Nou heren,
Ik HAD verglijkbare problemen met mijn Asus a7n8x deluxe [rev1.04]
Ik kocht dit systeem met 2x kingston pc 2700 512mb. met de bedoeling dit in dualchannel te draaien natuurlijk.
Instabiliteit vanaf de eerste dag CTD's [crash to desktop] blauwe schermen etc etc.
Het leek duidelijk op een geheugen probleempje dus maar even één van de reepjes eruit gehaald. Hij draaide nu zo stabiel als een huis!Zal wel aan het dualchannel liggen dacht ik zo dus bios geupdate enz enz. weer getest met 2x 512 dualchannel en het was weer klote. Vervolgens eens 2x512 in single channel getest, resultaat: nog steeds crashes!
Dus maar weer terug naar 1x512mb geh. Dit 3 maanden zo gelaten omdat ik het zoeken naar de oplossing zat was, ook op forums kon ik maar niets vinden.
Op een regenachtige dag ben ik er maar weer eens ingedoken...[kon het gewoon nie uitstaan], dus daar gingen we weer: geheugentimings dit bios dat nforce drivers hier voltages daar.......geen oplossing.......mijn conclusie: dit bord draait geen dualchannel....:-( tenminste...niet stabiel.
Maar er is hoop!
Hopeloos surfend op het web zag ik dat deze problemen voor de asus a7n8xdeluxe niet vreemd zijn, honderden zoniet duizenden topics zag ik erover.
Toevallig liep ik tegen een topic aan dat ging over het kraken van het geluid met de soundstorm, dat op te lossen was door wat x-tra koeling toe te passen.
Toen ging er bij mij een lampje branden.....de n-force chipset is op dit bordje NIET voorzien van een ventilatortje ...zou dat het dan zijn ???
Even op zolder zoeken dus ....ik vond daar een oude PC met wat ventilatortjes erin.... dus ventilatortje OP de heatsink van de chipset gemonteerd en wat bleek ........PROBLEEM OPGELOST!!!!!!!!! Hij draait nu superstabiel met 1024 dualchannel DDR en aggressive memory & Cpu settings!
Ik zeg niet dat dit de oplossing voor jullie problemen is, maar als je te kampen hebt met soortgelijke problemen zou ik je zeker aanraden om dit eens te proberen!
Gezien de tijd [al met al 5 maanden :-)] die ik hieringestoken heb ben ik er zeker van dat dit voor een aantal van jullie de oplossing is!
Het gebruikte ventilatortje :
http://www.panasonic.com/industrial/appliance/pdf/fbk04f.pdf
Gebruikt bios: 1007
AMD 2800 bartlon
2x 512 kingston KVR333
Succes!