[XP] Drive letter USB memory stick over netwerk drive

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik zit met het volgende probleem:

Bij alle Windows XP pc's die ik op m'n werk heb staan heb ik het probleem dat de drive letter die toegekend wordt aan een USB memory stick OVER de eerste netwerkschijf wordt gezet....

De enige oplossing is dan in disk manager dat ding een andere letter geven.
Is hier een oplossing voor?

Het gaat mij er dus niet om dat de USB drive steeds dezelfde letter moet krijgen, maar wel een vrije letter!!
Windows XP sp1 icm. Novell 4.90 sp1 client

In de search kom in geen topics tegen met hetzelfde probleem

[ Voor 12% gewijzigd door Ye Greate'96 op 15-03-2004 09:24 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:48

Maasluip

Kabbelend watertje

Is er enige gelijkenis met met USB Memory Stick wordt niet herkent door XP?

Met andere woorden: is het altijd drive E: waarmee het fout gaat of gaat het ook fout als de eerste netwerkdrive op K: of X: staat?

Mijn ervaring is echter dat het een bug in XP is en dat de USB stick die wij hadden altijd op E: wil.

Signatures zijn voor boomers.

• Ye Greate'96
Maasluip schreef op 15 maart 2004 @ 09:25:
Is er enige gelijkenis met met USB Memory Stick wordt niet herkent door XP?

Met andere woorden: is het altijd drive E: waarmee het fout gaat of gaat het ook fout als de eerste netwerkdrive op K: of X: staat?

Mijn ervaring is echter dat het een bug in XP is en dat de USB stick die wij hadden altijd op E: wil.
Nee, het probleem is dat XP aldoor de eerste volgende lokale drive letter toekent, maar daarbij niet let op eventuele netwerk schijven. Dus al heb ik bijv. een C, D en E en de eerste netwerk schijf is F, dan krijgt de USB memory stick F toegekent....

Dit probleem wordt inderdaad wel kort besproken in dat topic, maar er wordt geen oplossing gegeven....

[ Voor 8% gewijzigd door Ye Greate'96 op 15-03-2004 09:28 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 15:48

Maasluip

Kabbelend watertje

Okee, ik zeg 'altijd op E:' omdat wij altijd een lokale C: en een D: schijf hebben O-)
Maar ik blijf er dan bij: bug in XP.

[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 15-03-2004 09:34 ]

Signatures zijn voor boomers.

• Ye Greate'96
Nou laat maar, Microsoft geeft aan dat het inderdaad een probleem is en dat ik eigenlijk nu pech heb!

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;297694

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Er is een reden dat netwerk-drives over het algemeen hoger gemapped worden/werden. Helaas is het tegenwoordig in een aantal organisaties gewoonte om de home-directory van medewerkers op de server naar H: te mappen, maar de meeste netwerk-drives worden nog altijd vanaf M: omhoog gemapped.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Novell mapt standaard het SYS: volume naar F:, maar in weze heb je dit helemaal niet nodig. Je "Public" wordt al standaard naar Z: gemapped, en als je het netwerk een beetje geconfigureerd hebt begint de "home directory" bij H:, en gebruik je bijvoobeeld K:, L:, M:, N:, voor applicatie schijven, gedeelde data schijven, groupsschijven, etc....

Je houdt dan C:, D:, E:, F:, en G:, over voor lokale schijven. Eventueel kun je als Sysadmin het hele SYS: volume ook nog eens apart mappen als I: ofzo...

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Ye Greate'96
maartena schreef op 15 maart 2004 @ 19:36:
Novell mapt standaard het SYS: volume naar F:, maar in weze heb je dit helemaal niet nodig. Je "Public" wordt al standaard naar Z: gemapped, en als je het netwerk een beetje geconfigureerd hebt begint de "home directory" bij H:, en gebruik je bijvoobeeld K:, L:, M:, N:, voor applicatie schijven, gedeelde data schijven, groupsschijven, etc....

Je houdt dan C:, D:, E:, F:, en G:, over voor lokale schijven. Eventueel kun je als Sysadmin het hele SYS: volume ook nog eens apart mappen als I: ofzo...
Ja, ik zat er inderdaad al aan te denken om in de client H als "first network drive" in te stellen.
Maar het blijft gaar dat ik dit aan moet passen omdat er in Windows XP zo'n fout zit.
Pagina: 1