Toon posts:

beveiligen afbeelding

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op mijn site een paar afbeeldingen zetten maar ik wil niet dat iemand die download.
Ik weet niet hoe dit moet.
Ik weet alleen dat je iets met een code kunt rotzooien maar hoe?? :'(
Wie kan mij helpen, ik ben het zoeken op internet een beetje zat :*)

Alvast bedankt

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:56

GaMbiNo

1337

Dit is nooit waterdicht te krijgen...je kan het ze wel moeilijker maken om ze te downloaden met enkele scriptjes ed. maar onmogelijk maken kan niet.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

En hier stond niets tussen :?

Signature

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:52
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 12:17:
Ik wil op mijn site een paar afbeeldingen zetten maar ik wil niet dat iemand die download.
Ik weet niet hoe dit moet.
Ik weet alleen dat je iets met een code kunt rotzooien maar hoe?? :'(
Wie kan mij helpen, ik ben het zoeken op internet een beetje zat :*)

Alvast bedankt
dit is al vaker gevraagd. en je kunt nog zoveel beveiligen maar uiteindelijk is er altijd wel iemand die hem kan downloaden, en zeker als die persoon hem echt wil. als je je plaatjes niet wilt delen moet je ze gewoon niet op internet zetten. allerlei trucjes en foefjes zetten alleen maar kwaad bloed bij de bezoekers. zoals die irritante rechtermuisknop disable dingen |:(

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een van de betere manieren is om de afbeeldingen in een falsh-filmpje te steken, iets lastiger om te omzeilen dan die f**king rechter-muisknop te disablen.
Maar zoals hierboven als staat :wie het plaatje wil, .. kan het downloaden ! (al is het maar met printscreen)

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 09:56
Serverside beveiligen lijkt me mogelijke oplossing..

De src van je images in een DB gooien. Je image aanroepen met bijv callImage.php?imgId=13&imgHash=a637a29e938f0b3.. Waarbij je de Hash zelf bedenkt (bijv de datumentijd omgezet naar MD5, weet ik veel.. Iig iets wat de user niet door uitlezen in de code kan achterhalen en vervolgens gebruiken). in callImage.php kijken of de MD5 hash klopt en vervolgens de image parsen. (Hersenspinsel :P)

edit: tja, idd, printscreens e.d. blijven mogelijk :S Kan wel in je pagina met event.keyCode mssn printscreen opvangen en blokkeren, en bij het verliezen van je focus op je pagina (onblur?) je image laten vervangen door een uitgerekte witte pixel

[ Voor 24% gewijzigd door r0bert op 22-04-2004 12:26 ]

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of je zet de afbeelding als een enkel frame in een MPEG/AVI embedded in de pagina, dan werkt printscreen niet tenzij de gebruiker de overscan-zaken goed insteld. Dan nog kan de gebruiker door overscan goed te zetten of een progje als fraps te gebruiken het plaatje bemachtigen.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

1) Is al vaak voorbij gekomen
2) Is niet te doen, als iets in je browser getoond kan worden dan kan het ook elders gesaved worden

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

BtM909 [Randy] says:
He Pelle, jij sluit net dit topic: beveiligen afbeelding

BtM909 [Randy] says:
Zou je ev. deze link willen toevoegen:
[rml][ url] Plaatje niet te kopieren[/rml]

BtM909 [Randy] says:
ging over het al dan niet beveiligen. Was net bezig met toevoegen, maar jij was me net ff voor ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.