[XP] USB Memory Stick (Drive mapping)*

Pagina: 1
Acties:

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb hier een paar memory stickjes liggen. Nu standaard krijgen die letter F toegewezen maar een half jaar gelden hebben wij lekker beslist dat F de afdelings share ging zijn.
Nu wil ik deze drive mapping van F naar I veranderen.
Voor zover geen enkel probleem in je XP naar comp management en via disk managent change drive letter doen.

Maar dat blijkt alleen maar te werken voor die bepaalde USB stick als de andere persoon zijn stick in de pc steekt dan probeert die terug F vast te krijgen die natuurlijk al in gebruik is.

Wat willen we dus een vaste aanpassing.

Because Great minds Think alike

• Helena
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Je kunt proberen dit op het betreffende systeem te regelen via het uitschakelen van bepaalde drive letters. Dit raad ik af: te ingewikkeld, ongewenste neveneffecten bij het mounten van andere drives enz. De oplossing is volgens mij simpel. Bij elke USB -stick via Disk Management de drive letter toewijzen; dit hoef je dit maar 1x te doen. Daarna blijft de drive letter behouden volgens mij. Aangzien ik er maar 1 heb kan ik dit niet uitproberen, dus geheel zeker ben ik er niet van.

Verwijderd

Een vaste oplossing die altijd werkt is die schjifletter voor de afdelingsshare te wijzigen....is wel het makkelijkste. Tenzij je persee F wilt behouden voor afdelings-share

Verwijderd

Wat ook kan is de gebruikers van de USB sticks vertellen dat ze eerst moeten aanloggen (zodat de mappings er zijn, dus ook die F), en daar naar die usbv stick erin doen, dan heb je F als afdelingsschijf. :)

• djack
Vermits we in een internationaal netwerk zitten kunnen we geen drive letters gaan aapassen van shares.

We hebben nu helemaal die keuze gemaakt.

En ze steken de sticks maar pas in na dat ze compleet aangelogd zijn, het logon script heeft dan de F en G al toegewezen en toch geen geluk.

Er moet toch een manier zijn om dit vast te zetten ...?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even ter referntie - een tijd geleden is hier ook een topic over geweest -
[rml][ XP] Drive letter USB memory stick over netwerk drive[/rml] - en hier is toen geen oplossing uitgekomen voor zover ik weet.

• djack
Dus wat iedereen me weet te zeggen is dat er geen oplossing is ... :-( hmmz kan ik niet mee leven ...

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

djack schreef op 20 april 2004 @ 16:48:
Dus wat iedereen me weet te zeggen is dat er geen oplossing is ... :-( hmmz kan ik niet mee leven ...
De oplossing is wel gegeven: alle USB-keys er appart in doen en appart aangeven dat ze de driveletter I moeten hebben. Het is niet de meest snelle manier, maar het werkt wel.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1