Toon posts:

Aankoop Sony breedbeeld, actiebon zit er niet bij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week via pick2pay.nl een Sony KV32FX68 gekocht. Nou hoorde ik van de modern en de BCC dat Sony een actie op deze toestellen heeft zitten, waarbij je kan kiezen tussen €100,- cashback of een Sony Playstation 2.

Echter ik heb deze bon niet bij het toestel gekregen, waarop ik Sony heb gebeld. Die kunnen / willen de bon niet naar me opsturen, en de leverancier doet ook moeilijk.
Wij hebben zelf geen direct contact met de inkoop van Sony, dit gebeurd via een inkoopcentrale. Indien zij formulieren of bonnen hebben, dan krijgen wij die meegeleverd. Dit gaat ook altijd 1 op 1 (televisie en bon), indien deze bonnen en niet bij zitten, kunnen wij er ook niet meer aankomen. Dit betekend dat deze televisies zijn ingekocht bij Sony van een voorraad waar deze bonnen dus niet bij zaten.

Nogmaals dit is een actie van Sony. Zou deze actie ook bij ons gegolden hebben, dan had dit ook op onze site gestaan.

Mvg Bert Teunissen

Pick2pay
Antwoord van mij aan de hand van 2 sony medewerkers:
Geachte heer/mevrouw,

De bonnen kunnen worden besteld bij Sony, indien de leverancier deze niet meer heeft. Dit is mij door twee medewerkers van Sony bevestigd, en het heeft niets te maken met het 1 op 1 leveren van een bon / tv of met een voorraad waarbij deze bon niet zou zitten. Het gaat gewoon om alle toestellen verkocht na 1 april aan de consument, niet geleverd aan de leverancier na 1 april. Indien de bon er niet bij zat, dan kan de leverancier (of de uwe) hem gewoon bestellen waarop de bon wordt opgestuurd. Dus mijn verzoek is om deze even te bestellen, dan wel uw leverancier deze te laten bestellen.

Met vriendelijke groet,

Sander
Maar ze willen die bonnen niet voor me bestellen, heeft iemand een tip voor me (of een bon die die even wil scannen?) hoe ik aan die bon kan komen. €100,- terugkrijgen is altijd leuk natuurlijk :)

Verwijderd

of een playstation 2 ;)

Verwijderd

zeggen dat je je bon wilt of dat je de koop ontbind en je geld terug wilt (aangezien je van de 100 euro korting uit ging, zij deze niet hebben kunnen leveren en dit volgens sony hun gebrek is.)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 14:11:
zeggen dat je je bon wilt of dat je de koop ontbind en je geld terug wilt (aangezien je van de 100 euro korting uit ging, zij deze niet hebben kunnen leveren en dit volgens sony hun gebrek is.)
Nee daar ben ik niet vanuit gegaan, het stond in eerste instantie ook niet op de site. Maar de actie van Sony loopt wel, dus wil ik er graag aan meedoen uiteraard.

Ik ga trouwens voor die €100,- , gamen doe ik wel op de pc :)

Verwijderd

gewoon even bij BCC of andere winkel aankloppen misschien hebben die nog wel een formuliertje voor je , ik geloof dat alle acties van sony via hun website gaat dus misschien dat het daar te vinden is !

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-08 12:13

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Misschien kan je ook gewoon je aankoopbewijs en serienr. naar Sony sturen en even uitleggen hoe het zit.
Het lijkt me dat je eerder deze service van Sony krijgt als van een leverancier.

(Geinig trouwens, ik kocht een paar jaar geleden een 32FX60 en daar kreeg ik een Playstation 1 bij, de PS2 was er net en nog vele honderden guldens)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04-2025
Is die actie alleen in Nederland?
Dan zit de bon er waarschijnlijke niet bij omdat pick2pay bijna alles uit Duitsland haalt, sony zal dan ook niet zo een bon geven want die houden niet zo van die parallel import.
Dus ik denk dat je gewoon pech hebt.

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Davitos schreef op 19 april 2004 @ 15:42:
Is die actie alleen in Nederland?
Dan zit de bon er waarschijnlijke niet bij omdat pick2pay bijna alles uit Duitsland haalt, sony zal dan ook niet zo een bon geven want die houden niet zo van die parallel import.
Dus ik denk dat je gewoon pech hebt.
Ik denk ook dat dit het geval is en dan heb je inderdaad gewoon pech. Het is namelijk niet voor niets dat dat soort bedrijven goedkoper zijn dan "gewone" winkels. En Sony Nederland zal je hierbij echt niet helpen (die hebben niets aan je TV verdient en zullen zeker geen 100 euro terug geven). En verder denk ik ook niet dat BCC je zomaar even een bonnetje meegeeft als Sony Nederland ze al niet weg wil geven.

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Verwijderd

Misschien moet je gewoon bij een officiele reseller kopen, NIET VOOR DUPPIE OP EERSTE RIJ!!!!!

Wat denk je nu dat Sony gek is en mee helpt de markt te verzieken, dat is ie al!!!!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-08 20:51
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 19:13:
Misschien moet je gewoon bij een officiele reseller kopen, NIET VOOR DUPPIE OP EERSTE RIJ!!!!!

Wat denk je nu dat Sony gek is en mee helpt de markt te verzieken, dat is ie al!!!!
Wat jij zegt slaat natuurlijk nergens op. 1 van de voordelen van de oprichting van de EU is dat mensen in het buitenland ook makkelijker dingen kunnen kopen. Dit heet marktwerking, en is dus niet voor een duppie op de eerste rij zitten. Dit geldt natuurlijk ook voor normale winkels. De TS kan er toch niets aan doen dat zijn winkel toevallig in Duitsland producten haalt? Dat is dus echt niet het verzieken van de markt. Het zal Sony wat uitmaken of die tv in Duitsland of in Nederland verkocht wordt. Die actie kan de TS alleen wel vergeten als de tv inderdaad uit Duitsland komt, en daar de actie niet geldig is.

[ Voor 9% gewijzigd door Irby op 19-04-2004 19:20 ]

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 14:53:
Ik ga trouwens voor die €100,- , gamen doe ik wel op de pc :)
FOUT !!! Neem een PS2 en die kan je voor minstens 150 € kwijt dus heb je meer geld binnen :P

* nero355 zou die PS2 nemen :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
I.R. Butcher schreef op 19 april 2004 @ 19:17:
[...]

Wat jij zegt slaat natuurlijk nergens op. 1 van de voordelen van de oprichting van de EU is dat mensen in het buitenland ook makkelijker dingen kunnen kopen. Dit heet marktwerking, en is dus niet voor een duppie op de eerste rij zitten. Dit geldt natuurlijk ook voor normale winkels. De TS kan er toch niets aan doen dat zijn winkel toevallig in Duitsland producten haalt? Dat is dus echt niet het verzieken van de markt. Het zal Sony wat uitmaken of die tv in Duitsland of in Nederland verkocht wordt. Die actie kan de TS alleen wel vergeten als de tv inderdaad uit Duitsland komt, en daar de actie niet geldig is.
Ik kreeg pas het vermoeden toen ik de verpakking opende en geen NL handleiding aantrof. Maar ik kón dat niet weten, het wordt nl. nergens vermeld dat het uit Duitsland komt, ook niet op de site. Dus ga ik er gewoon vanuit dat ik waarschijnlijk met die actie mee kan doen,

En voor een duppie op de eerste rang? Sorry maar ik kon het niet weten en het blijft verder exact dezelfde tv :)

Ik probeer gewoon een bon te pakken te krijgen, en wat Sony daar dan weer mee doet zien we dan wel weer. Maar eerst zo'n bon zien te vinden :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 19:41 ]

Verwijderd

I.R. Butcher schreef op 19 april 2004 @ 19:17:
[...]

"Wat jij zegt slaat natuurlijk nergens op."

Er is duidelijk verschil tussen een officiele nederlandse importeur of als je het grijs inkoopt uit het buitenland. Een officiele importeur doet bv vaak vet moeilijk over garantie als het product (goedkoop) in het buitenland (grijs) is ingekocht. Die zeggen dan 'had je het maar bij ons moeten kopen, zoek het maar uit met de grijze importeur'.

Dit soort acties zouden goed onder hetzelfde idee kunnen vallen

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04-2025
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 22:28:
[...]

"Wat jij zegt slaat natuurlijk nergens op."

Er is duidelijk verschil tussen een officiele nederlandse importeur of als je het grijs inkoopt uit het buitenland. Een officiele importeur doet bv vaak vet moeilijk over garantie als het product (goedkoop) in het buitenland (grijs) is ingekocht. Die zeggen dan 'had je het maar bij ons moeten kopen, zoek het maar uit met de grijze importeur'.

Dit soort acties zouden goed onder hetzelfde idee kunnen vallen
Inderdaad, want het is niet echt eerlijke concurrentie als je NL met DU vergelijkt, daarom zullen de Nederlandse importeurs je ook niet graag helpen als er iets kapot gaat wat binnen de garantie valt.
Je moet het zelf weten natuurlijk als je hem "goedkoop"uit het buitenland haalt, maar als er wat kapot gaat zul je in de meeste gevallen net zo duur of duurder uit zijn.

Verwijderd

Maar het is wel duidelijk dat de TS niet wist dat de tv uit duitsland geimporteerd werd. Dit had Pick2pay in elk geval op hun site moeten zetten en anders moeten ze nu niet zo moeilijk doen over dat bonnetje. Maar ik snap wel dat het lastig is voor hun om er aan te komen als ze alle spullen uit duitsland halen waar deze actie niet geldt.
Ik denk dat het nog lastig gaat worden om aan dat bonnetje te komen.

Verwijderd

Je moet geen correspondentie met een filiaal doen. Het beste kun je naar het hoofdkantoor een brief schrijven. Vaak helpen ze je daar veel sneller. Maar eerst zou ik een kopie van de aankoopbon en een begeleidende brief rechtstreeks naar sony sturen. Die gaan daar volgens mij echt niet moeilijk over doen zeker niet als je zegt dat je bij de retailer geen bon hebt gehad.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:06
Hier nog ff een ondersteunende site voor je

http://www.sony.nl/acties

Eisen die bon, anders idd koop ontbinden!
hoop dat t lukt, succes.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Ik weet niet hoe et zit bij bcc maar die maken reklame dat als je ergens iets goedkopers weet te vinden dat bedrag - 25% bij hun moet betalen. Als we dan toch geld willen verdienen...
Moet je ff uitzoeken hoe dat zit en dan jou tv terug (zit toch geen bon bij en als je die krijgt is maar de vraag) hem bij bcc kopen voor het bedrag wat je betaalt hebt voor de huidige - 25% en dan nog eens 100 euro van sony.
Dan heb je volgens mij al flink wat bespaart. Of ze er intrappen is een tweede. Maar dan heb je wel je bon en de tv voor minder.
Volgens de regeltjes zou dit moeten kunnen want die 100 pleuro krijg je van sony en bcc moet zich gewoon aan de afspraak houden anders geven ze misleidende reklame.

Of zie ik nou iets over het hoofd. :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 08:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 08:31:
Ik weet niet hoe et zit bij bcc maar die maken reklame dat als je ergens iets goedkopers weet te vinden dat bedrag - 25% bij hun moet betalen. Als we dan toch geld willen verdienen...
Moet je ff uitzoeken hoe dat zit en dan jou tv terug (zit toch geen bon bij en als je die krijgt is maar de vraag) hem bij bcc kopen voor het bedrag wat je betaalt hebt voor de huidige - 25% en dan nog eens 100 euro van sony.
Dan heb je volgens mij al flink wat bespaart. Of ze er intrappen is een tweede. Maar dan heb je wel je bon en de tv voor minder.
Volgens de regeltjes zou dit moeten kunnen want die 100 pleuro krijg je van sony en bcc moet zich gewoon aan de afspraak houden anders geven ze misleidende reklame.

Of zie ik nou iets over het hoofd. :?
Jup, zo'n regeling geldt niet bij grijze import.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik kijk zojuist naar de regeling maar er moet een streepjescode van de doos worden gehaald en die heb ik niet meer.

Helaas pindakaas dus voor mij, maar toch blijf ik het niet prettig vinden dat pick2pay op deze manier reageert. Toch vriendelijk bedankt voor de hulp allemaal :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 07:44:
Maar het is wel duidelijk dat de TS niet wist dat de tv uit duitsland geimporteerd werd. Dit had Pick2pay in elk geval op hun site moeten zetten en anders moeten ze nu niet zo moeilijk doen over dat bonnetje. Maar ik snap wel dat het lastig is voor hun om er aan te komen als ze alle spullen uit duitsland halen waar deze actie niet geldt.
Ik denk dat het nog lastig gaat worden om aan dat bonnetje te komen.
Je moet eens weten hoeveel winkels (ook reguliere winkels) dat doen! Dat word 'nooit' vermeld in de advertentie ofzo hoor (overbodig?).

Het enige nadeel is vaak alleen dat er vaak geen nederlandse manual bij zit. Maar, die zijn vaak te bestellen of de downloaden.
En soms tuners die niet in nederland werken :+
Pagina: 1