[Car-Audio] omgedraaide Subwoofer probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik heb een infinity Reference 1230w woofer (nom. 300Watt/ max 1200Watt) en speelt in een 27 liter gesloten kast (met demping en schotten erin). Ik heb er een JBL 80.4 waar ik 2 kanalen van gebrugd hebt voor de woofer (en zou 160 watt moeten geven). Ik gebruik de andere 2 kanalen voor mn 6/9 3-weg speakers.
Het geluid zoals het nu is klinkt echt voortreffelijk (voor in een auto dan >:) )
Alleen als ik echt harde bassnummers speel krijg ik een raar bijgeluid.
Na een nader onderzoek kwam ik erachter dat het van mijn woofer afkomt. De kist maakt NIET het bijgeluid maar het is echt de woofer zelf ?!?!? Ik heb wel de woofer omgedraaid (dus met magneet naar buiten *Fenomeen wat in de car-audio wereld vaker voorkomt*).
Ik heb niet veel zin om de woofer om te draaien (ivm extra gat boren in me kast voor aansluiting, en mijn inhoud van mijn kast klopt dan niet meer ... :( maw overnieuw beginnen |:( ).
Het klinkt alsof er karton aan de conus vast zit wat mee wapperd.
Wat zou dit rare bijgeluid kunnen wezen??? :X

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

check de ophanging van je woofer eens.
en, weet je zeker dat je kist niet ergens lekt?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, dat karton verhaal klinkt erg als een lek.

De lucht klappert dan langs iets heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisch
De ophangin heb ik inmiddels ook gecontroleerd en ziet er overal nog intact uit !
De kast lekt voor 99% zeker niet! Alle hoeken zijn namelijk dichtgekit ... Ik kan nog even nagaan of de woofer wel goed aangedraaid zit ...

[ Voor 21% gewijzigd door Dennisch op 19-04-2004 15:26 ]

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Gewoon hard aanzetten en op de fietsenbanden methode met je vingers/handen langs alle randen en kieren voelen, voel ook goed langs de rand van de driver of daar niks langs lekt.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 11:36

Sick Nick

Drop the top!

Probeer je niet gewoon teveel en te lage tonen eruit te persen waardoor de driver zelf aan of zelfs over z'n xmax zit? In zo'n klein kastje krijg je een flinke geluidsdruk natuurlijk, als je dan 15 Hz wilt laten horen gaat ie flink tekeer. Misschien dat de woofer dat zelf niet aan kan?

[ Voor 45% gewijzigd door Sick Nick op 19-04-2004 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
wat ook wel kan helpen is de fase omdraaien. Aangezien je hem andersom hebt gezet, moet je ook de fase omdraaien. (kun je vaak op je autoradio instellen)
(sub- reverse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Wolfjemidas schreef op 19 april 2004 @ 21:05:
wat ook wel kan helpen is de fase omdraaien. Aangezien je hem andersom hebt gezet, moet je ook de fase omdraaien. (kun je vaak op je autoradio instellen)
(sub- reverse)
Dit is hier al uitgebreid de grond in geboort :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09 10:48
Is het volume van de kist niet te klein?
Volgens mij (en ik heb er ook geen verstand van) zou het voor een gesloten kist rond de 50 liter moeten liggen.
Bij veel bas kan de speaker nu zijn druk niet voldoende verplaatsen in de (te) kleine ruimte.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
deepspace schreef op 19 april 2004 @ 21:20:
[...]

Dit is hier al uitgebreid de grond in geboort :+
Daar wordt anders aangegeven dat de speakers dezelfde kant op moeten bewegen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisch
die 27 liter wordt al sterk aangeraden door Infinity zelf. Dus dit zou voldoende moeten wezen. De fase heb ik ook al omgedraaid (omdat ie anders tegen mijn hoedenplank speakers inspeelt (en das geen geluid).

Voor de herhaling. het geluid zoals alles nu weergeeft is voortreffelijk (ik heb alleen een bijgeluid) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer de woofer eens "free air" uit de kist dus dan kun je ff kijken of de korf niet ergens mee trilt of dat de woofer zelf gewoon flipt bij dat volume
Pagina: 1