Toon posts:

Connectie met adsl modem werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb hier een kabel naar een pc lopen met 4 aders. Ik heb deze aangesloten met rj45 plugjes volgens het schema in de faq. Helaas kan ik niet pingen naar m'n modem en heb verder ook geen verbinding via deze lijn. Als ik een gewone kant-en-klare netwerkkabel door het hele huis sleep en verbind met de modem en pc doet hij het wel gewoon.

De gaatjes 1,2,3,6 heb ik gebruikt van het stekkertje en precies dezelfde aan de andere kant (straight dus).

Iemand een oplossing?
(search is al gebruikt)

Verwijderd

Je kabel is dus niet goed, waarom heb je niet een gewone netwerk kabel gepakt met 8 aders?

Verwijderd

Wat voor kabel is het dan? Zijn de aders per paar getwist?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

En je weet zeker dat alle aders goed contact maken?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat deze kabel er al lag, heb wel altijd isdn internet via deze kabel gedraait.

Op de speedtouch moden brand het linker lampje en knippert het rechter, op de netwerkkaart brand er 1.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 14:58:
Wat voor kabel is het dan? Zijn de aders per paar getwist?
Twisten??

Edit: reactie toegevoegd
ralpje schreef op 20 april 2004 @ 14:59:
En je weet zeker dat alle aders goed contact maken?
Jah, heb het 2 keer overnieuw gedaan.
Lijn is volgens mij gewone isdn kabel, wit omhulsel, 4 aders: rood, geel, zwart, blauw.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 15:01 ]

Verwijderd

Een netwerkkabel heeft een bepaalde twisting om storing te voorkomen die voorkomen als een kabel lang is en langs storingsbronnen komt.

Hoelang is je kabel en komt hij langs storingsbronnen(230V bedrading/tl-buizen/enz)?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:02

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker of alle aders goed zijn (geen breuk) ?

Los van het feit dat ISDN kabel niet getwist is, lijkt me dat deze kabel niet geschikt is voor netwerkverkeer.

De oplossing is daarom ook erg makelijk en duidelijk: andere (netwerk)kabel trekken (hoe lang is hij eigenlijk ?).

[taalpurist mode]
Opnieuw, overnieuw bestaat niet
[/taalpurist mode]

[ Voor 12% gewijzigd door lier op 20-04-2004 15:09 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:21
Je kunt niet zomaar elke willekeurige set draden gaan gebruiken voor Ethernet. Dat het soms wel werkt, is mooi meegenomen, maar zoals nu werkt het niet, das dan jammer (dan zijn ze niet getwist of ze lopen te dicht langs andere draden of zijn niet voldoende afgeschermd).

Verwijderd

Topicstarter
Hij is een metertje of 30 lang schat ik.
Dus deze kabel is gewoon ongeschikt?

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-05 13:16

r44

Voor adsl (van moden naar netwerkkaart) moet je een 8 aderig kabel gebruiken.
De 4 aderig is een isdn kabel en deze werkt dus niet op je adsl modem.

44

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 11:03
ISDN kabel = geen ethernetkabel
omgedraaid kan vaak wel

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Topicstarter
Oke jammer :(
Tis niet bij me thuis maar ben het hier aan aansluiten voor me oom :)

Ga hem het zware nieuws ff vertellen dat we een nieuwe kabel moeten trekken in z'n nieuwe huis :D

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Nieuwe kabel trekken zal toch niet zo'n probleem zijn? Nieuwe kabel vast tapen aan het einde van de huidige kabel, en de oude kabel als 'trekdraad' gebruiken.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

-ScuL- schreef op 20 april 2004 @ 15:17:
ISDN kabel = WEL een ethernetkabel
B) Ik heb er al een paar succesvol omgebouwd werkt perfect en nog 100 Mbps ook :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• ScuL
nero355 schreef op 20 april 2004 @ 15:41:
[...]

B) Ik heb er al een paar succesvol omgebouwd werkt perfect en nog 100 Mbps ook :P
dan zijn het kabels die oorspronkelijk al twisted en met 8 aderige paren zijn geleverd, en verkocht zijn als ISDN kabel.
normale simpele ISDN kabel werkt niet of slecht met ethernetverkeer (KPN spul doel ik op)
het hoeft niet te werken, zeker niet op langere afstand.

[ Voor 7% gewijzigd door ScuL op 20-04-2004 15:50 ]

Verwijderd

of als het veel storing ondervindt

• nero355

nero355

-ScuL- schreef op 20 april 2004 @ 15:49:
[...]

dan zijn het kabels die oorspronkelijk al twisted en met 8 aderige paren zijn geleverd, en verkocht zijn als ISDN kabel.
normale simpele ISDN kabel werkt niet of slecht met ethernetverkeer (KPN spul doel ik op)
het hoeft niet te werken, zeker niet op langere afstand.
4 Aders (blauw/blauw-wit/oranje/oranje-wit) en wel getwist ja echter niet shielded enzo maar werkt wel goed !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op 20 april 2004 @ 16:09:

4 Aders (blauw/blauw-wit/oranje/oranje-wit) en wel getwist ja echter niet shielded enzo maar werkt wel goed !!!
Heb je nog meer berichten gelezen?
MetHod schreef op 20 april 2004 @ 15:10:
Je kunt niet zomaar elke willekeurige set draden gaan gebruiken voor Ethernet. Dat het soms wel werkt, is mooi meegenomen, maar zoals nu werkt het niet, das dan jammer (dan zijn ze niet getwist of ze lopen te dicht langs andere draden of zijn niet voldoende afgeschermd).

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 16:16:
Heb je nog meer berichten gelezen?
Hoezo bijdehand :/

Anyway........... misschien had ik er bij moeten vertellen dat ik de aanwezige connectoren had afgeknipt en zelf nieuwe (juiste) RJ45 had geknepen :P

/EDIT : OK ik geef op als jullie het niet willen geloven hoeft niet maar het werkt echt wel hoor :)

[ Voor 15% gewijzigd door nero355 op 20-04-2004 21:42 ]

• ScuL
ehh. de standaard ISDN kabels beschikken óók over RJ45 connectoren.. dat is niet het probleem. vandaar dat juist veel mensen de vergissing te maken om te denken dat ISDN kabels identiek zijn aan UTP.. het kán werken met hóeft niet.
ISDN-kabel is over het algemeen ook niet twisted trouwens

[ Voor 12% gewijzigd door ScuL op 20-04-2004 17:51 ]

Verwijderd

Hoezo bijdehand
B)
Pagina: 1