Ik probeer voor mijn forum een post op te slaan in een Access2000 database. Daarvoor heb ik een tabel gemaakt, waar de post zelf in een veld van het type memo wordt opgeslagen. Ik heb hier ergens gelezen dat daar maximaal 65.000 tekens in kunnen, dus dat moet genoeg zijn. 
Het probleem is echter, dat als ik mijn data op probeer te slaan, de post wordt afgekapt op een bepaald aantal tekens, volgens mij 255 ofzo, ik heb ze niet geteld. Ik dacht dat ik misschien per ongeluk een limiet had ingesteld in Access, maar daar kon ik niets vinden dat mij vreemd oogde. Ik denk dus dat ik waarschijnlijk wat fout doe in ASP, maar ik zou bij God niet weten wat...
Het invoerformulier bevat gewoon een standaard textarea voor de post. Bij de verwerking heb ik het volgende:
Volgens mij doe ik hier toch echt niets geks.... Weet iemand waar mijn fout zit?
Het probleem is echter, dat als ik mijn data op probeer te slaan, de post wordt afgekapt op een bepaald aantal tekens, volgens mij 255 ofzo, ik heb ze niet geteld. Ik dacht dat ik misschien per ongeluk een limiet had ingesteld in Access, maar daar kon ik niets vinden dat mij vreemd oogde. Ik denk dus dat ik waarschijnlijk wat fout doe in ASP, maar ik zou bij God niet weten wat...
Het invoerformulier bevat gewoon een standaard textarea voor de post. Bij de verwerking heb ik het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| query = "SELECT * FROM bericht WHERE false"
rs.Open query, conObj, 1, 2, 1
'knipknip
With rs
.AddNew
.Fields("post") = Request.Form("post")
.Fields("gebruiker_id") = objGebruiker.GebruikersID
.Fields("onderwerp_id") = Request.Form("onderwerp")
.Fields("plaatsingstijd") = now
.Fields("ip") = objGebruiker.IP
.Update
End With
rs.Close |
Volgens mij doe ik hier toch echt niets geks.... Weet iemand waar mijn fout zit?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.