Toon posts:

Help met dell

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een Dell desktop GX 260. Aangezien ik mijn PC wil uitbereiden met onder andere een AGP Video kaart maar door het kleine formaat van deze kast lukt dat niet. Nu wil ik een andere kast kopen (waarschijnlijk een chenbro PC 61122 gaming bomb), maar nu is de vraag of mijn moederbord daar wel in past. Dit is een micro ATX moederbord. Hebben jullie ervaring met het overzetten van zo'n klote dell systeem naar een andere kast, op welke aanpassingen moet ik rekenen?

Volgens mij passen de aansluitingen van de printer, beeldscherm, toetsenbord en muis enz. niet op de Chenbro kast. (Een andere indeling).
Weten jullie hoe het zit met de sloten op het moederbord, zijn die ook anders???

Ja ik heb er niet zoveel verstand van :P

Help me alsjeblieft _/-\o_

Groeten, Martijn

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Micro ATX past gewoon in een ATX kast. Je kan natuurlijk ook een low profile videokaart nemen, hoef je geen andere kast te nemen :)
LowProfile kaartjes uit de Pricewatch:
- pricewatch: XFX GeForce2 MX400 64MB, PCI
- pricewatch: Club3D Radeon 9200 SE 64MB (AGP, Low Profile)
- pricewatch: Club3D Radeon 9600 LP 128MB (AGP)

Echter staat er niet bij alle kaartjes bij dat het om een lowprofile uitvoering gaat. Het beste zoek je via Google of bezoekt een paar shops die ook daadwerkelijk plaatjes van hun producten hebben.

Google: 'low profile' Radeon / Google: 'low profile' Geforce

Kortom, even zoeken op de juiste keywords en je komt al een heel eind. Welke videokaart voor jou het meest geschikt is ligt maar aan de eisen die jij stelt en voor welke toepassingen het bedoeld is. Het beste neem je daarvoor een paar reviews door met benchmarks die voor jouw toepassingen representatief zijn.

[ Voor 81% gewijzigd door sdomburg op 20-04-2004 22:40 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

in een full ATX kast past elke andere kleinere ATX factor.
om de poorten over te krijgen, zal je het IO-panel aan de achterkant van je case er uit moeten halen (meestal los te klikken) en in de Chenbro kast moeten klikken.
de gewone uitbreidingsslots zitten gewoon op passende plaatsen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem eens een kijkje op www.formfactors.org, waar je alle specificaties van microATX en ATX kan vinden. Door ook gewoon wat rond te zoeken kan je erachter komen dat microATX mobo's prima in full-ATX gaan.

De aansluiting van je VGA-OUT enzo zitten op het mobo, en in je huidige kast zit een I/O shield. Dit is een plaatje met dus gaten om zo bij je aansluitingen te kunnen. Deze kan je 9/10 keer gewoon meenemen, en anders kan je even langs de computerboer op de hoek gaan om er even naar te vragen.
Desnoods kan je zonder I/O shield werken.

Genoeg informatie dus te vinden, en genoeg opties (neem bijvoorbeeld het voorbeeld van sdomburg; een LP videokaart kopen). Voortaan even zoeken voordat we vragen? ;)

Dit topic is gesloten.