Toon posts:

Das vreemd http://192.168.2.1 werukt niet meer???

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een Sweex Broadband router 10/100 4 poorts, ik heb gewoon internet verbinding en weet zeker dat ik enkele maanden geleden met http://192.168.2.1 de sweex config heb zitten bekijken (moet zeggen ut was me te moeilijk :O ) en alles werukte normaal _/-\o_ Maar nu ik een vpn met de baas wil opzetten :r zou het toch wel handig zijn om eens te kijken wat de router er van vindt (helaas pindakaas dus).
Weet iemand hoe ik dan wel naar de router software kan komen 8)7 ?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-05 16:07

McMiGHtY

- burp -

Kijk even met een ipconfigje wat je default gateway is en probeer dan http://ip-adres-default-gateway

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 13:37
ehm bij mij is dat 10.0.0.138

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zeker weten dat die router nog dat IP heeft (heb je het veranderd?)

Check anders even met een tracert of een arp commando wat voor IP je router heeft ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn gegevens gelukkig uitgeprint in de docu (ik ben zeer georganiseerd ehum :O ) maar zie wel dat de eerder ingestelde standard gateway was 192.168.2.1 en is nu 62.45.88.1 ? Hoe kan dat dan? en hoe kan ik dit weer herstellen, dank voor jullie snelle reaktie :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 22:24:
Ik had mijn gegevens gelukkig uitgeprint in de docu (ik ben zeer georganiseerd ehum :O ) maar zie wel dat de eerder ingestelde standard gateway was 192.168.2.1 en is nu 62.45.88.1 ? Hoe kan dat dan? en hoe kan ik dit weer herstellen, dank voor jullie snelle reaktie :*)
Dat is een gateway van Kabelfoon. Misschien een heel stomme vraag: zit die router er wel tussen nu???

Verwijderd

Topicstarter
Goede vraag, inderdaad heb ik iets gewijzigd denk ik met de kamer omgooien hier,

De huidige opstelling is als volgt:

Kabelfoon modem -> PC - > Router -> Andere PC.

Moet dat zijn: Kabelfoon Modem -> Router - PC 1 en PC 2? 8)7

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Je kan even proberen om je router te resetten (stekker erin en eruit) en kijken of je dan wel bij de 192.168.2.1 kan eventueel ook je proxy uitzetten in de browser of 192.168.* toevoegen aan de proxy exclude regel.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 22:41:
Goede vraag, inderdaad heb ik iets gewijzigd denk ik met de kamer omgooien hier,

De huidige opstelling is als volgt:

Kabelfoon modem -> PC - > Router -> Andere PC.

Moet dat zijn: Kabelfoon Modem -> Router - PC 1 en PC 2? 8)7
het moet de 2e zijn ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er is ook een compleet gebrek aan informatie over de tunnel zelf
welke software enzo daarvoor gebruikt word
somige verlangen nog wat poortmapjes enzo
mmz heeft nog wening te maken met hoe je in de router komt 8)7

als ik het zo lees gebruik de de pc om internet te delen
die hele router zit niet in de route naar internet .. gewoon negeren

[ Voor 63% gewijzigd door Fish op 20-04-2004 22:56 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
De tunnel zelf , daar wacht ik nu nog even mee, eerst kijken of ik weer de router kan zien, je gaf aan dat ik een ip adres in de exclude moet zetten maar mijn standard gateway is gewijzigd in een ander ip adres nl zoals ik eerder vermelde 62.45.88.1 moet ik dan nog steeds dat adres gebruiken? of kan ik dat standard gateway adres niet wijzigen in dat 192 nummer?

Verwijderd

Toevallig heb ik vandaag ook een sweex broadband router gekocht.

Firmware geupgrade, even snel ingesteld op @home, niets veranderd aan de ip adressen. Mijn gateway is gewoon 192.168.2.1, maar ik kan niet bij de web-interface komen...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 22:57:
Toevallig heb ik vandaag ook een sweex broadband router gekocht.

Firmware geupgrade, even snel ingesteld op @home, niets veranderd aan de ip adressen. Mijn gateway is gewoon 192.168.2.1, maar ik kan niet bij de web-interface komen...
Effe een IP Release en renew doen ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 22:56:
De tunnel zelf , daar wacht ik nu nog even mee, eerst kijken of ik weer de router kan zien, je gaf aan dat ik een ip adres in de exclude moet zetten maar mijn standard gateway is gewijzigd in een ander ip adres nl zoals ik eerder vermelde 62.45.88.1 moet ik dan nog steeds dat adres gebruiken? of kan ik dat standard gateway adres niet wijzigen in dat 192 nummer?
ik denk het niet ..
gebruik je een proxy ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
no proxy

Verwijderd

nero355 schreef op 20 april 2004 @ 22:59:
[...]

Effe een IP Release en renew doen ??
Ook al geprobeerd, geen effect.

Hmm...ff de stekker eruit en er weer in deed blijkbaar wonderen :)

Nu alleen nog kijken wat ik speciaal moet instellen voor VPN verbindingen, want die blijft steken op verifying username en password.
Daarnaast krijg ik bij sommige ftp's bij het LIST commando een error:
Can't build data connection, network unreachable...

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 23:16 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmmz en je kan wel connecten met je andere pc ?
doet eens een ipconfig /all voor ons ?

Iperf

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 22:12:
Ik gebruik een Sweex Broadband router 10/100 4 poorts, ik heb gewoon internet verbinding en weet zeker dat ik enkele maanden geleden met http://192.168.2.1 de sweex config heb zitten bekijken (moet zeggen ut was me te moeilijk :O ) en alles werukte normaal _/-\o_ Maar nu ik een vpn met de baas wil opzetten :r zou het toch wel handig zijn om eens te kijken wat de router er van vindt (helaas pindakaas dus).
Weet iemand hoe ik dan wel naar de router software kan komen 8)7 ?
Kom op zeg, dit noem ik geen topic, en je titel slaat ook helemaal nergens op.
Probeer het eens met een normale topicstart en titel.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.