ik heb er al een tijd last van maar door tijdgebrek ben ik nu pas gaan zoeken...
mijn probleem:
ik heb een asus a7n8x deluxe mobo en een athlon 2600+. als ik ze op standaard bios instellingen zet ziet alles mijn proc echter als 1,3 GHZ: niet bepaald wat ik verwacht, zoals je kan begrijpen.
nou had ik vroeger een MSI board en daar had je gewoon een jumpertje wat je eruit moest halen omdat de FSB te langzaam was, bij deze staat hij standaard al op max.
ik heb mijn bussnelheid verandert van standaard 100 mhz naar hoger:
op 133 mhz is mijn proc ineens wel sneller, maar is mijn systeem zeer instabiel
op 166 & 200 mhz start mijn pc niet eens meer op...
in andere woorden, de enige manier dat ik mijn proc stabiel kan laten draaien is door op em op minder dan 50% van zijn (theoretische) kunnen laten gaan.
heeft iemand ook dit probleem, of weet je hoe ik dit kan verhelpen?
bij voorbaat dank!
mijn probleem:
ik heb een asus a7n8x deluxe mobo en een athlon 2600+. als ik ze op standaard bios instellingen zet ziet alles mijn proc echter als 1,3 GHZ: niet bepaald wat ik verwacht, zoals je kan begrijpen.
nou had ik vroeger een MSI board en daar had je gewoon een jumpertje wat je eruit moest halen omdat de FSB te langzaam was, bij deze staat hij standaard al op max.
ik heb mijn bussnelheid verandert van standaard 100 mhz naar hoger:
op 133 mhz is mijn proc ineens wel sneller, maar is mijn systeem zeer instabiel
op 166 & 200 mhz start mijn pc niet eens meer op...
in andere woorden, de enige manier dat ik mijn proc stabiel kan laten draaien is door op em op minder dan 50% van zijn (theoretische) kunnen laten gaan.
heeft iemand ook dit probleem, of weet je hoe ik dit kan verhelpen?
bij voorbaat dank!
"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok