Asus P4P800-E Deluxe geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb vorige week het bovenstaande moederbord aangeschafd en deze is gisteren binnen gekomen, het probleem is mijn geheugen. Zodra ik mijn pc opstart zegt de speechreporter dat mijn geheugen niet goed is. IK ga er dus van uit dat het geheugen niet compatible is met het moederbord, het betreft hier 2x 512MB Corsair Valueselect PC3200 CAS 2.5.

Ik zag in het boekje wel een Qualified Vendor List staan maar ze verwezen naar de site voor een up to date versie, deze heb ik helaas niet kunnen vinden en de lijst qua certified 512MB modules is ook erg beknopt. Dus mijn vraag aan de gebruikers van dit type bord is welk geheugen jullie gebruiken.

Ik heb overigens geen interesse in HyperX of TwinX modules maar gewoon CAS 2.5 PC3200 voor een dual channel toepassing is genoeg.

It takes one to know one...

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ken iemand met hetzelfde bord en mem. en daar werkt het perfect samen. Maar hij heeft wel 2x256 Mb... maar wel Corsair Value. Maarja misschien vind dat bord 2x512 niet lekker, probeer eens 1 reepjes van 512. Kijken of ie dan nog steeds met die foutmelding komt. Anders zijn denk ik je modules niet helemaal 100%.

Als niets werkt, probeer dan misschien eens de allerniewste BIOS voor je bord.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Als je eens wat dingetjes uitprobeerd... Ik weet niet hoever je kan booten, maar probeer anders memtest even uit om te kijken of het geheugen zelf wel goed is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 19:29

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Zet je fsb eens op 205..

Specs

• n00bs
  • Laatst online: 10:23

n00bs

Het is weer Zomer!

Of switch je modules eens om, en download de laatste BIOS voor dit board

Verwijderd

Kingston K ]

Eigenschappen Geheugenmodule:
Modulenaam Kingston K
Serienummer 670B3327h
Modulegrootte 512 MB (2 rows, 4 banks)
Moduletype Unbuffered
Geheugentype DDR SDRAM
Geheugensnelheid PC3200 (200 Mhz)
Modulebreedte 64 bit
Modulespanning SSTL 2.5
Foutdetectiemethode Geen
Verversingsfrequentie Gereduceerd (7.8 us), Self-Refresh
Maximale CAS Snelheid 3.0 (5.0 ns @ 200 Mhz)
2e Maximale CAS Snelheid 2.5 (6.0 ns @ 166 Mhz)

Hier draait die goed op, heb overigens 2 keer/dual geheugen. Staat er idd ook niet bij in de lijst van "goedgekeurde" geheugens. Draait hier nu op 220 mhz, tis geen echt overklokgeheugen maar ja de prijs telde ook mee. (mocht het overigens in de winkel proberen ;) )

• Dubbeldrank
  • Niet online
Ik heb al meerdere configuraties geprobeerd met het geheugen, ik kom niet eens bij de BIOS o.i.d. maar gewoon een zwart scherm waarbij de speechreporter "memory check failed" zegt, met een Kingston 512MB PC2700 gaat hij wel verder maargoed die was even geleend.

Ik ga eens kijken naar Kingston geheugen, kijken of dat wel functioneert. Mocht iemand nog een werkende configuratie hebben en mij kunnen vertellen bij welke eventuele webshop dat gekocht is dan hoor ik het graag :)

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
Ow zo... nee dan weet ik het ook ff niet :?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Apart, voor zover ik weet heb ik hetzelfde bord (wat is het verschil tussen een p4p800 deluxe en een p4p800-e deluxe eigenlijk, op de asus site zie ik alleen ide 1 connector minder) Ik heb hetzelfde Corsair Value geheugen, 2x512mb Valueselect in Dual Channel. Is niet een van je reepjes stuk ofzo ( je zegt wel dat je verschillende configuraties geprobeerd hebt, maar heb je ook per stuk geprobeerd?)

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dubbeldrank schreef op 24 april 2004 @ 17:43:
Ik zag in het boekje wel een Qualified Vendor List staan maar ze verwezen naar de site voor een up to date versie, deze heb ik helaas niet kunnen vinden en de lijst qua certified 512MB modules is ook erg beknopt. Dus mijn vraag aan de gebruikers van dit type bord is welk geheugen jullie gebruiken.
Heb je echt wel gekeken of had je geen zin om even te kijken ?

Want --> www.asus.com --> netherlands --> products --> motherboards --> p4p800-e deluxe en dan halverwege de pagina:

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/mb/images/qvl-download.gif

En afhankelijk van je exacte typenummer van het geheugen staat het er volgens mij wel tussen dus zou moeten werken, probeer anders Kingston KVR400X64C3A/512, die doen het bij mij ( P4C800, 4 x 512 MB ) uitstekend. En hier was er ook al gedonder met een P4P800 en dual channel, de TS ging ook deze Kingston modules halen en heb hem er niet meer over gehoord.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• Dubbeldrank
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op 25 april 2004 @ 14:58:
Apart, voor zover ik weet heb ik hetzelfde bord (wat is het verschil tussen een p4p800 deluxe en een p4p800-e deluxe eigenlijk, op de asus site zie ik alleen ide 1 connector minder) Ik heb hetzelfde Corsair Value geheugen, 2x512mb Valueselect in Dual Channel. Is niet een van je reepjes stuk ofzo ( je zegt wel dat je verschillende configuraties geprobeerd hebt, maar heb je ook per stuk geprobeerd?)
Ja ik heb ze beide ook los geprobeerd, maar dat jij hetzelfde geheugen hebt zegt mij genoeg dan weet ik iig dat het moet werken op dat bord. Met PC2700 van Kingston start ook niet maar ik krijg geen geheugen error meer maar "CPU check failed" Dus het moederbord of de processor is stuk.

Ik ga morgen de winkel maar eens bellen of ik het beide terug kan sturen zodat zij maar testen wat het euvel is. Bedankt voor het melden iig.

• Dubbeldrank
  • Niet online
Ghostrider(NL) schreef op 25 april 2004 @ 15:17:
[...]

Heb je echt wel gekeken of had je geen zin om even te kijken ?

Want --> www.asus.com --> netherlands --> products --> motherboards --> p4p800-e deluxe en dan halverwege de pagina:

[afbeelding]

En afhankelijk van je exacte typenummer van het geheugen staat het er volgens mij wel tussen dus zou moeten werken, probeer anders Kingston KVR400X64C3A/512, die doen het bij mij ( P4C800, 4 x 512 MB ) uitstekend. En hier was er ook al gedonder met een P4P800 en dual channel, de TS ging ook deze Kingston modules halen en heb hem er niet meer over gehoord.
Dan heb ik er echt totaal overheen gekeken :/
Bedankt voor het verwijzen en mocht het na de RMA nog steeds niet werken dan ga ik ook Kingston halen denk ik.

Ik zie nu dat Corsair Valueslect VS512MB400 op de QVL staat dus het zou gewoon moeten werken, ik denk echt dat het moederbord dan niet in orde is.

[ Voor 9% gewijzigd door Dubbeldrank op 25-04-2004 19:19 . Reden: Aanvulling ]

• Dubbeldrank
  • Niet online
Het probleem is opgelost, het was de voeding. Lees mijn reactie in dit topic: Asus p4p800-E
Ik las iets over voedingen en de E versie van de P4P800 en m'n Antec Truepower 380W had dus hetzelfde probleem, morgen maar even een nieuwe voeding halen want deze stock voeding van 300W maakt veel herrie maar hij doet het wel :D

Pagina: 1