Toon posts:

[css] Safari en 'min-height'

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Pagina waar het probleem voorkomt (niet publiekelijk).
Screen shot van het probleem (PDF, bedankt Folkert!).
Relevante CSS (het lijkt er in ieder geval op dat dit genegeerd wordt):
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
div#text{
 padding:0 0 2em 0;
 width:360px;
 _height:480px;
 min-height:450px;
}

Alvast bedankt voor de eventuele moeite.

Edit: Internet Explorer staat in quirks mode vandaar de '450px + 2em' komt overeen met '480px' benadering.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 15:30 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
width en _height :? (ik doel op de _)

(oh, en misschien iets meer verbale uitleg wat je wil)

[ Voor 44% gewijzigd door pagani op 22-04-2004 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op die manier zal alleen Internet Explorer die regel lezen en andere browsers zullen die regel negeren (dus misbruik maken van IE's 'height' = 'min-height' bug zou je het kunnen noemen).

Bedoeling is dat het er uit komt te zien zoals het er in Mozilla uit ziet (verbaal genoeg?).

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 15:32 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 15:31:
Op die manier zal alleen Internet Explorer die regel lezen en andere browsers zullen die regel negeren (dus misbruik maken van IE's 'height' = 'min-height' bug zou je het kunnen noemen).

Bedoeling is dat het er uit komt te zien zoals het er in Mozilla uit ziet (verbaal genoeg?).
Ok, verbaal genoeg en duidelijk (helaas nog geen oplossing)

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:34
Ik heb helaas geen beschikking over Safari, testen op Safari kan ik zelf dus niet uitvoeren (iemand hier??). Er zijn natuurlijk wel alternatieve manieren om een min-height te versieren. Dat vereist wel wat *overbodige* markup af en toe, het kan dan wel weer zonder CSS hacks.

Hier een pagina met een testje dat in IE5X, IE6, Moz en Opera goed rendert:
Voorbeeld
'k Zal nog wel wat andere aan de pagina toevoegen...

edit:
Er zit btw nog een foutje in de pagina, wanneer je de viewport verkleind wordt de navigatiebar even breed als de viewport. Op 640x480 is dat te klein, het gevolg is dat de "links"-link welhaast onleesbaar wordt in de balk eronder. Als je vervolgens vertikaal scrollt ontstaat er een vreemd gat op de plaats waar je de navbar zou verwachten....

[ Voor 30% gewijzigd door T-MOB op 22-04-2004 19:35 ]

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

T-MOB schreef op 22 april 2004 @ 19:25:
Ik heb helaas geen beschikking over Safari, testen op Safari kan ik zelf dus niet uitvoeren (iemand hier??).
iCapture is daar wel handig voor, al zul je het aardig zat worden na veel testen. Alweer beter dan niets. ;) Op diezelfde site kun je met ieCapture ook screenshots van je site in de verschillende IE versies (en nog wat browsers) downloaden.

En jouw min-height fake ding werkt goed in safari: klik.

• T-MOB
Die gaat in de bookmarks :)

Verwijderd

Topicstarter
Argg, terug naar spacer gifs? Ik zie dat min-height inderdaad niet ondersteund wordt. Blijkbaar ook nog niet in Safari 1.2.

Hmm.. nog duidelijker kan bijna niet. Anne denkt dat hij Dave Hyatt een mailtje gaat sturen.

Iemand trouwens nog een idee voor die rare kleuren op de Apple?

Verwijderd

T-MOB schreef op 22 april 2004 @ 19:44:
Die gaat in de bookmarks :)
offtopic:

Misschien al bekend, maar deze zijn ook nog wel eens nuttig: ieCapture, Lynxview, Web Page Backward Compatibility Viewer (maar dan is de moz dev bar wel handiger) en Vischeck.

• T-MOB
@Anne: Van spacer gif naar spacer Div, noem het vooruitgang ;) :+

offtopic:
@Riff: IE4 t/m 5.5 zijn gewoon stand-alone te downloaden (voor windowsgebruikers dan, he), evenals Lynx en Opera.

Verwijderd

Topicstarter
Anne negeert Safari verder maar. Het is hem niet waar nutteloze dingen toe te voegen aan de HTML als ze het in 1.3 gewoon kunnen ondersteunen en de meeste Macfreaks toch wel zullen upgraden.

Riff, zijn er ook screen shotjes verkrijgbaar van MacIE?

Verwijderd

T-MOB schreef op 22 april 2004 @ 20:06:
@Riff: IE4 t/m 5.5 zijn gewoon stand-alone te downloaden (voor windowsgebruikers dan, he), evenals Lynx en Opera.
offtopic:
IE heb ik zelf idd ook in alle versies draaien (Multiple Explorers) evenals Opera, maar ik noem ze maar even voor wie het nuttig kan zijn ;) Zoals wij de Safari screenshots handig vinden kan voor een mac devver een IE screenshot wellicht handig zijn, al is een echte test natuurlijk 4x beter. Lynx krijg ik overigens met geen mogelijkheid aan de praat, misschien iemand (Anne?) die daar een nuttig linkje voor heeft, behalve de originele site?

@Anne, screenshots voor MacIE heb ik nog nergens kunnen vinden, je zou natuurlijk Browsercam kunnen gebruiken, maar dat is weer betaald.

Verwijderd

Topicstarter
Anne hoopt dat Claudio genoeg bandbreedte heeft :) (zal wel meevallen, het aantal downloads en impact op bandbreedte).

CSANT.INFO :: software :: lynx web browser

Geweldige browser overigens. Vooral als je even snel wat informatie op wilt halen van verschillende sites. Sommige, postbank.nl, kun je beter niet proberen, maar als je weet waar je moet zoeken :).

• T-MOB
@riff: k Heb hier lynx gewoon draaien van de originele site... (win2k). Voor ik dat uitgezocht had deed ik altijd een reboot into linux.
Maar als ik het goed begreep heb je ook Opera geïnstalleerd, daarin zit onder [view], [style] een optie [emulate text browser]. Verder weinig ervaring mee, maar dat je het ff weet....

@Anne: groot gelijk! Zelf ben ik zo eigenwijs om alles onder IE6 te negeren, 'k heb dan ook een bekend groepje gebruikers :) (Helaas met 1 Mac-gebruiker). Maar ergens is het natuurlijk wel krom: wil je een site maken die overal goed rendered en zelfs voor blinden, doven en slechtzienden toegankelijk is en dan blijkt dat je daarvoor de 3% Macgebruikers buiten spel moet zetten. Oftewel: er zijn meer Macgebruikers dan blinden dus je keuze is er een uit principe... (nix mis mee overigens).

Over de spacing DIV. Ik ben het met je eens dat het lelijk is om markup in te voegen voor de layout. Aan de andere kant zijn <!-- IE in quirks --> en _height: net zo ranzig, je weet immers nooit hoe dit in de toekomst opgevat gaat worden. De spacing div werkt echter in alle browsers (thx riff) zonder problemen, daarnaast is het en oplossing die standards-compliant is. Elke browser die de standaards ondersteund pakt immers de min-height. Ondersteunen ze dat niet dan fixed de "float left 0px-div" de min-height. Puur pragmatisch gezien is de spacing div imho dus zelfs te preferen boven hacky css. Maar het blijft natuurlijk "ranzig"....

Verwijderd

Topicstarter
Anne merkt op dat Safari gebruikers net zo goed de inhoud kunnen lezen als blinde gebruikers en dat er dus weinig kroms te vinden is. Behalve dat ze misschien niet het complete visuele effect te zien krijgen wat mensen met Mozilla (,IE 6.0) wel zien en dat geld dan alleen voor pagina's waar de inhoud minder lang is dan het plaatje aan de zjikant.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

"Ja wij gebruiken de nieuwe standaarden, die onnoemelijk veel voordelen oplevert, echter helaas werkt het niet op uw nieuwe G5 met Safari, dus heeft u pech.."
en dan dacht je toch echt de CSS expert in dienst te hebben genomen :+ ;)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel ik het met je reactie niet eens ben, komt waarschijnlijk door onze verschillende definities van "of iets werkt of niet", heb je me wel op een idee gebracht.

Abstract: ik associeer jouw met tabellen, dus toen dacht ik daar even over na. Het belachelijke height algoritme van de table-cell kwam bij me boven en toen besefte ik dat dat precies was wat ik nodig had. Hij werkt in Safari.

Verwijderd

Topicstarter
Vast met spelfouten: 'min-height' in Safari!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? is er trots op dat ie zo ineens ter inspiratie kon dienen voor een nieuwe blogpost 8)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

"I have implemented support for min-height and max-height..."

Binnenkort dus gewoon ondersteund. :) (Anne wist het waarschijnlijk al, maar even voor de volledigheid)

Verwijderd

Topicstarter
Anne vindt het ook vervelend >:)
Pagina: 1