Toon posts:

Onbekend formaat?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soort van enquete gemaakt welke door gebruikers digitaal ingevuld dient te worden. Dit doen de gebruikers netjes en het bestand wordt weer naar mij gemaild. Alleen kan ik het ingevulde, teruggestuurde bestand niet lezen! Het origineel is een word-97 document. De gebruikers openen dit in één of ander programma in op een Apple.

Waarschijnlijk krijg ik dus een Apple-formaat terug ofzo. Weet iemand een tooltje waarmee ik deze bestanden wél kan lezen?

Een voorbeeld van een ingevoerd bestand: hier.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:47
Mail de mensen terug met de vraag of ze een normaal bestand willen mailen. Verder lijkt het me geen Mac-bestand of iets dergelijks, want als je het bestand opent kan je veel zinnen er gewoon uithalen :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
December schreef op 19 april 2004 @ 17:11:
Mail de mensen terug met de vraag of ze een normaal bestand willen mailen. Verder lijkt het me geen Mac-bestand of iets dergelijks, want als je het bestand opent kan je veel zinnen er gewoon uithalen :)
Nee terugmailen is geen optie. Naja, is wel een optie, maar dan moeten ze allemaal weer opnieuw die bende in gaan vullen. Waarmee open jij het bestand? Als ik 'm open met bijvoorbeeld Editplus, dan zie ik alleen maar rare tekens en géén zinnen. Is er echt geen Apple-viewer ofzo? Of misschien een tool die me kan vertellen wat voor soort bestand het is?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:47
Gewoon met kladblok, dan krijg je een beetje misvormde zinnen, maar het is wel te lezen (tussen alle vage tekens door) :)

The devil is in the details.

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Misschien dat zij een recentere versie van Word gebruiken dan jij en jouw versie van Word de codering niet helemaal snapt.

Misschien dat het het overwegen waard is de enquetes online in te laten vullen?

[ Voor 1% gewijzigd door Dr. Malsain op 19-04-2004 17:16 . Reden: Typo ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08 19:30

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

als ik die file open met MS-word geeft ie eerst aan met wat voor coding ik em wil openen, dus echt herkennen doet ie et bestand nie, maar et is gewoon een opgemaakte tekstfile, want ik kan een hoop gewone tekst gewoon elzen, ook asl ik em met notepad open. Dat er een hoop rare tekens tussen staan duidt erop dat het opgemaakte tekst is zolas bijv. ms-word die genereert (open maar eens een ander word bestand in notepad). Alleen is het schijnbaar van een opmaak formaat dat niet wordt herkent door MS-word (versie 2003 in mijn geval).
Dr. Malsain schreef op 19 april 2004 @ 17:15:
Misschien dat zij een recentere versie van Word gebruiken dan jij en jouw versie van Word de codering niet helemaal snapt.

Misschien dat het het overwegen waard is de enquetes online in te laten vullen?
recentere versie ligt et dus denk ik nie aan als ms-word 2003 em nie kan openen.

[ Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2004 17:16 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Nee oudere versie van Word kan het niet zijn. Heb hier nu 2003 en ook deze kan 'm niet lezen. Kut zeg...

Verwijderd

Topicstarter
Foutje.... zeg weet iemand wel een redelijk standaard tekstverwerkingsprogramma voor een Apple?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 17:18 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 20:09
http://www.iana.org/assig...pes/multipart/appledouble
5.2 AppleSingle example

Content-Type: application/applefile; name="New Computers
1/2 -93"; type="MSWord5.1a"

[The AppleSingle file follows (starts with, in
hexadecimal: 00051600)]
Open het bestand maar eens in een hex-editor :)
Helemaal onderin staat dat het een MS Word document 8 is...

OpenOffice 1.1 met de Apple Macintosh/Icelandic codering maakt er een redelijk leesbaar bestand van. Maar geen invulvakken ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door bredend op 19-04-2004 17:27 ]

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

anders misschien ff openoffice installen (www.openoffice.org) misschien dat die er iets van kan bakken??

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:02
Kan je origineel ook eens posten, dan kan ik zien waarmee mijn macje die wil openen. Van jouw bestand denkt hij dat het een excel binary is, maar dan komt er ook nog een beetje (wel leesbare) zooi uit.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Onderaan in het bestand staat wel : Microsoft Word Document, NB6W , Word.Document.8

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Zou ook zomaar kunnen dat het bestand beschadigd is als het maar één keer is voorgekomen. Vraag anders de persoon het bestand nogmaals te sturen.

• Orion84

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

heb em net voor de gein eens naar me linux blik gecopieerd, enne, als ik em daar bekijk dan komt daar prima te lezen tekst uit met hier en daar wat code als: formcheckbox ertussen. Dat is in ASCII en daar staat idd zoals bredend en djexplo al aangaven ook bij dat het een ms-word 8.0 doc zou moeten zijn :?

• djexplo
Ik heb even een microsoft word recover programma er over heen gegooit, die repairde hem niet helemaal, wel grote delen goed. Het bestand is dus waarschijnlijk gewoon beschadigd

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vage zooi in Open Office :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
#e#k#s#t#v#a#k#1#9#1###########################€###D###
####################################################
########ÿÿÿÿ########T#e#k#s#t#v#a#k#1#9#2###############
############€###D###################################
############################ÿÿÿÿ########T#e#k#s#t#v#a#k
#1#9#3###########################€###D###############
################################################ÿÿÿÿ#
#######T#e#k#s#t#v#a#k#1#9#4###########################
€###D###############################################
################ÿÿÿÿ########T#e#k#s#t#v#a#k#1#9#5#######
####################€###D###########################
####################################ÿÿÿÿ#####

Moest ook codering kiezen maar kan ie niks mee :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:13

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Even ene tip voor de toekomst:

Het verspreiden van enquetes in word-documenten is vragen om problemen, als je niet absoluut 100% zeker weet welke versie al je mensen gebruiken.

De meest simpele manie rom zoiets goe dte doen is een HTML pagina die alle invoer naar je e-mailadres verstuurt, er bestaan daar ook (gratis?) programma's voor, als je gebruik maakt van de mailclient van de gebruiker hoef je ook geen server-side scripting te gebruiken waardoor je HTML document ook nog eens draagbaar is.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• djexplo
Hoi ik heb hem nu handmatig gerecoverd hij is nu perfect hoe doe je dat : Pak WinHex (hexeditor) en remove alle data van af het begin tot aan de code D0 , CF ,11 (in normale tekst iets van DÏ )
zie http://home.student.utwente.nl/d.kroon/bes.doc

Kijk ook maar eens met een hexeditor naar het verschil tussen de eerste bytes van jouw'n kappote file en een nieuwe word file, dan zie je dat aan het begin van jouw'n bestand een byte of 40 rotzooi staat.

[ Voor 34% gewijzigd door djexplo op 19-04-2004 18:03 ]

Pagina: 1