Subwoofer klinkt brak met soundstorm

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• Chi3F
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06-2023
Ik heb sinds kort een mobo met soundstorm (Asus A7N8X-E Deluxe) aangeschaft. Het scheen dat dat soundstorm beter klinkt dan menig Creative geluidskaartje, waaronder ook m'n eigen Live! 1024 kaart.

Nou heb ik m'n speakerset (cambridge fps2000, 4 satellites en subwoofer) erop aangesloten, en na een beetje gepruts werken alle speakers. Echter, bij het afspelen van mp3'tjes, dvd's en dat soort zaken vind ik de subwoofer wel erg mager klinken, vooral vergeleken met mn Creative kaartje. Ik krijg het niet beter met het soundstorm control panel...
Waar ik vroeger 'boem boem' hoorde, is het nou meer 'tok tok', niet echt een verbetering zou ik zeggen! :P

Nou is mijn vraag, hebben meer mensen dit ervaren? Komt m'n subwoofer nou eenmaal slechter uit de verf met soundstorm, of heb ik instellingen over het hoofd gezien en zou het veel beter moeten werken?

Ik wil m'n diepe bass terug! :)

PSN: Arienix

• Chi3F
Iemand een idee?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-08 12:38
Het is niet de bedoeling dat je een topic binnen 24 uur omhoog schopt.

Probeer in ieder geval de nieuwste drivers eens. Die schijnen erg goed te zijn. Kijk verder je aansluitingen even na. Je hebt namelijk een apparte subwoofer uitgang als je hem analoog aansluit.

• Chi3F
olof schreef op 19 april 2004 @ 18:46:
Het is niet de bedoeling dat je een topic binnen 24 uur omhoog schopt.

Probeer in ieder geval de nieuwste drivers eens. Die schijnen erg goed te zijn. Kijk verder je aansluitingen even na. Je hebt namelijk een apparte subwoofer uitgang als je hem analoog aansluit.
Ik heb die nieuwste drivers al gedownload, geen verbetering...
Ik heb 2 stekkertjes, een zwarte voor rear en een groene voor front, en die zitten in de juiste uitgangen... Heb dus geen aparte subwoofer uitgang gebruikt!

• gakkethijs
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

soundstorm is aleen beter als je hem aansluit op een versterker met de digtale ingang anders is het gelijk een een gewone soundkaart. dit klopt toch? en iemand nieuwe driver werken enorm

je hebt dus 4.1 dat werkt denk ik anders

[ Voor 11% gewijzigd door gakkethijs op 19-04-2004 18:55 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Met 4.1 zit het filter in de versterker ipv in de geluidskaart, misschien dat er iets van bass redirection aanstaan oid?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Chi3F
bobo1on1 schreef op 19 april 2004 @ 19:28:
Met 4.1 zit het filter in de versterker ipv in de geluidskaart, misschien dat er iets van bass redirection aanstaan oid?
Waar zou ik dat in godsnaam kunnen zien/instellen?

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-08 08:24
Vink voor de grap create LFE eens aan en luister nog eens.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

De Nforce1&2 chipsets zijn nou al zo lang op de markt, maar er schijnen nog steeds maar weinig mensen te weten wat Soundstorm inhoudt.
Soundstorm zorgt er voor dat ieder normaal geluidssignaal als een AC3 signaal naar een digitale receiver wordt gestuurd, met een standaard Creative setje heb je hier dus niks aan.

Lees dit stukje maar eens:

http://www.overclockers.com.au/article.php?id=134416

Voor de duidelijkheid, je maakt nu gewoon gebruik van de analoge output van de Realtek AC97 codec, welke dus nogal brak is, een SB Live of Audigy zal dus gewoon beter klinken!

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Das niet waar, je Soundstorm spuugt weldegelijk je analoge audio uit. Ook je analoge audio zal zoiezo al een stuk beter zijn dan die van Creative Soundcards tot aan de Audigy2. Alles wordt hardwarematig gedaan. Wat de Soundstorm vooral nuttig maakt, is dat het vrijwel de enige soundcard is die Hardwarematig Dolby Digital aankan. De gehele processorbelastig is met een soundstorm dus zeer laag, ook als je analoog gebruikt.
Ik gebruik zelf geen Digitale outputs want daar houdt ik niet van. Ik heb een zelfbouw discrete eindversterker met normale analoge ingangen want zo hoort het ook, geen digitale troep met slechte converters enzo, daar schiet je namelijk helemaal niets mee op, voor dat dat goed is moet je eerst een receiver van 10.000 eur hebben en daar past een dergelijke geluidskaart helemaal niet bij. De geluidskwaliteit is hoe dan ook veel beter dan van menig Creative kaart. Ik gebruik voor games toevallig ook een 4.1 PC speakersetje van Logitech (Z-560) met interne scheiding voor het LFE kanaal. Hier worden dus gewoon 2 stereo kanalen bij elkaar gevoegd en het hoog wordt weg gefilterd. De geluidskwaliteit is gewoon gelijk aan dat van elke andere geluidskaart. Met zo'n 'bagger' pc setje zal je toch geen verschil horen. Dat er iets mis is met je Sub is hoe dan ook heel erg vreemd en hoort echt niet zo te zijn. Dat zou betekenen dat bijde Stereo signalen al niet goed zijn, want meer is het niet. Misschien dat je iets als LFE hebt aangezet in je control panel, dan haalt hij het lage geluid uit het front/rear gebied en stuurt deze door het LFE kanaal. Aangezien je dat kanaal niet hoort te gebruiken met een 4.1 set zal je dus een hele hoop 'laag' missen. Je moet echt iets fout gedaan hebben.

Ow nog iets... welke gek speelt zijn MP3's nou af in Dolby Digital 2.0 ?
Nix Dolby, gewoon in STEREO afspelen op een goeie 2 kanaals Versterker met 2 luidsprekers. Dat klinkt echt ENORM veel beter. Een CD in een stand alone speler wil ik ook niet eerst omvormen in een Dolby signaal om vervolgens in Dolby Digital 2.0 over mijn speakers te horen. Dat heet verkrachting van je geluid, wat MP3 overigens ook al doet, maar jij houdt van dubbel op zo te zien :D

[ Voor 17% gewijzigd door BruT@LysT op 03-07-2004 17:55 ]

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Kijk voor de grap eens naar de datum :O

laten we dit topic verder maar met rust laten :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

m.m schreef op 03 juli 2004 @ 17:58:
Kijk voor de grap eens naar de datum :O

laten we dit topic verder maar met rust laten :)
Whehe :D

Das leuk man, wat oer-oude topics lastig vallen :)

Verwijderd

Ik denk dat de topicstarter na 1/4 jaar wel zijn zaakjes op orde heeft...
Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.