8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd
Verwijderd
Als je met een normale kabel geen optimaal beeld hebt zou je het kunnen proberen met een 100hz kabel.
die ronde dingetjes in de kabel zijn geen spoelen, maar ferriet ringen.
ze dienen idd om een beetje storing uit de kabel weg te werken, die je van magnetische inductie ofzo op de kabel krijgt. (bijv als je kabel achter een wasmachine langs loopt ofzo...)
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Verwijderd
kabel standaart van een video -> storing in het beeld (soort schuine streepjes)
kabel die bij de tv zt met 2 van feriet dingen eraan ->hup weg storing.
hirshman kabel gepakt zonder feriet ->weer storing.
dus die kabels met feriet eromheen werken wel degenlijk maar hoeven geen fortuin te kosten.
Het erom dat het signaal goed genoeg blijft om van 50Hz naar 100Hz te gaan, en een "100Hz-kabel" verkoopt natuurlijk lekker als je flink geinvesteerd hebt in een 100 Hz tv.m.m schreef op 21 april 2004 @ 22:01:
100hz kabel wat een flauwekul. Het signaal wordt pas 100Hz als het in de tv zit, over het kabeltje gaat gewoon het oude vertrouwde geinterlinieerde 50hz signaal, een bepaalde kabel aanduiden met '100hz' is dus pure verkoopspraat want het heeft niks met de kabel te maken.
want de signalen die over die kabel zijn zo rond de 700 MHz
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
ps.
Ik werk bij een installie/bezorg dienst, dus het verschil bij 100Hz tv's aangesloten met normale kabel en gefilterde kabel (100Hz) ken ik dus echt wel en weet dan ook dat het geen onzin is.
[ Voor 19% gewijzigd door MarcoZ20 op 21-04-2004 22:14 ]
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
hoe kom je van zo'n piep af op je 50 hz tv?ShittyOldMan schreef op 21 april 2004 @ 22:35:
Ik heb me ooit eens laten vertellen dat het betrekking heeft op de storing die uit 100Hz tv's komt welke via de kabel weer op het signaal slaat. Deze is dan 2x zo hoog vergeleken met 50Hz tv's (die hoge piep dus welke je hoort bij 50Hz tv, rond de 15kHz, bij 100Hz dus ca 30kHz). Ik heb geen idee in hoeverre dat klopt, maar hoe dan ook, als je het zelf test en zo'n kabel geeft door die ferrietkern een beter beeld moet je natuurlijk vooral zo'n kabel gebruiken
1x raden wat je krijgt als je een draadje om een ferriet-ring draaitFireWurX schreef op 21 april 2004 @ 21:13:
die ronde dingetjes in de kabel zijn geen spoelen, maar ferriet ringen.
Die piep komt na mijn weten o.a. van de horizontale scan-frequentie af. Dus die raak je niet zomaar kwijt. Elektronenkanonnen enzo hè.
[ Voor 38% gewijzigd door Osiris op 22-04-2004 02:07 ]
jahhh, maar dat maakt dat ringetje geen spoelOsiris schreef op 22 april 2004 @ 02:06:
[...]
1x raden wat je krijgt als je een draadje om een ferriet-ring draait
[...]
Die piep komt na mijn weten o.a. van de horizontale scan-frequentie af. Dus die raak je niet zomaar kwijt. Elektronenkanonnen enzo hè.
Bij een 50hz tv werkt de lijntrafo op 15625hz met een vermogen van ongeveer 100watt.
Bij een 100 hz tv is deze frequentie 31250hz.
zet maar eens een draagbare middengolf radio in de buurt van een tv en schakel de tv dan maar eens in je schrikt er van hoeveel strooiveld zon ding uitzend.
De tuner in een tv is van geheelgesloten metaal waarvan de antenne ingang de enige opening is waar storing binnen kan komen.
Overigens is de fluittoon die je hoort 100 hertz en deze komt van de vertikale afbuigspoel achterop de beeldbuis.
Ferrietkralen geven bijna altijd verbetering bij een 100hz tv(ze zitten vaak ook aan de video kabel van je pc monitor) en hoeven niet duur te zijn.
Maar als je de meerprijs van 100hzTV er voor overhebt zou ik ook een 100hz kabel nemen.
snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.
Ik heb er destijds eentje gehad toen ik een TV en DVD speler kocht.
Alles stond bovenopelkaar in een "tv meubel".
Eerst een gewone TV kabel gebruikt en had vage ruis, heel licht viel niet echt op (die kabel lag er al).
Toen heb ik die nieuwe kabel getrokken en weg was de storing
Ofwel; ze zullen wel dubbel afgeschermd zijn enzo...
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
ik dacht dat +/- 100hz meestal uit je subwoofer komt, een echte fluittoon lijkt het me zeker nietOverigens is de fluittoon die je hoort 100 hertz en deze komt van de vertikale afbuigspoel achterop de beeldbuis.
een stuk aannemelijkere getallen, alleen geluidsgolven die radio golven storen lijkt me niet zo logischdie hoge piep dus welke je hoort bij 50Hz tv, rond de 15kHz, bij 100Hz dus ca 30kHz
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Uit je sub? Uit je sub-versterker of uit je sub? Het gaat hier om de 100 hz op een kabel, ik hoop 't niet als geluidJimbolino schreef op 25 april 2004 @ 21:51:
[...]
ik dacht dat +/- 100hz meestal uit je subwoofer komt, een echte fluittoon lijkt het me zeker niet
Het ging hier toch niet om geluid?[...]
een stuk aannemelijkere getallen, alleen geluidsgolven die radio golven storen lijkt me niet zo logisch
|>
Daarbij is 15kHz dus wel IETSJES aannemelijker dan 100Hz
[ Voor 44% gewijzigd door Wormaap op 25-04-2004 22:12 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day