Toon posts:

Probs met Alcatel 510

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb problemen met mun Alcatel 510. Allereerst, het setup prog van KPN kon het modem niet vinden. Vervolgens installatie gedaan via webinterface, die wel beschikbaar was, en verder ook prima werkte. Internet werkt prima, maar ik kan niet telnetten naar het alcatel modem. Krijg dan een 'connection failed' melding. Verder heb ik problemen met Emule en Bittorrent. Ik heb voor Emule poorten 4661 en 4662 in NAPT gedefinieerd(beide TCP), maar ik krijg geen verbinding.

Ik heb hier op het forum al gezocht en gezocht, heb een aantal Alcatel related topics doorgelezen, maar kon geen antwoord op mijn problemen vinden. Heb het modem gereset, heb em nogmaals opnieuw geconfigureerd, maar niets helpt.

Anyone got a clue ???

BTW: Mijn alcatel heeft firmware 4.2.3.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 11:02
Ik heb ook al lange tijd problemen met mijn 510. Router is al een keer vervangen, paar keer gereset, opnieuw geconfigureerd, eindeloze e-mailwisselingen met provider en alcatel, problemen blijven echter.

Zit er nu over te denken toch maar es een andere router te proberen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Yohan schreef op 21 april 2004 @ 19:56:
Ik heb ook al lange tijd problemen met mijn 510. Router is al een keer vervangen, paar keer gereset, opnieuw geconfigureerd, eindeloze e-mailwisselingen met provider en alcatel, problemen blijven echter.

Zit er nu over te denken toch maar es een andere router te proberen.
Mja, die reactie had ik al toen ik het grote aantal topics over dit modem zag op GOT....daar werd ik niet blij van. Maar goed, op dit moment irriteer ik me mateloos aan het feit dat ik niet kan telnetten EN dat Emule/Bittorrent niet werken

Verwijderd

Probeer het eens met emuleplus,die ondersteund UNPN,dan ben je er mss vanaf.

http://emuleplus.sourceforge.net/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:05:
Probeer het eens met emuleplus,die ondersteund UPnP,dan ben je er mss vanaf.

oops,verkeerde knop :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:05:
Probeer het eens met emuleplus,die ondersteund UNPN,dan ben je er mss vanaf.

Nope, die doet ut ook niet. Hij roept :

'Fatal Error while trying to connect. Internet connection might be down."

Terwijl ik wel gewoon kan surfen en mailen.....
Heel erg vaag.

Verwijderd

Mss moet je bij de router full UNpN ondersteunen aanvinken,of heb je dat al gedaan?
Staat onder NAPT in het menu.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:16:
Mss moet je bij de router full UNpN ondersteunen aanvinken,of heb je dat al gedaan?
Staat onder NAPT in het menu.
Staat aan, dus dat is het ook niet. Het feit dat ik niet kan telnetten zegt mij dat dit modem niet helemaal lekker is. Maar als iemand daar bewijzen voor heeft, mag ie het laten weten !!

Verwijderd

Topicstarter
Wat me trouwens opvalt, is dat ik zowel bij Bittorrent als bij Emule in de logs
alleen maar de error 10061 tegenkom (forcibly rejected).

Zegt iemand dat iets ??

Verwijderd

http://forum.emule-projec...?showtopic=44669&hl=10061

MSs ligt het aan de versie van emule?

Verwijderd

Me is nog iets naar binnen geschoten: Ik heb eens ergens op internet gelezen hoe je de firewall van de 510 kon uitzetten,mss heb je daar wat aan,dan beveilig je je pc's gewoon via een software firewall.Ik zoek ff naar het forum waar het opstond.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:23

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Mag ik vragen over de geschiedenis van je modem?
Welk modelnummer heeft hij 3EC186XXLC of DSLxx6xxMP of iets in de geest?
Heb je de firmware zelf upgegrade. De reden dat die TOOL van KPN het niet meer doet is hoogst waarschijnlijk dat jij CD van KPN heb versie 2.0 voor de R2.0 modem. Je hebt nu inprincipe een R4.2 modem
die vereist andere instel tools die je hier http://www.speedtouch.nl/downloads/510R42_config_03.exe haalt.
Geef hem is een harde reset gebruik je gewoon standaard NAT functie zonder poespas?

edit:
Je hebt dan inprincipe die tool niet eens nodig, want dat zit al standaard in firmware versie 4.2.3.0.0

Gebruik dan gewoon de easy setup uit de webinterface. Voor KPN netwerk instellen op PPPoA en DAN vpi/vci 8.48 En dan opnieuw je porten forwarden.
Harde reset gaat als volgt:
1. Controleer of de modem is uitgeschakeld.
2. Druk een keer kort op de aan/uit-knop.
3. Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, drukt u nogmaals kort op de aan/uit-knop.
4. De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden. Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan knipperen. Druk nogmaals een keer kort op de aan/uit-knop.
5. Alle LED's zullen een keer groen knipperen.
6. De modem wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden hersteld.

Bron: www.kpnadsl.nl/support

[ Voor 5% gewijzigd door lSltAlKeR op 21-04-2004 20:37 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Dit zou dus een firewall-issue moeten zijn....ware het niet dat ik op mijn systeem GEEN firewall heb staan. Dus misschien de firewall op de alcatel diet dit blocked.
En dan lopen we dus tegen het andere probleem aan...om die instellingen te kunnen bekijken moet ik met telnet naar de modem toe....en dat lukt niet.

Zucht...

Verwijderd

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op 21 april 2004 @ 20:33:
Mag ik vragen over de geschiedenis van je modem?
Welk modelnummer heeft hij 3EC186XXLC of DSLxx6xxMP of iets in de geest?
Heb je de firmware zelf upgegrade. De reden dat die TOOL van KPN het niet meer doet is hoogst waarschijnlijk dat jij CD van KPN heb versie 2.0 voor de R2.0 modem. Je hebt nu inprincipe een R4.2 modem
die vereist andere instel tools die je hier http://www.speedtouch.nl/downloads/510R42_config_03.exe haalt.
Geef hem is een harde reset gebruik je gewoon standaard NAT functie zonder poespas?
Gebruik dan gewoon de easy setup uit de webinterface. Voor KPN netwerk instellen op PPPoA en DAN vpi/vci 8.48 En dan opnieuw je porten forwarden.
Harde reset gaat als volgt:
1. Controleer of de modem is uitgeschakeld.
2. Druk een keer kort op de aan/uit-knop.
3. Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, drukt u nogmaals kort op de aan/uit-knop.
4. De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden. Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan knipperen. Druk nogmaals een keer kort op de aan/uit-knop.
5. Alle LED's zullen een keer groen knipperen.
6. De modem wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden hersteld.

Bron: www.kpnadsl.nl/support
DSLBA604MP. Firmware stond erop.Voor zover ik weet gebruik ik inderdaad standaard NAT. Ik ga eens proberen met die harde reset en evt. die nieuwe software. Mocht het niet helpen, dan geef ik wel een gil. Alvast bedankt !

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:33:
[...]

Dit zou dus een firewall-issue moeten zijn....ware het niet dat ik op mijn systeem GEEN firewall heb staan. Dus misschien de firewall op de alcatel diet dit blocked.
En dan lopen we dus tegen het andere probleem aan...om die instellingen te kunnen bekijken moet ik met telnet naar de modem toe....en dat lukt niet.

Zucht...
Geef hem is een harde reset. Als je dan niet kan telnetten naar dat modem is ie brak verklaard wat mij betreft of bekabeling is niet goed of iets dergelijks of er is een software matig probleempje op je pc.

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:39:
[...]

DSLBA604MP. Firmware stond erop.Voor zover ik weet gebruik ik inderdaad standaard NAT. Ik ga eens proberen met die harde reset en evt. die nieuwe software. Mocht het niet helpen, dan geef ik wel een gil. Alvast bedankt !
Dan heb jij je modem dus pas sinds kort niet langer dan eind vorige jaar dus zeg maar 4 maanden. Dan heeft kpn je de verkeerde cd hoogst waarschijnlijk gestuurd. Is mij ook overkomen. Je moet om cd 4.2.1 vragen op z'n minst.
Als het goed is heb jij nu een cd in je bezit met artikel code achterop het kartonnen hoesje 84-4019. Versie 2.0 of niet?

Bovendien zou ik als ik jouw was niet met firmware gaan zitten knoeien. Op die nieuwe speedtouch. Jij hebt een verbeterde speedtouch ook in je bezit.
Je moet gewoon Harde reset doen. Inloggen via 10.0.0.138 en vanuit daar easy setup doen zoals ik al zei.

Bovendien is dit geen ALCATEL meer. Maar Thomson. Thomson heeft alcatel overgenomen. Ik weet het staat nog wel in het design van de webinterface maar daar zijn ze beetje laat mee ofzo.

Je hebt dus een Speedtouch 510 PSTN Enkel porter ?
Dus gewoon het zogenaamde ethernet modem klopt dat?

[ Voor 73% gewijzigd door lSltAlKeR op 21-04-2004 20:52 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op 21 april 2004 @ 20:40:
Dan heb jij je modem dus pas sinds kort niet langer dan eind vorige jaar dus zeg maar 4 maanden. Dan heeft kpn je de verkeerde cd hoogst waarschijnlijk gestuurd. Je moet om cd 4.2.1 vragen op z'n minst
Ik heb het modem inderdaad pas enkele weken. Het config tool versie 3 detecteerde ook niets. De easy setup in de webinterface met de instellingen zoals je zei helpen ook niet.

Ik ga nu de harde reset proberen.

Verwijderd

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op 21 april 2004 @ 20:40:
[...]

Dan heb jij je modem dus pas sinds kort niet langer dan eind vorige jaar dus zeg maar 4 maanden. Dan heeft kpn je de verkeerde cd hoogst waarschijnlijk gestuurd. Is mij ook overkomen. Je moet om cd 4.2.1 vragen op z'n minst.
Als het goed is heb jij nu een cd in je bezit met artikel code achterop het kartonnen hoesje 84-4019. Versie 2.0 of niet?

Bovendien zou ik als ik jouw was niet met firmware gaan zitten knoeien. Op die nieuwe speedtouch. Jij hebt een verbeterde speedtouch ook in je bezit.
Je moet gewoon Harde reset doen. Inloggen via 10.0.0.138 en vanuit daar easy setup doen zoals ik al zei.

Bovendien is dit geen ALCATEL meer. Maar Thomson. Thomson heeft alcatel overgenomen. Ik weet het staat nog wel in het design van de webinterface maar daar zijn ze beetje laat mee ofzo.

Je hebt dus een Speedtouch 510 PSTN Enkel porter ?
Dus gewoon het zogenaamde ethernet modem klopt dat?
Ik heb inderdaad de Speedtouch 510 PSTN Enkel porter.
Over de CD: Ik heb versie 84-4070 van september 2003.

De harde reset wil overigens nog niet lukken.
Ik ga er nog even mee aan de gang...

Verwijderd

Topicstarter
Na de harde reset kon ik geen 'easy setup' meer doen in de webinterface.
Ook telnet werkte nog steeds niet. Het uploaden van de INI file werkte wel, maar nog steeds geen werkende E-Mule/BitTorrent. Ik denk dat ik maar eens KPN ga bellen, of ze me een ander modem willen sturen. Ik vermoed dat deze toch niet helemaal lekker is.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Suc6

Speedtouch freak

Pagina: 1