[Mxstream ADSL] Ervaringen en Tips

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 18:04
Wij kunnen vanaf september 2004 ADSL aan. Nu hebben we nog even de tijd om een abbotje te kiezen, en nu vraag ik mij af niet zo zeer af wat voor provider ik nodig zal hebben ('k wil waarschijnlijk XS4ALL), maar wat voor snelheid ik ga kiezen. 4096 is leuk, maar ik denk niet dat paps zin heeft om €80/maand te gaan betalen. Okee, wij betalen nu nog iets meer in de 1 1/2 maand. Belangrijk voor mij is een zo groot mogelijke datalimiet, liever eigenlijk geen een. Ik wil dan op internet gaan gamen, flink downen en een websitetje hosten, maar daar zullen niet veel bezoekers op gaan komen denk ik.

Ik dacht zelf aan XS4ALL FAST 4096kbit/s Is toch 80 euro maar misschien een optie. Of deze XS4ALL BASIC 2048kbit/s.

Scheelt het veel de snelheid? Ik heb nu 64kbit/s of 128 kbit/s isdn lijntje ligt eraan met hoeveel lijnen ik inbel. Is in ieder geval heel wat meer die 2048 en 4096. Omgerekend lijkt 512 kbyte/s wel heel weinig.

_@/'

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:21
512kbit = +-55KB/s
1024kbit = +-110KB/s
2048kbit = +-220KB/s
4096kbit = +-440KB/s

ga zelf maar na... voor snelheid betaal je natuurlijk, ik kan niet zien hoe jouw internetgedrag eruit komt te zien.
anders begin je met 2mbit en doe je naderhand een upgrade als het onvoldoende is.. dat is gratis.

[ Voor 20% gewijzigd door ScuL op 23-04-2004 22:01 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-05 14:26
Ik heb Fast en tis eigenlijk heel simpel... tis snel :) heel snel. met 500 KB/sec heb je alles in no-time binnen :) alleen jammer dat de usenet servers deze snelheid niet halen (meestal iets van 200 KB/sec). Ik vind het iig zijn geld waard, zeker omdat ik met nog een paar mensjes tegelijk internet. :)

Verwijderd

mja, voor gewoon internetten is lite (1024/320) voldoende (let op dat je een FUP neemt, sommige aanbieders hebben een limiet), wil je echt heavy downloaden, dan moet je naar zo'n duur 80 euro pakket.
alle pakketten daartussenin zijn imho bullshit.

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 22:04:
mja, voor gewoon internetten is lite (1024/320) voldoende (let op dat je een FUP neemt, sommige aanbieders hebben een limiet), wil je echt heavy downloaden, dan moet je naar zo'n duur 80 euro pakket.
alle pakketten daartussenin zijn imho bullshit.
Waarom?? er zijn toch ook genoeg mensen die geen fast pakket nodig hebben, die wel willen downloaden, maar niet 24/7 en die ook geen 80 euro willen neerleggen, het 2 mbit abbo is ook veel verkocht hoor, een hoop vrienden van mij hebben het 2mbit abbo. Zo heb k toch snel internet, terwijl ik ook aan het downloade ben.

• Steephh
Ja, dat was ik vergeten erbij te vermelden, we zitten hier dan met meerdere mensen. Dus het is wel handig om een snelle verbinding te hebben. Lite lijkt me iets te langzaam. SDSL verbinding is wel iets voor webserver, alleen te duur voor hier. En nou lees ik hier net nog iets:
Let op!
De uitkomst van de beschikbaarheidscontrole garandeert niet 100% dat ADSL leverbaar is op de door u gewenste locatie. Naast de beschikbaarheidscontrole wordt er voor de zekerheid ook een technisch onderzoek uitgevoerd.
Dat lijkt me niet zo leuk, wij zitten volgens mij erg ver van de centrale af. N.B. wij wonen in het buitengebied, buren zitten op centrale in het dorp, de buren van onze buren (2 huizen verder dus) kunnen wel adsl. Buren niet, postcodecheck zegt ivm. technische redenen afstand is te groot. Ik hoop dus dat wij het straks nog kunnen krijgen, en anders moet kpn maar wat prutsen dat het hier wel lukt.

Dit zegt de postcode check overigens:
Beschikbaar in september 2004 in de varianten Go, Lite, Basic en Extra. U kunt nu al bestellen.
Nou dat Basic en Extra dat weet ik nou niet meer... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Steephh op 23-04-2004 22:19 ]

_@/'

Verwijderd

Symsonic schreef op 23 april 2004 @ 22:08:
[...]

Waarom?? er zijn toch ook genoeg mensen die geen fast pakket nodig hebben, die wel willen downloaden, maar niet 24/7 en die ook geen 80 euro willen neerleggen, het 2 mbit abbo is ook veel verkocht hoor, een hoop vrienden van mij hebben het 2mbit abbo. Zo heb k toch snel internet, terwijl ik ook aan het downloade ben.
mja, downloaden met 2mbit is nog steeds langzaam, dus daar hoef je het niet voor te doen.
en met 1mbit surfen wij met 5 man tegelijk, plus 5x downloads open (idd langzaam), en dat gaat ook prima.

• ScuL
220KB/s vind ik anders verrekte snel.. maarja meeste mensen op dit forum reageren natuurlijk uit het oogpunt van een leechaap die per se 50 tot 100GB aan nieuwe meuk per maand binnen willen sleuren...

mijn advies:
begin gewoon met een abonnement wat voor jou redelijk lijkt qua prijs en snelheid en doe eventueel later een upgrade.
ik hoop wel voor je dat je niet meer dan 3km van de centrale woont anders kan je het nodige gezeur met kpn verwachten... en die gaan echt niet zo maar voor jou de lijn omleggen, helaas :(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

-ScuL- schreef op 23 april 2004 @ 23:20:
220KB/s vind ik anders verrekte snel.. maarja meeste mensen op dit forum reageren natuurlijk uit het oogpunt van een leechaap die per se 50 tot 100GB aan nieuwe meuk per maand binnen willen sleuren...

.......
Mwa je zou zeggen zoiets lukt met gemak met 220KB/s max :)

[ Voor 4% gewijzigd door roelio op 23-04-2004 23:24 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• ScuL
precies.. daarom snap ik de noodzaak van een 4mbit abbo ook niet echt als dát al niet genoeg is... ja het gaat wat sneller natuurlijk, maar boven de 2mbit ga je ook merken dat niet alle sites die snelheden kunnen verwerken!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Svzje schreef op 23 april 2004 @ 21:58:
Wij kunnen vanaf september 2004 ADSL aan. Nu hebben we nog even de tijd om een abbotje te kiezen, en nu vraag ik mij af niet zo zeer af wat voor provider ik nodig zal hebben ('k wil waarschijnlijk XS4ALL), maar wat voor snelheid ik ga kiezen. 4096 is leuk, maar ik denk niet dat paps zin heeft om €80/maand te gaan betalen. Okee, wij betalen nu nog iets meer in de 1 1/2 maand. Belangrijk voor mij is een zo groot mogelijke datalimiet, liever eigenlijk geen een. Ik wil dan op internet gaan gamen, flink downen en een websitetje hosten, maar daar zullen niet veel bezoekers op gaan komen denk ik.

Ik dacht zelf aan XS4ALL FAST 4096kbit/s Is toch 80 euro maar misschien een optie. Of deze XS4ALL BASIC 2048kbit/s.

Scheelt het veel de snelheid? Ik heb nu 64kbit/s of 128 kbit/s isdn lijntje ligt eraan met hoeveel lijnen ik inbel. Is in ieder geval heel wat meer die 2048 en 4096. Omgerekend lijkt 512 kbyte/s wel heel weinig.
Ik heb basis.... 2Mbit down dus... 384kbit up...en tja... ik persoonlijk vindt het lekker gaan. Zo nu en dan een demo-tje van een game downloaden, filmpje...

maar vooral online radio, dat gaat lekker hoor... tipje voor je http://www.jungletrain.net ) maar voor algemeen gebruik is het lekker hoor.

200kb/s downloaden ..als je van goede servers download. En 60-70kb up voor websites of wanneer je moet sharen.

Het grootste voordeel... gewoon... altijd online... geen gezeik..geen inbellen... goede snelheden. Ik woon minder dan 100 meter van de centrale af dus ja..ik kan een hoger abbo nemen en waarschijnlijk ook halen... maar 2mbit is genoeg..meer dan genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door swampy op 23-04-2004 23:30 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

-ScuL- schreef op 23 april 2004 @ 23:26:
precies.. daarom snap ik de noodzaak van een 4mbit abbo ook niet echt als dát al niet genoeg is... ja het gaat wat sneller natuurlijk, maar boven de 2mbit ga je ook merken dat niet alle sites die snelheden kunnen verwerken!
sites?
bij surfen merk je het vanaf zo'n 300kbit al niet meer hoor.

of had je het over downloaden? dat doen we natuurlijk niet van sites he?

@andere post: ja idd, ik ben internetten gewend op industrieterrein/TUE-campus/middelbare school. dat zijn vele mbits per seconde :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

dus omdat jij alleen maar de gradaties "surfen over websites" en "downloaden van supersnelle hippe FTP servers" kent, zijn alle abonnementen die daartussen zitten bullshit?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 24 april 2004 @ 00:01:
dus omdat jij alleen maar de gradaties "surfen over websites" en "downloaden van supersnelle hippe FTP servers" kent, zijn alle abonnementen die daartussen zitten bullshit?
in alle eerlijkheid:
wat maakt het nou uit of die iso nou 2 of 4 uur duurt?
wat maakt het nou uit of dat progje 20 of 40 minuten duurt?
als mensen met hun DSL-lijntje iets willen downloaden pakken ze echt geen klok erbij hoor, ze gaan gewoon even iets anders doen, al dan niet achter de PC.

pas als de verschillen veel groter worden, is het echt interessant.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 00:06:
[...]

in alle eerlijkheid:
wat maakt het nou uit of die iso nou 2 of 4 uur duurt?
wat maakt het nou uit of dat progje 20 of 40 minuten duurt?
als mensen met hun DSL-lijntje iets willen downloaden pakken ze echt geen klok erbij hoor, ze gaan gewoon even iets anders doen, al dan niet achter de PC.

pas als de verschillen veel groter worden, is het echt interessant.
Je moet in getallen denken die Tweaker waardig zijn oftewel :

2 Mbps : 1 GB/uur >:) *
4 Mbps : 2 Gb/uur >:) *

* nero355 heeft de 2 Mbps en de ISO's stromen wel lekker binnen hoor ook zonder 24/7 te downloaden :Y)

* : Dit is bij 200 KB/sec dus het gaat nog harder......... ikzelf zit aan de 220-225 8)

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 24-04-2004 00:19 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een programma van 3MB in 10 of 20 seconden downloaden is toch twee keer zo snel, twee keer zo comfortabel, dat jij dat niet vindt betekent niet dat het niet interessant is. Surfen kan je ook met 384kbps, als je dan een wanadoo acountje neemt, kan je ook lekker ISO's downloaden, die doen er dan wel 12 uur over, maar binnen komen ze toch. Toch vinden veel mensen het relaxed om het met 1mbit te doen, of met 2, omdat het dan gewoon veel en veel sneller gaat. Het hoeft niet direct op de allerhoogste snelheid. Het verschil tussen 1 en 2 is net zo groot als tussen 2 en 4, dan is dat abonnement met jouw argument ook bullshit en kan je net zo goed alles met een 1mbit abo doen

Als je dan ook nog eens de prijzen ernaast bekijkt: 55euro voor 2mbit en 80 euro voor 4mbit, dan is de keus vrij snel gedaan volgens mij.

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 24-04-2004 00:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:37
Svzje schreef op 23 april 2004 @ 22:17:

Dat lijkt me niet zo leuk, wij zitten volgens mij erg ver van de centrale af. N.B. wij wonen in het buitengebied, buren zitten op centrale in het dorp, de buren van onze buren (2 huizen verder dus) kunnen wel adsl. Buren niet, postcodecheck zegt ivm. technische redenen afstand is te groot. Ik hoop dus dat wij het straks nog kunnen krijgen, en anders moet kpn maar wat prutsen dat het hier wel lukt.
KPN gaat heus niet "prutsen" om het werkend te krijgen. Heeft met afstand te maken hoe snel je kunt.

Als je nu ISDN hebt (max. 128kBIT) dan zou ik met lite beginnen heb je 1024kbit is toch al 8 tot 16 keer sneller dan je ISDN (en dan heb ik je upload nog niet meegerekend). Kijk dat even aan en dan kun je altijd nog upgraden.

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 09:04

Pimmuz

Roar

Svzje schreef op 23 april 2004 @ 22:17:
Ja, dat was ik vergeten erbij te vermelden, we zitten hier dan met meerdere mensen. Dus het is wel handig om een snelle verbinding te hebben. Lite lijkt me iets te langzaam. SDSL verbinding is wel iets voor webserver, alleen te duur voor hier. En nou lees ik hier net nog iets:

[...]

Dit zegt de postcode check overigens:

[...]

Nou dat Basic en Extra dat weet ik nou niet meer... ;(
Als de postcode check dat zegt kun je er meestal wel van uitgaan dat je alle 3 de abbo's kunt bestellen...

• ScuL
Ja maar dat lijkt me in zijn geval een onzekerheid omdat de centrale pas in september 2004 gereed wordt gemaakt..

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

http://www1.oli.tudelft.nl/adsl/
En hoe ver zit je van de centrale af? :)

Ik zit hier zelf op een ~330 meter. Ook wel netjes dus, alleen zit de centrale atm vol. :|

• Steephh
Volgens mij wonen wij vrij ver van de centrale af, kan best 10 km zijn of zow. 'k weet het niet zeker ik zal het wel eens vragen aan ons pap.

_@/'

Pagina: 1