Nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-08 13:22
ey
ik wil zelf een nieuwe pc bouwen maar nu zit ik met een probleempje
hoe vind ik een processor bij een moederboard of visa versa
met een voorbeeld van een nieuwe processor met moederbord

BTW
wat moet ik nemen amd of intel??

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 09:01

Row

ik ruik een slotje...

lees eens wat hier en daar, en gebruik de search...

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:16

Dark

who tweaked the light?

neem de faq's eens door...
Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?
Zie hiertoe ook de Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. Hier vallen "Wat kan ik het beste hieraan upgraden?" vragen dus ook onder

Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat...

[ Voor 67% gewijzigd door Dark op 25-04-2004 16:17 ]

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:27
hoi, welkom op GOT.

Er zijn hier een aantal regeltjes waaraan je je moet houden. o.a. dat je zelf eerst research moet doen voordat je een vraag stelt.

PMG FAQ lijkt mee goed begin :)

..:: ::..

Verwijderd

neem een tian thunder k8w en een dual amd opteron 248. 16GB PC3200 ECC Registred aan geheugen, en een nvidia quadro fx 3000. Zo, ben je ook weer happy :/

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 16:22:
neem een tian thunder k8w en een dual amd opteron 248. 16GB PC3200 ECC Registred aan geheugen, en een nvidia quadro fx 3000. Zo, ben je ook weer happy :/
Het is Tyan en niet Tian ;) . Anders kan hij hem niet vinden. :+

Verwijderd

Kijk ook even hier:

http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide

t.net best buy guide.

Verwijderd

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:23
Beste tip tot nu toe helaas :)

Als je niet eens weet welk moederboard bij welke CPU past acht ik je kennis van pc's in die mate ontoereikend dat je het beste een pre-build Aldi / Lidl / etc computer kan kopen :)

Zelf bouwen is niet iets wat je zomaar doet, er zijn tientallen zaken om rekening mee te houden, zoals daar zijn wel/geen RAID setup, het soort en de grootte van je schijven, S-ATA/ATA, keuze voor een Barton / T-bred / Opteron / etc, type geheugen, dingen als airflow, hoe je een CPU moet bevestigen, zelfs het aansluiten van je leds en power/reset buttons vergt vaak nog wat zoekwerk. Begin eens met het uit elkaar halen van wat oude pc's en kijk hoever je daarmee komt, als je alle onderdelen met succes in- en uitelkaar gehaald hebt en de PC doet het nog kun je eventueel beginnen je te verdiepen in de verschillende soorten hardware en vervolgens je keuze maken.

Goede plek om te beginnen is dan beginnersweb, maar als je goedkoop uit wilt zijn en geen uren over hebt kun je beter nog voor een pre-build-mass-systeem gaan zoals aangeboden door oa. voorgenoemde supermarktketens.

[ Voor 59% gewijzigd door FragFrog op 25-04-2004 16:42 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:27
FragFrog schreef op 25 april 2004 @ 16:37:
[...]
Beste tip tot nu toe helaas :)

Als je niet eens weet welk moederboard bij welke CPU past acht ik je kennis van pc's in die mate ontoereikend dat je het beste een pre-build Aldi / Lidl / etc computer kan kopen :)
Dat is ook een manier, maar ja, je moet toch ergens beginne he 8) , en het zelf-bouwen van je pc is gewoon leuker! Wel is het idd verstandig om je eens te verdiepen in de theorie zoals je die in de faq's kunt vinden.

..:: ::..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Toen je je aanmeldde heb je een scherm te zien gekregen met registratievoorwaarden. Helaas heb je blijkbaar een paar overgeslagen. Ik kan niets anders doen dan je dringend aanraden die nog eens te lezen en misschien je twee keer te bedenken of GoT wel het juiste forum voor jou is.

Gathering of Tweakers is een forum voor en door computerfanatiekelingen. We vragen niet dat je al bij aanmelden enome kennis hebt, maar wel dat je in staat bent een beetje zelf op zoek te gaan. Als ik jouw topicstart zo lees vraag ik me af of jij er wel klaar voor bent. Inderdaad zou een site als www.beginnersweb.nl of www.iksnaphetniet.nl allicht een goede opstap zijn voordat je op GoT uitkomt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.