Zwart beeld na installatie Ti4200 videokaart

Pagina: 1
Acties:

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
He mensen,

Mijn systeem:
P3 1000mhz
384 SD-Ram
Harde schijf: MAxtor 20G 5400rpm
Bijpassend mobo met onboard 4mb Vga
En (hier komt het probleem) een XFX Geforce Ti4200 128mb

De pc deed het prima, totdat ik mijn, 2e hands, aangeschafte Ti4200 installeerde. De PC startte gewoon op maar met allemaal strepen door het beeld. Toen heb ik de nieuwste driver van internet gehaald. Daarna de PC opnieuw opgestart maar toen bleef het beeld helemaal zwart. De computer start nog wel op in veilige modus, maar anders niet. De onboard VGA is uitgeschakeld dus dat kan het niet zijn. (en ja, ik heb het snoer van de monitor op de geforce aangesloten ;) ) Ik heb de Ti4200 nu maar verwijderd en nu doet mn pc het weer prima. Het enige wat ik nog kan bedenken (buiten een kaduuke grafische kaart) is een te lage voeding.
Ik weet niet precies wat voor voeding ik heb. Hij is in ieder geval van Compaq en het lijkt verdacht veel op een 145 Watt, op de sticker staat 'output: max. 145 Watt'.
Als jullie het met me eens dat de voeding waarschijnlijk het probleem is, welke voeding zal ik dan kopen (ik weet niet of dit topic thuishoort in 'welke voeding heb ik nodig' want ik weet niet zeker of het wel de voeding is :? )
Als ik er een van bijv. Antec neem (300 Watt) kost dat 60 Euro met drie jaar garantie.
Maar een 500 Watt van Sweex kost slecht 28 Euro met drie jaar garantie.

Ik hoop dat jullie een oneindig intelligente oplossing voor mij hebben :Y)

Bij voorbaar hartelijk dank.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ok, als ik het goed begrijp is het zo dat je beeld krijgt, totdat windows zijn GUI (Graphical User Interface) boot? Dan springt ie op zwart en heb je ellende?

Ik geef inderdaad voor 99% de schuld aan je voeding. Een nieuwe voeding zou ik niet op bezuinigen, aangezien als die slecht is, dan heb je kans dat je een keer als je pech hebt je hele pc verneukt.

Sowieso, is je dit topic opgevallen? :D Welke voeding heb ik nodig? Deel 3

Als ik jou was, zou ik even naar de plaatselijke pc zaak gaan, probleem uitleggen, en vragen of je een nieuwe voeding mag kopen, en als het alsnog daar niet aan ligt of je hem dan terug mag brengen. Ben je misschien wel 10 euro duurder uit dan de pricewatch, maar heb je niet voor niets een voeding gekocht als het onverhoopt daar toch niet aan mag liggen. Succes, en keep us informed :)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:06
Die 500 watt van die Sweex voeding wil niks zeggen. Je kunt beter een duurdere (merk) voeding kopen... kost wat, maar dan heb je ook wat ;)

Verwijderd

mja 145 watt is wel zeer wijnig :r ... maar als je videokaart strepen enzo geeft denk ik niet dat het aan de voeding ligt, maar eerder aan een kapotte grafische kaart! Anyhow, als je pc de ene keer opstart en de andere keer gewoon niet.....

Heb de de koeling al eens bekeken ? Geen losse cooler ofzo ?

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

als het echt een 14* watter is zou ik een nieuwe kopen, is zoiezo al weinig

koop dan geen Sweex, want van die 500 watt, heeft ie mischien 200 of 250 w effectief =)

Met Vriendelijke Groet,

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:32

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
mijn 350 watt Sweex heeft toch echt 300 effectief... en de amperes zijn goed... (meer ampere dan mn AOpen 300 Watt voeding... en stabieler)

Home Assistant Configuratie V&A

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 17:30:
mja 145 watt is wel zeer wijnig :r ... maar als je videokaart strepen enzo geeft denk ik niet dat het aan de voeding ligt, maar eerder aan een kapotte grafische kaart! Anyhow, als je pc de ene keer opstart en de andere keer gewoon niet.....

Heb de de koeling al eens bekeken ? Geen losse cooler ofzo ?
De PC gaf alleen strepen toen ik alleen de grafische kaart nog maar in het AGP-slot had gestopt en de pc opstartte voor het installeren van de driver.
Nadat ik de driver had geinstalleerd kreeg ik gewoon geen beeld meer.
En de koeler van de grafische kaart zit gewoon goed.

[ Voor 5% gewijzigd door UltraR-pc op 21-04-2004 17:43 ]

• UltraR-pc
Sparhawk schreef op 21 april 2004 @ 17:28:
Ok, als ik het goed begrijp is het zo dat je beeld krijgt, totdat windows zijn GUI (Graphical User Interface) boot? Dan springt ie op zwart en heb je ellende?

Ik geef inderdaad voor 99% de schuld aan je voeding. Een nieuwe voeding zou ik niet op bezuinigen, aangezien als die slecht is, dan heb je kans dat je een keer als je pech hebt je hele pc verneukt.
Is er echt een kans dat een goedkope voeding je hele systeem verpest? Hoe kan dat dan gebeuren?

• Sparhawk

Sparhawk

UltraR-pc schreef op 21 april 2004 @ 17:41:
[...]

De PC gaf alleen strepen toen ik alleen de grafische kaart nog maar in het AGP-slot had gestopt en de pc opstartte voor het installeren van de driver.
Nadat ik de driver had geinstalleerd kreeg ik gewoon geen beeld meer.
Wees nou eens even specifiek aub. Drivers hebben namelijk alleen te maken met windows, en niet tijdens het opstarten.

welke optie is het nou?

1) Op het moment dat je de computer aanzet heb je gelijk flinke strepen door het beeld, of helemaal geen beeld meer

2) als je de computer aanzet, dan zie je dat windows wordt gestart, en op het moment dat je normaal je desktop ziet, krijg je strepen/ wordt je beeld zwart..

• Sparhawk

Sparhawk

UltraR-pc schreef op 21 april 2004 @ 17:42:
[...]

Is er echt een kans dat een goedkope voeding je hele systeem verpest? Hoe kan dat dan gebeuren?
Ik heb een keer gezien dat een goedkope voeding stuk ging, en toen ook maar besloot het hele moederbord op te blazen, en alle harddisks en cd/dvd branders. Wil jij voor 20 euro extra dat risico nemen?

Note: Het is dus niet gezegd dat dat nooit met een dure voeding gebeurt en altijd met een goedkope, alleen ik zou gewoon zelf het risico niet durven nemen. Maar als je nog twijfelt, post gewoon een berichtje in dat topic over de voedingen.

• UltraR-pc
Sparhawk schreef op 21 april 2004 @ 17:43:
[...]

Wees nou eens even specifiek aub. Drivers hebben namelijk alleen te maken met windows, en niet tijdens het opstarten.

welke optie is het nou?

1) Op het moment dat je de computer aanzet heb je gelijk flinke strepen door het beeld, of helemaal geen beeld meer

2) als je de computer aanzet, dan zie je dat windows wordt gestart, en op het moment dat je normaal je desktop ziet, krijg je strepen/ wordt je beeld zwart..
Zodra ik de pc opstart heb ik gelijk geen beeld meer.
(toen ik de driver nog niet had geinstalleerd had ik wel heel de tijd beeld maar met allemaal strepen er doorheen.) Maar nu heb ik, als ik de Geforce erin heb, gewoon helemaal geen beeld. specifiek genoeg? :7

• Sparhawk

Sparhawk

UltraR-pc schreef op 21 april 2004 @ 17:50:
[...]

Zodra ik de pc opstart heb ik gelijk geen beeld meer.
(toen ik de driver nog niet had geinstalleerd had ik wel heel de tijd beeld maar met allemaal strepen er doorheen.) Maar nu heb ik, als ik de Geforce erin heb, gewoon helemaal geen beeld. specifiek genoeg? :7
Specfiek genoeg ja. ;) :>
Gek genoeg verbaast het me dat als je een driver installeert dat je computer dan helemaal geen beeld meer geeft. Strepen door je beeld is ook niet echt geweldig. Ik gok nog steeds dat je voeding het niet trekt (kun je de waardes van je 12 volt en 5 volt niet zien in je bios?) maar ik twijfel ook een beetje of de videokaart goed is. D'r is volgens mij maar 1 manier om erachter te komen, en dat is even een nieuwe voeding in die bak :D

• UltraR-pc
Sparhawk schreef op 21 april 2004 @ 17:57:
[...]

Specfiek genoeg ja. ;) :>
Gek genoeg verbaast het me dat als je een driver installeert dat je computer dan helemaal geen beeld meer geeft. Strepen door je beeld is ook niet echt geweldig. Ik gok nog steeds dat je voeding het niet trekt (kun je de waardes van je 12 volt en 5 volt niet zien in je bios?) maar ik twijfel ook een beetje of de videokaart goed is. D'r is volgens mij maar 1 manier om erachter te komen, en dat is even een nieuwe voeding in die bak :D
nee, in mn bios is echt totaal niks te zien over de voeding. Alleen kun je aangeven of je wil dat hij zuinig met energie omgaat, en dat staat uit. verder is er niks te zien. Ik denk dat ik idd maar op de een of andere manier ergens een voeding vandaan haal die ik eerst mag uitproberen >:)
In ieder geval bedankt allemaal. (beter is het gewoon de voeding en niet de videokaart, anders krijg je daar weer zo'n gezeik mee)
thnx

• Sparhawk

Sparhawk

UltraR-pc schreef op 21 april 2004 @ 18:00:
[...]

nee, in mn bios is echt totaal niks te zien over de voeding. Alleen kun je aangeven of je wil dat hij zuinig met energie omgaat, en dat staat uit. verder is er niks te zien. Ik denk dat ik idd maar op de een of andere manier ergens een voeding vandaan haal die ik eerst mag uitproberen >:)
In ieder geval bedankt allemaal. (beter is het gewoon de voeding en niet de videokaart, anders krijg je daar weer zo'n gezeik mee)
thnx
Graag gedaan, en laat je nog wel even weten wat het was? Ben wel nieusgierig 8)

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik heb ok een GF 4 Ti 4200 gedraait op een 150 watt HP Qtec voeding. Bij zware belasting (alleen bij zware) ging ie rebooten, maar gewoon booten wou wel. Verder zaten er 2 schijven, 1 dvd speler 1 brander en een AMD Thunderbird (stroomzuiper) in, maar zonder zware problemen.

De voeding hoeft het dus niet perse te zijn zoals eerder werd gezegt.

• UltraR-pc
m33p schreef op 22 april 2004 @ 12:34:
Ik heb ok een GF 4 Ti 4200 gedraait op een 150 watt HP Qtec voeding. Bij zware belasting (alleen bij zware) ging ie rebooten, maar gewoon booten wou wel. Verder zaten er 2 schijven, 1 dvd speler 1 brander en een AMD Thunderbird (stroomzuiper) in, maar zonder zware problemen.

De voeding hoeft het dus niet perse te zijn zoals eerder werd gezegt.
Ik ga de videokaart nu ook eerst uit proberen in de pc van een vriend die een hele goede voeding heeft. Eerst ff checken of die videokaart niet aan gort is. :(

• UltraR-pc
UltraR-pc schreef op 22 april 2004 @ 14:26:
[...]

Ik ga de videokaart nu ook eerst uit proberen in de pc van een vriend die een hele goede voeding heeft. Eerst ff checken of die videokaart niet aan gort is. :(
Hmmm, dat durf ik nu dus niet meer. Ik heb de videokaart uitgeprobeerd op een andere pc (ook met slechte voeding) uigeprobeerd (ja ik weet t ik ben dom dat k m daar op uitprobeer). |:( Daar werkte hij ook niet goed. Hij liet dit keer echter wel beeld zien. Maar weer met allemaal strepen. Toen heb ik de videokaart van die pc (voodoo 3000) er weer in gedaan. maar die werkt nu ook niet meer goed.
Anyway kijk voor meer info ff in dit topic. Beeld in zandlopervorm na uitproberen videokaart
Reacties verder graag in het bovenstaande topic. thanx alvast.

• Marco
  • Laatst online: 17-05 10:47
Wat heb je eigenlijk voor moederbord?
Een Ti4200 wil graag op AGP 8x draaien, dus als je een oud mobo hebt (wat ik vermoed door je proc), wil dat wel eens problemen geven.

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 12:20

Oceria

I've been in between....

Je zegt dat je een onboard video hebt. Ik denk dat je bios niet meer snapt welk video systeem het nu moet kiezen en daarop vastloopt. Kijk eens of je toevallig ergens een jumper hebt waarmee je de VGA kunt kiezen (AGP/PCI vs on board) of start het systeem op zonder de GeForce en kijk eens in het BIOS of je een instelling erover kunt vinden voor VGA over PCI of AGP, video aperture size, UC vs USWC, VGA palette snoop, BIOS shadowing en de verschillende standby settings voor de video kaart
Succes!

[ Voor 19% gewijzigd door Oceria op 23-04-2004 21:05 ]

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

• UltraR-pc
Oceria schreef op 23 april 2004 @ 20:57:
Je zegt dat je een onboard video hebt. Ik denk dat je bios niet meer snapt welk video systeem het nu moet kiezen en daarop vastloopt. Kijk eens of je toevallig ergens een jumper hebt waarmee je de VGA kunt kiezen (AGP/PCI vs on board) of start het systeem op zonder de GeForce en kijk eens in het BIOS of je een instelling erover kunt vinden voor VGA over PCI of AGP, video aperture size, UC vs USWC, VGA palette snoop, BIOS shadowing en de verschillende standby settings voor de video kaart
Succes!
Ok, en wat moet ik dan aan die instellingen veranderen?
Als ik ze al kan van vinden want ik heb een hele beperkte bios.
Pagina: 1