Gigabyte GA-7N400 Pro2 review/ervaring?

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

• Gizmoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 15:59
Ik was op zoek naar een nieuw moederbord voor mijn AMD XP 2500+
Ik kwam op deze 2 moederborden uit van gigabyte.
De Gigabyte GA-7NNXP en de Gigabyte GA-7N400 Pro2

De GA-7NNXP bleek al boven mijn budget te steken. Maar de GA-7N400 Pro2 was goed te doen. Echter over de GA-7NNXP vind ik reviews met hopen maar over de GA-7N400 Pro2 vind ik amper iets degelijks.

Heeft er iemand ervaring met dit moederbord, is gigabyte zijn geld waard of kan ik beter voor een ander gaan?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DFI Lan Party II of Chaintech Zenith met dezelfde Chipset ?? :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Gizmoke
nero355 schreef op 20 april 2004 @ 17:48:
DFI Lan Party II of Chaintech Zenith met dezelfde Chipset ?? :)
Die chaintech zenith is bij ons in België stukje duurder dan die gigabyte en "vrij" oud. Wel een leuk moederbord,maar ik vind daar nergens die 4pins 12V connector op terug van de voeding. Of kijk ik daar nu over.

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
ik heb net een hoop gebakkelij gehad met de winkel die mij een GB GA7n400 (het jongere broertje van de pro) dit mobo kon niet communiceren met mijn AMD 2600= CPU :/ en gaf de bios aan dat mijn cpu 75graden (idle) was terwijl ie gewoon goeie temp was... ik ga nu een MSI kopen... maar ik hoop dat de PRO beter is dan de gewone Ga7n400...

BramBoterham

• Gizmoke
Ik heb eindelijk een beetje van een review gevonden, zo 1 van op site van gigabytre zelf, en het komt er als het beste uit. Maaar zo goed van accesoires, software, ... vind het zeker niet.

Verwijderd

heb hem hier zelf liggen. had hem getest met een 2600+
en idd de temps waren best hoog. later heb ik de 2600 gechecked
en die bleek niet goed te zijn.

nu heb ik een 2400 xp m binnen en ga ik er een setupje van maken.
maar hij draaide wel redelijk snel icm 2500+
.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

ik heb er zelf een , en ik heb alleen maar positieve ervaringen, wel ff onthouden dat je voor de advanced options in de bios op Ctrl+f1 moet drukken, anders kun je je fsb, en latencie's niet veranderen :P

http://specs.tweak.to/16495

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gizmoke schreef op 20 april 2004 @ 17:53:
[...]

Die chaintech zenith is bij ons in België stukje duurder dan die gigabyte en "vrij" oud. Wel een leuk moederbord,maar ik vind daar nergens die 4pins 12V connector op terug van de voeding. Of kijk ik daar nu over.
Ehm........... we hebben he tover de nForce 2 400 Ultra toch :? Beide mobo's hebben deze namelijk ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 18:22
mja, ik heb de Gigabyte GA-7NNXP, maar daar heb je verder niet zoveel aan....

tis opzich een zeer luxe bord, met misschien net wat teveel opties, en de pre-productie bios (F6) was niet stabiel (F10 is standaard bios geloof ik) voor de rest super bord, niks op aan te merken. heb je ook al eens gegoogled op non-pro versies van de GA-7N400? die zal een aantal opties missen, maar dan kan je iig een beetje een indruk krijgen van de pro versie...

de indruk van mijn gigabyte plank is goed te noemen, ik heb in een andere bak een asus plank draaien, en de gigabyte plankjes doen zeker niet onder voor een asus plank (let wel, asus staat bij mij zeer goed aangeschreven)

Mn 3D printer blogje..

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik draai nu al bijna een jaar met de GA-7NNXP en ben er zeer te vreden over.
Qua prestaties ben ik zeer te vreden.
Heb er een modded bios opgezet van pr3ach3r.
Hierdoor een verbeterde versie van SATA-raid en IDE-raid.
Een beter OC-menuutje heeft hij ook in elkaar geknutseld.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Verwijderd

Ik draai nu ook al zo'n jaartje met de 400-L versie, en deze draait als een zonnetje, genoeg overclockings mogelijkheden (een vriend van me kwam door moederbord switch tussen Gigabyte en Asus, beide Nforce2, met dit bord 25 Mhz FSB hoger), over temperatuur aanduidingen heb ik geen extreme dingen (blijft keurig hooguit 55 graden).
Het enige punt wat ik aan te merken heb is het niet kunnen instellen van de multiplier in de bios, maar dit kan bij de Pro anders zijn.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 08:31:
Ik draai nu ook al zo'n jaartje met de 400-L versie, en deze draait als een zonnetje, genoeg overclockings mogelijkheden (een vriend van me kwam door moederbord switch tussen Gigabyte en Asus, beide Nforce2, met dit bord 25 Mhz FSB hoger), over temperatuur aanduidingen heb ik geen extreme dingen (blijft keurig hooguit 55 graden).
Het enige punt wat ik aan te merken heb is het niet kunnen instellen van de multiplier in de bios, maar dit kan bij de Pro anders zijn.
Probeer het eens met flashen naar een pr3ach3r-bios.
Het zijn geen officiële erkende biossen (geeft hij ook netjes aan), maar ze werken wel uitstekend.
Sinds deze bios-update kan ik mijn FSB wel per mHz opschroeven.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Heb zelf de GA-7N400 PRO 2 (REV1) en gebruik ook zoals hierboven al vermeld word de pr3ach3r bios... Zeer leuk bordje, gebruik hem als work/game station met 2x512 dual channel en een xp2500 @ 3215mhz (10.5X220 cas2.5-3-3-7).

Zeer aan te raden bordje, met standaart extra's (5.1, raid, sata(raid), firewire, usb2.0, dual channel, multiplier dipswitches ;)) is Nforce2 ultra (400) chipset.

Verwijderd

heb hem hier nu draaien met een amd xp-m 2400.

temps zijn erg hoog :( :( sys 39 cpu 49 zeggen easytune & bios.
heb hem ook geupdated naar f7 voor dit bordje.

aida zegt sys 26 tegen cpu 39. is alweer een grof verschil :?

cpu doet op 1.62v 2500 mhz >:) >:) .

verder een goed bordje. perfect oc mogelijkheden en sata en raid
is mooi addon.

edit: net ff sisosoft sandra gedownload en gerunned
SiSoftware Sandra
Temperature Sensor(s)
Board Temperature : 26.0°C / 78.8°F
Power / Aux Temperature : 39.0°C / 102.2°F

Cooling Device(s)
Auto Fan Speed Control : No
Chassis Fan Speed : 5819rpm
Power / Aux Fan Speed : 1455rpm

en jah mn pc vliegt bijna met de thermal TAKE OFF 12 :9 :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 01:17 ]

Verwijderd

Mister_X schreef op 21 april 2004 @ 10:54:
Heb zelf de GA-7N400 PRO 2 (REV1) en gebruik ook zoals hierboven al vermeld word de pr3ach3r bios... Zeer leuk bordje, gebruik hem als work/game station met 2x512 dual channel en een xp2500 @ 3215mhz (10.5X220 cas2.5-3-3-7).

Zeer aan te raden bordje, met standaart extra's (5.1, raid, sata(raid), firewire, usb2.0, dual channel, multiplier dipswitches ;)) is Nforce2 ultra (400) chipset.
Wat is nu het verschil tussen de REV1 en de REV2.
Ik heb er nu net een gekocht en dat is een REV1.

Ik heb er een XP3200 inzitten ;)

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Die multiplier switches zorgden ervoor dat mijn eerste bordje DOA werd. Niets meer mee te beginnen.

Voor de functionaliteit is het een mooi bordje. Aansluitingen zijn ook praktisch, performantie is ook niet slecht, maar het is gewoon niet een "superbordje". Op alle punten zijn er 'betere' te vinden.

Dus gewoon een leuk bordje voor een leuke prijs met een hoop functionaliteit. :)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Schopje: :)

Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen de REV1 en de REV2.
Ik heb er nu net een gekocht en dat is een REV1.
Hij draait verder prima met mijn XP3200 erop. _/-\o_

Als ik de specs op de Gigabyte site naast elkaar hou dan kom ik ook niet echt verder :'(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd in "Gigabyte GA-7N400 Pro2 review/ervaring?"

Crossposten is niet de bedoeling :o

Kijk anders hier- antwoord staat er gewoon in:
[rml][ Ervaringen] Gigabyte nForce2 based borden[/rml]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1