[monitor]Beeldvervorming na install GfTi4200

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb een Geforce Ti4200 128mb gekocht. Op mijn pc doet hij het echter niet (zwart beeld). Nu kreeg ik hier op Tweakers te horen dat het waarschijnlijk mijn voeding zou zijn. IK probeer hem dus op mn andere pc, maar daar kwamen allemaal strepen in beeld waar ook niks mee te beginnen was. Echter ook in deze pc zit een hele zwakke voeding (145 Watt).
Dus ik verwijder de Geforce uit de pc en stop de standaard videokaart van die pc (voodoo 3000 16mb) er weer in.
Echter nu heeft het beeld de hele tijd een rare vorm, iets als: ( )
Met de knopjes op het beeldscherm kan ik het weer gewoon instellen maar na het opnieuw opstarten van de pc is de rare vorm weer terug. Resolutie etc. veranderen heeft geen zin en ook de probleemoplosser bied geen oplossing. Kortom jullie zijn mijn laatste hoop want die pc is niet van mij!!!!! }:O

Oh ja, is nu nog steeds de meest logische verklaring voor het verkeerd werken van de Ti4200 de voeding? Ik durf m nu niet meer in een echt goede pc van een vriend uit te proberen |:(

[ Voor 14% gewijzigd door UltraR-pc op 23-04-2004 16:57 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
en ook de probleemoplosser bied geen oplossing
Dat doet ie meestal niet dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

De zandloper-vorm komt meestal doordat de monitor de juiste mode van het beeld niet kan bepalen. Meestal zit het niet in de videokaart (is mijn ervaring althans).

Misschien moet je een link naar je vorige topic plaatsen of gewoon iets meer informatie geven.

Soms wil het wel eens voorkomen dat een produkt kapot uit de doos komt, dan moet je gewoon teruggaan naar de winkel.

Werkt hij in de safe-mode wel gewoon? (F8 of TAB bij opstarten van windows ingedrukt houden).

Soms wil in de BIOS de primary display op PCI staan. Dan geven sommige videokaarten ook geen beeld.

Senile! Senile Oekaki

• UltraR-pc
_bas_ schreef op 23 april 2004 @ 15:30:
[...]
Misschien moet je een link naar je vorige topic plaatsen of gewoon iets meer informatie geven.

Soms wil het wel eens voorkomen dat een produkt kapot uit de doos komt, dan moet je gewoon teruggaan naar de winkel.

Werkt hij in de safe-mode wel gewoon? (F8 of TAB bij opstarten van windows ingedrukt houden).

Soms wil in de BIOS de primary display op PCI staan. Dan geven sommige videokaarten ook geen beeld.
Zwart beeld na installatie Ti4200 videokaart

Maar het gaat me nu eigenlijk vooral in de eerste plaats hoe ik het beeld weer normaal krijg op die ander pc. Want die rare vorm is dus niet met de Geforce maar met de voodoo op die andere pc. Dit deed ie eerst niet. Maar na het uitproberen van de Geforce wel.

Voor het 'beeld probleem' met de geforce kan het trouwens nog wel van belang zijn mijn pc een compaq pressario |:( is. Op beide pc's (die ander heeft een chaintech mobo) geeft de kaart heel lelijk beeld. (blokkerig / strepen)

[ Voor 37% gewijzigd door UltraR-pc op 23-04-2004 16:58 ]

• UltraR-pc
Ik heb de Geforce net nog een keer uitgeprobeerd op mijn eigen pc. Hij geeft nu wel beeld maar heel erg lelijk met veel strepen erdoor heen, en alleen op max. 800x600. Ik heb nu echter ontdekt dat het systeem hem alleen bij het opstarten herkend. Bij beeld instellingen staat bij alles wat met de Videokaart te maken heeft: onbekend, onbekend, onbekend, etc.
Ook staat er dit:
Invoer-/uitvoerbereik 03B0 - 03BB wordt gebruikt door:
Intel(R) 82815 Processor to AGP Controller - 1131
Invoer-/uitvoerbereik 03C0 - 03DF wordt gebruikt door:
Geheugenbereik 000A0000 - 000BFFFF wordt gebruikt door:
Wat betekend dit? T heeft er wel wat mee te maken lijkt me. Guys were coming close!!! (I think) Ik hoop dat iemand me wat verder kan helpen.

ps. weet iemand al hoe ik dat beeld op die ander pc weer normaal kan krijgen?

• UltraR-pc
En weer iets nieuws ontdekt met betrekking tot mijn probleem.
Ik kan bij de kleuren instelling alleen nog maar '16 kleuren' kiezen.
En ik kan bij de resolutie uit niks hogers dan 800x600 kiezen.
Hij herkend de hele videokaart gewoon niet. Hij geeft enkel als naam: VGA
Hee, waar blijven de hulptroepen? ;)
Pleaasse, help me ff

[ Voor 15% gewijzigd door UltraR-pc op 23-04-2004 16:51 ]

• UltraR-pc
Nog meer informatie er bij.
Ik hoop dat nu eens iemand gaat reageren. :/
Bij apparaatbeheer staat het volgende:
Apparaat type: Beeldschermadapter
Fabrikant: NVIDIA
Dit apparaat kan niet starten. (Code 10)

* Pci bus !!!?????!!!???? Ik heb m toch echt in mn AGP-slot zitten??!!!???

• UltraR-pc
Ik heb het probleem met het rare beeld op die andere pc inmiddels opgelost.
Voor degene die het interreseert:
De beeldschermadapter stond op 'gewone televisie' om de een of andere vage reden. Ik heb die adapter uitgeschakeld en hem op 'plug en play monitor' gezet en het beeld heeft weer een mooie vierkante vorm :)
Ik meld het maar even, ook al heb ik het idee dat er niet echt iemand luistert :'(
waarom leest niemand mijn topic. Ik heb al een aanvraag voor een andere titel verstuurt. Pleeeasse ik wil dat mn Geforce Ti4200 normaal gaat werken.
Waarom herkend mn PC 'm niet?
(zei die tegen zichzelf, en niemand zag zijn topic staan, boehoe, snik :'( )

[ Voor 4% gewijzigd door UltraR-pc op 23-04-2004 17:31 ]

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 11:24

-db-

Hoi

UltraR-pc schreef op 23 april 2004 @ 17:21:
Nog meer informatie er bij.
Ik hoop dat nu eens iemand gaat reageren. :/
Bij apparaatbeheer staat het volgende:
Apparaat type: Beeldschermadapter
Fabrikant: NVIDIA
Dit apparaat kan niet starten. (Code 10)

* Pci bus !!!?????!!!???? Ik heb m toch echt in mn AGP-slot zitten??!!!???
Kijk eens in je bios naar de instelling voor primary display oid, ik denk dat daar pci ipv agp staat. Dan vindt hij misschien ook drivers en herkend je kaart.

• UltraR-pc
Ik weet nu zeker dat die Intel(R) 82815 Processor to AGP Controller - 1131
en de videokaart elkaar tegen werken. Ik had die Intel(R) 82815 Processor to AGP Controller - 1131 uitgeschakeld, dat maakte niks uit. Maar die conflicten die ik in een van bovenstaande topics noemde waren er niet meer. Toen ik hem weer in wilde schakelen (hij zal vast wel ergens voor dienen) kwam dit er te staan: Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die kunnen worden gebruikt. (Code 12)

Als u dit apparaat wilt gebruiken, moet u een van de andere apparaten van dit systeem uitschakelen.

• UltraR-pc
-db- schreef op 23 april 2004 @ 17:42:
[...]

Kijk eens in je bios naar de instelling voor primary display oid, ik denk dat daar pci ipv agp staat. Dan vindt hij misschien ook drivers en herkend je kaart.
In mn bios staan enkel de volgende dingen die ermee te maken zouden kunnen hebben:
PCI-busmastering aan/uit
PCI-SERR# generatie aan/uit
PCI-VGA-paletsnooping aan/uit
VGA-controller IRQ 5/9/10/11 of uit

In ieder geval staat bij conflicterende hardware die vervelende Intel(R) 82815 Processor to AGP Controller - 1131, maar met dit ding uitgeschakeld ziet hij de kaart al helemaal niet meer. En met dit ding aan, staat er dat de videokaart niet kan starten.

• -db-

-db-

Hoi

UltraR-pc schreef op 23 april 2004 @ 17:59:
[...]

In mn bios staan enkel de volgende dingen die ermee te maken zouden kunnen hebben:
PCI-busmastering aan/uit
PCI-SERR# generatie aan/uit
PCI-VGA-paletsnooping aan/uit
VGA-controller IRQ 5/9/10/11 of uit

In ieder geval staat bij conflicterende hardware die vervelende Intel(R) 82815 Processor to AGP Controller - 1131, maar met dit ding uitgeschakeld ziet hij de kaart al helemaal niet meer. En met dit ding aan, staat er dat de videokaart niet kan starten.
Bios-update?
Of probeer je kaart eens in een andere pc (nu een met goede voeding).

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Heb je de kaarten alleen met de Windows meegeleverde drivers geprobeerd?
Dan geeft mijn kaart namelijk ook alleen maar 16 bits kleuren.
Misschien drivers van oude kaart eraf en dan nieuwe kaart erin en dan nieuwe drivers?

In de BIOS bij AGP de aperture size zo hoog mogelijk zetten?

Succes

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• UltraR-pc
Bazer schreef op 23 april 2004 @ 18:16:
Heb je de kaarten alleen met de Windows meegeleverde drivers geprobeerd?
Dan geeft mijn kaart namelijk ook alleen maar 16 bits kleuren.
Misschien drivers van oude kaart eraf en dan nieuwe kaart erin en dan nieuwe drivers?

In de BIOS bij AGP de aperture size zo hoog mogelijk zetten?

Succes
AGP aperture kan maar max. 64mb, staat hij nu ook op.
Maar ik heb geen oude kaart, ik gebruikte onboard 4mb. Toen ik de driver van internet haalde gaf de pc helemaal geen beeld meer, dus dat is ook niet echt een optie. Ik gebruik nu idd de bijgeleverde driver, maar daarmee geeft hij tenminste wel beeld, maar heeeeeeeel erg lelijk. zoals reeds vermeld.
Weet niemand wat ik met die conflicterende hardware aanmoet?

• -db-

-db-

Hoi

Heb je fastwrite in je bios aan staan? (Al zou dat volgens mij in windows niet veel uit moeten maken.)

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 10:10
kaart erin eventueel een andere voeding.. installeer je pc opnieuw(goede drivers) wedden dat ie werkt....klinkt als een bekend driver windows in de knup probleem...win98 zeker

• UltraR-pc
D3LTA schreef op 23 april 2004 @ 19:31:
kaart erin eventueel een andere voeding.. installeer je pc opnieuw(goede drivers) wedden dat ie werkt....klinkt als een bekend driver windows in de knup probleem...win98 zeker
Windows 2000pro

• UltraR-pc
Ik heb nu weer geprobeerd de nieuwste driver van internet te installeren .Dat doet de pc zonder problemen. Als ik de pc daarna opnieuw opstart geeft hij direct nadat het windows 2000pro laadscherm klaar is, geen beeld meer, gewoon helemaal zwart. Precies wat er de vorige keer gebeurde. Als ik hem in veilige of in VGA modus opstart krijg ik wel beeld maar weer heel lelijk. Ik kan nu echter wel de kleuren en resolutie weer normaal instellen (in veilige modus dus). Ook geeft de pc geen conflicterende hardware meer. Dan start ik de pc weer normaal op en dan schiet het beeld zodra windows is geladen weer op zwart.
Ik moet de videokaart nog in een betere pc (zwaardere voeding) uitproberen, maar denken jullie dat het nu idd mn voeding is? Ik vind het zo raar dat de pc met de bijgeleverde driver voor de Geforce wel beeld geeft, alleen incl. allemaal problemen, maar zodra ik een nieuwe driver installeer, dat dan de problemen zijn opgelost, maar dat ik dan geen beeld meer heb. Dus nog maar 1, maar wel erg groot, probleem. Iemand een idee? Eist een driver opeens heel veel van de voeding ofzo? :?

[ Voor 6% gewijzigd door UltraR-pc op 24-04-2004 15:38 ]

• UltraR-pc
Nou? Eist een driver opeens extra veel van de voeding?
Pagina: 1