Toon posts:

netwerk problemen ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik zit met problemen met mijn connecties mbt BitTorrent en Emule en diverse andere applicaties.

Ik heb sinds kort een Wanadoo-Lite abo. Op zich werkt Internet en mail naar behoren. Ik heb 2 pc's via een switch aan het modem hangen(een Alcatel 510).
Zie hier Probs met Alcatel 510 voor meer info daarover, aangezien ik eerst dacht dat het aan de Alcatel ligt.

Het probleem is dat ik op een pc wel Emule en BT connecties kan leggen en op het andere systeem niet. Op het systeem waar het niet kan, heb ik echter geen Firewall of iets dergelijks draaien. Kan het zijn dat ik bepaalde services mis op dit systeem ? Iemand die daar zijn lucht over kan laten schijnen ??

Beide systemen draaien WinXP Pro SP1.
Ze krijgen ook allebei netjes een IP adres van de Alcatel.

De foutmeldingen die ik krijg laten telkens 'error 10061' zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 20:52 ]

Verwijderd

Je maakt portmaps aan voor bepaalde poorten. En die portmaps kunnen logischerwijs maar naar één lokale host gedefinieerd worden. Je kan dus maar op één lokale host gebruik maken van programma's die portmapping behoeven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 09:50:
Je maakt portmaps aan voor bepaalde poorten. En die portmaps kunnen logischerwijs maar naar één lokale host gedefinieerd worden. Je kan dus maar op één lokale host gebruik maken van programma's die portmapping behoeven.
Ware het niet dat de portmaps juist ingesteld zijn voor het systeem dat NIET werkt.... Ook telnetten naar de router/modem gaat niet vanaf dat systeem.
Op de andere pc werkt dat ook. En dat heeft niets met portmapping te maken.

Op de een of andere manier lijkt mijn systeem geen toegang te krijgen tot bepaalde services/processen/poorten. Mijn vraag is en was dus, hoe kan ik dit inzichtelijk maken ?