[XP] Opstarten traag

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Bijna hetzelfde probleem als ook een topic in deze lijst ,maar ietje anders denk ik, en ikwil niet zijn topic overnemen dus vraag in een nieuw topic.

De pc van mijn vriendin start heel traag op, vooral dat XP laadscherm, als het logo er is, duurt echt zeker 4 minuten. Het leuke is dan mijn zusje vrijwel de zelfde pc heeft en het niet heeft!

Specs:
AMD2200+
Asus A7N8X-X 400FSB/3xDDR/USB2/LAN/Sound
512Mb DDR pc3200
western dig. 7200rpm 80Gb (die fijne kabel, 80pins, en jumper zijn op cable select, tis maar 1 schijf)

XP heeft updates gedraait, driver zijn detonator en voor de geluidskaart van de cd, verder niks. Er hangen geen apparten aan. Bij mijn zusje waar het wel goed werk, die zit op de router bij mij thuis, mijn vriening heeft een directe kabelverbinding (heb de kabel er al eens uitgetrokken, licht niet hieraan).

Verder werkt de pc gewoon in windows razend snel, en ik zie nergens foutmeldingen, zelfs niet bij event viewer (wat zelfs bij mij vol staat :p ).

Iemand een idee?

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

wat voor een videokaart heb je..?
Wat dat zou best een probleem kunnen zijn..

Verwijderd

vteuniss schreef op 20 april 2004 @ 10:17:
Kijk anders even met bootvis waar XP op aan het wachten is ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 10:24 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ondanks dat je een ander zijn thread niet wil overnemen is het wel verstandig als je de tips in dat topic ook zelf even volgt en uitprobeerd zodat alle tips niet dubbel hoeven te worden genoemd :) Het is op dit moment lastig in te schatten of het om hetzelfde probleem gaat; dus merge ik dit topic nog niet met het andere topic met hetzelfde onderwerp...

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 15:06

n00bs

Het is weer Zomer!

Download laatste driver van de fabricant niet van de CD. Heb je al chipsetdrivers geinstalled?

Gebruike je statische IP adressering?

Download ook eens TuneXP, daarbij kan je de bootfiles automatisch laten herplaatsen

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
n00bs schreef op 20 april 2004 @ 10:37:
Download laatste driver van de fabricant niet van de CD. Heb je al chipsetdrivers geinstalled?

Gebruike je statische IP adressering?
Cd driver werkt bij mijn zusje ok... zal ff kijken nog voor nieuwere

Hij gebruik een onboard LAN en die heeft geen statische adressireing, gewoon automatisch, zij zit niet achter een router dus heeft zij een ip zoals 62.45.x.x ofzo..
Die mag je toch niet wijzigen d8 ik ? krijg je van je provider, maar goed.

Chipset Driver voor de nforce? heeft dat echt effect? Ik installeer het nooit :P
Zal ik ook doen...

De videokaart kan het zijn?

Het verschilt wel als enige met die van mijn zusje,
Mijn vriendin heeft een geforce4 mx440 64Mb (van pov d8 ik..) Daar zitten detonator drivers op, heb 2 versies geprobeerd, 45.x en de nieuwste, die oude presteerd het best, maar maakte voor opstarten niks uit.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
zet ook alles uit in de bios wat je niet gebruikt (com, ltp etc. ook floppy seek) tevens in het register neuzen wat er allemaal opstart en wat niet nodig is verwijderen

(ik verwacht ook dat het met netwerk te maken heeft maar daar heb ik te weinig van gegeten om een tip op te geven)

[ Voor 26% gewijzigd door vierkant228 op 20-04-2004 14:13 ]

Verwijderd

Je kunt ook een keer proberen zoveel mogelijk hardware eruit te trekken om te kijken of het daar aan licht.
Voor het geval je het niet weet alleen moederbord,processor,geheugen,videokaart,1 harde schijf is nodig om winXP op te starten.
Pagina: 1