Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

reikwijdte bleutooth

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: bluetooth
ik heb sinds kort een T630 van Sony Ericsson en vandaag heb ik een bluetooth usb dongle aangeschaft bij Mycom.nl. (Mycom USB dongle 35 euro)

nu valt mij echter de reikwijdte van de bluetooth tegen. als m'n gsm in de kamer naast mij ligt dan is de gsm al niet meer te bereiken via mijn bluetooth usb dongle.

waar ligt dit aan?

zwakke signaal van de gsm?
slechte usb dongle?

hebben jullie betere ervaringen met andere bluetooth usb dongles?
ik zag nl. dat die van msi een reikwijdte hadden van ca. 200m in 'open space'.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
200 meter is echt heel erg ver. De Class 1 BT dongles komen hooguit 100 meter ver, de Class 2 BT dongles niet verder dan 10 meter. En dat is in ideale omstandigheden dus als jij achter een muur gaat zitten kan je er vrijwel van uit gaan dat je bereik weg is. Bluetooth is voor korte afstanden ontworpen.

[ Voor 9% gewijzigd door redfoxert op 20-04-2004 00:29 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Geen matches
die is maar 10 die andere met GROTE antenne 100 of 200

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:33
Rechtstreekse uit de openingspost van actueel topic over de T610: Het Grote SonyEricsson T610 topic - Deel 8

De SonyEricsson T610 is op 3 verschillende manieren met de PC te verbinden. Door middel van een datakabel, een infrarood verbinding of door middel van een BlueTooth verbinding.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de BlueTooth verbinding omdat het draadloos is, snel is en omdat als je in de toekomst ooit weer een andere BlueTooth telefoon koop, je niet weer een nieuwe datakabel moet kopen.

Om een BlueTooth (BT) verbinding tot stand te brengen heb je natuurlijk een PC/laptop nodig die ook uitgerust is met BT. Sommige laptops hebben al BT, maar daarintegen heb ik nog nooit een PC gezien met geïntergreerde BT interface.
Dus dan zal je een BT USB dongle moeten kopen. Persoonlijk raad ik een 'Class 1' BT dongle aan omdat de dongle opzich een bereik heeft van 100 meter. Helaas heeft de T610 een 'class 2' BT chip, dus die 100 meter zal je niet kunnen halen met een verbinding tussen je PC en je T610. Maar in de toekomst zullen er wel degelijk GSM's met een 'class 1' BT chip uitkomen zoals de SonyEricsson Z1010.

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
het is dus heel normaal volgens jullie?

afgezien van de classes zit er dus tussen de merken weinig verschil volgens jullie (kocht deze usb dongle alleen vanwege z'n prijs namelijk)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Geen matches
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 00:36:

afgezien van de classes zit er dus tussen de merken weinig verschil volgens jullie (kocht deze usb dongle alleen vanwege z'n prijs namelijk)
Ja, had je toch zelf ook even kunnen nagaan, je kunt toch zo in de specificaties van je dongle en je toestel zien dat ze beide maar 10 meter line of sight aankunnen?

Verwijderd

Geen matches
als ik mijn t610 2 verdiepingen beneden leg zie ik hem nog net, valt af en toe even weg. Een kamer verder lijkt me dus een beetje slecht :S

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 00:56:
als ik mijn t610 2 verdiepingen beneden leg zie ik hem nog net, valt af en toe even weg. Een kamer verder lijkt me dus een beetje slecht :S
Het is nogal een verschil wat voor een muren we het hier over hebben. Verder voegt dit compelet niets toe als je voor de rest ook geen omstandigheden als afstand, bluetooth dongle etc. vermeld.

Daarbij is :S is MSN-smiley :r

Verwijderd

Matched: bluetooth, class2
sdomburg schreef op 20 april 2004 @ 00:59:
[...]

Het is nogal een verschil wat voor een muren we het hier over hebben. Verder voegt dit compelet niets toe als je voor de rest ook geen omstandigheden als afstand, bluetooth dongle etc. vermeld.

Daarbij is :S is MSN-smiley :r
Ik praat hier over betonnen vloeren (dikte/samenstelling kan ik je helaas niet vertellen). Bluetooth dongle is een class2 dongle van Mycom (usb geval), afstand is 2 verdiepingen (6 meter ?) ongeveer onder elkaar.

Smiley gebruikte ik al jaren op irc, voordat ik van MSN gehoord had ....

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 20:09
Geen matches
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 00:36:

Jip, heel normaal. De GSM is de zwakste schakel.

Tussen de merken onderling zit zeker verschil. Zo kan 't zijn dat een duurder model meer BT profielen ondersteunt. Daarnaast kan 't zijn dat een duurdere ook écht de 100 meter kan benaderen, terwijl een goedkopere bijvoorbeeld maar 50 meter haalt. 100 meter haal je iig eigenlijk nooit :) Misschien in de meest ideale omstandigheden :+

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Geen matches
Ik moet hierop even reageren sorry voor het vervuilen de Topic :)
sdomburg schreef op 20 april 2004 @ 00:59:
Daarbij is :S een MSN-smiley :r
Een :S smilie is gewoon een ouderwetse oer IRC smilie en dat het toevallig in MSN zit boeit niet je zal het ook in Trillian vinden (De Betere IM Messenger :+ ) en ik begin dat :S gedoe echt irritant te vinden waarom is er niet gewoon een smilie voor op GoT :?

Tot zover mijn irritatie :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Geen matches
Hoe groot is de zend afstand van de blue tooth in de sony ericsson k700i

ik kan namelijk kiezen uit een blue tooth adapter van 100m en een van 20 m
Pagina: 1