Beste tweakers,
Ik heb de monitor proberen in te stellen op de manier die de topicstarter beschrijft bij deze topic:
FirePower in "Een handleiding ter correctie van zeer d..."
Ik had al een topic geplaatst in het problemen & vragen bij games forum hier,
[rml][ PC]Unreal Tournament resoluties[/rml]
maar doe hier even een algemeen topicje.
Sinds ik mijn nieuwe 903DTA heb, heb ik een superdonker beeld tijdens gamen. Windows is helemaal perfect.
Ik dacht dat ik het alleen bij Unreal Tournament had, omdat ik van direct3d naar openGL wisselde, maar in direct3d is hij ook donkderder dan mijn oude monitor.
Misschien dat iemand met zijn HM903DTA even helpen hier hoe hij dit probleem heeft opgelost.
Ik heb in de monitor zelf de volgende waardes:
contrast en helderheid beiden op 70%
kleurtemp op 6500K
H-Convergentie op 50%
V-Convergentie op 50%
H-Moiré op 0% (wat is dit eigenlijk?)
Video: TEXT (picture was veel te licht, movie was te onscherp)
Gammacorrectie op 80%
Bij de nVidia drivers alles op standaard.
Ik heb de resolutie op 1600x1200 op 85HZ. Ook in games op deze reso, maar hij springt dan terug naar 60HZ.
Ik gebruik ReForce.exe om de refreshrate tijdens gamen zo te houden. Ik gebruik de gewone Iiyama HM903DTA drivers.
Wat heb ik geprobeerd?
- getest zonder gebruik van ReForce.exe: geen verschil
- getest op andere refreshrates en reso's: geen verschil
- met de nVidia drivers "gespeeld": als ik de gamma hier op 1,67 zet zijn de games zoals ze moeten zijn, maar Windows is dan veel te licht en kleuren zijn hierdoor niet mooi
- tijdens gamen met kleuren, contrast,helderheid en gammacorrectie "gespeeld": contrast en helderheid doen alleen de zwarte kleuren ietsje lichter maken, maar niet in het geheel lichter. de gammacorrectie op de monitor zelf haalt helemaal NIETS uit.
- standaard monitordrivers: gaan niet hoger dan 1280x1024 en laten niet alle refreshrates zien.
Jammer dat zo'n mooie en dure monitor (drivers?) dit probleem hebben. Met mijn grafbak Packard Bel PN3060 (1280x124@60HZ maximaal!) had ik geen problemen.
ik hoop dat iemand mij even kan helpen.
Alvast bedankt.
Ik heb de monitor proberen in te stellen op de manier die de topicstarter beschrijft bij deze topic:
FirePower in "Een handleiding ter correctie van zeer d..."
Ik had al een topic geplaatst in het problemen & vragen bij games forum hier,
[rml][ PC]Unreal Tournament resoluties[/rml]
maar doe hier even een algemeen topicje.
Sinds ik mijn nieuwe 903DTA heb, heb ik een superdonker beeld tijdens gamen. Windows is helemaal perfect.
Ik dacht dat ik het alleen bij Unreal Tournament had, omdat ik van direct3d naar openGL wisselde, maar in direct3d is hij ook donkderder dan mijn oude monitor.
Misschien dat iemand met zijn HM903DTA even helpen hier hoe hij dit probleem heeft opgelost.
Ik heb in de monitor zelf de volgende waardes:
contrast en helderheid beiden op 70%
kleurtemp op 6500K
H-Convergentie op 50%
V-Convergentie op 50%
H-Moiré op 0% (wat is dit eigenlijk?)
Video: TEXT (picture was veel te licht, movie was te onscherp)
Gammacorrectie op 80%
Bij de nVidia drivers alles op standaard.
Ik heb de resolutie op 1600x1200 op 85HZ. Ook in games op deze reso, maar hij springt dan terug naar 60HZ.
Ik gebruik ReForce.exe om de refreshrate tijdens gamen zo te houden. Ik gebruik de gewone Iiyama HM903DTA drivers.
Wat heb ik geprobeerd?
- getest zonder gebruik van ReForce.exe: geen verschil
- getest op andere refreshrates en reso's: geen verschil
- met de nVidia drivers "gespeeld": als ik de gamma hier op 1,67 zet zijn de games zoals ze moeten zijn, maar Windows is dan veel te licht en kleuren zijn hierdoor niet mooi
- tijdens gamen met kleuren, contrast,helderheid en gammacorrectie "gespeeld": contrast en helderheid doen alleen de zwarte kleuren ietsje lichter maken, maar niet in het geheel lichter. de gammacorrectie op de monitor zelf haalt helemaal NIETS uit.
- standaard monitordrivers: gaan niet hoger dan 1280x1024 en laten niet alle refreshrates zien.
Jammer dat zo'n mooie en dure monitor (drivers?) dit probleem hebben. Met mijn grafbak Packard Bel PN3060 (1280x124@60HZ maximaal!) had ik geen problemen.
ik hoop dat iemand mij even kan helpen.
Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 20-04-2004 12:35 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar