Toon posts:

box-sizing voor Safari ?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
je kent het probleem wel, je gebruikt padding in een div en sommige browsers tellen dit op bij de maat van de div, lekker onlogisch

gelukkig heb je daar de box-sizing: border-box; voor en voor Mozilla de -moz-box-sizing: border-box;

voor Mozilla en IE Mac werkt dit prima maar bij Safari (1.2) blijf ik het probleem houden

heeft Safari misschien ook een aparte tag hiervoor net als mozilla ?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:41
Ehm Safari is toch Gecko-gebaseerd :? -moz-box-sizing zou moeten werken :?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Safari doet hetzelfde als Mozilla.

[ Voor 40% gewijzigd door André op 23-04-2004 11:54 ]

Verwijderd

willem169 schreef op 23 april 2004 @ 11:53:
Ehm Safari is toch Gecko-gebaseerd :? -moz-box-sizing zou moeten werken :?
errm nee, khtml based (like gecko, staat in de UA string)

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:34
idd Safari doet NIET hetzelfde als Mozilla (was het maar waar :| ). Blijkt ook maar weer uit [CSS]Safari en min-height

Je zou kunnen kijken of er een safari hack bekend is. Anders zit er niets anders op dan het vermijden van margin en padding op elementen met een vaste hoogte en/of breedte. Dan heb je zowieso geen last van box-model verschillen :)

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

Anne vraag zich af waarom je met box-sizing zou willen werken?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Gewoon het juiste doctype gebruiken en leven met het standaard box-model? Zo onlogisch is het namelijk vaak niet :)

Verwijderd

Topicstarter
hmz kvind t maar onhandig
moet ik dus bij de andere elementen de padding van de div met tekst optellen bij hun width om de boel te compenseren ofzo.. en dan een extra div eringooien die kleiner is dan de container om je padding te krijgen...
terwijl ik al een redelijk ingewikkelde constructie had die het eindelijk overal deed :P behalve safari dus..

hoop gedoe om een beetje padding om je tekst te krijgen :(
helaas

lang leve de standaarden >:)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 13:07 ]

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Bosmonster schreef op 23 april 2004 @ 12:14:
Gewoon het juiste doctype gebruiken en leven met het standaard box-model? Zo onlogisch is het namelijk vaak niet :)
Nee maar als het in safari mogelijk was om "border-box" te werken, zou je geen hacks voor IE5.x nodig hebben, die het W3C model immers niet begrijpt.

Verwijderd

Topicstarter
exact

het box model is dan nog de beste oplossing imo

zeker als mozilla zijn -moz- weghaalt en ook gwoon de CSS3 standaard overneemt, dan is het allemaal nog volgens de regeltjes ook :)

Verwijderd

Mozilla doet het correct volgens de standaarden. Als een standaard nog niet stabiel is (geen CR) behoren browser het alleen te implementeren met een prefix, in dit geval '-moz-'.

En als je gewoon leert hoe het _enige_ _echte_ box model werkt en een beetje rond IE 5.x (en IE 6.0 in quirks mode) heen werkt, door middel van de "underscore workaround" werkt het allemaal prima.

Verwijderd

Topicstarter
ik blijf het 'nieuwe' boxmodel onlogisch vinden
maja, eindeloze discussie :P

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:34
Logisch vind ik het W3C model wel, ik vind het alleen lastig dat er twee modellen werkzaam zijn....
De reden om met (-moz-)box-sizing te werken is er IMO wel degelijk:
wanneer je met met 100% height minus een aantal pixels boven en onder wil werken zul je haast wel moeten.

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1