Toon posts:

Asus p4p800-E

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vriend van mij heeft gisteren op de dumpdag een asus p4p800-e mobo met p4 2.8 ghz en 512 mb ram gekocht. gisteren hebben we em dus in elkaar gezet maar ik kreeg geen HD activiteit en kwam zelfs niet in de bios. Na wat rond vragen hier kwamen we er achter dat het waarschijnlijk lag aan de voeding die maar 235 watt kon leveren. Vandaag dus ff op een 300 watt voeding aangesloten, maar heb nog steeds hetzelfde probleem.
Heb dus alles losgekoppeld; alleen cpu zit er nog op (dus ook geen geheugen). Normaal hoort het mobo dan te gaan piepen (wat ik me nog weet te herinneren van school), maar er gebeurt dus niets, behalve dat de cpu fan draait.
Iemand enig idee wat er mis is?

Verwijderd

Je ziet geen vreemde dingen en je ruikt ook niets? lampjes branden wel op mb? gaat beeldscherm uit standby-modus? Kortom: geef even wat meer info.

Verwijderd

Zover ik weet heeft de p4p800-e geen ingebouwde speaker, maar zul je echt ff een losse speaker en aan moeten knuppen. Voor de rest? Bios al gereset?

Verwijderd

Heb je wel de 12V P4-stekker aangesloten, zonder deze stekker geeft dit bord geen beeld

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-08 13:17

iambig

* z.o.z *

Dit bord heeft ook problemen met A-Open 300 en 350 watt voedingen.
Iets met een antikortsluitingssysteem op de geheugenbanken waardoor het bord niet aan te krijgen is...

NEE: dit is geen signature...

Verwijderd

iambig schreef op 25 april 2004 @ 17:20:
Iets met een antikortsluitingssysteem op de geheugenbanken waardoor het bord niet aan te krijgen is...
Waar bazeer je dat op???? Heb die dingen al zo vaak weggebouwd in een A-Open H500C en A-Open H600B

Beide een a-open voeding, 300 en 350 watt. Nog nooit 1 probleem gehad met compatibiliteit.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat iambig zegt klopt, dit board krijgt de meest exotische problemen met aopen voedingen van iig 350 watt. Denk aan CPU test failed en mem test failed. Hang er even een speaker aan dan weet je wat fout gaat, maar neem maar een andere dan 350 watt aopen en je probs zijn weg mits het board natuurlijk ok is.

Dit is trouwens alleen met de -E versie van dit board, de non -E's hebben er geen last van.

[ Voor 14% gewijzigd door Ghost(NL) op 25-04-2004 17:26 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 17:07:
Heb je wel de 12V P4-stekker aangesloten, zonder deze stekker geeft dit bord geen beeld
Kijk dat wisten we dus niet, aangezien zon aansluiting niet op zijn voeding zit. Morgen dus ff een nieuwe kopen. Ik laat dan wel weten of het dan werkt of niet :)

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
iambig schreef op 25 april 2004 @ 17:20:
klopt helemaal op mijn werk zijn we gestopt met het gebruiken van die borden
ook chieftec voedingen willen niet

van anderen kan ik het niet zeggen want die heb we niet

als je een koptelefoon aansluit zeft die geile dame "CPU TEST FAILD"

teminste we zijn gestopt met het gebruiken ervan tot er een goede oplossing is

[ Voor 8% gewijzigd door MokerHamer op 25-04-2004 17:38 ]

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

Topicstarter
hm, welk merk qua voeding raden jullie mij dan aan? wil niet dat ik een voeding koop, en dat ik em dan niet aan de praat krijg omdat er een conflict is tussen het mobo en de voeding.

• Ghost(NL)
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 17:44:
hm, welk merk qua voeding raden jullie mij dan aan? wil niet dat ik een voeding koop, en dat ik em dan niet aan de praat krijg omdat er een conflict is tussen het mobo en de voeding.
Enermax oid. Kijk hier anders even voor goede ervaringen.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de moeite, kom er wel uit nu :)

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ghostrider(NL) schreef op 25 april 2004 @ 17:25:
Wat iambig zegt klopt, dit board krijgt de meest exotische problemen met aopen voedingen van iig 350 watt. Denk aan CPU test failed en mem test failed. Hang er even een speaker aan dan weet je wat fout gaat, maar neem maar een andere dan 350 watt aopen en je probs zijn weg mits het board natuurlijk ok is.

Dit is trouwens alleen met de -E versie van dit board, de non -E's hebben er geen last van.
Je bent een held :> , dit probleem had ik ook met mijn Antec Truepower 380W. Ik had bijna mijn mobo en processor morgen terug gestuurd todat ik dit topic las, ik heb ff mijn oude 300W voeding erin geschroefd en tot mijn verbazing boot dat ding ineens. Dus ik ben helemaal blij, dit scheelt me een hoop gezeur met alles heen en weer sturen voor niks in principe. Erg bedankt voor de tip :)

It takes one to know one...

• Ghost(NL)
  • Niet online
Haha :) graag gedaan !

Ja ik was er ook niet helemaal bij, zag toch echt telkens die -E over het hoofd :)

[ Voor 67% gewijzigd door Ghost(NL) op 26-04-2004 01:01 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 17:34:
Kijk dat wisten we dus niet, aangezien zon aansluiting niet op zijn voeding zit. Morgen dus ff een nieuwe kopen. Ik laat dan wel weten of het dan werkt of niet :)
Als je voortaan eens vooraf de handleidingen van het gekochte spul doorleest ..

Even een klein tip voor de volgende keer: lees voortaan de tekst bovenaan [New Topic] eer je een topic post ;)

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 26-04-2004 06:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.