Keuze videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Hallo,

ik heb een AMD Athlon 1Ghz, met op dit moment nog een Nvidia Geforce 2 MX 400 32mb. (moederbord: MicroStart MS6340)

Nu wil ik een andere videokaart erin gaan zetten, en mijn keuze is gevallen op een Ati Radeon 9600 pro 256mb (in de pricewatch 130 euro)

Is dit een juiste keuze? Ik wil niet zo heel veel geld er voor uittrekken, en zat te denken aan maximaal 150 euro.

Alvast bedankt voor de hulp.

🇪🇺 pro Europa!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Het kan absoluut, alleen de vraag is of je het er wel uit haalt, met de specs die je hebt. Wat voor voeding heb je eigenlijk?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is dit een juiste keuze?
Dat kan alleen jij bepalen aan de hand van je budget en reviews/benchmarks. Uiteindelijk is er geen juiste of onjuiste keuze. Je kan alleen proberen te voorspellen of je uiteindelijk tevreden zal zijn met je kaartje, maar dat hangt helemaal van jezelf af: je verwachtingspatroon, je eisen, je huidige setup (referentiekader) enz.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:35

CaDje

Framedrops for life

Je hebt niet zo'n hele snelle pc, dus een super snelle videokaart kopen zal niet zo veel nut hebben. Maar ik denk dat een 9600 wel een goede keus is.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Goede keus, als je later eens wilt upgraden (bijv. met een jaar) kun je videokaart zo meenemen in je nieuwe systeem. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor school en programmeren/scripten. Dus geen zware spelletjes ofzo, als is dat af en toe wel leuk voor de ontspanning.

Ik ga er in ieder geval ook nog 512 geheugen bij prikken (wat dan 768 word (heb nu 392 maar heb maar 2 sloten, dus er moet 128 uit)) .

Ik kan zo 123 nergens vinden wat voor voeding erin zit helaas.

🇪🇺 pro Europa!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Met een jaar is een Radeon 9600 XT wel zover verouderd dat ik hem niet meer in een nieuw systeem zou willen hebben. Dan zou ik dus gaan voor een andere b.v. de Radeon X800 of de Geforce 6800 Ultra ofzo. Maar voor je AMD 1 ghz zou ik inderdaad een Radeon 9600 nemen. Alleen die 256 mb geheugen is een btje veel. Is er niet een goedkopere met 128 mb????

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Ik zit nog niet aan een nieuwe pc te denken, op dit moment gaat alles nog prima.
Dus ik wilde hem nog eventjes houden.

En door af en toe wat dingetjes te vernieuwen probeer ik te voorkomen dat ik veel geld uit moet trekken voor een nieuwe.

🇪🇺 pro Europa!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik zou niet voor een 256mb pro gaan, maar voor een 128mb 9600XT. In de pricewatch vind je die al voor 154€. pricewatch: Club3D Radeon 9600 XT 128MB (AGP)
De extra 128mb merk je toch niet met een kaart zoals de 9600 en vaak is het zelfs trager, omdat ze goedkoper geheugen gebruiken.

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
aha, ik vroeg ik me al waarom 256 in sommige gevallen goedkoper was dan de 128 variant.

Misschien is een 128mb variant dan wel verstandiger ja.

🇪🇺 pro Europa!

Verwijderd

als je voor de 9600xt gaat, mag ik je dan aanraden om wel even te zoeken naar een exemplaar die z'n eigen temps kan uitlezen (en ook de overdrive functie ondersteund).
Tis een kleine moeite, maar het is erg jammer als je 9600xt geen temp sensor blijkt te hebben :(

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

pisart schreef op 23 april 2004 @ 20:02:
Ik zou niet voor een 256mb pro gaan, maar voor een 128mb 9600XT. In de pricewatch vind je die al voor 154€. pricewatch: Club3D Radeon 9600 XT 128MB (AGP)
De extra 128mb merk je toch niet met een kaart zoals de 9600 en vaak is het zelfs trager, omdat ze goedkoper geheugen gebruiken.
Plus dat (en dat vind ik) 256MB in een 1GHz PC wel een beetje overdreven is denk ik... ;)

Ik vraag me alleen af, of de CPU dan nu niet de bottleneck wordt...

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 23-04-2004 20:06 ]

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

was hier niet een bepaald topic voor?
imo is deze vraag echt een standaard vraag die dmv wat zoekwerk makkelijk zelf te beantwoorden is.

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Topicstarter
Zit er nog veel verschil tussen club3d en Ati en andere 'merken' eigenlijk?

🇪🇺 pro Europa!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Rhapsody schreef op 23 april 2004 @ 20:24:
Zit er nog veel verschil tussen club3d en Ati en andere 'merken' eigenlijk?
Enigste verschil is (volgens mij) het merk en snelheid (in nanoseconde) van het geheugen, verder maakt het (volgens mij) niet zo heel veel uit...

Alleen zijn er geen BBA (Build By Ati) kaarten in de winkels te vinden...

Maar dit is wel een zoekertje, denk dat dat hier op GoT ook heel vaak is langs gekomen... En anders weet het Google het vast wel :)

[ Voor 45% gewijzigd door CH4OS op 23-04-2004 20:35 ]

Verwijderd

De gigabyte 9600 pro
http://82.150.135.66/default.jsp
Salland in Raalte
Garantie 3 jaar
Partnummer: GV-R96P128D
€ 170,-
GPU snelheid: 400 MHz
Geheugen snelheid: 600 MHz

Loopt als een zonnetje heeft zelfs zoals de XT versie,s een temp sensor op GPU

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
Kijk alleen goed uit of je geen Lite versie meekrijgt. Dat geheugen loopt 100Mhz langzamer dan een "echte"Pro. Zo ben ik ook genaaid.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Deze keuze kan je met het lezen van wat reviews echt zelf maken.

Zie ook http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.