg ik met de search maar geen resultaten op een behoorlijk simpele vraag.

Ik zoek een betere koeler voor mijn PIV 2.6C die draait in het volgende systeem;

PIV 2.6C @ 3068 Mhz (fsb 236) met Intel stock koeler.
MSI 865PE NEO2-LS moederboard.
Sapphire Radeon 9800 Pro @XT speed (bios XT)
2 * 9.1 10k HP U2W
1 * 160 Gb seagate 7200.7 SATA 7200 rpm
1 * 60 GB Maxtor 5400 rpm.
1 * DVD rom
1 * DVD brander ND 1300A
1 * 12/24 Gb SCSI DAT
3 * 80x80mm casefan
Kast; Antec SX1040 BII met een 400W SmartPower voeding.

Aangezien dit systeem redelijk warm wordt en ook nog in een rittal netwerkkast staat zonder al te veel aanvoer van verse lucht (die kast staat weer in mijn berging alias hobbyhok) wordt het langzaamaan interessant een andere koeler voor mijn processor te zoeken. De PC wordt nogal eens verschoven/verplaatst/meegenomen, dus het mag geen hele zware koeler zijn die mijn processor kan slopen tijdens het verplaatsen. Daarnaast zou ik het erg praktisch vinden als ik niet in mijn moederboard hoef te boren o.i.d :)

De PC staat nu buiten de kast en op het moment dat ik dit schrijf is de processor volgens MSI Corecenter 38 graden. Tijdens een potje Battlefield Vietnam wordt dat ongeveer 56 graden. Ik wil niet weten wat dat wordt als de PC weer in de kast gaat :-)

Nogmaals; ik heb behoorlijk gezocht maar niet gevonden, helaas. Iemand die me op weg kan helpen?

EDIT:

Manix. Als je de moeite neemt om om een mod te schreeuwen kun je me misschien ook even helpen? Ik kan niet de juiste koeler vinden; iemand die dit soort topics 24x7 in de gaten houdt weet waarschijnlijk zonder er ook maar over te hoeven na te denken precies wat ik zoek. Dit is gewoon niet het product waar ik veel verstand/kennis van heb. Bedankt voor je constructieve reply.

[ Voor 17% gewijzigd door garp op 26-04-2004 00:11 ]

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-12 20:45
Dat je proc warm wordt is normaal, ook met je huidige overclock, niet erg op zich want het is nog geen gevaarlijke temp.
Je kunt verschillende cpu-koeler-reviews lezen op het internet en dan een leuke koeler uitzoeken. Koper of heatpipes werken wel aardig. Verder heb je 3 casefans wat op zich wel voldoende moet zijn. Hoe heb je ze gericht staan? Je radeon warmt je kast ook lekker op en je scsi schijven zijn ook geen ijsklontjes dus die airflow heb je wel nodig.
Ga maar eens wat reviews lezen, vaak worden de gereviewde koelers ook vergeleken met de intel tock koeler dus dat is mooi vergelijkings materiaal.

Verwijderd

Misschien een beter idee om een casefan erin te bouwen. Want op deze manier hou je de warmt in de kast en verhelp je het echte probleem niet.
Die temps van je proc zijn opzich wel okee. Dus ik zou kijken naar een mogelijkheid om de airflow te verbeteren.

Verwijderd

Misschien een idee om een extra casefan te monteren en daar een fanduct achter die de lucht van buiten de kast rechtstreeks op de CPU-cooler blaast. Dan heb je in ieder geval geen last van de warme lucht in je kast die nu op de CPU wordt geblazen.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Manix schreef op 25 april 2004 @ 23:07:
sorry ik vind dit super onzin, lees reviews op sites, kijk in de pricewatch enz enz.

Manix schreeuwt om een mod!
Offtopic:

Ja en dan kom je tot de volgende ontdekking. De volgens de reviews beste koeler met niet echt bijstere prestaties. Dus ja de TS had reviews kunnen lezen maar die zijn niet zaligmakend. Ik geef toe de TS had eea kunnen lezen en aangeven dit gedaan te hebben, maar feedback vragen moet kunnen.

Enne om een mod roepen daar heb je Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif voor. Verder is jouw reactie is ook ongepast: lees Policy mbt replies in 'slechte' topics

Ontopic:

Ja TS het eerste wat in mij opkomt is de Zalman 7000A-CU ware het niet dat ikzelf daar wat "probleempjes" mee heb :) lees voor meer info hier maar het eea. aangaande die koeler die atm als een van de beste wordt omschreven.

[ Voor 16% gewijzigd door Ghost(NL) op 26-04-2004 00:45 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-12 21:36

jotheman

Was like that when I got here!

Garp schreef op 25 april 2004 @ 23:04:
blah

EDIT:

Manix. Als je de moeite neemt om om een mod te schreeuwen kun je me misschien ook even helpen? Ik kan niet de juiste koeler vinden; iemand die dit soort topics 24x7 in de gaten houdt weet waarschijnlijk zonder er ook maar over te hoeven na te denken precies wat ik zoek. Dit is gewoon niet het product waar ik veel verstand/kennis van heb. Bedankt voor je constructieve reply.
Ik vind dat Manix helemaal gelijk heeft. Dit zijn echt search en review-lees vragen, als je hier nog niet uitkomt... Maarja als jij 't leuk vind om ff aan iedereen te laten lezen wat voor "geweldig" systeem je wel niet hebt... leef je uit...
En om toch maar ff een constructieve wending aan deze post te geven: Koop een Aero7, stil en goede koeling als je wilt, of luidruchtig maar met verdomd goede koeling. Zo blij dan...?

I see dead pixels...

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12 13:08

LyP0

it is I , you worst nightmare

ik vraag me af wrom je zelf niet de juiste koeler kan vinde . easy . daarom heet t gathering of tweakers . TWEAKERS . en als tweaker vind ik toch dat je zelf ook wel een beetje moeite kunt doen
maja , om je vraag te beantwoorden , ik denk ook dat een zalman cnps 7000a-cu een goede keuze is , hij is erug goed en stil _/-\o_ . ma hij is wel aan de zware kant . maja , t is een kweatie van zelf ff zoeke

ik voel me lekkaah !!!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12 12:29
Heb zelf de Coolermate IceCube :
http://www.coolsonic.de/p...hler-intelp4-cmt-ic4.html

Houd mijn proc op 29 graden, idle, 40 stressed.
Met koelprut die erbij zat, mijn processor is een 2.4ghz C exemplaar

Je hoort deze fan echt niet, er zit een papst fan op.
En hij koelt ook nog super, enige nadeel is dat hij ~40 euro kost en dat hij best zwaar is 430 gram.

Verwijderd

coolermaster is ook best ok..
bijv. de jet 4 of de aero 4...

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12 12:29
Je hebt gewoon 2 manieren, stil en beetje koeling, iets minder stil en veel koeling,

optie 1 :
Zalman 7000ALCU/CU (Cu weegt 1kilo)

optie 2 : IceCube (weegt 430 gram)

En nu mijn mening , neem de IceCube, heb hem hier ook , aangesloten op een baybus , als ik hem naar 1000 regel ipv 3000 hoor ik geen verschil , dus de fan is al super stil.
Het is gewoon net wat jij wilt.

[ Voor 30% gewijzigd door Timo op 27-04-2004 09:05 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10 15:04
fooker schreef op 27 april 2004 @ 09:04:
Je hebt gewoon 2 manieren, stil en beetje koeling, iets minder stil en veel koeling,

optie 1 :
Zalman 7000ALCU/CU (Cu weegt 1kilo)

optie 2 : IceCube (weegt 430 gram)

En nu mijn mening , neem de IceCube, heb hem hier ook , aangesloten op een baybus , als ik hem naar 1000 regel ipv 3000 hoor ik geen verschil , dus de fan is al super stil.
Het is gewoon net wat jij wilt.
Erm weet niet waar je het vandaan hebt hoor maar de zm 7000 alcu weegt iets van 400 nogwat gram en de cu 760 oid GEEN kilo! 8)7

specs

Verwijderd

Nej man als ie een kilo was zou die echt wel je hele moederbord er af trekken :P

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 09:33
Ondanks de initiele kritiek op mijn vraag heb ik wel wat aan de vermelde links gehad en het is de Zalman 7000A-ALCU geworden. Niet al te zwaar (443 gram) en toch goede prestaties. De snelheidsregelaar gebruik ik niet in deze pc; hij staat toch in een kast dus echt horen doe ik hem niet. Heb nog wel een server waar ik die regelaar goed kan gebruiken.

Wat ik wel een beetje raar vindt aan de koeler is dattie niet echt superstrak op de processor klemt. Hij klemt wel, maar is nog wel erg makkelijk te 'schuiven'. Hij koelt wel als een idioot; Temperatuur tijdens het typen nu is 35 graden, system temp. is 33 graden. Zit wel een extra casefan in nu, aan de voorkant. Proc is tijdens het gamen ongeveer 48/49 graden, fsb is nu trouwens 240, effectieve snelheid 3120 Mhz.
Pagina: 1